כמה מחשבות

benjamin2020

New member
נועם צודק../images/Emo45.gif

נועם צודק . המאבק לזכויות בעלי חיים , מן הראוי שיהיה מאבק נטו על זכותם הבסיסית של בעלי חיים לחיות ולהיות חופשיים . רצוי שהמאבק יהיה נקי מאמוציות , מפני שאמוציות עשויות להוליך שולל . הרי כל אחד בא ממקום כלשהוא נושא מטען של דעות קדומות שהם , בדרך כלל , הבסיס לאמוציות אשר מעוותות את כושר השיפוט וגם יוצרות מתחים מיותרים בין חברי התנועה . אנו תנועה לזכויות בעלי חיים וצריכים לעשות הכל כדי להיות ראויים לשמנו .
 

סיביון

New member
גם הפרות והתרנגולות מעוותות גנטית

וגם כלבים וחתולים הם בעלי חיים... לא ברור לי למה הוצאת את הכלבים והחתולים ממאבק זכויות בעלי החיים.
 
המ...

אני חושש שלא התנסחתי כהלכה לא כי אנשים לא מסכימים איתי אלה כי הם פשוט לא הבינו את הכיוון אני שוקל לנסות לנסח את זה במעין מאמר ואז אני יפרסם את זה בכל מקרה חוץ מי זה שאני שב"יסט מוצהר אני גם אדם פרטי
 

kiTTyCaT3

New member
../images/Emo9.gifתכניס גם את החתולים והכלבים או

שבאמת אתה שונא אותם וחושב שהם מעוותים גנטית? חשבתי שהבנו אותך לא נכון.
רוב החתולים והכלבים חוץ מכמה גזעים עם בעיות אינם מעוותים גנטית. אתה יכול לכתוב שאסור להרבות כמה גזעים שיש להם בעיות גנטיות אבל לא להכליל על כל החתולים והכלבים. חלק מהפרות והתרנגולות עם בעיות גנטיות אבל גם זו לא סיבה לא לעזור להן. מירב
 
חי חי חי

להגיד שאני שונא כלבים או חתולים זה עיוות גנטי בפני עצמו. נדבר כרגע רק על כלבים : כלב היא לא חיה טיבעית היא חיה שאנשים מהזן הגיזעני והעלוב ביותר יצרו כאלה שבטוח לא נחשבו או נחשבים חובבי חיות והיום המצב הוא שרוב הכלבים מעוותים גנטים . כמובן שבעיקר הכלבים הגיזעיים למשל לכלבי פקינז יש בעיות נשימה קשות וזה על מנת שהם יראו פחוסים ומתוקים. אני חושב שעלינו כבני אדם מטולת אחריות לטפל ביצורים האלה שכל כולם נבנו על מנת לשמש את האדם ולשעשע אותו וכך גם בנוי הרכב התכונות שלהם . אבל מצד שני אנחנו צריכים גם לחשוב אקולוגית ולראות איך אנחנו מצמצמים את כמות בעלי החיים המעוותים בעולם וזה בעזרת אי הרבעה כוללת . גם התרנגולות והפרות הם יצורים שלא רק שצריך להפסיק לנצל אותם צריך גם להפסיק את ההתרבות שלהם כי חייהם אוממלים ליפעמים גם אם הם משוחררים . מה שעוד דיברתי עליו היא הפרדת המאבק. המאבק החשוב למציאת בית לכלבים עזובים הוא דבר מאוד חשוב אבל הוא לא מאבק לזכויות בעלי חיים והוא לא שונה מדאגה לעניים או הרצון שלא יסתבבו קבצנים ברחובות . לפעמים אני חושב לעצמי שהכלבים הם בכלל לא בעל חיים הם סוג של תוצר לוואי אנושי ועלינו להסתכל עליו ככה -דרך אגב למי שלא הבין זה יטיב עם הכלבים. בגישיתי הכוללת אני מאמין שעל האדם לחיות במנותק לחלוטין מבעלי החיים לא רק לא לנצל אותם אלה גם לא לחיות איתם אין לנו ולהם שום דבר משותף וברגע שאנשים יבינו את זה יגיע יום הגאולה לבעלי החיים הרבה יותר מהר . במצב הנוכחי אני כן בעד להחזיק חיות בבית תוך מחשבה איך זה יפסק תוך כמה דורות. גם אני אוהב חתולים וכלבים ואני חולק את חיי עם כלבה וחתולים (שלא מישהו יקפוץ ויגיד היי הוא שונא חיות)
 

kiTTyCaT3

New member
מרטין לותר קינג דיבר על חיים ביחד

אני לא חושבת שרוב הכלבים מעוותים גנטית אבל יש כמה גזעים שחייבים להעלם כמו הבולדוג האנגלי שלא יכול להתרבות לבד וכל המלטה היא בניתוח קיסרי. רוב החתולים לא מעוותים והסתגלו לחיים עם בני האדם. חתולי הרחוב הם גזע חסון וחזק ועוברים מה ששום יצור אנושי לא יכול לסבול. הגישה שלי באמת קצת שונה משלך.
אני מקווה שלא יהיה היום שבו לא יהיו כלבים וחתולים או חיות אחרות על פני כדור הארץ. אני יודעת שהחתולים והכלבים רוצים להיות ליד בני האדם. יש גם זנים של פרות ותרנגולות שפחות מעוותים גנטית. אולי הם יוכלו להמשיך להתרבות. אני מאמינה בדאגה אקטיבית של הצלת בעלי חייים ועזרה להם תוך חיים משותפים, בלי ניצול, עם בני האדם. לכן אני מאכילה חתולי רחוב וכלבים ונותנת גרגרים לקיפודים, עורבים וציפורים. הם לא נותנים לי שום שירות אבל כבני אדם והגזע החזק בכדור הארץ אני מאמינה שיש לנו אחריות כלפי כדור הארץ ובעלי החיים כולם.
אני שמחה שאידאולוגיה לחוד ועזרה בפועל לכלבה ולחתולים לחוד. אני מקווה שכאשר תכתבו את "האני מאמין" שלכם הוא יהיה לטובת כל בעלי החיים. אתם רק בהתחלה ומגבשים את האדיאולוגיה. אפשר להוסיף לפרות, לתרנגולות ולחזירים עוד כמה בעלי חיים.
מירב
 

**לילך**

New member
הבעיה נוצרה לפני אלפי שנים

כיום המצב הנתון הוא שיש בסביבה שלנו כלבים וחתולים, אם אפשר היה להחזיר את הגלגל לאחור אלפי שנים ולא לעסוק כלל בביות, היינו חיים במצב אידאלי, הבעיה שלא ניתן לשנות תהליכים של אלפי שנים. כיום אי אפשר להחזיר בהרף עין את חיות המחמד לטבע, הם לא ישרדו שם וגכם ישנו את המאזן האקולוגי בטבע, כלומר יסכנו את חיות הבר. לכן אי אפשר להזניח גם את חיות המחמד, הם לאמ אשמות במה שהאדם עשה במשך אלפי שנים, הם לא צריכות לשלם את הבמחיר על המחדלים של האדם. הם לא אשמות שאנשים חסרי אחריות לא מעקרים ומסרסים, מיצרים עוד ועוד גורים ומגיעים למצב של עודפי בע"ח שגורמים לסבל והמתות, אי אפשר להתעלם מזה, למרות שזה יותר נושאי רווחת בע"ח מזב"ח. מה שכן אפשר לעשות זה להקטין ככל האפשר את ייצור הגורים, להסביר לאנשים שחייבים לעקר ולסרס את חיות המחמד ולהפסיק לסחור בהם, אלה המעשים הכי אחראים במצב הקיים כיום.
 

kiTTyCaT3

New member
אני חושבת שיש מקום לכמה חתולי רחוב

ולכמה כלבים באיזון שבין אלה שדואגים והכלבים והחתולים. כמובן שעכשיו מעקרים ומסרסים את כל מי שאפשר למצוא כי אין איזון בין הבתים והכלבים והחתולים. העניין הוא שאנחנו מדברים באופן תיאורתי ואני לא מחכה ליום שלא יהיו חתולים וכלבים בעולם.
אני חושבת שלהרבה מאיתנו עולם ללא שום כלב או שום חתול יהיה עולם עצוב. אני חושבת שאנחנו לוקחים בחשבון שעם כל העיקורים ישארו חתולים וכלבים בעולם. מירב
 

**לילך**

New member
המצב כיום הוא:

שאולי כעשרים אחוז הכלבים והחתולים מסורסים ומעוקרים, כדי להגיע למצב מאוזן שבו אין עודפים של אלפי כלבים וחתולים כל חודש, צריך שלפחות כ-70 אחוזים מהכלבים והחתולים יהיו מעוקרים ומסורסים, ברגע שהייצור הבלתי פוסק של הגורים עולה על הביקוש לבתים, אלפי חתולים וכלבים ימשיכו להגיע למקלטים של הנטושים, להסגרים, לסבל ולמוות המוני. הבעיה שלאנשים פשוט לא איכפת, יש אנשים שלא מכירים את הבעיה ולא מודעים אליה, יש את אלה שלא מענייין אותם גורל העודפים והם מעדיפים מסיבותיהם השונות לייצר גורים חמדמדים, והכי דרוע הם אלה שיודעים היטב מה המצב הנוראי ולמרות זאת מעדיפים להמשיך ולאפשר את ייצור הגורים.
 

kiTTyCaT3

New member
ברור. במצב של היום חייבים.

במצב שאנחנו בין היחידים שדואגים אני אפילו בעד משהו בחוק שיגרום לאנשים לעקר ולסרס. מאכילי החתולים מעקרים ומסרסים כל הזמן וצריכים עיקורים בחינם או במחיר נמוך והם יעקרו ויסרסו. היה לי ניסיון רע עם כמה מגדלי כלבים שאמרו כמה תרוצים מוזרים. אפשר למכור את הגורים, הכלבה רוצה להיות אמא, הכלב יהיה לא דומיננטי, הכלב והכלבה רוצים חיי אהבה. אחרי זה אנחנו מספרים על אלפי כלבים וגורים שמורדמים כל שנה.
מירב
 

benjamin2020

New member
אבל אסור לכלוא חתולים

כליאת בעלי חיים היא פשע מזויע . האם מי מאיתנו היה רוצה לבלות את חייו בתנאי כליאה ? וזה מה שעושה לילך לחתוליה . היא דנה אותם למאסר עולם על לא עוול בכפם . הגיע הזמן שהפעילים לזכויות בעלי חיים יתנו דעתם לנושא הזה . כליאת בעלי חיים היא הפרה בוטה של זכויותיהם הלגיטימיות של בעלי החיים לחיות ולהיות חופשים .
 
זוהי עוד שאלה שאני שואל את עצמי

זה זמן רב . על אף שהתנדבתי במשך מעל 5 שנים בצער בעלי חיים חיפה. למה צריך את הכלביות האלה ? מעבר לכלבים וחתולים שנמצאים במצוקה אמיתית אין הצדקה למכלאות מהסוגים האלה . הסיבה שיש מכלאות כאלה היא כי בני אדם לא רוצים בעלי חיים ברחובות אבל ... מי אמר שבעלי חיים בברחובות זה דבר שלילי ? למה אנחנו מבודדים את ערינו מבעלי חיים ? רוב בעלי החיים יודעים לשרוד ברחוב ולא נדרסים או עוברים התעללות. אולי היה עדיף להשקיע את סכומי העתק שמושקעים בכלביות השונות על האכלת חתולי וכלבי הרחוב מאשר לבודד אותם מאיתנו.
 

barakbl

New member
אחרי התנדבות של 5 שנים, זה מה

שהבנת? מפליא. הנתונים היבשים, אגב, ממש לא מסתדרים עם הקונספירציה (?) שאתה מעלה. גם החתולים וגם הכלבים (בעיקר הכלבים) הם יצורים שעוותו גנטית בצורה כזאת שמקשה עליהם מאוד לשרוד ברחוב...
 

kiTTyCaT3

New member
לגבי חתולי רחוב הצלחנו שיכירו בזכות

שלהם לחיות בערים. אני חושבת שזאת הצלחה גדולה של התנועה לזכויות בעלי החיים. אני מסכימה איתך שכדור הארץ לא שייך רק לנו. גם אני חושבת שבערים שלנו יכולות לחיות ציפורים וחתולי רחוב ורק צריך לסדר שהחיים יהיו בהרמוניה. לגבי כלבים בגלל שכלב הוא חיית להקה היה עדיף שיהיה לו בית. הכלבים מטיילים ברחובות עם הבעלים שלהם וכלב צריך מנהיג להקה. הכלביות צריכות להיות בצורה אחרת כאשר הן רק יתווכו בין כלבים ובתים והכלב לא יגור בכלביה במשך חודשים.
חייבים להפחית את כמויות הכלבים והחתולים דרך מדיניות עיקורים אבל אין סיבה שלא נראה כלבים, חתולים וציפורים בערים. אני חושבת שהדאגה לחתולי הרחוב ולכלבים גם חייבת להיות במסגרת "שחרור בעלי החיים"
הכלבים מסתדרים בבתים עם בני האדם וחתול הרחוב הוא בעל חיים חכם, שורד ומתוחכם שרק צריך קצת עזרה כדי שמופרעים לא ירצו לשרוף אותו במדורות או להרעיל אותו. אם אין הרבה חתולי רחוב הוא יכול להמשיך לחיות שם. שכחתי: כל הכבוד על הצלת גורי החתולים מהמדורה של כת השטן.
קראתי את ההודעה. מירב
 

C H 4

New member
טעות ../images/Emo16.gif

בחרתי עד עכשיו לא לכתוב עליה, אין לה ממש שם, "הכלבה" או "האמא" לפני כשנתיים אולי טיפה יותר היא ננטשה, עוד לא בת שנה, כורעת ללדת. 2 גורות מצאו בית השלישית לא. האמא והבת חיו ביחד בחוץ, הן היו כלבות חץ. הן חיו בשטח ענק ופרטי, עם כביש אחד כמעט לא פעיל וזה לא עזר לאמא כשבשבוע שער היא לא שמה לב ונדחקה תחת גלגליה של המשאית היחידה שעוברת שם ביום.
הכלבים האלו השתיים האלו ונוספים חיים רק בזכות מאכילים. רוב כלבי הרחוב לא מסוגלים לשרוד רוב חתולי הרחוב חיים 5 שנים למרות שחתול יכול להגיע לגיל 20 (בריא!) מהכרות קצרה אני יכולה להעשיר את ידיעותיך ולספר שלחתוליות בד"כ מגיעים חתולים בכמה מצבים: 1. גוססים שעוברים טיפול 2. נכים שלא ישרדו ברחוב 3. בייתיים שננטשו ולא מסוגלים להסתדר ברחוב 4. גורים קטנים מידי שמישהו אסף וזקוקים לטיפול סביב השעון עוד לא פגשתי מישהו שאוסף חתולי רחוב בוגרים בריאים ושולח אותם לעמותות
 

kiTTyCaT3

New member
בקשר לכלבים אני מסכימה שהם לא

יכולים לשרוד ברחוב אבל לגבי חתולי רחוב הגיל של 5 שנים הוא לא מדויק. נדמה לי שתוחלת החיים של חתול רחוב היא 3 שנים ולא 5 שנים אבל כשמאכילים חתולי רחוב, מעקרים ומסרסים ונותנים טיפול הם מרגישים בסדר והם אוהבים לחיות בחוץ. אני גם לא בטוחה שכל חתול מוכן לחיות בבית. יש חתולים שהאופי שלהם הוא כזה שהם חייבים חופש. חתולת חצר אחת נולדה כמעט איתי וחיה כמעט 17 שנים בחצר שלנו. חתולי רחוב יכולים להסתדר. כלבים שפגשתי רצו אחרי והתחננו לבית ושמישהו יקח אותם. אני חושבת שזרקו אותם מהבית והם ידעו שלא יסתדרו ברחוב.
מירב
 

**לילך**

New member
איפה ראית כליאת חתולים? ../images/Emo2.gif

אתה מוכיח שוב ושוב, שאין לך ידע מינימלי בכל הנוגע להצלת בע"ח נטושים. עצוב שאין לך מושג מה קורה לחתולים ברחובות. עצוב שאין לך מושג מה זה מחוייבות ואחריות שיש לנקוט בהם כלפי בע"ח שמכניסים הביתה ומה זה נקרא דאגה כנה לבריאותם וגורלם. עצוב שאין לך מושג על מה אתה מדבר ומרשה לעצמך לתקוף אחרים ללא בסיס. עצוב שבמקום לחשוב על טובת בע"ח אתה מעדיף להמשיך ולחיות בעולם דמיוני. עוד יותר עצוב שאתה בוחר להמשיך ולתקוף כל מי שסביבך, נהנה מחסינות לתקוף אחרים אבל הגנה מוחלטת כאשר מבקרים אותך ובצדק.
 

benjamin2020

New member
את הלא אמרת שאת כולאת חתולים

ולא יעזרו לך כל ההשמצות שלך . את חייבת לתת דין וחשבון לחברי הפורום לגבי כליאת החתולים שלך . להזכירך , זה פורום לזכויות בעלי חיים .
 
למעלה