"ככה יעשו לאיש שהרכבת לא רוצה ביקרו

מצב
הנושא נעול.

wakshlak

New member
2012-2014?

בעניין A1 תמיד הייתי ברור.
1. "שלא יגמר לעולם" נכתב בהומור ואפילו הוספתי סמיילי להדגשת ההומור. ברור שאני סבור שהקו יסתיים אי פעם. 2.אני האחרון בפורום שיפנה חברים לארכיון, אבל כתבתי במספר פעמים כי איני שולל את האפשרות (הדי קלושה) שהקו ייפול או יעבור שינויי תואי בשל בעייות חריגה מתקציב או בשל בעיות פוליטיות הצפויות בהמשך דרכו לביצוע. 3.מאחר ואני מעריך וסבור ש A1 הינו פרוייקט מורכב יותר מנתב"ג 2000 בשקלול כולל, כך גם העיכוב שייגרם בהגשת הפרויקט המוגמר. הערכתי כרגע והיא בהחלט יכולה להשתנות עומדת על ביצוע משוער בין 2012 -2014 . 4. אני חייב לטוס לעבודה. נו טוב, הפרולטריון חייב לעבוד. כשאחזור אוסיף מספר הבהרות לתגובתי.
2012-2014?
אתה עוד יותר פסימי ממה שחשבתי... אם התכנון המקורי היה ב - 2008 (היום הוא לקראת סוף 2009) ואתה טוען 2014, זאת דחייה של כמעט 6 שנים. נתב"ג 2000 נדחה רק ב - 4... זאת נשמעת לי הערכה אפילו יותר פסימית ממה שחשבתי שתגיד. אני נוטה לכיוון 2010. הכי גרוע 2011, אבל אני לא מאמין שזה יגיע לשם.
 

בועז ל

New member
ומה בדיוק אמורה להביע הפתיחה שלך?

2012-2014?
אתה עוד יותר פסימי ממה שחשבתי... אם התכנון המקורי היה ב - 2008 (היום הוא לקראת סוף 2009) ואתה טוען 2014, זאת דחייה של כמעט 6 שנים. נתב"ג 2000 נדחה רק ב - 4... זאת נשמעת לי הערכה אפילו יותר פסימית ממה שחשבתי שתגיד. אני נוטה לכיוון 2010. הכי גרוע 2011, אבל אני לא מאמין שזה יגיע לשם.
ומה בדיוק אמורה להביע הפתיחה שלך?
שאולי אתה אופטימי חסר תקנה ומנותק מהמציאות הישראלית? אם כך אני מציע להישאר בפסים ענייניים: 1.נתב"ג נפתח באיחור בן 5 שנים או קרוב יותר ל 5 מאשר ל 4. 2. שנת 2011 שאתה מעריך כפוטנציאלית אינה רחוקה כל כך משנת 2012 שלי. בג"צ קטן אחד בנושא המעבר מעבר לקו הירוק + הירוקים בנחל יתלה משלימים את הפער בקלות. 3. נחיה ונראה, בינתיים כבר יש עיכוב בן שנה.
 

wakshlak

New member
לא מסכים איתך...

ומה בדיוק אמורה להביע הפתיחה שלך?
שאולי אתה אופטימי חסר תקנה ומנותק מהמציאות הישראלית? אם כך אני מציע להישאר בפסים ענייניים: 1.נתב"ג נפתח באיחור בן 5 שנים או קרוב יותר ל 5 מאשר ל 4. 2. שנת 2011 שאתה מעריך כפוטנציאלית אינה רחוקה כל כך משנת 2012 שלי. בג"צ קטן אחד בנושא המעבר מעבר לקו הירוק + הירוקים בנחל יתלה משלימים את הפער בקלות. 3. נחיה ונראה, בינתיים כבר יש עיכוב בן שנה.
לא מסכים איתך...
קודם כל אתה צודק. אני מוחק את ההערכה שלי ומחזיר אותה ל - 2010. חוץ מזה, אתה לא יכול לקרוא לי אופטימי חסר תקנה ו/או מנותק מהמציאות כי אז הייתי אומר לך שזה יהיה בנוי כבר ב - 2008. תאמין לי שאני האדם האחרון שיהיה מנותק ממה שקורה בארץ, אז אני מבקש להשאר בדיונים רק לנושאים עניינים. אני שונא את הדיונים שיש כאן שגולשים לפסים אישיים (כמו 90% מהדיונים כאן).
 

בועז ל

New member
הפתיח בו השתמשתי היה המחשה

לא מסכים איתך...
קודם כל אתה צודק. אני מוחק את ההערכה שלי ומחזיר אותה ל - 2010. חוץ מזה, אתה לא יכול לקרוא לי אופטימי חסר תקנה ו/או מנותק מהמציאות כי אז הייתי אומר לך שזה יהיה בנוי כבר ב - 2008. תאמין לי שאני האדם האחרון שיהיה מנותק ממה שקורה בארץ, אז אני מבקש להשאר בדיונים רק לנושאים עניינים. אני שונא את הדיונים שיש כאן שגולשים לפסים אישיים (כמו 90% מהדיונים כאן).
הפתיח בו השתמשתי היה המחשה
בלבד עד כמה קל לגרור דיון לפסים אישיים ולכן השתמשתי במילה אולי לגבי היותך אופטימיסט מנותק מן המציאות.אני מעריך את דעתך גם אם אינני מסכים איתה ויוצא מנקודת הנחה שהיא מבוססת על מידע ושיקול דעת. מאחר ו 90% מהדיונים בפורום עפ"י הגדרתך גולשים לפסים אישיים אני מציע שכדאי לך "לשמר קהל לקוחות" איתו ניתן בכ"ז לנהל דיון עניייני. לעצם העניין, כפי שכתבתי לעמית,אני מציע לך להיזכר במנהרת מעלה אדומים בת הקילומטר הבודד שבוצעה ע"י קבלן מחו"ל. זמן הקמתה ייתן לך (גם אם לא מדויק לגמרי) אמת מידה לגבי הצפוי לנו בקו הממונהר הארוך והמסובך ביותר בארץ. מעבר לזה אין לדעתי טעם להמשך הדיון . רק הזמן ילמד אותנו מי צודק. אני בכל אופן אשמח לכל קיצור בזמן הביצוע.
 

wakshlak

New member
ובכן...

הפתיח בו השתמשתי היה המחשה
בלבד עד כמה קל לגרור דיון לפסים אישיים ולכן השתמשתי במילה אולי לגבי היותך אופטימיסט מנותק מן המציאות.אני מעריך את דעתך גם אם אינני מסכים איתה ויוצא מנקודת הנחה שהיא מבוססת על מידע ושיקול דעת. מאחר ו 90% מהדיונים בפורום עפ"י הגדרתך גולשים לפסים אישיים אני מציע שכדאי לך "לשמר קהל לקוחות" איתו ניתן בכ"ז לנהל דיון עניייני. לעצם העניין, כפי שכתבתי לעמית,אני מציע לך להיזכר במנהרת מעלה אדומים בת הקילומטר הבודד שבוצעה ע"י קבלן מחו"ל. זמן הקמתה ייתן לך (גם אם לא מדויק לגמרי) אמת מידה לגבי הצפוי לנו בקו הממונהר הארוך והמסובך ביותר בארץ. מעבר לזה אין לדעתי טעם להמשך הדיון . רק הזמן ילמד אותנו מי צודק. אני בכל אופן אשמח לכל קיצור בזמן הביצוע.
ובכן...
רק להבהרה: אני באמת מתנצל אם פגעתי בך קודם, אך באמת לא ידעתי שלהגיד על מישהו שהוא פסימי זה דבר שלילי כל-כך. בסופו של דבר אתה חוזר ואומר כל הזמן כמה תוכנית החומש לא תעמוד לעולם בזמנים ואיך הרכבת לירושלים תבנה רק עוד כמעט עשור. חשבתי שזאת ההגדרה של מישהו שהוא פסימי (בנוסף להודעות קודמות שלך שקראתי), אך זה פגע בך ואני באמת מתנצל כי זה לא היה בכוונה ולא הייתה לי שום כוונה לפגוע. לעומת זאת אני חושב שלקרוא למישהו "לא מחובר למציאות" זה באמת יכול לפגוע. אני אולי אופטימיסט בחלק מהדברים, אך יש מרחק גדול בין זה לבין חיבור למציאות ואולי אף נאיביות גדולה כפי שתארתי אותי וזה קצת פוגע ויכול להעליב.
 

