כמה הערות בעניין הפרסום האחרון

מצב
הנושא נעול.
כמה הערות בעניין הפרסום האחרון

כמה הערות בעניין הפרסום האחרון
של עדכון "תוכנית החומש" + "התוספת התקציבית" : קצת רקע : בשנת 2003 הוחלט להפריד את רכבת ישראל מרשות הנמלים ולהפוף אותה לחברה בע"מ , תוך כדי המהפכה הזו הוחלט גם על תוכנית רב שנתית מה שניקרא עד היום "תוכנית החומש" . התוכנית היתה לשנים 2003 , 2004 , 2005 , 2006 , 2007 והיתה אמורה להסתיים בשנת 2008 . התקציב שהמדינה הציבה לתוכנית עמד על 13.5 מיליארד ש"ח !!! ועוד 6.5 מיליארד ש"ח שהרכבת היתה אמורה לגייס בעצמה (עד היום אף אחד לא יודע כמה כסף חברת הרכבת הצליחה לגייס) . מה שקרה הוא שהרכבת לא עמדה ביכלל ביעד שהיא עצמה הציבה ותוכנית החומש קרסה לחלוטין וכניראה שתהפוך (אותה התוכנית בלי תוספות כימעט ואולי אפילו השמטות של כמה פרוייקטים) לתוכנית של 10 שנים !!! 2003-2011 !!! בינתיים קרו כמה דברים "לא צפויים" : 1)בעיית המיפגשים המיסלתיים . 2)חוסר אדיר בציוד . 3)תיכנון לקויי של עלויות פרוייקטים שכבר מבוצעים . ולכן לא היתה ברירה (כבר ניגמר הכסף) להוסיף "לתוכנית החומש" (עשור) עוד 6 מיליארד ש"ח בילבד !!! (מתקציב המדינה) כך קרה שתוכנית "החומש/עשור" תעלה 26 מיליארד ש"ח שזה אומר רק 2.5 מיליארד ש"ח לשנה !!! ממש לא המהפכה שדיברו עליה . אלו העובדות !!! הכסף שמוסיפים לא מיועד לשום פרוייקט מסילתי חדש אלא זה כסף שחסר לסיים את הפרוייקטים של תוכנית "החומש" (כסף שכולנו יודעים שלא יספיק וכך גם קברניטי המדינה שהתחילו להקפיא כמה פרוייקטים חשובים של תוכנית החומש , הראשון - שכבר ידוע עליו הוא קו עכו כרמיאל שהוקפא סופית !!! השני - קו A1 שלא ברור מצבו , והשלישי - קו העמק שמצבו לא ברור ביכלל . אז חברה.......איפה המהפכה שכולם דיברו עליה........לאן היא נעלמה ???? רוצים לשמוע על מידע שהגיע אלי ???? שנת 2005 הסתיימה עם עודף תקציבי בקופת המדינה של 20 מיליארד ש"ח !!! כן , כן , כן בעקבות הצמיחה וההתאוששות במשק התברר בסוף השנה שיש עודף תקציבי ענק !!! שלא היה שנים !!! זה הכסף שלנו מהמיסים שלנו . אז שלא יגידו שאין כסף , יש והרבה השאלה אם רוצים לעשות איתו משהו או לשמור אותו בקופת המדינה . לכן אני לא רוצה לשמוע מאף אחד מהכותבים כאן שאין למדינה כסף . תגובות יתקבלו בשימחה , עמית גוד
 

