מעט התייחסויות
כצפוי - זה מושך אש, מקווה שלא הכל יכוון כלפי. איני עובד ב- waze ואיני מסכים עם כל צעדיהם. אני אשמח אם תהיה אפשרות לעבודה לא מקוונת (כמובן שברור שכל מי שבוחר/נאלץ לעבוד בצורה לא מקוונת - לא נהנה מיכולות המקוונות הנגזרות). אני עצמי מנווט גם עם מכשירים שאינם בעלי יכולת קישוריות מובנית (כמו פוקט פיסי וגם PDA). גם בימי freemap התוכנה הייתה חופשית/קוד פתוח והמפה ניתנה בחינם לכל, יחד עם זאת - בסיס המידע נשאר בידי אהוד. עובדה זו גרמה להרבה דיונים נוקבים שבשיאם פרשו רבים וטובים מהשתתפות בפרוייקט (כולל איילת). היום המצב דומה מבחינה מסויימת - קוד תוכנת הקליינט מפורסם לכל והמפה ניתנת בחינם. כך יצר מקסים את הגרסה שאינה דורשת עבודה מקוונת, למשל, ואחרים הכינו גרסה נפלאה עבור מכשירי ה- PND שרכשנו בדילאקסטרים. השינוי המהותי הינו העברת "מרכז הכובד" לשרתי החברה - שם מחושבים המסלולים כיום (למרות שהיכולת הבסיסית, המנוונת יחסיתף נותרה בגרסאות הקליינט). לגבי ההערות של אלףשין - א. התוכנה חינמית והמפה חינמית. נכון שלצורך שימוש מתקדם בכל היכולות נדרש טלפון חכם וחבילת גלישה. כיום כמעט כל מכשיר סלולרי הנקנה בארץ כולל יכולות GPS ומחייב חבילת גלישה ואין מדובר בתשלום עבור תוכנת הניווט, לדעתי לפחות ולא אתווכח על כך. ב. ראה מה שציינתי קודם לגבי איילת ורבים מהמוכשרים ביותר שהשתמשו ב- freemap בתחילת דרכה - ברגע שצץ הנושא והם החליטו שהם לא מוכנים להשתתף בתנאים אלו - הם פרשו, כך שגם משתמשי פרימפ באותה תקופה היו מודעים, או נחשפו בעקבות אותם דיונים סוערים, לעובדה שבסיס המידע אינו חופשי. בסיס המפות מעולם לא היה חופשי. ג. כל מי שמסוגל יכול לקחת את קוד תוכנת הניווט ולייצר ממנה גרסה לא מקוונת גם כיום, כפי שעשו בעבר מקסים עבור הסימביאן ורון וניר עבור ה- PND עם חלונות CE גרסה 5. כאמור - הקוד מפורסם (אם כי בד"כ באיחור לאחר שחרור הגרסה), המפה ניתנת בחינם... ד. את דבריך אלו אתה בהחלט יכול לפרסם בפורום של waze - אנו לא מוחקים אותם, ישנם כבר הרבה שרשורים כאלו שם ומדי פעם מישהו חדש פותח שוב דיון בשאלה מדוע נדרש חיבור מקוון בכדי לעבוד עם הגרסאות החדשות של התוכנה. הסיבה שאנו נועלים (לא מוחקים, נועלים) שרשורים אלו היא פשוטה - אין טיעונים חדשים והדברים חוזרים על ויכוחים ישנים שכבר קיימים בפורומים (לא נמחקו) עם אותם טיעונים ואותן תשובות בניסוחים אחרים. אנשי התמיכה של waze התייחסו לכך במספר דיונים שכאלו וגם כתבו הסבר מבחינתם בויקי של waze כך שכל אחד מוזמן לקרוא, לנסות להבין ולבדוק האם יש לו טיעון חדש המצדיק שרשור חדש בנושא. הפורום של waze הינו אכסניה ליבראלית למדי - מדי פעם ישנם אנשים התוקפים בחריפות את המדיניות, התוכנה, ההתנהלות, הבאגים וכו'. אני יכול להעיד שאין מחיקת הודעות כאלו ואתם יכולים למצוא אותם גם היום. אני אישית איני מכבד שימוש בלשון בוטה וביטויים שאינם הולמים את השיח הציבורי ואולי מעיר על כך לעיתים רחוקות. WildFade, אני מכבד את דעותיך גם אם איני מסכים תמיד עימן. לטעמי הפירוש שלך והשימוש במונח "שיקולים פוליטיים" אינו נכון אבל אולי אני טועה. אינך חייב למסור שום פרט אמיתי ל- waze כדי לעבוד ואתה יכול להישאר אנונימי לגמרי, או לפתוח לך חשבון מייל בשם "דוד בן-גוריון" ולהיקרא כך ב- waze. בשום מקום אינך צריך למסור את פרטיך האמיתיים או כל פרט מזהה אמיתי אחר. איני מכיר את פרטי ההתקשרות עם המפרסמים, אבל גם הם אינם יודע כמובן מיהו האנונימי המשתמש ב- waze. אבל הכי חשוב, אנא אל תשתמש בביטויים "אתם", "הייתם" וכו' - איני שייך ל- waze למרות שבחלט אני משתמש מרוצה של התוכנה (כמו רבים מקוראי פורום זה, אני משער). אני יכול להסכים עם חלק מהדברים שכתבת, מקווה שגם אתה מסוגל לקבל חלק מהדברים שכתבתי אני. ארז גור