כל מיני דברים.

gamegir

New member
כל מיני דברים.

שלשום בלילה שילטטתי לי להנאתי בין ערוצי הטלוויזיה, כשלהפתעתי גיליתי בערוץ הריאליטי טי.וי תוכנית על רכבות הרים. התכנית לא הייתה על הנסיעה שברכבות, אלא יותר על המאחורה של העסק- המתכננים, ההנדסה ומנהלי שני פארקים שדברו. אז הנה כמה דברים מעניינים מהתכנית (זהירות, זה הולך להיות ארוך!)-
הסבירו בתכנית על כוח G, ועשו את זה יותר טוב מכל הניסיונות שלנו. דיברו שם עם איזה טייס בריטי, שמפקח על אימונים לטייסים במין סימולטור שמדמה כוחות G מאוד גבוהים. הוא הסביר, שכוח G חיובי בעצם גורם לדם לזרום כלפי הרגליים ומונע מדם לזרום למוח. למוח יש מאגר חירום שמספיק לבערך 5 שניות, שבהן הוא יכול להתמודד עם כוח G גבוה, ואחרי זה העניין כבר מתחיל להיות מסוכן. הוא הסביר שבעוד שברכבות הרים המתכננים לא מאפשרים מצב של יותר מבערך 5G ולמשך לא יותר מכמה שניות, טיסים מתמודדים עם כוחות G של אפילו עד 9.5 למשך כמה עשרות שניות. בקשר לG שלילי, הסבירו שבעצם התחושה הזאת שאנחנו חווים במהלך G שלילי, שכאילו כל האיברים הפנימיים עולים למעלה, היא לחלוטין נכונה- אמרו שהאיברים הפנימיים שמעל הצלעות לא מחוברים לשאר הגוף אלא "תלויים", ולכן במהלך G שלילי הם פשוט עולים להם למעלה. עד כאן 60 שניות על ביולוגיה ורכבות הרים.
בתכנית דיברו בעיקר עם מנהלי שני פארקים גדולים באנגליה- המנהל של אלטון טאוורס והמנהל של בלקפול פלז'ר ביץ'. התקופה שבה צילמו את הכתנית הייתה בדיוק עם ההקמה של "נמסיס" באלטון ו"פפסי מקס" בבלקפול. שני המנהלים דיברו לא מעט על כל עניין התחרות בין הפארקים, שכל אחד מנסה להוכיח שהוא יותר גדול ומתקדם ולהציע את הרכבות הכי חדישות. אותו מאבק מוביל למה שאנחנו רואים היום, בדמות מתקנים מפלצתיים של 200 מטר ומהירויות מטורפות שנסגרים בגלל בעיות טכניות ויכולים לגרום לכל מיני בעיות (אהם אהם).
עוד פרט מעניין בתוכנית היה שהסבירו שב"אלטון" יש מגבלה על בנייה לגובה, שהמועצה האיזורית או משהו מטילים עליהם. בגלל זה, הם מנסים למצוא פתרונות יצירתיים. ואכן, אם תבדקו, תראו שכל הרכבות באלטון לא מתנשאות לגובה עצום, ונכנסות לא מעט למחילות שהן הפתרון היחיד לבניית רכבות עם נפילה רצינית ב"אלטון".
ראיינו את בוליגר, מלכנו שבמלכים, מייסד B&M. הוא קצת דיבר על איך מתקבלים אצלם רעיונות חדשים (ישיבות יצירתיות כל שבוע או משהו כזה, כבר הייתי עייף), והראו איך מתכננים רכבת. לא, הם לא משתמשים בNL. הם משרטטים שרטוטים משעממים על ניירות ענקיים וזה נראה פשוט רע.
הראו קצת על איך בונים את הרכבת עצמה, עם צילומים של פפסי מקס ביג וואן בבלקפול תוך כדי בנייה- זה פשוט מטורף! גבוה עצום, פיגומים, בלאגנים.. הראו גם את ההובלה של חלקי הפלדה העצומים, במשאיות ענקיות עם ליווי משרטתי. הראו גם את הבנייה של חלקי העיצוב ב"נמסיס" והיה ממש מגניב!
אחרון- יש בבריטניה אגודה מיוחדת של חובבי רכבות הרים, שמארגנים כנסים ויש להם מגזין והם הולכים יחד לפארקים. אני לא מדבר על חבר'ה בגילנו, אלא על אנשים ממש מבוגרים (חלק אפילו יכולים בלי בעיה להקרא "קשישים"..
) ומשוגעים לדבר. אולי נייסד גם אנחנו כזאת אגודה? מה דעתכם? אפשר שהפורום יהיה הבמה המרכזית שלנו, אבל גם נגיד להוציא עיתון וירטואלי כל כמה זמן, לארגן מפגשים משותפים ומי יודע מה עוד. מה דעתכם? זהו, היה ארוך אבל אני מקווה שנהניתם. ועוד משהו קצר לסיום- נכון שנורא מעצבן שכל התוכניות על רכבות הרים (במיוחד בAXN) משודרות בלי שום התראה מוקדמת או איזשהו איזכור בלוח שידורים? שלא לדבר על זה שרוב התוכניות מ-מ-ש לא מעודכנות..
 