אוהד11

New member
לא נהפוך כאן לפורום פוליטי ונדון

כמה הערות בעניין הפרסום האחרון
של עדכון "תוכנית החומש" + "התוספת התקציבית" : קצת רקע : בשנת 2003 הוחלט להפריד את רכבת ישראל מרשות הנמלים ולהפוף אותה לחברה בע"מ , תוך כדי המהפכה הזו הוחלט גם על תוכנית רב שנתית מה שניקרא עד היום "תוכנית החומש" . התוכנית היתה לשנים 2003 , 2004 , 2005 , 2006 , 2007 והיתה אמורה להסתיים בשנת 2008 . התקציב שהמדינה הציבה לתוכנית עמד על 13.5 מיליארד ש"ח !!! ועוד 6.5 מיליארד ש"ח שהרכבת היתה אמורה לגייס בעצמה (עד היום אף אחד לא יודע כמה כסף חברת הרכבת הצליחה לגייס) . מה שקרה הוא שהרכבת לא עמדה ביכלל ביעד שהיא עצמה הציבה ותוכנית החומש קרסה לחלוטין וכניראה שתהפוך (אותה התוכנית בלי תוספות כימעט ואולי אפילו השמטות של כמה פרוייקטים) לתוכנית של 10 שנים !!! 2003-2011 !!! בינתיים קרו כמה דברים "לא צפויים" : 1)בעיית המיפגשים המיסלתיים . 2)חוסר אדיר בציוד . 3)תיכנון לקויי של עלויות פרוייקטים שכבר מבוצעים . ולכן לא היתה ברירה (כבר ניגמר הכסף) להוסיף "לתוכנית החומש" (עשור) עוד 6 מיליארד ש"ח בילבד !!! (מתקציב המדינה) כך קרה שתוכנית "החומש/עשור" תעלה 26 מיליארד ש"ח שזה אומר רק 2.5 מיליארד ש"ח לשנה !!! ממש לא המהפכה שדיברו עליה . אלו העובדות !!! הכסף שמוסיפים לא מיועד לשום פרוייקט מסילתי חדש אלא זה כסף שחסר לסיים את הפרוייקטים של תוכנית "החומש" (כסף שכולנו יודעים שלא יספיק וכך גם קברניטי המדינה שהתחילו להקפיא כמה פרוייקטים חשובים של תוכנית החומש , הראשון - שכבר ידוע עליו הוא קו עכו כרמיאל שהוקפא סופית !!! השני - קו A1 שלא ברור מצבו , והשלישי - קו העמק שמצבו לא ברור ביכלל . אז חברה.......איפה המהפכה שכולם דיברו עליה........לאן היא נעלמה ???? רוצים לשמוע על מידע שהגיע אלי ???? שנת 2005 הסתיימה עם עודף תקציבי בקופת המדינה של 20 מיליארד ש"ח !!! כן , כן , כן בעקבות הצמיחה וההתאוששות במשק התברר בסוף השנה שיש עודף תקציבי ענק !!! שלא היה שנים !!! זה הכסף שלנו מהמיסים שלנו . אז שלא יגידו שאין כסף , יש והרבה השאלה אם רוצים לעשות איתו משהו או לשמור אותו בקופת המדינה . לכן אני לא רוצה לשמוע מאף אחד מהכותבים כאן שאין למדינה כסף . תגובות יתקבלו בשימחה , עמית גוד
לא נהפוך כאן לפורום פוליטי ונדון
בכספים שאינם או ישנם או הצטברו. הבעיה היא מנטלית: יוצאים בקול רעש אדיר ותרועות, כי או-טו-טו אנחנו מביאים את המשיח, וחיש מהר התרועות דועכות ואנחנו נשארים עם חלומות רבים ועם מימוש מועט יחסי פחות או יותר. אחרי הכל, אם השר יודע שהוא לא אמור להישאר על כסאו עוד זמן רב מסיבה זו או אחרת, מדוע עליו לממש את הצהרותיו או להתווכח עם משרד האוצר.
 

בועז ל

New member
../images/Emo45.gifקיימת כמובן אפשרות נוספת , לפיה

לא נהפוך כאן לפורום פוליטי ונדון
בכספים שאינם או ישנם או הצטברו. הבעיה היא מנטלית: יוצאים בקול רעש אדיר ותרועות, כי או-טו-טו אנחנו מביאים את המשיח, וחיש מהר התרועות דועכות ואנחנו נשארים עם חלומות רבים ועם מימוש מועט יחסי פחות או יותר. אחרי הכל, אם השר יודע שהוא לא אמור להישאר על כסאו עוד זמן רב מסיבה זו או אחרת, מדוע עליו לממש את הצהרותיו או להתווכח עם משרד האוצר.
קיימת כמובן אפשרות נוספת , לפיה
לשר התחבורה היוצא מבטיחים את תיק האוצר. מצב שמזמין ספקולציות מעניינות.
 

raminec

New member
תוציא את המחשבון לפני שאתה כותב

כמה הערות בעניין הפרסום האחרון
של עדכון "תוכנית החומש" + "התוספת התקציבית" : קצת רקע : בשנת 2003 הוחלט להפריד את רכבת ישראל מרשות הנמלים ולהפוף אותה לחברה בע"מ , תוך כדי המהפכה הזו הוחלט גם על תוכנית רב שנתית מה שניקרא עד היום "תוכנית החומש" . התוכנית היתה לשנים 2003 , 2004 , 2005 , 2006 , 2007 והיתה אמורה להסתיים בשנת 2008 . התקציב שהמדינה הציבה לתוכנית עמד על 13.5 מיליארד ש"ח !!! ועוד 6.5 מיליארד ש"ח שהרכבת היתה אמורה לגייס בעצמה (עד היום אף אחד לא יודע כמה כסף חברת הרכבת הצליחה לגייס) . מה שקרה הוא שהרכבת לא עמדה ביכלל ביעד שהיא עצמה הציבה ותוכנית החומש קרסה לחלוטין וכניראה שתהפוך (אותה התוכנית בלי תוספות כימעט ואולי אפילו השמטות של כמה פרוייקטים) לתוכנית של 10 שנים !!! 2003-2011 !!! בינתיים קרו כמה דברים "לא צפויים" : 1)בעיית המיפגשים המיסלתיים . 2)חוסר אדיר בציוד . 3)תיכנון לקויי של עלויות פרוייקטים שכבר מבוצעים . ולכן לא היתה ברירה (כבר ניגמר הכסף) להוסיף "לתוכנית החומש" (עשור) עוד 6 מיליארד ש"ח בילבד !!! (מתקציב המדינה) כך קרה שתוכנית "החומש/עשור" תעלה 26 מיליארד ש"ח שזה אומר רק 2.5 מיליארד ש"ח לשנה !!! ממש לא המהפכה שדיברו עליה . אלו העובדות !!! הכסף שמוסיפים לא מיועד לשום פרוייקט מסילתי חדש אלא זה כסף שחסר לסיים את הפרוייקטים של תוכנית "החומש" (כסף שכולנו יודעים שלא יספיק וכך גם קברניטי המדינה שהתחילו להקפיא כמה פרוייקטים חשובים של תוכנית החומש , הראשון - שכבר ידוע עליו הוא קו עכו כרמיאל שהוקפא סופית !!! השני - קו A1 שלא ברור מצבו , והשלישי - קו העמק שמצבו לא ברור ביכלל . אז חברה.......איפה המהפכה שכולם דיברו עליה........לאן היא נעלמה ???? רוצים לשמוע על מידע שהגיע אלי ???? שנת 2005 הסתיימה עם עודף תקציבי בקופת המדינה של 20 מיליארד ש"ח !!! כן , כן , כן בעקבות הצמיחה וההתאוששות במשק התברר בסוף השנה שיש עודף תקציבי ענק !!! שלא היה שנים !!! זה הכסף שלנו מהמיסים שלנו . אז שלא יגידו שאין כסף , יש והרבה השאלה אם רוצים לעשות איתו משהו או לשמור אותו בקופת המדינה . לכן אני לא רוצה לשמוע מאף אחד מהכותבים כאן שאין למדינה כסף . תגובות יתקבלו בשימחה , עמית גוד
תוציא את המחשבון לפני שאתה כותב
הודעות עם מספרים. איך תוכנית מ- 2003 ועד 2011 הפכה לתוכנית לעשר שנים? ואם לא יודעים כמה כסף הרכבת הצליחה לגייס (אבל יודעים שהשיטה לא הצליחה) אז למה אתה סופר את הכסף שהם כביכול היו אמורים לגייס ככסף שכבר גויס? ודבר אחרון, קו העמק אושר סופית לפי מה שפורסם באותו הפרסום שהודיעו שהקו לכרמיאל הוקפא. למרות שבמדינתנו אפשר להשקיע מליארד שקל לסלול חצי קו ואז להתחרט, נראה לי שהקו הזה מבין הפרוייקטים המתוכננים, עתידו יחסית מובטח.
 
