ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה

מצב
הנושא נעול.

עלה13

New member
לא הייתי הולך רחוק כל כך...

כל עוד יש אופציה לתשלום משותף השיטה משנית
מה שמסורבל מאד בארץ היא העובדה שהתשלום נמצא איפשהו במאה ה19, כאשר לכל חברה חייבים לשלם בנפרד, ומשהו בזה מזכיר לי את הסיפור על חלוקת הקו המעגלי בלונדון, שהיה שיתוף פעולה בין שתי חברות פרטיות, שהקו עבר על מסילות ששייכות לקווים שלהן (המטרופוליטן והדיסטריקט) - משום שהעיגול הורכב מקווי שתי החברות הוסכם שאחת החברות תפעיל את הקו בכיוון השעון, והשניה בניגוד לכיוון השעון. הכירטוס היה נפרד לחלוטין, היו משרדים מקבילים ואנשי צוות מקבילים, והנוסעים היו מקבלים עצות לא נכונות בעליל לפי הרציף אליו הגיעו - אם למשל היעד היה תחנה או שתיים בכיוון של החברה היריבה אנשי החברה שאליה הגיעו הנוסעים יעצו להם לעשות את כל המעגל מינוס תחנה או שתיים.

והנמשל ברור: ישנו משרד תחבורה אחד, מערכת רב-קו אחת, ומה שנפרד הוא התשלומים לחברות השונות. כדי לשפר את המצב חייבים ליצור הגדרה שהכסף הולך ל"רב-קו" ולא לחברות, והתשלומים הלאה מתבצעים דרך החברה שמפעילה את הרב-קו.
לא הייתי הולך רחוק כל כך...
אותי מטריד יותר שאין מטרופולין תחבורתי, שהתחזוקה של האוטובוסים לא משהו, חלק מהכלים לא ראויים להיות על הכביש, שהשיבוץ גרוע והוא היה יכול להיות טוב יותר במסגרת הכלים הקיימים (לא משבצים שלושה עירוניים רצוף בקווים 18 25 40 42 וקוראים לזה תגבור), הרב קו, הכתוביות והכריזה בסך הכל לקחו את התחבורה כמה צעדים קדימה, חבל שהוהם לא תמיד עובדים, החופשי יומי מושלם לנוסעים לא יוממים ולמבקרים בעיר, החופשי חודשי מאפשר נסיעה בארבעה מפעילים והוא די נוח, לא היה מזיק לכלול את הרכבת בו, התדירות הייתה גדולה יותר וקווי הלילה היו פועלים כל השנה, נסיעת ההמשך במשך 90 דקות היא כלי מצוין, הסודכרט מעולה, ערך צבור לדעתי צריך לעבוד בכל עיר, בכל מפעיל, אוטובוסי, רכבתי או שרות, אני מקווה שהתיקוף מאחור יעבור מפיילוט לכל האוטובוסים ולכל המפעילים, זה נוח, חוסך זמן ומקל על הנהג/ת, התיקוף מאחור מאפשר לתחבורה לקחת כמה צעדים קדימה ואף ניתן בעקבותיו ליצור סידור חדש בתוך האוטובוס, בעבר הצעתי להגדיל את מקום לעגלת נכים בכיסה הבודד הסמוך אליו ולהעבירו לצד השני כמתקפל, כך אין פגיעה במס' המקומות ישיבה, ניתן להעלות שתי עגלות נכים/ ילדים, או אחד ואחד או שנינתן להעלות זוג אופניים על בסיס מקום קבוע, יווצר עירוב שימושים באוטובוס, יותר א/נשים יוכלו להנות מהנסיעה.
אני מסכים שיש לשפר את השיטה של הרב קו, לא רק את זה.
 

olli3

New member
מנהל
בנוגע לקוד 2, קווים 48/56 של אגד בבאר שבע

תשובות חלקיות:
ההבדל בקודים בין חיפה, י"ם ות"א נובעים מכך שבכל מקום יש התחשבנות אחרת מול משרד התחבורה והמפעילים האחרים, רק"ל בי"ם, קווים, מטרופולין ודן בגוש דן ובקרוב המטרונית בחיפה.
ע"י פיצול הקודים, אפשר לאתר את הנתונים הרלוונטיים לכל אזור ולכל מפעיל.
כנ"ל לגבי קוד 8 וקוד 13 המשותף לאגד ולוואוליה אופסססס אפיקים.

