כלכלת בית-עצות

נעמיא

New member
שיר ואני בעיצומו של מאמר מרשמים

אבל VANOM כל הזמן מוסיף....
 

vanom

New member
ויוסיף ויוסיף ויוסיף ../images/Emo18.gif

ויוסיף ויוסיף ויוסיף ויוסיף ויוסיף.....
 

שירוק

New member
העיצה שלי

לא לקנות בתשלומים, כי גם חודש הבא צריכים לקנות אוכל, בגדים, חיתולים ועוד...... כי קונים או מבלים כשיש ולא על סכום וירטואלי בעתיד כי קונים ושוכחים את התשלומים של לפני חודשיים אז מרשים לעצמנו לקנות עוד אצלנו זה עובד יפה מאוד.
 

מיכל @

New member
גם אנחנו לא קונים בתשלומים

אני רוצה להוציא רק מה שיש לי ולא מה שאין לי על חשבון החודש הבא שלא יהיה לי...
 

*שיר

New member
גם אנחנו לא - בעקרון

העקרון הזה נשבר לאחרונה כשעברנו דירה והקניות הן בטירוף. אז יש משמעות לתשלומים כי בחודש הבא לא נקנה שוב סלון/פינת אוכל/ארונות וכו'.
 

נעמיא

New member
יש מקרים בהם אני מעדיפה תשלומים

לא באוכל-שזן הוצאה חודשית קבועה. אבל רשינות רכב ביטוח וכו'-אני לא רוצה להעמיק את המינוס -מחלקת שווה לכל השנה-אפילו שיש קצת ריבית-ואני יודעת שזה חלק מההוצאות הקבועות החודשיות-אחרת זה ממש מכניס אותי למינוסים אדירים.
 

מיכל @

New member
כל הביטוחים אצלנו פרושים כמה שאפשר

לאורך השנה. הכוונה היא שאם את הולכת לקנות נעליים או בגדים או שואב אבק, את לא משלמת בתשלומים, כי את לא יודעת מה יהיה בחודש הבא. וד"א - אחרי כל החישובים הקפדניים, יוצא לנו מעל 1000 ש"ח בחודש בלת"מים, שאי אפשר להתחמק מהם.
 

*שיר

New member
1000שקל בלת"מים?!../images/Emo5.gif../images/Emo12.gif

ותגידו לי, מה אתם עושים בענייני ימי הולדת ומתנות למשפחה ולחברים? זה כשלעצמו יכול להגיע לסכומים ממש נכבדים
 

מיכל @

New member
זה חלק מהבלת"מים

וגם כשמתקלקלים דברים בבית, תיקון של המקרר/מכונת כביסה/מזגן/אוטו, קניית משהו גדול לבית שחייבים (כמו הטיולון של הילדים בחודש שעבר) ועוד ועוד.
 
תווי קניה

לא יודעת למי כאן יש אפשרות לקנות תווי קניה, אבל בטח יש כל מיני דרך מקום העבודה וכאלה. אנחנו משתדלים לקנות תלושי תו המח"צ (של "חבר") בשווי של 2000 ש"ח כל חודש והשאיפה היא להשתמש כמה שפחות בכרטיס אשראי. אני קונה עם התלושים בסופר (לצערי הם טובים להיפרנטו שהוא יקר אבל זה עדיין 15% פחות אז נראה לי שזה בכ"ז משתלם) בניופארם אם צריך, וגם בגדים, אם כי זה טוב לחנויות יקרות כמו פוקס, סולוג וכד', אבל לבגדים קצת יותר יפים שצריך זה טוב, וגם ספרים, הכל ב15% פחות.
 
ושאלה:

מה לגבי ביטוחי חיים למיניהם? לפעמים אדיר פורס לפני את כל ההוצאות שיורדות לנו קבוע עוד לפני שהתחלנו את החודש (משכנתא, גן, הלוואות, ביטוחים...) ואני מגלה שיורדים לנו מאות שקלים בחודש על כל מיני ביטוחים שאמנם בעתיד כשנרצה לצאת מהתכנית נישאר עם די הרבה כסף ביד אבל כרגע זה כמה מאות שקלים שחסרים מאוד כל חודש.
 

2גלינה

New member
ועוד עצה

למי שיש קטנטנים - אנחנו כמעט ולא קונים חיתולים. הטלנו את זה על הסבים שכגם ככה באים עם מלא שטויות אז ביקשנו במקום זה שיבואו עם חיתולים. כשצריך אז קונים רק במבצעים (להסתכל בעיתונים). ופלאפון פשוט הוצאה גדולה מבלי ששמים לב בעיקר כשיש דיבורית באוטו ונסיעות ארוכות. להחליט על סכום מסויים שלא עוברים אותו בחודש. כשמגיעים הביתה לכבות אותו ולהשתמש בבזק.
 

נעמיא

New member
לדעתי הביטוחים האלו הם חובה

כבר ראיתי כאלו שלא עשו אותם....זה מעין פנסיה. ואני מחשיבה את זה בהוצאות קבועות כמו אוכל-זה האוכל בעתיד. כמו קופ"ג לילדים-שגם עליהם אני לא מוותרת.
 

*שיר

New member
ועוד משהו - ותיכף יסקלו אותי באבנים

אבל האם בדקתם כמה אתם משלמים לכבלים/YES? בדר"כ מתחברים לכבלים באיזה מבצע מאוד מושך. עם הזמן, המבצע נגמר, נשארים עם המון "חבילות", המון ערוצים מיותרים והרבה כסף מבוזבז. אותו כנ"ל נכון גם לגבי המינויים לעיתונים ולירחונים שונים.
 
כבלים

הבעיה שלך מוכרת, לצערנו גם אנחנו ניתקלנו בה ולכן האפשרויות הן קודם כל להוריד חבילות לא רצויות ויש כאלה רבות ושנית וזה אולי פחות נעים להתקשר לנציג השרות ולאמר לו שהמחיר גבוה ואתם מתלבטים אם להשאר בתנאים הקיימים במרבית המיקרים מהפחד שתעזבו הם יציעו לכם הנחה. הדבר עובד גם בעיתונים. שיהיה בהצלחה.
 

vanom

New member
כמה עצות פשוטות אבל

נכונות מאוד, למדתי אותן מהדודה "מאמריקה"
שלמעשה, זהו מקצועה שם:
ללכת לקניות עם רשימת קניות שהוכנה בבית בלבד.
לעולם לא לצאת לקניות רעבים!!
אם נשאר מוצר מסויים, לא לקנות שוב עד לאחר שהסתיים (לרוב הישן נזרק)
להשוות מחירים בין המוצרים השונים, בעיקר חומרי ניקוי וכדומה.
מבצעים... - לרוב נועדו לגרום לנו להוציא כסף ועכשיו על משהו מיותר או שלא צריך כרגע. -להשתדל להמנע!! (מי שיש לו כסף מימלא לא מסתכל במבצעים)
אוכל: להכין בבית, עדיף לא בכמויות קטנות ולהקפיא (כמות קטנה פחת רב יותר)
לקנות כמה שפחות עם כרטיס אשראי ויותר עם מזומן!
שתיה, מים!! יותר בריא ובהחלט יותר זול!
חומרי ניקוי- יש להקפיד לקנות "שקיות מילוי" ולא את הבקבוק בכל פעם!
במצבים דרסטיים יותר:
לרשום בדיוק על מה מוציאים, עד השקל האחרון!! לאחר חודשיים שלושה תדעו בדיוק היכן הבזבוז. (מסבא יחיאל האהוב
)
לעבור לשימוש במזומן בלבד, אחרים כדלק וכו' צ'ק!
להכין רשימה מפורטת של כל המוצרים שקונים על בסיס קבוע, כגון: אוכל, חומרי ניקוי, היגיינה וכו' להפריד לקטגוריות ואז להשוות מה יותר זול (בין המוצרים השונים (לדוגמה איזה סבון כלים וכו') עברו על הרשימה ותראו כי ניתן לסמן הרבה מוצרים כ- "לא קונים". ומרשימה זו לבנות את רשימת הקניות.
לאחד מוצרים ולהקטין מלאים, אני מייד מסביר: חומרי ניקוי (דוגמה טובה משום העלות הגבוהה) חומר ניקוי כללי טוב לכמה וכמה דברים כגון ניקוי כללי שטיפת רצפות חלונות ועוד. הכל ביחד עובד!!
 
למעלה