תגובה

תוציא את המחשבון לפני שאתה כותב
הודעות עם מספרים. איך תוכנית מ- 2003 ועד 2011 הפכה לתוכנית לעשר שנים? ואם לא יודעים כמה כסף הרכבת הצליחה לגייס (אבל יודעים שהשיטה לא הצליחה) אז למה אתה סופר את הכסף שהם כביכול היו אמורים לגייס ככסף שכבר גויס? ודבר אחרון, קו העמק אושר סופית לפי מה שפורסם באותו הפרסום שהודיעו שהקו לכרמיאל הוקפא. למרות שבמדינתנו אפשר להשקיע מליארד שקל לסלול חצי קו ואז להתחרט, נראה לי שהקו הזה מבין הפרוייקטים המתוכננים, עתידו יחסית מובטח.
תגובה
1)צודק לא 10 שנים "רק" 9 שנים , אני כבר הוספתי עוד שנה כדי להיות בטוח . 2)את נושא הכסף שהרכבת היתה אמורה לגייס או שגייסה אני לא כל כך יודע , העניין הוא שהרכבת אמורה לגייס 6.5 מיליארד על פי ההסכם עם האוצר אבל לא ראיתי שום פרסום בנושא הזה בשום מקום ולכן אין כרגע איש שיודע כמה כסף בדיוק הרכבת גייסה . חבל שאף עיתון מכובד לא טורח לבדוק את הנושא הזה . 3)לידיעתך גם קו עכו כרמיאל אושר סופית ואפילו התחילו בעבודות ראשונות להסדרת הקו (כגון העתקת צמחים ועצים מוגנים , מדידות ועוד ועוד) ובכל זאת הקפיאו פיתאום את הכל (אחרי שכבר הושקעו כמה מיליונים טובים בתיכנון) . אני מאוד מקווה שאתה צודק וקו העמק באמת יצא לפועל , אני בתור תושב עפולה מאוד מצפה לקו הזה . אבל עד שאני לא רואה טרקטורים שמתחילים לעבוד אני לא מאמין .
 

raminec

New member
קו העמק

תגובה
1)צודק לא 10 שנים "רק" 9 שנים , אני כבר הוספתי עוד שנה כדי להיות בטוח . 2)את נושא הכסף שהרכבת היתה אמורה לגייס או שגייסה אני לא כל כך יודע , העניין הוא שהרכבת אמורה לגייס 6.5 מיליארד על פי ההסכם עם האוצר אבל לא ראיתי שום פרסום בנושא הזה בשום מקום ולכן אין כרגע איש שיודע כמה כסף בדיוק הרכבת גייסה . חבל שאף עיתון מכובד לא טורח לבדוק את הנושא הזה . 3)לידיעתך גם קו עכו כרמיאל אושר סופית ואפילו התחילו בעבודות ראשונות להסדרת הקו (כגון העתקת צמחים ועצים מוגנים , מדידות ועוד ועוד) ובכל זאת הקפיאו פיתאום את הכל (אחרי שכבר הושקעו כמה מיליונים טובים בתיכנון) . אני מאוד מקווה שאתה צודק וקו העמק באמת יצא לפועל , אני בתור תושב עפולה מאוד מצפה לקו הזה . אבל עד שאני לא רואה טרקטורים שמתחילים לעבוד אני לא מאמין .
קו העמק
בישיבה שאישרו את הגדלת התקציב והארכת תכנית החומש החליטו להקפיא את המסילה לכרמיאל ולהשאיר את הקו לעפולה.
 

talitalitali

New member
כמה הבהרות

כמה הערות בעניין הפרסום האחרון
של עדכון "תוכנית החומש" + "התוספת התקציבית" : קצת רקע : בשנת 2003 הוחלט להפריד את רכבת ישראל מרשות הנמלים ולהפוף אותה לחברה בע"מ , תוך כדי המהפכה הזו הוחלט גם על תוכנית רב שנתית מה שניקרא עד היום "תוכנית החומש" . התוכנית היתה לשנים 2003 , 2004 , 2005 , 2006 , 2007 והיתה אמורה להסתיים בשנת 2008 . התקציב שהמדינה הציבה לתוכנית עמד על 13.5 מיליארד ש"ח !!! ועוד 6.5 מיליארד ש"ח שהרכבת היתה אמורה לגייס בעצמה (עד היום אף אחד לא יודע כמה כסף חברת הרכבת הצליחה לגייס) . מה שקרה הוא שהרכבת לא עמדה ביכלל ביעד שהיא עצמה הציבה ותוכנית החומש קרסה לחלוטין וכניראה שתהפוך (אותה התוכנית בלי תוספות כימעט ואולי אפילו השמטות של כמה פרוייקטים) לתוכנית של 10 שנים !!! 2003-2011 !!! בינתיים קרו כמה דברים "לא צפויים" : 1)בעיית המיפגשים המיסלתיים . 2)חוסר אדיר בציוד . 3)תיכנון לקויי של עלויות פרוייקטים שכבר מבוצעים . ולכן לא היתה ברירה (כבר ניגמר הכסף) להוסיף "לתוכנית החומש" (עשור) עוד 6 מיליארד ש"ח בילבד !!! (מתקציב המדינה) כך קרה שתוכנית "החומש/עשור" תעלה 26 מיליארד ש"ח שזה אומר רק 2.5 מיליארד ש"ח לשנה !!! ממש לא המהפכה שדיברו עליה . אלו העובדות !!! הכסף שמוסיפים לא מיועד לשום פרוייקט מסילתי חדש אלא זה כסף שחסר לסיים את הפרוייקטים של תוכנית "החומש" (כסף שכולנו יודעים שלא יספיק וכך גם קברניטי המדינה שהתחילו להקפיא כמה פרוייקטים חשובים של תוכנית החומש , הראשון - שכבר ידוע עליו הוא קו עכו כרמיאל שהוקפא סופית !!! השני - קו A1 שלא ברור מצבו , והשלישי - קו העמק שמצבו לא ברור ביכלל . אז חברה.......איפה המהפכה שכולם דיברו עליה........לאן היא נעלמה ???? רוצים לשמוע על מידע שהגיע אלי ???? שנת 2005 הסתיימה עם עודף תקציבי בקופת המדינה של 20 מיליארד ש"ח !!! כן , כן , כן בעקבות הצמיחה וההתאוששות במשק התברר בסוף השנה שיש עודף תקציבי ענק !!! שלא היה שנים !!! זה הכסף שלנו מהמיסים שלנו . אז שלא יגידו שאין כסף , יש והרבה השאלה אם רוצים לעשות איתו משהו או לשמור אותו בקופת המדינה . לכן אני לא רוצה לשמוע מאף אחד מהכותבים כאן שאין למדינה כסף . תגובות יתקבלו בשימחה , עמית גוד
כמה הבהרות
לדעתי אתה ניגש לנושא מזווית כוללנית מדי. ה-6.5 מיליארד שקל היו אמורים להגיע מגיוס אג"ח שהרכבת תפיץ ולשם כך הפכו אותה מיחידת סמך לחברה ממשלתית (כדי שתוכל להוציא ני"ע משלה). זה היה בשנים 2001-2002 בתקופת ממשלת האחדות (שרון קדנציה ראשונה). בינתיים הוחלפה הממשלה ונתניהו התמנה לשר האוצר. הפקידים שלו ובעיקר החשכ"ל הגיעו למסקנה שמכיוון שהחזר חובות האג"ח יהיה מתקציב המדינה ולא מכיס הרכבת אין טעם להטיל על הרכבת גיוס הון שממילא הממשלה תצטרך להחזיר, ועדיף לתקצב הכל מתקציב המדינה ולחסוך את המכשולים בדרך. בינתיים אותם פקידים החליטו שלאור הכשלים בקו המשודרג לירושלים יש ללוות את תכנית החומש ע"י חברה חיצונית ובחרו בחברת ברינקהוף פרסונז (ב"פ). חברה זו בדקה את תכנית החומש והחליטה ששולי הבטחון להוצאות בלתי צפויות בתכנית קטנים מדי. הרחבת השוליים לפי הסטנדרט של ב"פ הגדילה התקציב בכמה מיליארדים. כמו כן ב"פ הוסיפו דרישות שלא נכללו בתכנית החומש, בעיקר מסילה רביעית באיילון ורכישת ציוד חדש. זה הוסיף עוד כמה מיליארדים... ואז ארעה התאונה ברבדים ונוספה הדרישה להפרדה מסילתית מהירה יותר מה שהוסיף עוד מאות מיליונים... כך שהרכבת שיצאה לתכנית של חמש שנים בעשרים מיליארד שקל מצאה עצמה עם דרישות של 5-6 מיליארד נוספים וצורך בזמן נוסף. לכך כמובן הצטרפה האטיות הידועה של פיתוח תשתיות במדינה, מה שדרש הארכה של לוחות הזמנים בשנתיים שלוש. מצד שני אי אפשר לומר שאין מהפכה, כי תשעה מהפרוייקטים בתכנית כבר מושלמים ועוד ארבעה קרובים לסיום, נכון שיתר הפרוייקטים (כ-10) עדיין לא בשלב מתקדם אבל באופן יחסי חמש השנים האחרונות היו המהירות ביותר בהתפתחות הרכבת מאז 1953. ועדיין נותרו שנתיים וחצי בתכנית החומש המקורית. הממשלה הבינה את השינויים הבלתי צפויים ומתוך מחוייבות לפיתוח החליטה להגדיל התקציב. זה אמנם לא מבטיח שהכל יסתיים בזמן או בכלל אבל זה לא שחור כמו שאתה מצייר זאת. נהיה חכמים יותר בשנת 2010 כשנשווה למצב בשנת 2000.
 