מי שמשתמש קבוע בסוג כירטוס מסויים, יודע למקסם את השימוש ואת החיסכון,

לעומת זאת נוסע תל אביבי המזדמן לחיפה ישלם יותר באופן חד פעמי (במהלך הביקור) אבל אם הוא ימצא עבודה בחיפה, הוא יקנה כרטיסיה או חופשי חודשי מקומי.

גם אתה כשאתה מבקר בלונדון משלם במיקרים רבים יותר מלונדוני עם כרטיס חודשי או שנתי או לא יודע מה עוד יש שם.
אם תגור בלונדון, תדע להשיג את ההנחה הכי טובה ומתאימה לך.
בנוגע לקוד 2, קווים 48/56 של אגד בבאר שבע
משתמשים עדיין בקוד 2? אני מדבר על נסיעה פנימית בבאר שבע שקווים אלו מבצעים, לכל מי שרוצה להגיע לחוצות להב ולכביש 25 בקטע של עמק שרה.

למען הסר ספק, אין כל קישור של קווי מטרודן לחוצות להב והקישור היחיד מתבצע על ידי קווים 48/56 (על חלופותיהם השונות) וקו 54 של מטרופולין (נסיעה אחת ביום בשעה 17:00).

בעבר קוד הנסיעה בקטע זה היה קוד 2 בעלות 6.60. האם משהו השתנה?
 
אכן מעצבן

ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה
הציבורית) עד למקסימום.

בירושלים, חיפה, תל-אביב (ואיזור גוש דן), כפר סבא (ואני מניח שגם בערים נוספות) נסיעה עירונית עולה 6.60 ש"ח.

אבל, בכל עיר מהערים שהזכרתי יש קוד נסיעה אחר.

ירושלים - קוד 62.

חיפה - קוד 2.

תל אביב (וגוש דן) - קוד 42.

כפר סבא - קוד 43.

כך שכרטיסיה שנטענה ל"רב-קו" בתל-אביב לא מכובדת בירושלים. למרות שקוד 42 הוא קוד משותף ל-4 חברות ("אגד", "דן", "מטרופולין" ו"קווים").

בנוסף, בירושלים לא ניתן לטעון "ערך צבור", אלא רק כרטיסיות. לעומת זאת בכפר סבא ואיזור השרון, לא ניתן לקנות כרטיסיות אלא רק "ערך צבור".

ביום שני הייתי אצל חבר בכפר סבא. יש לי "רב-קו" עם כרטיסיה בקוד 42 שנקנתה בת"א (בחברת "דן") והיא לא כובדה ב"מטרופולין" בכפר סבא.

למה לקנוס את נוסעי התחבורה הציבורית???

בנוסף, נסיעה בין עירונית מירושלים לת"א עולה 18 ש"ח לכיוון אחד ו-30.60 ש"ח להלוך ושוב.

מחיר הננסיעה בקווים 400, 402, 422 מירושלים לבני ברק, זהה לחלוטין!!!

אבל ב"אגד" קוד הנסיעה בקווים 405, 480 מירושלים לת"א הוא 8.

ואילו בקו 402 (של "אגד") קוד הנסיעה הוא 13 (שתקף גם בקווים 400 ו-422 של "ויאוליה").

מדוע לא ניתן יהיה להשתמש בקוד 8 גם לקווים לבני ברק?

חברות התחבורה הציבורית חולבות את הציבור בחסות משרד התחבורה.

אני בטוח שיש דוגמאות נוספות. בזמן האחרון נתקלתי באופן אישי ב-2 הדוגמאות האלה.

שבוע טוב,
dorony
אכן מעצבן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה