נכון, אבל ננסה להבין..../images/Emo127.gif
כשכתבתי את תגובתי הקודמת הייתי במיטה, מתוך שינה קראתי רק את ההודעה הראשונה, השניה נסתרה ממני, הייתי מסלולרי.. כשקראתי את ההודעה השניה נתבצבץ מתוכה הקשר הרגשי הנורא שהתחבר אליו הכותב כמעט בכל מילה. אליזד, אני עדיין לא מכיר את מה שאתה עובר, אבל בצד השני אני מכיר.. חוזרים בתשובה הנתקלים במערכת אטומה, המתקשה לחבוק בזרועותיה את בניהם של החוזרים.. אבל יש להם סיבה, הם קוראים לה "אנו עובדים עם ערך ומוכרחים להיות משוכנעים שהילד הנכנס לכיתת הלימודים לא ישפיע משהו מחוץ לערך הזה, כמוהו קיבל אולי בבית סבו וסבתו וכו'". לא ניכנס להין צדק ולאין צדק שבזה, אלא לנקודה הנסתרת.. הבאת ילד לעולם! למה? האם רק כדי להראות לכל העולם, הנה, דפקתי אתכם? מה היית רוצה שהילד הזה יהיה, ילד מאושר, יציב נפשית, או חלילה וחס מאוכזב, מושפע מסביבה וחוסר יציבות? אדם מטבעו רוצה להעניק, לתת, הוא אוהב את הילד שלו כי הוא חלק ממנו. הוא רוצה אותו איתו כי הוא זה שהביא אותו לעולם. הוא רוצה שלילד הזה יהיה טוב ושיצעד בדרכו. ניסיתי פעם לחשוב, האם המעשים שלנו דומים לשאיפות הללו? הגעתי למסקנה שלא תמיד! אבא חסר בסיס מנסה לאתר את בנו שנלקח ממנו ע"י מוסדות הרווחה. למה, הוא חושב שכך יהיה טוב לילד? הרי הוא לא יכול להעניק לו ואולי הוא כן יכול לפגוע בו ע"י שיגרום לו לפיצול בהשתייכות? אבל האבא רוצה את טובתו האישית, להכיר את הבן ושהבן יכיר אותו, את מי שהביא אותו לעולם (אגב, במקרים רבים זה גם טובת הילד). אבל אתה חסר יציבות, אתה עלול לקרוע את הילד מעולם טוב, נוח לעולם אכזרי ואני מתכוון מבחינה רגשית.. מול זה מתמודדים ברשויות הרווחה. לא, לא מול השינויים שלך, אלא מול חוסר היציבות שלך. הם רוצים לקרוע את המחסור הרגשי שלך בשעת משבר ולהניח את חוק התבונה האנושי מול פניו של ילדך, כי במקרה זה אתה לא הפונקציה בדבר.. אליזד, העלית את הקושי בפני היוצאים, העלית את הקושי בפני כל מי שמשנה ממהלך חייו (אגב, אני חושבשעשית זאת בצורה יפה, מרגישים את החיבור למילים) אבל יותר מכל העלית בפנינו (כל מי שקורא) את הנקודה הגדולה מכל "הצורך לשליטה עצמית", כזו שתסיע בעדנו לשמור על רכושנו הפרטי.. כזו שתסיע לנו לשמור על עצמנו, שתפעיל את חושי היציבות שלנו ואיתה נוכל להתמודד באורך חיינו מול עצמנו ומול כל הגלים המאימים לשבור אותנו..