כלב מסורס שהתייחם?

Lovable Stray

New member
כלב מסורס שהתייחם? ../images/Emo122.gif

הכלב שלי בן שנתיים וקצת, סורס בגיל עשרה חודשים בערך וכצפוי, נרגע כשבועיים אחרי הסירוס והפסיק להתנהג כמו נער מתבגר שרק גילה מהן חוברות פלייבוי. עד החודש שעבר כלומר. פתאום הוא מסמן כל אבן אומללה בטיולים, מושך, מרחרח, מייבב, עולה על כל הכלבים, בורח יותר מהרגיל... כאילו הצמיח לעצמו את העסק מחדש
הוא תמיד נהג להפגין דומיננטיות כלפי כלב או שניים מיוחדים אותם כנראה "אהב" במיוחד אבל עכשיו זה שונה, הוא עולה כולם! כל כלב כלבה, גור או ילד שעיר במיוחד שהוא מצליח להגיע אליו! חשבתי שאולי הקור עורר בו משהו כי בקיץ הוא הכלב הכי עצלן ושטיחי בעולם שבקושי רוצה לצאת החוצה לעשות פיפי-קקי אבל פתאום הוא מתנהג כאילו הוא מפצה על הגורות שמעולם לא חווה (הוא היה כלב רציני ומופנם מהרגע שהגיע אלינו בגיל חודשיים). זה לא הגיוני שלא סירסו אותו כראוי, נכון?
הוא לא מגיב לכלבות מיוחמות אגב, הסתובבה כאן כלבה מיוחמת לפני כמה ימים והוא דיי התעלם חוץ מהפגנת ההתלהבות הרגילה שלו של כמה דקות למראה כלב מוכר .
 

ohari

New member
זה נשמע כמו בעיה התנהגותית נטו

עצם העובדה שהוא לא מגיב לכלבות מיוחמות עונה על השאלה הרטורית בכל מקרה לגבי הצלחת הסירוס מבחינה כירורגית. בכל מקרה סירוס לא תמיד מוריד מהדומיננטיות, ולעיתים התנהגות דומיננטית היא התנהגות נרכשת ולא על רקע הורמונלי. ייתכן שאפשר לצמצם את הבעיה ולשם כך נחכה לשמוע את דעתם של המאלפים
. בינתיים שימי עליו עיין כי נשמע שההתנהגות שלו יכולה להפוך לאלימה.
 

Lovable Stray

New member
הוא הכלב הכי פחות אלים שאני מכירה

ז"א, בבית הוא לא מפחיד שביב של דומיננטיות (לא חוטף אוכל, לא מנסה לצאת לפנינו בדלת, ממושמע מאוד...) הוא גם לא תוקפני כלפי כלבים למרות שהוא מרבה להטריד אותם... אם כלב נוהם עליו הוא בורח חזרה אלינו. בכלל, חוץ מהקטע הזה הוא מאוד "כיבשתי".
 

mhose2

New member
דומיננטיות הינה מאפיין התנהגותי

וקרוב לודאי שכלבך דומיננטי.הסירוס אינו פתרון-קסם לבעיות התנהגות -כפי שנוכחת.ובניגוד להבטחה כי סירוס יפתור את רוב בעיוות האגרסיביות,מסתבר שעיקר השפעתו,בצימצום הדחף ל"נדוד" אחרי נקבות בתקופת היחום.חשוב מאוד לציין שסירוס ישפיע על התנהגות אגרסיבית במידה והאגרסיביות של הפרט הספציפי,היא תלוית השפעה הורמונלית. לאגרסיביות התנהגותית נרכשת-תהיה תהייה השפעה מזערית אם בכלל ..... עצתי לך:כדאי לטפל בבעיות דומיננטיות ואגרסיביות דרך מאלף. שייבחן את הכלב בסביבתו הקרובה,ובעיקר את האינטראקציה שלו איתכם,בעיקר את המיצוב ההיררכי.תחת הדיאגנוזה יוכל להבין המאלף היכן נעוצה הבעיה וכך יוכל להציע פרוגנוזה.-בהצלחה.
 
למעלה