בועז ל

New member
ולסיכום העניין.

ובכן...
רק להבהרה: אני באמת מתנצל אם פגעתי בך קודם, אך באמת לא ידעתי שלהגיד על מישהו שהוא פסימי זה דבר שלילי כל-כך. בסופו של דבר אתה חוזר ואומר כל הזמן כמה תוכנית החומש לא תעמוד לעולם בזמנים ואיך הרכבת לירושלים תבנה רק עוד כמעט עשור. חשבתי שזאת ההגדרה של מישהו שהוא פסימי (בנוסף להודעות קודמות שלך שקראתי), אך זה פגע בך ואני באמת מתנצל כי זה לא היה בכוונה ולא הייתה לי שום כוונה לפגוע. לעומת זאת אני חושב שלקרוא למישהו "לא מחובר למציאות" זה באמת יכול לפגוע. אני אולי אופטימיסט בחלק מהדברים, אך יש מרחק גדול בין זה לבין חיבור למציאות ואולי אף נאיביות גדולה כפי שתארתי אותי וזה קצת פוגע ויכול להעליב.
ולסיכום העניין.
זה בסדר גמור לא נפגעתי עד כדי כך... אתה בסדר גמור. אלא מה , אנו צריכים לשמור על רמת דיון מכובדת. אני מסכים איתך שהתואר פסימי אינו תואר גנאי, אבל לכתוב "יותר פסימי ממה שחשבתי" מעיד על דיעה קדומה עוד לפני שהחילות להתדין עם זולתך. מנגד , אני חושב שהביטויים "אופטימיסט חסר תקנה" ו "מנותק מהמציאות" אכן ביטויים פוגעים ומעליבים ולכן הוספתי את המילה אולי לשם הזהירות. כך או כך, אני משתדל לגזור על עצמי את אשר אני דורש מזולתי. ובחזרה לנושאנו, איני טוען לעיכובים בכל תכנית החומש מה גם שאפשרי ביותר על סמך הניסיון המצטבר בארצנו ,שעבודות רבות תתעכבנה. הדבר אינו מעיד על אישיות פסימיסטית אלא על הערכה המבוססת על מידע וניסיון ובגילי המופלג יש לי זוית ראיה רחבה למדי בנושא, מה גם שעבודה מול קבלנים בארגון גדול אינה זרה לי.בינתיים מצב הביניים מראה על דחייה נוספת בסיום הקו למודיעין, A1 כבר דחוי בשנה ותסכים איתי שסביר להניח שבדרך יפלו עוד חללים. מודיעין + A1 עפ"י נתוני ר"י = 20% מתקציב תכנית החומש. אני סבור שיש בסיס מוצק לטענותיי.
 
דלפק ההימורים נפתח אני רואה אז

בעניין A1 תמיד הייתי ברור.
1. "שלא יגמר לעולם" נכתב בהומור ואפילו הוספתי סמיילי להדגשת ההומור. ברור שאני סבור שהקו יסתיים אי פעם. 2.אני האחרון בפורום שיפנה חברים לארכיון, אבל כתבתי במספר פעמים כי איני שולל את האפשרות (הדי קלושה) שהקו ייפול או יעבור שינויי תואי בשל בעייות חריגה מתקציב או בשל בעיות פוליטיות הצפויות בהמשך דרכו לביצוע. 3.מאחר ואני מעריך וסבור ש A1 הינו פרוייקט מורכב יותר מנתב"ג 2000 בשקלול כולל, כך גם העיכוב שייגרם בהגשת הפרויקט המוגמר. הערכתי כרגע והיא בהחלט יכולה להשתנות עומדת על ביצוע משוער בין 2012 -2014 . 4. אני חייב לטוס לעבודה. נו טוב, הפרולטריון חייב לעבוד. כשאחזור אוסיף מספר הבהרות לתגובתי.
דלפק ההימורים נפתח אני רואה אז
אני חייב לתת הימור לקו לי-ם והמספרים הם:בהנחה שתיבנה תחנה במבשרת אזי הקו יפתח ב2012-2013 ואם לא תהיה תחנה במבשרת אזי הקו יפתח ב2010-2011
 

בועז ל

New member
אהלן שבי הגדול.

דלפק ההימורים נפתח אני רואה אז
אני חייב לתת הימור לקו לי-ם והמספרים הם:בהנחה שתיבנה תחנה במבשרת אזי הקו יפתח ב2012-2013 ואם לא תהיה תחנה במבשרת אזי הקו יפתח ב2010-2011
אהלן שבי הגדול.
טוב אז כבר כתבתי לעמית מה ההימור שלי: 2012 - בלי תחנת מבשרת. 2014 - עם תחנת מבשרת. והגיע הזמן להחליט במה יזכה זה המנחש נכונה...
 
נסיעת בכורה חינם ברכבת לתל אביב

אהלן שבי הגדול.
טוב אז כבר כתבתי לעמית מה ההימור שלי: 2012 - בלי תחנת מבשרת. 2014 - עם תחנת מבשרת. והגיע הזמן להחליט במה יזכה זה המנחש נכונה...
נסיעת בכורה חינם ברכבת לתל אביב
מי-ם לכשתיבנה ואז סיבו על הקו האדום
 

בועז ל

New member
עמית , הסתבכת ! ../images/Emo13.gif../images/Emo150.gif

2010
לא תהיה תחנה במבשרת.
עמית , הסתבכת !

כעת אתה מחויב לכללי סוכנות ההימורים של שבי ואתה יודע מה זה אומר: כרטיס בנסיעת הבכורה ב A1 או בקו האדום.
 
בועז אני מוכרח להגיד לך שאתה

תכנית החומש תיקרא תכנית העשור
ואז מועדי הביצוע והתקציבים יסתנכרנו והכל יבוא על מקומו. פרט כמובן לA1 אשר עליו נכתבו מילות השיר "שלא יגמר לעולם"
ורכבת העמק
בועז אני מוכרח להגיד לך שאתה
צודקקקקקקק אבל בסדר שיהיה עשור העיקר שישלימו את הפרוייקטים
 