עמיתוש

New member
וואוו! זה ממש ממש מעניין..

בקשר לאגודה... זה היה נורא נחמד אם היו יותר משני פארקים בארץ, אז אין כ"כ מגוון לבקר בו.. אבל נשמע עדיין רעיון נחמד שאפשר להריץ.. בקשר לכוחות ג'י - וואי, אז באמת הדברים התלויים עולים למעלה? בגלל זה מרגישים את ה"פרפרים בבטן"... ועכשיו אני מבין למה אחרי סופרמן לא הייתה לי אפילו בחילה קטנה, רק כאב ראש.. כנראה מרוב הג'י החיוביים (ויש שם ה-מ-ו-ן) אז לא הגיע מספיק דם למוח או משוּ.. תודה על הפיסת מידע, גומא! מסתבר שכן שווה לראות ריאלטי טי.וי
..
 

ori 15

New member
נשמע מעניין....

התכנית נשמעת מעניינת מאוד
...אז כשאנחנו ברכבת הרים, אנחנו על סף מוות?
אגב, הטייסים מתמודדים עם כוחות ג'י גבוהים אבל עם חליפת טיסה שמונעת נזקים וברכבות הרים אין שום חליפה ולכן לא ממעלים יותר את כוח הג'י החיובי אגב, הפארק בבלקפול יותר "מתמחה" ברכבות הרים מעץ...אם תשימו לב יש לו 5 רכבות הרים מעץ, שזה מספר יוצא דופן של רכבות הרים מעץ לפארק אחד
בקשר לאגודה...רעיון נחמד, רק אם זה יקום, כמה אנשים האגודה תכיל? 10 אנשים מקס'..לא ככה?
....וכמו תמיד, אצלנו בארץ חושבים שלנו פארקים זה לילדים קטנים, אז שישמעו שיש כזאת מין "אגודה" אז בכלל...
 

gamegir

New member
תוספות

בקשר לטייסים, הטייס הזה באמת הסביר שהטייסים גם משתמשים באמצעי הגנה וגם מתאמנים המון כך שהם מרגילים את הגוף שלהם להתמודד עם כאלה מצבים קיצוניים. הוא הסביר, שאם בעתיד ירצו ברכבות להשתמש באלמנטים שגורמים לכוחות G גבוהים אפשר לפתור את זה ע"י השכבת המושבים (מה שאנחנו כבר רואים ברכבות), או חלוקת חליפות מיוחדות לנוסעים אבל "לא נראה לי שהם יאהבו את זה", כמו שהוא השכיל להגיד..
מה שמיוחד בבלקפול זה שהוא פעיל רק בתקופה מסויימת של השנה, וזאת בין היתר בגלל הקרבה שלו לים וכל המזג אוויר הסוער שיש באיזור בחורף. הם אשכרה כל חורף הולכים ומפרקים את כל הנורות וכאלה.. סיוט! ובקשר לאגודה, העלתי את הרעיון כמשהו מטורף מתוך איזשהי אקסטזה או משהו. אישית, אני כן חושב שזה בר ביצוע ולדעתי כל עניין רכבות ההרים בארץ צריך לקבל איזשהו "פוש", שגם יגרום לאנשים להתוודע לכל העסק וגם יעורר את מנהלי הפארקים להשקיע. כך שלדעתי, יש טעם להקים כזה דבר גם אם "בקטנה", מתוך שאיפה להתפתח ולגדול. אבל היי, זה רק אני.
 
למעלה