לא הייתי הולך רחוק כל כך...
אותי מטריד יותר שאין מטרופולין תחבורתי, שהתחזוקה של האוטובוסים לא משהו, חלק מהכלים לא ראויים להיות על הכביש, שהשיבוץ גרוע והוא היה יכול להיות טוב יותר במסגרת הכלים הקיימים (לא משבצים שלושה עירוניים רצוף בקווים 18 25 40 42 וקוראים לזה תגבור), הרב קו, הכתוביות והכריזה בסך הכל לקחו את התחבורה כמה צעדים קדימה, חבל שהוהם לא תמיד עובדים, החופשי יומי מושלם לנוסעים לא יוממים ולמבקרים בעיר, החופשי חודשי מאפשר נסיעה בארבעה מפעילים והוא די נוח, לא היה מזיק לכלול את הרכבת בו, התדירות הייתה גדולה יותר וקווי הלילה היו פועלים כל השנה, נסיעת ההמשך במשך 90 דקות היא כלי מצוין, הסודכרט מעולה, ערך צבור לדעתי צריך לעבוד בכל עיר, בכל מפעיל, אוטובוסי, רכבתי או שרות, אני מקווה שהתיקוף מאחור יעבור מפיילוט לכל האוטובוסים ולכל המפעילים, זה נוח, חוסך זמן ומקל על הנהג/ת, התיקוף מאחור מאפשר לתחבורה לקחת כמה צעדים קדימה ואף ניתן בעקבותיו ליצור סידור חדש בתוך האוטובוס, בעבר הצעתי להגדיל את מקום לעגלת נכים בכיסה הבודד הסמוך אליו ולהעבירו לצד השני כמתקפל, כך אין פגיעה במס' המקומות ישיבה, ניתן להעלות שתי עגלות נכים/ ילדים, או אחד ואחד או שנינתן להעלות זוג אופניים על בסיס מקום קבוע, יווצר עירוב שימושים באוטובוס, יותר א/נשים יוכלו להנות מהנסיעה.
אני מסכים שיש לשפר את השיטה של הרב קו, לא רק את זה.
לא הייתי הולך רחוק כל כך...כל עוד יש אופציה לתשלום משותף השיטה משנית
מה שמסורבל מאד בארץ היא העובדה שהתשלום נמצא איפשהו במאה ה19, כאשר לכל חברה חייבים לשלם בנפרד, ומשהו בזה מזכיר לי את הסיפור על חלוקת הקו המעגלי בלונדון, שהיה שיתוף פעולה בין שתי חברות פרטיות, שהקו עבר על מסילות ששייכות לקווים שלהן (המטרופוליטן והדיסטריקט) - משום שהעיגול הורכב מקווי שתי החברות הוסכם שאחת החברות תפעיל את הקו בכיוון השעון, והשניה בניגוד לכיוון השעון. הכירטוס היה נפרד לחלוטין, היו משרדים מקבילים ואנשי צוות מקבילים, והנוסעים היו מקבלים עצות לא נכונות בעליל לפי הרציף אליו הגיעו - אם למשל היעד היה תחנה או שתיים בכיוון של החברה היריבה אנשי החברה שאליה הגיעו הנוסעים יעצו להם לעשות את כל המעגל מינוס תחנה או שתיים.
והנמשל ברור: ישנו משרד תחבורה אחד, מערכת רב-קו אחת, ומה שנפרד הוא התשלומים לחברות השונות. כדי לשפר את המצב חייבים ליצור הגדרה שהכסף הולך ל"רב-קו" ולא לחברות, והתשלומים הלאה מתבצעים דרך החברה שמפעילה את הרב-קו.
אותי מטריד יותר שאין מטרופולין תחבורתי, שהתחזוקה של האוטובוסים לא משהו, חלק מהכלים לא ראויים להיות על הכביש, שהשיבוץ גרוע והוא היה יכול להיות טוב יותר במסגרת הכלים הקיימים (לא משבצים שלושה עירוניים רצוף בקווים 18 25 40 42 וקוראים לזה תגבור), הרב קו, הכתוביות והכריזה בסך הכל לקחו את התחבורה כמה צעדים קדימה, חבל שהוהם לא תמיד עובדים, החופשי יומי מושלם לנוסעים לא יוממים ולמבקרים בעיר, החופשי חודשי מאפשר נסיעה בארבעה מפעילים והוא די נוח, לא היה מזיק לכלול את הרכבת בו, התדירות הייתה גדולה יותר וקווי הלילה היו פועלים כל השנה, נסיעת ההמשך במשך 90 דקות היא כלי מצוין, הסודכרט מעולה, ערך צבור לדעתי צריך לעבוד בכל עיר, בכל מפעיל, אוטובוסי, רכבתי או שרות, אני מקווה שהתיקוף מאחור יעבור מפיילוט לכל האוטובוסים ולכל המפעילים, זה נוח, חוסך זמן ומקל על הנהג/ת, התיקוף מאחור מאפשר לתחבורה לקחת כמה צעדים קדימה ואף ניתן בעקבותיו ליצור סידור חדש בתוך האוטובוס, בעבר הצעתי להגדיל את מקום לעגלת נכים בכיסה הבודד הסמוך אליו ולהעבירו לצד השני כמתקפל, כך אין פגיעה במס' המקומות ישיבה, ניתן להעלות שתי עגלות נכים/ ילדים, או אחד ואחד או שנינתן להעלות זוג אופניים על בסיס מקום קבוע, יווצר עירוב שימושים באוטובוס, יותר א/נשים יוכלו להנות מהנסיעה.
אני מסכים שיש לשפר את השיטה של הרב קו, לא רק את זה.