כמה שאלות על ארנבונים

  • פותח הנושא FT5
  • פורסם בתאריך

FT5

New member
כמה שאלות על ארנבונים

כמה שאלות: 1. האם זה תקין שארנבון מלקק את עצמו? 2. כמה עולה בדיקה ראשונית אצל וטרינר? אשמח לשמוע על אחד שמתמחה בארנבונים באיזור חולון- בת ים. 3. כל כמה זמן לשים אוכל בקערה שלו? תודה לכולם!
 
בעניין השאלות

1.זה תקין לחלוטין שארנבון מלקק את עצמו. הם נוטים ללקק את עצמם הרבה. הליקוק בעצם מורה : שהם מנקים את עצמם ולא סיבות אחרות. זאת אחת מחיות המחמד הנקיות ביותר וזה מתבטא באמצעות הליקוק. 2.אין מחיר אחיד על-כך, זה לא משנה אם זה ביקור ראשון ואילך, כל אחד גובהה סכום אחר. בפורום יש רשימת ווטרינרים מומלצים. אם אני זוכרת נכון, יש שם מישהו מחולון, בת-ים. 3.זה תלוי באיזה גיל הארנבון. עד גיל שלושה חודשים אפשר לתת להם אוכל בלי הגבלה. מגיל שלושה חודשים מומלץ לצמצם, אפשר להוסיף פירות וירקות אף כאן, בצמצום. ולשים לב, אם אין תופעות לוואי כמו, שלשול/עצירות וכיוצ"ב. יחד עם זאת, אני מקווה, שיש לו חציר, צריך שיהיה מזה בהישג ידו ללא הגבלה. זה חשוב מאוד למערכת העיכול.
 

Sweet Fantasy

New member
לגבי הוטרינר

שיש לך בחולון את עמיר מאורר, מומלץ ביותר. מחיר ביקור משתנה נע בין 100-170 יש כאלו שלא גובים על ביקור ורק על הטיפול, זה גם כן משתנה תלוי אם החיה מטופלת קבוע במרפאה או לא ועוד..
 

טוטס

New member
ועוד תוספת לגבי המזון - כפי שנעמי אמרה, עד

גיל 3 חודשים - ללא הגבלה, והחל מגיל 3 חודשים כמות המזון שיש לתת משתנה על פי המשקל (בבדיקה כללית אצל הוטרינר הוא גם אמור לשקול אותו). אני מעדיפה לחלק להם את הכמות ל-3 ארוחות ביום. במשל של 0.5-1.5 ק"ג 1/8 כוס ליום (2 כפות מטבח, 3 כפות חד פעמיות). 1.5-3.5 רבע עד שליש כוס 3.5-5 שליש עד חצי כוס מעל 5 ק"ג 3/4 כוס. כשלוקחים אותו לוטרינר, אגב, חשוב מאוד לשים לידו בנסיעה חפץ עם ריח מוכר כדי שמעט יקל עליו. כמובן, להזהר מכך שיהיה במהלך הנסיעה בשמש, זה מאו מאוד לא נעים להם, ואפילו יכול להיות מסוכן! )אני שמה צילון שיכסה את הסלסילה שבו הוא נמצא), ובנוסף - חשוב לשים אותו בכלי נשיאה נוח שלא יוכל לקפוץ ממנו אם יבהל ובמקביל, שבמידה ויהיה כלב משוחרר ותוקפני אצל הוטרינר (או בדרך אליו) שלא יוכל לפגוע בארנבון. בהצלחה
 

FT5

New member
תודה על העזרה + תגובה

תודה לכולן על העזרה. אני אקח אותו לוטרינר. למען האמת, אני לא כ"כ יודעת בן כמה הוא. הבחור שמכר לי אותו אמר שהוא בן חודש, אבל לא נשמע לי הגיוני לפי הגודל. הוא לא גדול, אבל גם לא קטן בן חודש. נעמי המקורית האחת, יש לו המון חציר. הוא אוכל כמעט רק את זה מכל הדברים ששמתי לו. עוד דבר, מאתמול להיום הוא עשה המון קקי והמון פיפי. האם זה הגיוני? יכול להיות שזה בגלל כמות האוכל ששמתי לו? (שמתי חציר, כופתיות ומים).
 

טוטס

New member
הוטרינר כבר יגיד לך את הגיל שלו.

והם בדרך כלל עושים המון צואה...לגבי השתן - תלוי מה זה הרבה, וגם תלוי כמה הוא שתה.
 

FT5

New member
וטרינר

לקחתי אותו לוטרינר והכל תקין. תודה רבה לכולם!
 
למעלה