mucool2

New member
תודה על ההבהרות

כמה הבהרות
לדעתי אתה ניגש לנושא מזווית כוללנית מדי. ה-6.5 מיליארד שקל היו אמורים להגיע מגיוס אג"ח שהרכבת תפיץ ולשם כך הפכו אותה מיחידת סמך לחברה ממשלתית (כדי שתוכל להוציא ני"ע משלה). זה היה בשנים 2001-2002 בתקופת ממשלת האחדות (שרון קדנציה ראשונה). בינתיים הוחלפה הממשלה ונתניהו התמנה לשר האוצר. הפקידים שלו ובעיקר החשכ"ל הגיעו למסקנה שמכיוון שהחזר חובות האג"ח יהיה מתקציב המדינה ולא מכיס הרכבת אין טעם להטיל על הרכבת גיוס הון שממילא הממשלה תצטרך להחזיר, ועדיף לתקצב הכל מתקציב המדינה ולחסוך את המכשולים בדרך. בינתיים אותם פקידים החליטו שלאור הכשלים בקו המשודרג לירושלים יש ללוות את תכנית החומש ע"י חברה חיצונית ובחרו בחברת ברינקהוף פרסונז (ב"פ). חברה זו בדקה את תכנית החומש והחליטה ששולי הבטחון להוצאות בלתי צפויות בתכנית קטנים מדי. הרחבת השוליים לפי הסטנדרט של ב"פ הגדילה התקציב בכמה מיליארדים. כמו כן ב"פ הוסיפו דרישות שלא נכללו בתכנית החומש, בעיקר מסילה רביעית באיילון ורכישת ציוד חדש. זה הוסיף עוד כמה מיליארדים... ואז ארעה התאונה ברבדים ונוספה הדרישה להפרדה מסילתית מהירה יותר מה שהוסיף עוד מאות מיליונים... כך שהרכבת שיצאה לתכנית של חמש שנים בעשרים מיליארד שקל מצאה עצמה עם דרישות של 5-6 מיליארד נוספים וצורך בזמן נוסף. לכך כמובן הצטרפה האטיות הידועה של פיתוח תשתיות במדינה, מה שדרש הארכה של לוחות הזמנים בשנתיים שלוש. מצד שני אי אפשר לומר שאין מהפכה, כי תשעה מהפרוייקטים בתכנית כבר מושלמים ועוד ארבעה קרובים לסיום, נכון שיתר הפרוייקטים (כ-10) עדיין לא בשלב מתקדם אבל באופן יחסי חמש השנים האחרונות היו המהירות ביותר בהתפתחות הרכבת מאז 1953. ועדיין נותרו שנתיים וחצי בתכנית החומש המקורית. הממשלה הבינה את השינויים הבלתי צפויים ומתוך מחוייבות לפיתוח החליטה להגדיל התקציב. זה אמנם לא מבטיח שהכל יסתיים בזמן או בכלל אבל זה לא שחור כמו שאתה מצייר זאת. נהיה חכמים יותר בשנת 2010 כשנשווה למצב בשנת 2000.
תודה על ההבהרות
וברוכה הבאה לפורום! הניתוח שלך הוא פשוט נכון, בלי דמגוגיה ובלי תאוריות קונספירציה.
 

talitalitali

New member
ברוך הנמצא

תודה על ההבהרות
וברוכה הבאה לפורום! הניתוח שלך הוא פשוט נכון, בלי דמגוגיה ובלי תאוריות קונספירציה.
ברוך הנמצא
למעשה אני כותב דרך הניק והחתימה של אשתי שתחיה... היא גולשת הרבה יותר פעילה ממני אבל בפורומים אחרים מן הסתם (ראה החתימה) אני חושב שבישראל יש נטיה לראות הכל דרך פילטרים שחורים משחור ולשכוח מה היה רק לפני שנים ספורות. יש גם בעיה של התמקדות בפרט אחד או שניים מתוך איזו כתבה בעיתון בלי לראות את מלוא התמונה. בפורום שמתעניין בהתפתחות התחבורה הציבורית חושב לדעת דברים כהווייתם, כי בשנים האחרונות יש המון התפתחויות וכמעט בלתי אפשרי לעקוב אחרי כולן. לדעתי מדובר באחד הפורומים המקצועיים של תפוז מבחינת הידע של המשתתפים והמחוייבות שלהם לתחום העניין. אין כאן יחסית הרבה אורחים לרגע שבאים לפזר סיסמאות או לעורר פרובוקציות סתמיות. אז זה גורם לי להתגבר על העצלנות הטבעית ולתרום לדיון (שהוא חשוב כשלעצמו).
 

mucool2

New member
זה קצת מבלבל... אתה לא באמת אמא?