mucool2

New member
זה שהתנצלתי

מה קרה , למה אף אחד לא עונה למה
ששאלתי ??? שאלות ברורות ופשוטות ????? דרך אגב אני דורש יתנצלות מאביתר (בעיקר) וכל מי שהאשים אותי בכך שאני מדבר שטויות כל הזמן . הראשון שיתנצל כבר היה mucoo2 !!! כל הכבוד לו שהוא יתנצל ואני מעריך את זה מאוד !!! אני ממתין לאביתר שהשמיץ אותי כל הזמן , ואמר שאני מדבר שטויות ושרק הוא יודע את האמת , אז עכשיו כולנו יודעים את האמת (והיא כניראה עדיין לא כולה אבל היא עוד תיתברר בהליכים מישפטיים) כניראה שהיא לא האמת שלך אביתר (כי הרי אתה יודע הכל על הרכבת לא ???!!!) אז כמו שאנחנו רואים יותר ויותר אתה ניזון מאנשי הרכבת שכניראה נותנים מספרים לך את מה שנוח להם לספר ואתה קונה את מה שאומרים לך בצורה מוחלטת וקדושה , ופה הטעות שלך אתה הולך עיוור אחרי הרכבת ולא מנסה אפילו לימצוא חלקים שחורים שקיימים ברכבת , אצלך הכל לבן והרכבת קדושה . לכן לא סיפרתה לנו (אני בטוח שאתה ידעת) על השביתה האיטלקית ושבוע שלם כל הפורום מיתלונן על בעיות זמנים ברכבת (כולם חושבים שזה ביגלל התאונות או בעיות טכניות) אבל אתה ידעת שזה לא כך ולא אמרתה מילה ובטח שלא ביקרת את הרכבת , היה רק מישהו אחד בפורום שרמז על השביתה ועוד מישהו בשרשרת התגובות ב- ynet . בימקום זה אתה כל הזמן משמיץ אותי שאני ניזון רק מהתיקשורת ושהתיקשורת לא יודעים שום דבר על מה שקורה ברכבת , אולי זה נכון (היו בזמן האחרון הטעיות מכוונות , אמירות שקר של הרכבת לעיתונות) . אז תיראה מה הולך ברכבת כרגע ואלו הנתונים : 1) תיכנון תוכנית החומש היה ביזיוני , הרכבת הכינה תוכנית של פרוייקטים ל-5 (כמו שביקש האוצר) הם העלו תוכנית ענקית ממש מהפכה , והעריכו שהיא תעלה 20 מיליארד ש"ח , לא יודע איזה חברה מומחית עשתה להם את הערכת המחיר אבל היא פישלה בגדול וכיום מיתברר שכדי להשלים את תוכנית החומש יזדקקו לעוד 7 מיליארד ש"ח לפחות , כך אומרת וועדה חיצונית ומיקצועית !!! שהזמין האוצר , ולכן ביגלל זה תוכנית החומש כרגע מוקפאת !!! עד שיעשו הערכה מחדש לכל תוכנית החומש . 2) שחיתויות מהדרגה הראשונה , מינויים פוליטיים , להרבה מהעובדים יש מישפחה שלמה שעובדת ברכבת (הרכבת הפכה להיות מרכז תעסוקה בעיקר של מיתפקדי הליכוד ומישפחותיהם) , ושמישהו מנסה לעשות סדר מעיפים אותו ע"י אולטימטום לא חוקי של שביתה ועוד כמה גורמים . 3) הדחת מנכ"ל שאני לא יודע עד כמה הוא איכותי , אבל אני מקבל את מה שאתם אומרים שהוא אחד הטובים ברכבת . מדיחים אותו בצורה בזויה (במראית של יתפטרות ביגלל כישלונות) אחרי היתפטרות כולם "בוכים" "למה למה" "תחזור תחזור" מי לא "בכה" יושב ראש הדיקטוריון , שר התחבורה (שאני לא השכח עד כמה הוא שיבח את יוסי וקרא לו ברשת ב' לחזור) . עד כמה המדינה שלנו יכולה להיות צבועה כל כך מושחתת כל כך וזה מגיע עד לשר עצמו , והיום תיראו איזו יתנהגות חזירית מודיעים בתיקשורת "שלא מותרת ליוסי מור כניסה למישרדי הרכבת והם אוסרים עליו לבוא למישרדי הרכבת" !!!! מה זה !!! אנשים ישתגעו פה !!! מהולך שם הם נפלו על הראש !!! שיתבישו להם בהנהלת הרכבת ליתנהג כך לאיש ששירת את הרכבת יותר מ-30 שנים והקדיש כל כך הרכבה !!! אני רק מיתפלל שהוא יפתח את הפה , ויאמר את כל מה שקרה בחודשים האחרונים ברכבת . מהתאונות ועד היתפטרות שלו ומה באמת הוביל אותו ליתפטר . הוא יודע כל כך הרבה שרק אם הוא יפתח את הפה תיתגלה פה אחת השערוריות הגדולות ביותר במדינה . רק שיזהר לו יוסי מור הגורמים שמושכים בחוטים (ואולי קובעים , שנימצאים במרכז הליכוד) הם לא סימפתיים בלשון המעטה והם עוד יכולים לעשות לו דברים שאני לא רוצה להרחיב פה בפורום . .......נו אז מה מצב הרכבת לדעתכם ??? טוב ??? כי יש שחושבים כך ???? כמו אביתר למשל................... לסיכום : אביתר אני רק רוצה לישמוע/ליראות מימך את את המילה "נכון לא הכל קשורה ברכבת...." וליתנצל על מה שאמרתה לי כל הזמן/על הזילזול/והיתנשאות שלך . ואז אני יעזוב אותך בשקט , לנצח !!!
זה שהתנצלתי
זה לא אומר שאתה צודק. זה אומר שאני מכיר בכך שאני לא יודע הכל ושלפעמים קורים דברים לא צפויים. אבל - גם אתה וגם אני לא יודעים מה קורה באמת. אתה מעלה יותר מדי השערות לא מבוססות וסנסציוניות. קצת צניעות לא תזיק.
 

orengoldner

New member
TheMarker הארץ

"ככה יעשו לאיש שהרכבת לא רוצה ביקרו
בושה וחרפה דבר כזה לא היתי מיחל לשונאי , איך אפשר לעשות דבר כזה לאדם ששירת את הרכבת כל חייו , ממש כל חייו הוקדשו לרכבת וכן ברכבת משפילים אותו ומבזים אותו . ואני הסביר למה כוונתי : האם שמעתם בחדשות 14:00 של קול ישראל ברשת ב' את היתפתחויות (המשפילות) בנושא יתפטרות מנכ"ל הרכבת ??? אז זה מה שנאמר בחדשות : נאמר שהרכבת לא מקבלת את חזרתו של יוסי מור , ודורשת מימנו שלא להיכנס יותר למישרדי הרכבת , אמרו שמעורבת בזה עורכת הדין של הרכבת . יוסי מור אמר (ובעצם אישר סופית) שאילצו אותו ליפרוש וכי הוא לא רצה ליפרוש , הוא אמר שינהל מאבק מישפטי נגד הרכבת .(מאבק שכבר התחיל כמו שאתם רואים) . מישהו מהתותחים בפורום (אביתר וכל השאר) יכולים להסביר למה הרכבת מתיחסת בצורה כל כך מזוויעה ליוסי מור , אחד האנשים שחי את הרכבת יותר מ-30 שנה והגיעה עד לדרגת המנכ"ל , כך מיתיחסים לאדם כזה בושה וחרפה . מה זה הדבר הזה לא לתת לו להיכנס למישרדי החברה , מה הוא ניהיה אישיות בלתי רצויה ??? ..................תסבירו לי מה פה קורה פה ??? ...................... האם בסוף מה שאמרו בעיתונות , על הדרישות של המנכ"ל (להביא רשימות של כל המקורבים וקרובי המישפחה שעובדים ברכבת) שגרם לזעם העובדים (וכניראה גם לבכרים ברכבת) שהביא לשביתה האיטלקית והאולטימטום שעד שהמנכ"ל לא יתפטר לא יפסקו השיבושים . האם דבר זה שניראה כמו "קונספירציה" או "מאפיה" למראית עין עד כמה שהוא ניראה קיצוני ולא הגיוני האם הוא נכון ???? והאם היום יוסי מור לא אישר זאת סופית ???!!!
TheMarker הארץ
יוסי מור מאיים בתביעת לשון הרע נגד עורכת הדין שמייצגת את הרכבת מאת שרון קדמי בכירים במשרד התחבורה: "הנושא יצא מכלל פרופורציה, צריך לשים לזה סוף" עליית מדרגה נוספת במאבק המתוקשר היטב בין מנכ"ל הרכבת הפורש, יוסי מור, לבין יו"ר הדירקטוריון, משה ליאון. עורך הדין חיים כהן, המייצג את מור, מאיים להגיש תביעת לשון הרע נגד עו"ד תמר גולן, המייצגת את רכבת ישראל בסכסוך עם הרכבת. כהן שיגר היום לגולן מכתב התראה לפני הגשת תביעת לשון הרע. עו"ד כהן טוען במכתבו כי בדברים של גולן, שנאמרו בערוץ 10, נרמז על הקשר בין מותם של שמונת ההרוגים בתאונת הרכבת ברבדים, לבין הצורך בהתפטרותו של מור. לטענת כהן, דבריה של עו"ד גולן יצרו רושם מוטעה ופגיעה בשמו הטוב של מור. דברים אלה נאמרו, כך טוען כהן, כאשר חקירת המשטרה בעניין התאונות ברכבת נמצאת רק בראשית הדרך.כהן דורש במכתבו מגולן לחשוף את הגורם שמסר לה את הפרטים שלפיהם ביססה את תגובתה. בנוסף, דורש עו"ד כהן כי גולן תפרסם מיידית התנצלות, אחרת יגיש תביעה בגין לשון הרע נגדה. עוד מבקש כהן לדעת אם גולן מייצגת את ליאון ואת הרכבת גם יחד, מאחר שלדבריו יש בדבר ניגוד עניינים. בתוך כך, גורמים בכירים במשרד התחבורה הביעו היום ביקורת נוקבת על האירועים האחרונים ברכבת ישראל. לדברי הבכירים, "המצב הדרדר מעבר לכל פרופורציה. לא יכול להיות מצב שבו אדם עבד 31 שנה ברכבת ישראל וכעת לא ניתנת לו האפשרות להתקרב למשרדי הרכבת". השבוע שיגרה הנהלת רכבת ישראל מכתב למור, שבו היא דוחה את בקשתו לשוב לעבודה והיא מבקשת ממנו לא להגיע למשרדי רכבת ישראל. בהנהלת רכבת ישראל סירבו להגיב לידיעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה