כמה שאלות (A-GPS, Smartphone, חבילת גלישה)

erezgur

New member
תגובה

צר לי, לא מדובר בשיקולים פוליטיים. יש בהחלט שיקולים מסחריים/כלכליים. waze הינה חברה עסקית המנסה לשרוד בעולם כלכלי. אין כאן קשר לפוליטיקה. יתכן והדוגמא שהבאת מציאותית, אין לי מושג בנושא וגם לא האם היא "שווה המוווווווווון כסף". אין קשר בין כמות הזיכרון במכשיר שלך ועוצמתו (כמובן אם הוא עומד בדרישות המינימום לתוכנה כיום) לבין ניווט מקוון או אופליין. כיוןם יש תמיכה במספר מכשירים שונים הדורשים גרסאות שונות ובנוסף כמובן תמיכה בהבדלים בין ישראל לשאר העולם, גרסאות בשרתי החברה (לשתי הגרסאות - ישראל ושאר-העולם), מאמץ פיתוחי גדול בתוספות חידושים ותיקוני בעיות וכו'. כל זאת דורש משאבי פיתוח ותמיכה, שיווק וניהול וכו'' והכל מתנהל בחברה מסחרית שעושה בהתאם את שיקוליה. בין אם אנחנו אוהבים שאת ובין אם לא (ואז אנחנו מנסים במיטב יכולתינו להסביר את עמדתינו בפורומים של waze, בהודעות פרטיות ובמיילים לאנשי התמיכה של החברה). אני חוזר שוב - התוכנה היא חינמית כמו גם המפה והחברה אינה גובה ממך תשלום על השימוש בה. זו מדיניות החברה. כמו הרבה תוכנות אחרות או שירותים אחרים בעולם הסלולר - נדרשת עבודה מקוונת ובד"כ זה מצריך רכישת חבילת גלישה מספק הסלולר שלך אשר הוא מקבל את התשלום ו- waze אינה מקבלת מאומה מתשלום זה. איני רוצה כלל להתייחס לגרסאות גנובות / פרוצות ושאר הדברים הבלתי חוקיים בעליל שהזכרת בסיפא של דבריך. איני מכיר את נהלי הפורום מספיק טוב, אבל ראוי לטעמי שלא היו מוזכרים בו כלל. ארז גור
 

AYELET1

New member
הדיון בתוכנות פירטיות אכן אסור (כפי שאף רשום

בראש הדף!). עם זאת, אני מניחה שאנו מסכימים ש-WAZE אינה פרוצה. http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=2232&MessageId=146802925 אך לא ענית ולא להתייחסת לדברי אודות בסיס הנתונים שהוקם תוך הכרזה באותיות קידוש לבנה על היותו "חופשי", כשבפועל - הוא ממש לא.
 

erezgur

New member
מסכים בהחלט

לדברייך אודות בסיס הנתונים שאינו חופשי. לכן לא היה לי מה להגיב. ארז גור
 

AYELET1

New member
הואל להמנע מהדיון בפורום זה בתוכנות פרוצות!

WAZE בגרסאות ה"בלתי רשמיות " שלה אינה פרוצה. התוכנה היא תחת רשיון GPL, וככזו חובה על המתעסקים איתה לפרסם את הקוד (וזאת אכן אנשי WAZE עשו) . מי שמעוניין, יכול לבצע בו שינויים. זה משמעותו של "קוד פתוח".
 
תגובה לארז

א. אני קורא לא מעט בפורומים של WAZE ומעריך מאוד את העבודה שאתה עושה בהתנדבות, כמו dannytag ואחרים. אישית אני לא מבין מדוע אתם משקיעים זמן ומאמץ בלי תמורה כדי שחברה מסחרית תרוויח יותר, אבל זה רק אני ב. לא טענתי שהתוכנה אינה חינמית - התכנה חינמית, אבל היום אין שום אפשרות להשתמש בה בחינם... ג. ציינת שהיו כאלה שתרמו לפרוייקט בהתחלה, וכשהבינו שהוא מפסיק להיות חינמי הם פרשו. זה נכון, אבל המידע שהם תרמו (ושהיום משמש את החברה לרווחיה) לא פרש איתם, אלא נשאר ומייצר רווחים לחברה. ד. אם התכנה והמפות חינמיות - מדוע אני לא יכול להשתמש במפות כמפות בלבד, בלי ניווט? הרי ברגע שהתכנה מזהה שאין לי חיבור רציף, היא עפה, ואני לא יכול אפילו לעיין במפות. ה. הטענה שחוזרת בפורום WAZE, ושגם אתה חזרת עליה, היא (ואני מצטט) "כיום כמעט כל מכשיר סלולרי הנקנה בארץ כולל יכולות GPS ומחייב חבילת גלישה". אבל זה לא בהכרח נכון - יותר ויותר אנשים קונים מכשירים חכמים בחנויות פרטיות, ונשארים עם סים דור 2.5, ולא קונים חבילות גלישה כלל אלא משתמשים ב WIFI (כמוני, למשל, וכמו רונן שרון מפורום סלולרי).
 

erezgur

New member
תגובה

1. יש אפשרות להשתמש חינם בגרסאות שאינן מחייבות חיבור אונליין. נכון שאלו אינן הגרסאות המעודכנות ביותר אבל אני כבר חוזר על עצמי. 2. כפי שאתה בעצמך מצטט - "כמעט כל מכשיר סלולרי" (נמכר עם חבילת גלישה), לא טענתי לרגע ש"כל" המכשירים בארץ הם כאלו. בוודאי שזה לכן לא בהכרח נכון. אני בהחלט מסכים שישנם משתמשים שאין באפשרותם להשתמש בתוכנה מקוונת. אבל אם תצליח להשיג גישה למספרים אמיתיים תבין שמדובר באחוזון קטן מאד והוא הולך וקטן. זה מתחבר לנקודה הראשונה שכתבתי בתגובות הקודמות - מדובר בחברה עסקית שמוטל עליה לעשות שיקולים עסקיים כדי לשרוד כלכלית. אני מבין שקשה לקבל או להסכים לכך, אבל אולי צריך לשם כך מעט נסיון בעולם העסקי. הלוואי והייתי יכול לסייע יותר. ארז גור
 
למעלה