כלכלת בית-עצות

*שיר

New member
נוסעים למזרח../images/Emo160.gif

חה! נראה אותך משיגה אותו השבוע
 
תרגישי בנוח

את הדברים הטובים אני שומרת, פשוט כי אני רואה מה יכול לקרות לבגדים וחבל לי (עזבי את הנקודה שעד כה לא ממש היה מישהו שביקש או שהיה צריך). אני זוכה מההפקר כי אני ה"קטנה" במשפחה, ואחותי הגדולה, למשל, גמרה ללדת כנראה ומעבירה לי הכל (אין לי ספק שלא הייתי מקבלת ממנה שום דבר שהיא בונה עליו בעתיד). גיסתי מעבירה לי דברים שבעיקרון אני מאוד משתדלת לשמור עליהם ולארוז לה חזרה בגמר השימוש, אבל לא נראה לי שהיא ממש מצפה לקבל את זה חזרה. היא כן בונה, מן הסתם, על הבגדים היותר חדשים של הילדים שלי שיעברו אליה. אצל דודה של אדיר נהוג שכל הבנות שלה בסוף עונה מאחסנות אצלה את כל מה שכבר קטן, וכך בעצם נוצר מצב שהכל של כולם. ככה גם אם נותנים בגדים יפים וחדשים לגמרי יודעים שלא נורא אם זה יתבלה ויתלכלך וכיוב' כי תמיד יהיו עוד בגדים חדשים ושווים משאר האחיות שייכנסו לסטוק המשפחתי. לי יש בעיה שאני פשוט נקשרת לדברים, סנטימנטלית...בגד אחד יקר לי כי קיבלתי אותו ממישהו חשוב, למשל, או בגד אחר יקר ללבי כי אותו לבש שלף באיזו הזדמנות חגיגית, נניח, או סתם שזה מזכיר לי תקופות וארועים ומזוהה לי כל כך עם הילדים שלי שאני לא מסוגלת להיפרד כל זמן שאני יודעת שרוב הסיכויים שיהיו לי עוד ילדים משלי.
 

michal66

New member
בגדים סנטימנטליים , אני למשל , מאוד

ניהנית לראות את הילדים של אחותי והבנות של גיסתי עם הבגדים שמור גל ושי לבשו בעבר. בפעם האחרונה שפגשתי את אחותי, נהנתי לראות את אריאל הקטנה (בת 3 חודשים) לבושה באוברול שהיה של גל. ולהזכירכם גל עוד מעט בת 9. רק השרשור הזה על בגדי תינוקות עושה חשק לעוד. יום נעים
 

גלי88

New member
לא העברתי כלום

אם הייתי מקבלת אולי היה לי הרצון לתת בחזרה אבל מכיוון שהכל אצלי חדש אני שומרת הכל לילד הבא. דברים במצב לא טוב נתתי לנזקקים, דברים טובים ארזתי אצלי או נתתי לאחותי. יש לי בגדים ממש חדשים שאולי הולבשו פעמיים וכאב לי הלב לתת למישהו (חוץ מאחותי כמובן)
 
חסכון

רוב מה שאמרו אני מסכימה. אני העברתי את כל מה שהיה לי לאחותי וגיסתי, עברו שמונה שנים עד שבאו התאומים, והיה ספק גדול אם יבואו, ועכשיו קיבלתי חזרה בריבית דריבית כי אחיותי וגיסתי וגיסה של אחותי וחברה שלה וכו' וכו' כבר גמרו ללדת ואת כל הציוד הן העבירו אלינו- ממיטה ועד אחרון הצעצועים. אז חדש קניתי רק מהחלפות של מתנות שקיבלתי לידה. שקים של בגדים לשנה הבאה מחכים לי אצל אחותי ואני בשמחה מעבירה את בגדי הבנים הגדולים שלי. לנושא חסכון על קניות שוטפות- לפני שעומדים בקופה להחזיר שני דברים. לא יאומן מה נופל לנו לעגלה וממש לא צריך. בירושלים הכי זול לקנות בשיווק השקמה.ובגדים וציוד בבזר שטראוס. פדים להנקה יקרים מאוד במיוחד למי שמניקה לאורך זמן ומטפטפת. לי יש פדים רב פעמיים מארה"ב שקונים בפארמים, מכבסת ומייבשת. אפשר גם לתפור מכמה שכבות של חיתול טטרה, עיגול קטן עם שוליים בזיג זג. אוכל לתינוקות- אני קניתי כמה גרברים בשביל הקופסאות ואחר כך בישלתי והקפאתי מרק ירקות וכך היה לי לכל השבוע. זה גם יותר נוח כי קשה לבשל בכמות קטנה, הצנצנת של הגרבר נוחה להקפאה ונותנת את הכמות המתאימה.פירות בוודאי עדיף להכין לבד כי זה טרי.
 
גם אצלנו

כמעט הכל חדש דנדש מוכנה להעביר ציוד (כמו צעצועים, אמבטיה, סטריליזטור) לחברים קרובים ומשפחה - בהשאלה, כי מתוכננים עוד ילדים. נראה לי הגיוני למסור/למכור מיטה אחת וכו' בהנחה שבפעם הבאה רק אחד. בגדים - כמו שמיכל אמרה, לי לא נעים לקחת בהשאלה בגלל הכתמים אז אני אפילו לא מציעה.
 

טובית 27

New member
אצלנו

הכל חדש , בעלי לא היה מוכן לקנות מיד שניה כלום. אפשר קצת להבין אותו, חיכנו 6 עד להולדת הילדים. את כל הציוד והבגדים אני מעבירה לבנות דודי, חברים וכו'. אני לא מתכננת להיא עוד ילדים, כך שהכל עובר , כולם נהנים כי מדובר בשלישייה ולכן יש הרבה ציוד. גם המשפחה מסביב מאוד מתלהבת כי מדובר בנכדים ראשונים משני הצדדים, אז כל הזמן קונים להם מתנות.
 

קרן משם

New member
../images/Emo53.gif חברים יקרים../images/Emo124.gif

אני זקוקה למי שיתנדב לסכם לי את הטיפים המדהימים שקיבלנו בשירשור זה על מנת לייעל את כלכלת הבית שלנו... בבקשה רחמנות [
], יש לי ים עבודה שמחכה לטיפולי [סיכומים לפורום ולאתר]... אודה עד יום מותי [
] נשבעת!! אז מי מרים את הכפפה?
 
למעלה