זושר נגד כפיה
New member
כל התורה על רגל אחת
כמו לחזק את אימרתו של הילל, מובאת "שבועת-יעקב" מתוך בראשית כ"ח פסוק מ´ עד סוף הפרק: "וידר יעקב נדר לאמר אם ה´ אלוהים עמדי ושמרני בדרך הזה אשר אנכי הולך ונתן לי לחם לאכל ובגד ללבוש ושבתי בשלום אל בית אבי והיה ה´ לי לאלוהים". לפי שבועה זו, לא מחויב אדם לעבוד את האל, כאשר אינו מרגיש שהאמונה מועילה לו. ז"א אם להיות דתי או להאמין באלוהים לא עושה לך טוב, אז אין חובה להאמין. כמובן שהתורה הופכת שבועה זו מאוחר יותר, ומבהירה כי מקור כל הברכה נמצא בקיום הציוויים, אבל בוודאי שיש מקום להבין משבועתו זו של יעקב, כי התנאי לגבי אמונה הינו שהיא לא תפגע במי שמחזיק בה, וכן לא באחרים.
כמו לחזק את אימרתו של הילל, מובאת "שבועת-יעקב" מתוך בראשית כ"ח פסוק מ´ עד סוף הפרק: "וידר יעקב נדר לאמר אם ה´ אלוהים עמדי ושמרני בדרך הזה אשר אנכי הולך ונתן לי לחם לאכל ובגד ללבוש ושבתי בשלום אל בית אבי והיה ה´ לי לאלוהים". לפי שבועה זו, לא מחויב אדם לעבוד את האל, כאשר אינו מרגיש שהאמונה מועילה לו. ז"א אם להיות דתי או להאמין באלוהים לא עושה לך טוב, אז אין חובה להאמין. כמובן שהתורה הופכת שבועה זו מאוחר יותר, ומבהירה כי מקור כל הברכה נמצא בקיום הציוויים, אבל בוודאי שיש מקום להבין משבועתו זו של יעקב, כי התנאי לגבי אמונה הינו שהיא לא תפגע במי שמחזיק בה, וכן לא באחרים.