כמה מסוכנים הצמתים באשדוד ? מדובר רק על צמתים , פרט לכך

tamirzak1

New member
כמה מסוכנים הצמתים באשדוד ? מדובר רק על צמתים , פרט לכך

כמובן היו עוד נפגעים בתאונות בכבישים ובמקומות שאינם צומת.

באשדוד נפגעו 366 בני אדם, ששניים מהם נהרגו, בתאונות דרכים בצמתים ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר).
בתקופה זו נהרגו 35 בני אדם בתאונות דרכים שהתרחשו בצמתים העירוניים - עלייה של 20 אחוז מהתקופה המקבילה אשתקד.
בתקופה זו נפגעו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים 6,145 - עלייה של כ-10 אחוז במספר הנפגעים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, במהלכה נפגעו 5,624 בני אדם. כך עולה מנתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "משרד התחבורה יודע מהם הצמתים העירוניים המסוכנים והיכן הם ממוקמים. לא תמיד רק הנהג אשם, תשתית יכולה להציל חיים, ולמשרד התחבורה יש אחריות להקמת תשתית להצלת חיים. אסור לחכות שיהיו עוד הרוגים, ולכן המשרד לבטיחות בדרכים חייב לשפר את התשתיות והצמתים בערים".

בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך: כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים, המגיעים מכיוונים שונים. בצומת גדל הסיכוי לתאונת חזית-צד בין מכוניות והוא חושף את הולכי הרגל לסיכון גבוה להיפגעות אם אין בו רמזורים או הסדרי תנועה אחרים.

בכדי לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים ולהפחית את מספר ההרוגים בהן, יש כמה אפשרויות פשוטות לשיפור תשתית הצומת. אפשרות אחת היא להתקין בצומת מעגל תנועה (כיכר), המרסן את מהירות הנסיעה וגורם להולכי הרגל לחצות את הכביש, בשני מעברי חצייה קטנים ולא במעבר חצייה אחד ארוך.

פתרון אחר הוא התקנת רמזור, המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל. בנוסף, על משרד התחבורה מוטלת האחריות לוודא כי הצמתים מוארים היטב בכדי לאפשר לנהגים ולשאר משתמשי הדרך ראות טובה יותר של הנהגים האחרים, רוכבי האופניים או הולכי הרגל.

כמו כן, יש לוודא כי בקרבת הצומת קיים שילוט בולט המתריע בפני הנהגים על כך שהם מתקרבים לצומת וכי עליהם להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכנים לכניסה לצומת.


קישור לכתבה

http://www.mynet.co.il/Ext/Comp/ArticleLayout/CdaArticlePrintPreview/0,2506,L-4760378,00.html
 
למעלה