כמה שאלות לגביי dress rehearsal rag

lemonsmokee

New member
כמה שאלות לגביי dress rehearsal rag

תמיד אהבתי את השירים שלו ,מה שהפך אותי לעוד יותר מוזר ,לא שאני לא נהנה מזה. האלבום האהוב עליי הוא songs of love and hate האלבום מדהים בעיני מכל בחינה שהיא אך השיר השלישי באלבום,dress rehearsal rag קצת יוצא דופן ,אף פעם לא ממש הבנתי מה המסר בו. למישהו יש מושג למי מופנה השיר ? האם לעצמו,למי שכשל בדרכו להצלחה או בעצם לכולנו ברגעים מסוימים? כל דרך לפרשן את השיר תתקבל בברכה.
 

G o o l a

New member
אווווווו

אני אוהבת את הדיסק הזה מאד, אם יש דיסק שמרגיע אותי זה הדיסק הזה. הוא מאין פורקן לרגשותי ועל בטוח גם לרגשות אחרים. אני גם לא בטוחה למי מופנה השיר אך חושבת אני שמה שכתבת נכון, הוא כותב על עצמו ונוגע בכל אחד ואחד ברגעים מסויימים.. הוא מדהים.
 
אכן שיר מסתורי

לדעתי השיר מתמקד ברגעים בחיים בהם יש לך תחושה שאתה לא חזק ומרשים כפי שיכולת להיות, אתה מרגיש שפעם הדברים היו יותר טובים ושהיה לך סיכוי להיות בעל "מגע זהב" אבל אתה למעשה רחוק ממה שרצית להיות בחייך. הרגע מגיע לדובר בשיר בשעה שהוא מבין שהוא צריך להתגלח, למעשה ניתן לפרש את כל השיר כמחשבות שעולות בשעת הגילוח.
 

dor307

New member
לדעתי

זה מין שיר שנאה לעצמו..איך פעם הוא היה צעיר וחשב שכ להעולם שייך לו,וכיום הוא זקן מרורמר עם חיים נורמלים ושמעמים...אבל כמו שאמרת זה יצא רק באלבומו השלישי,ככה שיחסית הוא עוד לא היה זקן. תמיד ראיתי אותו כמין תקדים ל"דאד אוף דה ליידס מאן",אבל כמובן שאחרי שניהם יצא גם "אימ יור מאן" שבו הוא מצויר כמאהב רומנטי,ולא כזקן שחיי האהבה שלו גמורים. בכל מקרה אם נחלק את LOVE AND HATE לפי שירי שנאה ושירי אהבה...זה שיר שנאה
 

tommythecat

New member
תשובה

את ההשראה לשיר כהן קיבל משיר הונגרי שנקרא "יום ראשון עגמומי" ונאסר להשמיע את השיר בגלל שכל פעם שהשמיעו אותו הוא היה גורם לאנשים לקפוץ מהחלונות או הגגות. זה היה שיר טראגי. כהן קרא על השיר הזה בעיתון יווני (בתקופה שגר בהידרה) וגילה שכותב השיר, שזו היתה יצירתו היחידה, התאבד בעצמו. כהן הגדיר את השיר dress rehearsal rag כשיר דומה שהוא שר אותו רק בהזדמנויות עליזות במיוחד כשהוא יודע שהמאזינים יכולים להתמודד עם היאוש שהוא עומד להציג להם. כהן הופתע בכלל שהוא הקליט את השיר הזה שהוא מאד פרטי עבורו והוא גילה שהוא לא כל כך מרוצה מההקלטה. זה שיר על התאבדות וכהן לא רוצה להציג את עצמו כמתאבד פוטנציאלי ולכן הוא גם כמעט ולא מבצע את השיר הזה. יוסי
 

cuyahoga

New member
אם כבר עוסקים בפרשנות של שירים

תמיד שאלתי את עצמי למה לאונרד מתכוון בשירו המקסים והאניגמטי jazz police יש למישהו איזה רעיון או השערה כלשהי? אם כן, אתם מוזמנים לחלוק עם כולנו תודה!
 
למעלה