כמה שאלות נוספות בנושא עבודה בשכר גלובלי

tulchi

New member
כמה שאלות נוספות בנושא עבודה בשכר גלובלי

ותודה לנסים מידן שענה על שאלותיי מלפני מספר ימים
אני עובדת בשכר גלובלי ללא חוזה אישי. העבודה מוגדרת כמשרת אמון למרות שאני "דופקת שעון" בכניסה וביציאה. 1. האם למעביד יש אפשרות לדרוש ממני שעות נוספות ללא תוספת כספית? (כאמור, אין חוזה). 2. בחודש שעבר עשיתי 218 שעות (32 שעות נוספות) ובנוסף לכך עבדתי 8 ימים רצוף ולאחר מכן 12 ימים רצוף. האם על המעביד, בנוסף ל-32 השעות שעשיתי, צריך לשלם לי על כל יום מנוחה שלא מימשתי? אני מקווה שהשאלה השניה ברורה. אשמח גם לקבל אסמכתא מהרשת לגבי חוקים שקשורים לסיטואציה הנ"ל. חרשתי על כל מיני אתרים ומצאתי רק ניסוחים מסורבלים שסותרים זה את זה. תודה רבה ושבת שלום, טלי.
 
משרת אימון

אין די בקביעת סתמית שאת נמצאת במשרת אימון. צריך שאכן תשאי משרה כזו. נושא משרת אימון אינו מחתים כרטיס, שכרו גבוה באופן ניכר, הוא אחד מקובעי המדיניות וכו' או לחלופין הוא נמצא בתפקיד שלמעביד אין אפשרות לפקח על שעות עבודתו ומנוחתו. אם אחד מאלה לא חל עליך הרי שאינך נושאת משרת אימון ועל מעבידך לשלם לך תמורת השעות הנוספות. עוד דבר, אם את עובדת ביום המנוחה (שבת) על מעבידך לשלם לך 150% ולתת לך יום חופשי בתשלום בשבוע שאחרי יום השבת בו עבדת, הפסיקה קוראת לזה "מנוחת פיצוי".
 

tulchi

New member
תודה רבה. רק מבקשת לוודא שהבנתי -

על פי מה שכתבת, אני זכאית גם לתשלום עבור 32 השעות שנוספות שעשיתי (האם זה 150% או 125%?) ובנוסף לכך מגיעים לי עוד 3 ימים בתשלום כפיצוי על ימי מנוחה? היכן אפשר לקבל אסמכתא ל"מנוחת פיצוי"? תודה ולילה טוב
 
ראי בג"צ 239/83

בג"צ מילפלדר או כפי שזה נקרא בג"צ הכבאים. הבנת נכון ובלבד שאינך נושאת משרת אמון. עבור כל אחת משתי השעות הנוספות הראשונות יש לשלם 125%. החל מהשעה הנוספת השלישית 150%.
 

tulchi

New member
תודה רבה ולגבי משרת אמון

בהחלט הארת את עיני וקראתי עוד קצת בנושא. לא אני החלטתי שעבודתי היא משרת אמון אם כי כך המעסיקים קוראים לזה ובאמת לא ידעתי מה המשמעות האמיתית של הביטוי. שוב תודה.
 
למעלה