כמה הערות בעניין הפרסום האחרון
כמה הערות בעניין הפרסום האחרון
של עדכון "תוכנית החומש" + "התוספת התקציבית" : קצת רקע : בשנת 2003 הוחלט להפריד את רכבת ישראל מרשות הנמלים ולהפוף אותה לחברה בע"מ , תוך כדי המהפכה הזו הוחלט גם על תוכנית רב שנתית מה שניקרא עד היום "תוכנית החומש" . התוכנית היתה לשנים 2003 , 2004 , 2005 , 2006 , 2007 והיתה אמורה להסתיים בשנת 2008 . התקציב שהמדינה הציבה לתוכנית עמד על 13.5 מיליארד ש"ח !!! ועוד 6.5 מיליארד ש"ח שהרכבת היתה אמורה לגייס בעצמה (עד היום אף אחד לא יודע כמה כסף חברת הרכבת הצליחה לגייס) . מה שקרה הוא שהרכבת לא עמדה ביכלל ביעד שהיא עצמה הציבה ותוכנית החומש קרסה לחלוטין וכניראה שתהפוך (אותה התוכנית בלי תוספות כימעט ואולי אפילו השמטות של כמה פרוייקטים) לתוכנית של 10 שנים !!! 2003-2011 !!! בינתיים קרו כמה דברים "לא צפויים" : 1)בעיית המיפגשים המיסלתיים . 2)חוסר אדיר בציוד . 3)תיכנון לקויי של עלויות פרוייקטים שכבר מבוצעים . ולכן לא היתה ברירה (כבר ניגמר הכסף) להוסיף "לתוכנית החומש" (עשור) עוד 6 מיליארד ש"ח בילבד !!! (מתקציב המדינה) כך קרה שתוכנית "החומש/עשור" תעלה 26 מיליארד ש"ח שזה אומר רק 2.5 מיליארד ש"ח לשנה !!! ממש לא המהפכה שדיברו עליה . אלו העובדות !!! הכסף שמוסיפים לא מיועד לשום פרוייקט מסילתי חדש אלא זה כסף שחסר לסיים את הפרוייקטים של תוכנית "החומש" (כסף שכולנו יודעים שלא יספיק וכך גם קברניטי המדינה שהתחילו להקפיא כמה פרוייקטים חשובים של תוכנית החומש , הראשון - שכבר ידוע עליו הוא קו עכו כרמיאל שהוקפא סופית !!! השני - קו A1 שלא ברור מצבו , והשלישי - קו העמק שמצבו לא ברור ביכלל . אז חברה.......איפה המהפכה שכולם דיברו עליה........לאן היא נעלמה ???? רוצים לשמוע על מידע שהגיע אלי ???? שנת 2005 הסתיימה עם עודף תקציבי בקופת המדינה של 20 מיליארד ש"ח !!! כן , כן , כן בעקבות הצמיחה וההתאוששות במשק התברר בסוף השנה שיש עודף תקציבי ענק !!! שלא היה שנים !!! זה הכסף שלנו מהמיסים שלנו . אז שלא יגידו שאין כסף , יש והרבה השאלה אם רוצים לעשות איתו משהו או לשמור אותו בקופת המדינה . לכן אני לא רוצה לשמוע מאף אחד מהכותבים כאן שאין למדינה כסף . תגובות יתקבלו בשימחה , עמית גוד
כמה הערות בעניין הפרסום האחרון
של עדכון "תוכנית החומש" + "התוספת התקציבית" : קצת רקע : בשנת 2003 הוחלט להפריד את רכבת ישראל מרשות הנמלים ולהפוף אותה לחברה בע"מ , תוך כדי המהפכה הזו הוחלט גם על תוכנית רב שנתית מה שניקרא עד היום "תוכנית החומש" . התוכנית היתה לשנים 2003 , 2004 , 2005 , 2006 , 2007 והיתה אמורה להסתיים בשנת 2008 . התקציב שהמדינה הציבה לתוכנית עמד על 13.5 מיליארד ש"ח !!! ועוד 6.5 מיליארד ש"ח שהרכבת היתה אמורה לגייס בעצמה (עד היום אף אחד לא יודע כמה כסף חברת הרכבת הצליחה לגייס) . מה שקרה הוא שהרכבת לא עמדה ביכלל ביעד שהיא עצמה הציבה ותוכנית החומש קרסה לחלוטין וכניראה שתהפוך (אותה התוכנית בלי תוספות כימעט ואולי אפילו השמטות של כמה פרוייקטים) לתוכנית של 10 שנים !!! 2003-2011 !!! בינתיים קרו כמה דברים "לא צפויים" : 1)בעיית המיפגשים המיסלתיים . 2)חוסר אדיר בציוד . 3)תיכנון לקויי של עלויות פרוייקטים שכבר מבוצעים . ולכן לא היתה ברירה (כבר ניגמר הכסף) להוסיף "לתוכנית החומש" (עשור) עוד 6 מיליארד ש"ח בילבד !!! (מתקציב המדינה) כך קרה שתוכנית "החומש/עשור" תעלה 26 מיליארד ש"ח שזה אומר רק 2.5 מיליארד ש"ח לשנה !!! ממש לא המהפכה שדיברו עליה . אלו העובדות !!! הכסף שמוסיפים לא מיועד לשום פרוייקט מסילתי חדש אלא זה כסף שחסר לסיים את הפרוייקטים של תוכנית "החומש" (כסף שכולנו יודעים שלא יספיק וכך גם קברניטי המדינה שהתחילו להקפיא כמה פרוייקטים חשובים של תוכנית החומש , הראשון - שכבר ידוע עליו הוא קו עכו כרמיאל שהוקפא סופית !!! השני - קו A1 שלא ברור מצבו , והשלישי - קו העמק שמצבו לא ברור ביכלל . אז חברה.......איפה המהפכה שכולם דיברו עליה........לאן היא נעלמה ???? רוצים לשמוע על מידע שהגיע אלי ???? שנת 2005 הסתיימה עם עודף תקציבי בקופת המדינה של 20 מיליארד ש"ח !!! כן , כן , כן בעקבות הצמיחה וההתאוששות במשק התברר בסוף השנה שיש עודף תקציבי ענק !!! שלא היה שנים !!! זה הכסף שלנו מהמיסים שלנו . אז שלא יגידו שאין כסף , יש והרבה השאלה אם רוצים לעשות איתו משהו או לשמור אותו בקופת המדינה . לכן אני לא רוצה לשמוע מאף אחד מהכותבים כאן שאין למדינה כסף . תגובות יתקבלו בשימחה , עמית גוד