כמה מדינות אתאיסטיות יש בעולם?

אולי במובן מסוים - טורקיה,

מדינה בלתי דמוקרטית בעליל, בה שולטת כת צבאית המתחפשת ל"דמוקרטית". מצד אחד הכת הזאת רודפת את הדת במדינה, ובכל אופן מונעת בכוח את התערבותה בענייני המדינה, אך מצד שני מטפחת ארגוני טרור הפועלים, בשם הדת, נגד ארצות אחרות. בוא ניקח ארץ מערב-אירופית טיפוסית. האם אפשר לקרוא לה "אתאיסטית" או לחילופין "דתית"? עד כמה שאני מבין, בארצות אלו אין הטפה אידאולוגית טוטלית - לא לאתאיזם, ולא לדת, ולא רודפים או משפילים בהן אף אחד - לא את המאמינים, ולא את החילונים. איש באמונתו יחיה. חיה ותן לאחרים לחיות. האם לא זה המודל הראוי לחיקוי? לעומת זאת, כפי שאנו יודעים, יש ארצות בהן הדת מתערבת בגסות בענייני המדינה וכופה דברים שונים על התושבים, גם אם הם אתאיסטים. למשל אירן וישראל.
 

moazin 1

New member
גם פרה פסיכולוגיה מתקיימת בשקט

בלי שאתאיסטים יהיו מעורים בה. ידוע שברוסיה התרחשו הרבה עניינים מתחת לפני השטח למשל העיסוק בפרה פסיכולוגיה לצורכי מלחמה היה מפותח מאוד במימון ממשלתי
 
מה שבטוח היה וישנו ורוסיה, זו הפרדת

הדת מהמדינה. גם כיום, כשהדת נכנסה חזק לאופנה, ולא רק היוונית-אורתודוקסית ("פרבוסלבית"), אלא כל המגוון האדיר, עדין ההפרדה קיימת. קיים מוסד הנישואים האזרחיים, וגם קבורה אזרחית. בני כל הדתות שווים בפני החוק, הלכה למעשה, וכנ"ל גם דתיים - בני כל הדתות! - לעומת חילונים. להוציא מהכלל ארגונים חתרניים בפירוש, הפועלים בשם דת זו או אחרת, כגון הכת היפנית ההיא, או הסוכנים הווהביסטים החודרים מהמזרח הקרוב...
 

Agent Saimon

New member
או-הוהו ממש לא בשקט. ודי לא התקיימה

היא אולי שרדה פה ושם אבל לא משהו שצריך להתחשב בו. בעיקר זה היה בכל מיני עיירות וכפרים. אבל לא על זה הדיון.
 

moazin 1

New member
למרות רצונך העז להפוך את כולם לאתאי

סטים ולחובבי מדע בדיוני ומשחקי סימולציות האם תהיה מוכן גם להודות שאתה טועה ומטעה אם יתברר לך אחרת? רוסיה נראית עכשיו יותר מתמיד כמו תוהו ובוהו של אמונות ותאוריות כאשר מיעוט עשיר שולט על מיליונים רבים שבקושי מקימים את עצמם.
 

Agent Saimon

New member
משחקי סימולציות?

אני מעדיף RTS. חובבי מד"ב? ממש לא. האם אני נגד אוליגרכיה קפיטליסטית? ועוד איך כן. אבל למה לעזאזל אני עונה לך? הרי כבר עשרות פעמים הוכחת שאיתך אי אפשר לדבר, ממילא לא תבין, וגם אם כן, אז בצורה מעוותת. לך תנשק מזוזה.
 

Lim0nit

New member
רוסיה תחת שילטון הצאר, הקומוניסטים

ובהווה נשלטת על ידי מיעוט עשיר וחזק ששמנצל את מרבית העם העני, וזה קשור למנטאליות הרוסית ולא לאמונה דתית.
 
../images/Emo6.gif למשל בכפר הקטנצ'יק זגורסק.

בוודאי היו הגבלות מסוימות על הדת, שלא לדבר על הרדיפות ממש בשנים 1917-1941, אבל לא צריך להגזים בנוגע ל"שרדה פה ושם". היית צריך לראות את "תהלוכות הצלב" בכנסיות המרכזיות בפסחא, ואפילו את ההתקהלויות לייד בית הכנסת במוסקבה בשמחת תורה למשל, ואז לא היית מדבר על "שרדה פה ושם". שלא לדבר על כך, שפעלו רשמית מוסדות הדתות העיקריות, החל מהפטריארכיה המוסקבית-הרוסית, מהמופתיים הראשיים, מהרבנות היהודית, ממרכזי הבודהיסטיזם בבוריָטיה ובקלמיקיה ומהקטוליקוסים הארמני והגרוזיני, וכלה במרכז הדתי של הקראים בטרָקָי (ליטא). אבל, כפי שציינת נכון, לא על זה הדיון. מהדיון האמיתי אתם מתחמקים מעקשנות: מהגדרת הכוונה ל"מדינה אתאיסטית", מנושא הפרדת הדת מהמדינה, חופש הדת וחופש המצפון. או, לחילופין, מהידע הסטטיסטי שיש לנו על אחוזי המאמינים והאתאיסטים בפועל בארצות שונות.
 

moazin 1

New member
מר טלמון הנכבד השאלה היא מי קובע

את המהות של המדינה .אין שום מדינה על המפה שאפשר לקרוא לה מדינה אתאיסטית זו משאלת לב של אתאיסטים שרואים בעינים מעוותות את המציאות .ואם כבר שמתם את רוסיה על השולחן אז ברור לכל בר דעת שרוסיה זה לא ישראל וישראל זו לא רוסיה.השאיפה שלך להפוך את מדינת ישראל למדינת איש הישר בעיניו יעשה לא יכולה להיות מציאות.ואפילו אם יהיה רוב אתאיסטי שימצא דרך להיות בשלטון גם אז לא תוכל לחסל את הדת ואפילו אם תוציא את הדת מחוץ לחוק ותוריד אותה למחתרת לא תוכל להגיע למימוש מדינה אתאיסטית הציבור הדתי זכאי לתקציב כפי שלכל יתר הפעילויות החילוניות זורם תקציב . סטטיסטיקה תמיד תהיה מגמתית .הרעיון של להביא לכאן יותר ממליון עולים מרוסיה היה במקור בכוונה להפר את המאזן היהודי ערבי אבל כפי שאנחנו רואים הרוסים הפכו לציבור מתבדל אם חיים נפרדים מההוי היהודי. וגם הם קקבוצה מתוקצבים מהרגע שהם דורכים על אדמת ישראל. בקיצור תמשיך לחיות בהזיה ולחלום על הרס החיים שלא הולמים את קו המחשבה המתוכנת שלך.
 

Lim0nit

New member
אתה מצחיק אותי- מי שחי בהתבדלות הם

החרדים, מי שעושה הישר בעיניו הם החרדים שלא ממלאים את חובותיהם האזרחית. פעם אחת תנסה להגיד את האמת מואזין.
 

moazin 1

New member
כם את חיה בהתבדלות לא???

כל אחד בוחר לחיות אם קבוצה או ציבור שמתאים לו ולהתרחק מקבוצות שלא מתאימות לו לא???החרדים לא עוברים על החוק נהפוך הוא הם מקבלים מהמדינה היהודית את מה שמגיע להם בחוק.לדעתך ולדעת כמה צווחנים כמוך הם פורעי חוק שחיים על חשבונך, וזו לא האמת השלטון החילוני במדינת ישראל הוא זה שגרם לאנשים כמוך להרגיש מקופחת ומתוסכלת על פי השיטה של הפרד ומשול. שאלת מי הוא יהודי עדין לא נידונה לעומקה אבל גם את לא תגידי על עצמך שאת ערביה.
 

Lim0nit

New member
כבר אמרתי לך גוש שקרים, הרוסים

משרתים בצבא, עובדים,לומדים באוניברסיטה, הם מגזר יצרני שתורם למדינה,הדור הצעיר משתלב בחברה הישראלית. החרדים לא משרתים בצבא וחיים על חשבון משלם המיסים,בו זמנית אין להם שום בעיה ובעיקר מצפון לסחוט כסף מקופת המדינה, לה הם לא תורמים. השלטון החילוני נבחר בצורה דמקורטית על ידי רוב העם. אני לא מרגישה מקופלת ומתוסכלת, להיפך, אני לא הייתי מסוגלת לחיות על חשבון אחרים כמו עלוקה מוצצת דם, להפקיר את ילדי לחיי עוני מבלי לחוש ייסורי מצפון, לשנוא אנשים רק בשל מוצאם השונה. ולכל המלעיזים, אני יהודיה ממש כמוך אם לא יותר, בהתאם לערכי המוסריים. אנשים כמוך מבזים את היהדות בהתנגותם חסרת הלב כלפי אנשים שאינם יהודים.את מה שעשו ליהודים בגולה אתם עושים לאילו שאינם יהודים במדינת ישראל. אין לכם במה להתגאות, להיפך.
 

moazin 1

New member
כבר אמרתי לך גוש בשר מתבלה

החרדים זכאים למה שהם מקבלים על פי חוק הכלים השלובים אם יש לך בעיה תפני למחוקק .במושגים של מסחטת כסף אז הצבא הוא הסוחט הראשי בעוגת התקציב.החרדים הם החלק הכי קטן בתקציב השלטון הוא אכן חילוני ורוב התקציב הולך לצרכים חילוניים .החרדים לא חיים על חשבונך החשבון שלך לא מכסה אפילו את עובדי העריה שמנקים את הפחים באיזור המגורים שלך. המח הקודח שלך פולט תובנות שמקומם במגרסה רוטטת . טפילים עלוקות .שונאי אנשיםאלו הן רק ביטויים שקימים במוחך הקודח.את יהודיה כמו שאני צנצנת, על מה את מתגאה? במקרה הטוב את רק מקשקשת באינטרנט ובמקרה הרע את מבזה את החוק.
 

Lim0nit

New member
הצבא הוא הערובה לקיום הפרזיטי

שלך כאן, השלטון הוא אכן חילוני היות ורוב העם חילוני, החרדים חיים על חשבון משלמי המיסים. אתה היית ונשארת שקרן עלוב, אתם שונאי אדם, שונאי נשים,שונאי גויים ושונאי יהודים. וכיוון שאינך יכול להכיל עוד שנאה אתה משפריץ אותה על גבי הפורום. מה שבטוח לגבי המנקים הללו-ערבים או רוסים-חרדים הם לא.
 
למעלה