כמה שאלות:

כמה שאלות:

1. מהו הערך התזונתי של גריסים? האם בדיאטה יש להחשיבם כמנת פחממה? 2. האם כאשר אני אופה לחם מקמח מלא- ובמתכון מצויין להוסיף מעט גלוטן..האם אני לא הורסת בעצם את הערך הבריאותי שבלחם? או שזה אינו משנה? 3. האם מומלץ לכל אדם לבצע בדיקה לגילוי הצליאק? האם זו היא בדיקה פשוטה? הייתי רוצה לבצע את הבדיקה לכל בני משפחתי האם כדאי לבקש זאת מרופא המשפחה?
 

אלי ו.

New member
כמה תשובות

1. גריסים מבושלים http://www.nutritiondata.com/facts-C00001-01c21Tc.html הם בהחלט מנת פחממה. 2. לא הורס כלום. הגלוטן הוא פשוט סוג של חלבון. 3. אין צורך לעשות בדיקת צליאק למי שאינו סובל משילשולים/גאזים/כאבי בטן לא מוסברים. הבנתי שיש מספר בדיקות, אחת מהן לא נעימה מכיון שהיא כרוכה בביופסיה. אם הנושא מענין אותך פני לפורום צליאק שם בודאי יוכלו לתת לך יותר פרטים על הבדיקות. אני לא תזונאי, ותשובה סופית ומוסמכת תקבלי ממנהלות הפורום.
 
תשובות.....

גריסים שיכים לקבוצת הלחם/דגניים. כ2/3 כוס גריסים מבושלים =כ80 קקל=פרוסת לחם . אם את אוהבת גריסים אזי ניתן לבחור אותם כמנת פחמימה בתפריט למה לא? הסיבה שאומרים להוסיף גלוטן היא שהגלוטן הינו מרכיב חלבוני בחיטה שנותן ללחם את גמישותו והאלסטיות שלו . לחם ללא גלוטן שונה מאד בטעמו ומרקמו. לא כל אדם חייב לבצע בדיקה לצליאק. רק קליניקה וסימפטומים ע"פ שיקולים רפואיים צריכים להביא לחשובה בצורך בבדיקה.
 
למעלה