ברוך הנמצא
למעשה אני כותב דרך הניק והחתימה של אשתי שתחיה... היא גולשת הרבה יותר פעילה ממני אבל בפורומים אחרים מן הסתם (ראה החתימה) אני חושב שבישראל יש נטיה לראות הכל דרך פילטרים שחורים משחור ולשכוח מה היה רק לפני שנים ספורות. יש גם בעיה של התמקדות בפרט אחד או שניים מתוך איזו כתבה בעיתון בלי לראות את מלוא התמונה. בפורום שמתעניין בהתפתחות התחבורה הציבורית חושב לדעת דברים כהווייתם, כי בשנים האחרונות יש המון התפתחויות וכמעט בלתי אפשרי לעקוב אחרי כולן. לדעתי מדובר באחד הפורומים המקצועיים של תפוז מבחינת הידע של המשתתפים והמחוייבות שלהם לתחום העניין. אין כאן יחסית הרבה אורחים לרגע שבאים לפזר סיסמאות או לעורר פרובוקציות סתמיות. אז זה גורם לי להתגבר על העצלנות הטבעית ולתרום לדיון (שהוא חשוב כשלעצמו).
זה קצת מבלבל... אתה לא באמת אמא?
חבל. חשבתי שאנחנו מתקדמים לקראת איזון בפורום... אני מסכים עם דבריך ב-100%. אנשים נוטים יותר מדי להתרכז בקיטורים ולהתעלם מהתפתחויות חיוביות. שאלות (לא חובה): אפשר לדעת מה מקור הידע? ממתי אתה גולש בפורום?
 

talitalitali

New member
תשובות

זה קצת מבלבל... אתה לא באמת אמא?
חבל. חשבתי שאנחנו מתקדמים לקראת איזון בפורום... אני מסכים עם דבריך ב-100%. אנשים נוטים יותר מדי להתרכז בקיטורים ולהתעלם מהתפתחויות חיוביות. שאלות (לא חובה): אפשר לדעת מה מקור הידע? ממתי אתה גולש בפורום?
תשובות
אני גולש בשנתיים האחרונות. מקור הידע שלי הוא רק מהאינטרנט והעיתונות. אם מחפשים מידע באופן יסודי מוצאים הרבה. אין לי קשרים למידע פנימי כמו לחלק מהמשתתפים בפורום. היום כתבי התשתיות של גלובס ושרון קדמי מ"הארץ" מדווחים על הנושא באופן מעמיק (אם כי אני בטוח שגם אצלם יש לפעמים טעויות). לדעתי השיפור בסיקור התקשורתי מלווה את השיפור בפיתוח התשתיות ושני התחומים מזינים זה את זה - יצירת ביקושים וכו'. בשנות התשעים לא היה כמעט סיקור אבל מצד שני לא היה כל כך את מה לסקר... ואמנם אני לא באמת אמא אבל אני באמת אבא, ושנינו מאותו יום (הפלא ופלא)...
 
תענוג לקרוא דברים ברורים

ברוך הנמצא
למעשה אני כותב דרך הניק והחתימה של אשתי שתחיה... היא גולשת הרבה יותר פעילה ממני אבל בפורומים אחרים מן הסתם (ראה החתימה) אני חושב שבישראל יש נטיה לראות הכל דרך פילטרים שחורים משחור ולשכוח מה היה רק לפני שנים ספורות. יש גם בעיה של התמקדות בפרט אחד או שניים מתוך איזו כתבה בעיתון בלי לראות את מלוא התמונה. בפורום שמתעניין בהתפתחות התחבורה הציבורית חושב לדעת דברים כהווייתם, כי בשנים האחרונות יש המון התפתחויות וכמעט בלתי אפשרי לעקוב אחרי כולן. לדעתי מדובר באחד הפורומים המקצועיים של תפוז מבחינת הידע של המשתתפים והמחוייבות שלהם לתחום העניין. אין כאן יחסית הרבה אורחים לרגע שבאים לפזר סיסמאות או לעורר פרובוקציות סתמיות. אז זה גורם לי להתגבר על העצלנות הטבעית ולתרום לדיון (שהוא חשוב כשלעצמו).
תענוג לקרוא דברים ברורים
המוצגים ללא התלהמות, תוך נתוח קר ומדויק כוון מחשבתך ראוי ונכון. ניכר שאתה "שוחה " בים הנתונים והמספרים היטב ונושאי התקציב והתחבורה הרכבתית כלל אינם זרים לך.הואיל בזמנך החופשי לתרום לפורום .חג שמח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה