כמה שאלוניות..

מצב
הנושא נעול.

AndreyS

New member
כמה שאלוניות..

כמה שאלוניות..
קוים לא פופולריים וקוים בשעות הלילה - יצא לי בזמן האחרון ליסוע באוטובוסים האחרונים בערב ואף פעם לא היו איתי ביחד באוטובוס יותר מ6 אנשים כולל הנהג. אני גר באשדוד ולפני 5-6 אולי פחות אולי יותר היו כאן מיניבוסים קטנים של אגד שנסעו בדיוק בשעות האלה. לפי מה השנתי מהפורום חיי אוטובוס באגד 15 שנים - אבל המיניבוסים נעלמו.. על מה ולמה? יותר משתלם לאגד להריץ אוטובוס גדול וריק מאשר מיניבוס?
עוד בעניין מיניבוסים.. לקונקס באשוד יש אחד או שניים מיניבוסים קטנים (דגם sprinter של מרצדס) שמותאמים לנכים. לפעמים אני רואה אותם ברחוב עם מספר קו רגיל אבל מיד אחריהם אוטובוס רגיל באותו הקו. מישהו מה עיקרון ההפעלה שלהם?
 

איליה.

New member
לדעתי הנסיעות האלה מסובסדות.

כמה שאלוניות..
קוים לא פופולריים וקוים בשעות הלילה - יצא לי בזמן האחרון ליסוע באוטובוסים האחרונים בערב ואף פעם לא היו איתי ביחד באוטובוס יותר מ6 אנשים כולל הנהג. אני גר באשדוד ולפני 5-6 אולי פחות אולי יותר היו כאן מיניבוסים קטנים של אגד שנסעו בדיוק בשעות האלה. לפי מה השנתי מהפורום חיי אוטובוס באגד 15 שנים - אבל המיניבוסים נעלמו.. על מה ולמה? יותר משתלם לאגד להריץ אוטובוס גדול וריק מאשר מיניבוס?
עוד בעניין מיניבוסים.. לקונקס באשוד יש אחד או שניים מיניבוסים קטנים (דגם sprinter של מרצדס) שמותאמים לנכים. לפעמים אני רואה אותם ברחוב עם מספר קו רגיל אבל מיד אחריהם אוטובוס רגיל באותו הקו. מישהו מה עיקרון ההפעלה שלהם?
לדעתי הנסיעות האלה מסובסדות.
פעם שאלתי נהג בקו 331 מחיפה לנצרת, שנוסע בשבת בבוקר פעם ב-30-60 דקות עם 2-3 נוסעים, איך זה שלחברת נצרת תיירות ונסיעות משתלם לשלוח אוטבוסי תיירות גדולים לקו כזה שבו יש 2 נוסעים. הוא אמר שלא אכפת להם, כי הנסיעות האלה מסובסדות ע"י משרד התחבורה.
 

TDR

New member
נסיעות דלילות נוסעים

כמה שאלוניות..
קוים לא פופולריים וקוים בשעות הלילה - יצא לי בזמן האחרון ליסוע באוטובוסים האחרונים בערב ואף פעם לא היו איתי ביחד באוטובוס יותר מ6 אנשים כולל הנהג. אני גר באשדוד ולפני 5-6 אולי פחות אולי יותר היו כאן מיניבוסים קטנים של אגד שנסעו בדיוק בשעות האלה. לפי מה השנתי מהפורום חיי אוטובוס באגד 15 שנים - אבל המיניבוסים נעלמו.. על מה ולמה? יותר משתלם לאגד להריץ אוטובוס גדול וריק מאשר מיניבוס?
עוד בעניין מיניבוסים.. לקונקס באשוד יש אחד או שניים מיניבוסים קטנים (דגם sprinter של מרצדס) שמותאמים לנכים. לפעמים אני רואה אותם ברחוב עם מספר קו רגיל אבל מיד אחריהם אוטובוס רגיל באותו הקו. מישהו מה עיקרון ההפעלה שלהם?
נסיעות דלילות נוסעים
משרד התחבורה מחייב את המפעיל במינימום נסיעות בשעה וכן בשעת סיום ההפעלה, בעיקרון הרעיון הוא סובסידיה צולבת, כלומר נסיעות מרויחות באותו קו יכסו על נסיעות דלילות בקצוות, סובסידיה תפעולית כבר לא קימת כך שהנהג מנצרת הטעה אותך, וקווי שרות מפסידים נסגרים באישור משה"ת אשר מחוייב לכסות את עלותם ואין תקציב לכך. סובסידיה שכן קימת היום היא "סוסידיה יעודית" כאשר עפ"י חוק קבוצות ממומנות ע"יהמדינה למשל: קשישים 50%, חיילים בחינם, תלמידים, זכאי ביטוח לאומי ועוד עבור אלו המדינה משלימה למפעיל את הסכום...........
 

AndreyS

New member
אבל זהלא מסביר

נסיעות דלילות נוסעים
משרד התחבורה מחייב את המפעיל במינימום נסיעות בשעה וכן בשעת סיום ההפעלה, בעיקרון הרעיון הוא סובסידיה צולבת, כלומר נסיעות מרויחות באותו קו יכסו על נסיעות דלילות בקצוות, סובסידיה תפעולית כבר לא קימת כך שהנהג מנצרת הטעה אותך, וקווי שרות מפסידים נסגרים באישור משה"ת אשר מחוייב לכסות את עלותם ואין תקציב לכך. סובסידיה שכן קימת היום היא "סוסידיה יעודית" כאשר עפ"י חוק קבוצות ממומנות ע"יהמדינה למשל: קשישים 50%, חיילים בחינם, תלמידים, זכאי ביטוח לאומי ועוד עבור אלו המדינה משלימה למפעיל את הסכום...........
אבל זהלא מסביר
לאן נעלמו המיניבוסים הקטנים?
 

איליה.

New member
לא הבנתי.

נסיעות דלילות נוסעים
משרד התחבורה מחייב את המפעיל במינימום נסיעות בשעה וכן בשעת סיום ההפעלה, בעיקרון הרעיון הוא סובסידיה צולבת, כלומר נסיעות מרויחות באותו קו יכסו על נסיעות דלילות בקצוות, סובסידיה תפעולית כבר לא קימת כך שהנהג מנצרת הטעה אותך, וקווי שרות מפסידים נסגרים באישור משה"ת אשר מחוייב לכסות את עלותם ואין תקציב לכך. סובסידיה שכן קימת היום היא "סוסידיה יעודית" כאשר עפ"י חוק קבוצות ממומנות ע"יהמדינה למשל: קשישים 50%, חיילים בחינם, תלמידים, זכאי ביטוח לאומי ועוד עבור אלו המדינה משלימה למפעיל את הסכום...........
לא הבנתי.
אז יש סובסידיה או אין סובסידיה? מה זה סובסידיה צולבת? אם נסיעות רווחיות מכסות על נסיעות מפסידות, אז זה לא נקרא סובסידיה. חוץ מזה אתה אומר שמשרד התחבורה מחויב לכסות את עלותם של קווים מפסידים, אז כן יש סובסידיה. זה לא המקרה בקו לנצרת, שמשרד התחבורה מכסה קווים מפסידים?
 

cmr

New member
סובסידיה

לא הבנתי.
אז יש סובסידיה או אין סובסידיה? מה זה סובסידיה צולבת? אם נסיעות רווחיות מכסות על נסיעות מפסידות, אז זה לא נקרא סובסידיה. חוץ מזה אתה אומר שמשרד התחבורה מחויב לכסות את עלותם של קווים מפסידים, אז כן יש סובסידיה. זה לא המקרה בקו לנצרת, שמשרד התחבורה מכסה קווים מפסידים?
סובסידיה
סובסידיה צולבת הינה קביעת מחיר גבוה לקו רווחי על מנת שיסבסד קו לא רווחי כיום המדינה מססבסדת רק נוסעים יעודיים (חיילים-חינם, קשישים ונוער - 50%, נזקקי ביטוח לאומי - 35% סובסידיה זו מגיע לכמה מליוני שקלים בשנה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה