כמה שאלות קצת דחופות......

כמה שאלות קצת דחופות......

אודה על עזרתכם הדחופה: ביתי בת החודשיים וחצי יונקת וכבר יותר משבוע עם עצירות ללא יציאות חוץ מפיפי. ניסיתי את כל תרופות הסבתא כולל עיסוי בבטן ובכף הרגל, כפית מיץ עגבניות ועד עתה ללא הואיל. זה הגיע לשלב שזה מציק לה.....מה עושים???????????????? האם אני אמורה לקבל ווסת כשאני מניקה?????????הייתי אצל הרופא נשים שלי וקיבלתי גלולות בשם סרזט שלטענתו אלו גלולות שמתאימות להנקהונתבקשתי לקחת כדור ראשון ביום הראשון של הווסת אבל עד היום עוד לא קיבלתי ווסת. האם זה תקין??????????תוך כמה זמן אמורים לקבל מחזור כשמניקים ומתי ניתן לקחת את הגלולות?????????????????? אודה לכן מאוד על תשובות. תודה רבה.
 

tookmy

New member
בקשר לעצירות

יונקים לא חייבים שתהיה להם יציאה בכל יום מגיל 6 שבועות ומעלה. אם היא סובלת אין לתת לה כלום! (בטח לא מיץ עגבניות!!!!) בל את יכולה לנסות לאכול בעצמך שזיפים מיובשים או לשתות מים שהנ"ל הושרו בהם לילה, זה אמור לעזור לה. יש כל מיני שיטות שלא כדאי לעשות (למרות שלפעמים רואים דביליים מציעים אותן) זה כולל מיץ עגבניות וכולל להכניס להם מדחום לפי הטבעת. לגבי וסת- זה תלוי, יש כאלה שמקבלות, יש כאלה שלא. לא מבינה בגלולות.
 

קרנבוני

New member
סימיקול או בייביזים

יש המון אנשים נגד תרופות....אך משום שיש לי בן שסובל בטירוף מגזים, ואם לא יעשה קקי מס' פעמים ביום יצרח ויתפתל....כאשר יש בעיה אני נותנת לפני ההנקה ובמהלך ההנקה, או קצת אחריה הכל יוצא. אגב יש גם את אותו אפקט עם חומר יותר טבעי - גרייפווטר. בהצלחה.
 

polinomialy

New member
תשובות

לגבי העצירות - את רק מניקה או שהיא מקבלת גם תמ"ל?אם היא ניזונה מהנקה בלבד אין כל בעיה. זה תקין בהחלט שיהיה לתינוק יונק יציאה כל שלוש שעות וגם יציאה פעם בעשרה ימים. בני נהג לעשות קקי פעם בשבועיים בערך עד שהוא התחיל לאכול מוצקים (שבעה חודשים). השיא היה 20 יום ללא קקי... (אז כבר הלכנו לרופא שאמר שבדר"כ הוא היה נותן תרופות אבל בגלל שהוא רק יונק וכלל לא נראה סובל נחכה עוד כמה ימים). לגבי הסרזט - זו גלולת מיני, ז"א שיש בה רק הורמון אחד. היא אמורה להיות יותר טובה להנקה מאשר גלולות רגילות ("משולבות") ואיתה יש פחות בעיות בכמות ואיכות החלב. כ-50 מנשים שנוטלות סרזט סובלות מדימומים/הכתמות (בעייתי מבחינת נידה). את יכולה לקבל מחזור סדיר עם הסרזט ואת יכולה שלא לקבל מחזור כלל. לגבי קבלת ווסת בהנקה ראי את הודעתי כאן. מכיוון שכלל לא בטוח שתקבלי ווסת בזמן הקרוב ראשית הימנעי מקיום יחסים/קיימי יחסים רק עם אמצעי מניעה אחר במשך שבועיים, אח"כ בדקי הריון. במידה ואינך בהריון את יכולה להתחיל ליטול סרזט. שימי לב שבשבוע (או שבועיים, אני לא זוכרת) הראשונים לנטילת הסרזט את עדיין לא מוגנת מפני הריון ועלייך להשתמש בנוסף באמצעי מניעה נוסף. בנוסף, סרזט זו גלולה שלוקחים ברצף וללא הפסקות ומאוד חשוב שהיא תלקח כל יום בדיוק באותה השעה, אחרת זה מפחית מהיעילות שלה. בהצלחה.
 

T noki

New member
לגבי סרזט ../images/Emo26.gif

אכן זו גלולה שמתאימה יותר להנקה מאשר גלולות המכילות אסטרוגן ופרוגסטרון, מכיוון שהיא מכילה רק פרוגסטרון, ולכן הסיכוי להקטנת תפוקת החלב קטן יותר (אך קיים). את הסרזט מתחילים לקחת מיד, מתי שרוצים, ולא צריך לחכות ליום הראשון של המחזור (אחרת אני עדיין הייתי מחכה....
), כמובן בהנחה שאת לא בהריון. לאחר שבוע הגלולות מגנות בפני הריון. לאחר תחילת השימוש יתכנו דימומים קלים לא סדירים - שבד"כ חולפים לאחר ההתרגלות לגלולה. לגבי מחזור והנקה - זה אישי, יש בנות שמקבלות מחזור סדיר, יש כאלו שמקבלות מחזור לא סדיר, ויש כאלו שלא מקבלות בכלל כל עוד הן מניקות אפילו חלקית, בעיקר בשילוב עם סרזט, שיכולה גם היא להשפיע על אי קבלת מחזור.
 
למעלה