ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה

מצב
הנושא נעול.

e l a d i 2 2

New member
זה עוד כלום,נסה ליסוע מפ"ת לת"א

ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה
הציבורית) עד למקסימום.

בירושלים, חיפה, תל-אביב (ואיזור גוש דן), כפר סבא (ואני מניח שגם בערים נוספות) נסיעה עירונית עולה 6.60 ש"ח.

אבל, בכל עיר מהערים שהזכרתי יש קוד נסיעה אחר.

ירושלים - קוד 62.

חיפה - קוד 2.

תל אביב (וגוש דן) - קוד 42.

כפר סבא - קוד 43.

כך שכרטיסיה שנטענה ל"רב-קו" בתל-אביב לא מכובדת בירושלים. למרות שקוד 42 הוא קוד משותף ל-4 חברות ("אגד", "דן", "מטרופולין" ו"קווים").

בנוסף, בירושלים לא ניתן לטעון "ערך צבור", אלא רק כרטיסיות. לעומת זאת בכפר סבא ואיזור השרון, לא ניתן לקנות כרטיסיות אלא רק "ערך צבור".

ביום שני הייתי אצל חבר בכפר סבא. יש לי "רב-קו" עם כרטיסיה בקוד 42 שנקנתה בת"א (בחברת "דן") והיא לא כובדה ב"מטרופולין" בכפר סבא.

למה לקנוס את נוסעי התחבורה הציבורית???

בנוסף, נסיעה בין עירונית מירושלים לת"א עולה 18 ש"ח לכיוון אחד ו-30.60 ש"ח להלוך ושוב.

מחיר הננסיעה בקווים 400, 402, 422 מירושלים לבני ברק, זהה לחלוטין!!!

אבל ב"אגד" קוד הנסיעה בקווים 405, 480 מירושלים לת"א הוא 8.

ואילו בקו 402 (של "אגד") קוד הנסיעה הוא 13 (שתקף גם בקווים 400 ו-422 של "ויאוליה").

מדוע לא ניתן יהיה להשתמש בקוד 8 גם לקווים לבני ברק?

חברות התחבורה הציבורית חולבות את הציבור בחסות משרד התחבורה.

אני בטוח שיש דוגמאות נוספות. בזמן האחרון נתקלתי באופן אישי ב-2 הדוגמאות האלה.

שבוע טוב,
dorony
זה עוד כלום,נסה ליסוע מפ"ת לת"א
בערך צבור-אגד ועוד נסיעה פנימית בת"א-דן או קווים. זה יוצרבלאגן בגלל הבדלי הקודים : 42,43,44 במעבר מצומת ירקון לצומת סגולה.
 

olli3

New member
מנהל
יש לך כמה טעויות.

ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה
הציבורית) עד למקסימום.

בירושלים, חיפה, תל-אביב (ואיזור גוש דן), כפר סבא (ואני מניח שגם בערים נוספות) נסיעה עירונית עולה 6.60 ש"ח.

אבל, בכל עיר מהערים שהזכרתי יש קוד נסיעה אחר.

ירושלים - קוד 62.

חיפה - קוד 2.

תל אביב (וגוש דן) - קוד 42.

כפר סבא - קוד 43.

כך שכרטיסיה שנטענה ל"רב-קו" בתל-אביב לא מכובדת בירושלים. למרות שקוד 42 הוא קוד משותף ל-4 חברות ("אגד", "דן", "מטרופולין" ו"קווים").

בנוסף, בירושלים לא ניתן לטעון "ערך צבור", אלא רק כרטיסיות. לעומת זאת בכפר סבא ואיזור השרון, לא ניתן לקנות כרטיסיות אלא רק "ערך צבור".

ביום שני הייתי אצל חבר בכפר סבא. יש לי "רב-קו" עם כרטיסיה בקוד 42 שנקנתה בת"א (בחברת "דן") והיא לא כובדה ב"מטרופולין" בכפר סבא.

למה לקנוס את נוסעי התחבורה הציבורית???

בנוסף, נסיעה בין עירונית מירושלים לת"א עולה 18 ש"ח לכיוון אחד ו-30.60 ש"ח להלוך ושוב.

מחיר הננסיעה בקווים 400, 402, 422 מירושלים לבני ברק, זהה לחלוטין!!!

אבל ב"אגד" קוד הנסיעה בקווים 405, 480 מירושלים לת"א הוא 8.

ואילו בקו 402 (של "אגד") קוד הנסיעה הוא 13 (שתקף גם בקווים 400 ו-422 של "ויאוליה").

מדוע לא ניתן יהיה להשתמש בקוד 8 גם לקווים לבני ברק?

חברות התחבורה הציבורית חולבות את הציבור בחסות משרד התחבורה.

אני בטוח שיש דוגמאות נוספות. בזמן האחרון נתקלתי באופן אישי ב-2 הדוגמאות האלה.

שבוע טוב,
dorony
יש לך כמה טעויות.
ראשית מדוע לא ניתן לרכוש כרטיסיות בשרון? להזכירך אגד לא מוכרת ערך צבור אלא רק כרטיסיות ומטרופולין גם היא מוכרת כרטיסיות וגם דן (קו 24) מוכרים גם וגם.

החברה היחידה שהפסיקה למכור כרטיסיות (בהוראת משרד התחבורה), היא חברת קווים.

דבר שני, בשביל מה אתה משתמש בכרטיסיות כשאתה עוש נוסע בין האיזורים? מה רע בערך צבור? במקום 4 קודים שונים שיש בגוש דן והשרון - הכל עובד תחת הערך הצבור. יתרה מכך, עכשיו כל הקווים שעברו לחברת קווים במכרז חשמונאים מקבלים את אותו הערך הצבור שנטען בגוש דן, גם אם זה נטעם בחברת דן או מטרופולין. אז אתה יכול לנסוע למודיעין עם ערך צבור ויכול לנסוע ללוד עם ערך צבור ואתה יכול לנסוע ממודיעין לבאר שבע עם ערך צבור. ואף אחד לא מכריח אותך לקנות כרטיסיה כדי לקבל את ההנחה... ההנחה כבר כלולה בערך הצבור.

אם למשל פעם בחצי שנה אתה נוסע מת"א למודיעין, אז תקנה בשביל זה כרטיסיה? אז עכשיו אין צורך בכך, הערך הצבור יתן לך את ההנחה גם בנסיעה למודיעין.

הדבר השני זה שאין דבר כזה הלוך ושוב - זו כרטיסיית שתי נסיעות. אם אתה עולה על קו 480 למשל ומבקש מהנהג כרטיסיית שתי נסיעות והוא מוריד לך נסיעה אחת מהכרטיסיה, הכל טוב ויפה. נניח שאחרי שסיימת את עיסוקיך בירושלים, עליך להגיע לאשדוד. תוכל להשתמש באותה הכרטיסיה כי מדובר באותו קוד. חוץ מזה שאפשר לנסוע שני אנשים עם הכרטיסיה באותו הכיוון, אני עושה את זה כל הזמן, גם עם נוסעים זרים שאני בכלל לא מכיר.
 

dorony

New member
תשובות

יש לך כמה טעויות.
ראשית מדוע לא ניתן לרכוש כרטיסיות בשרון? להזכירך אגד לא מוכרת ערך צבור אלא רק כרטיסיות ומטרופולין גם היא מוכרת כרטיסיות וגם דן (קו 24) מוכרים גם וגם.

החברה היחידה שהפסיקה למכור כרטיסיות (בהוראת משרד התחבורה), היא חברת קווים.

דבר שני, בשביל מה אתה משתמש בכרטיסיות כשאתה עוש נוסע בין האיזורים? מה רע בערך צבור? במקום 4 קודים שונים שיש בגוש דן והשרון - הכל עובד תחת הערך הצבור. יתרה מכך, עכשיו כל הקווים שעברו לחברת קווים במכרז חשמונאים מקבלים את אותו הערך הצבור שנטען בגוש דן, גם אם זה נטעם בחברת דן או מטרופולין. אז אתה יכול לנסוע למודיעין עם ערך צבור ויכול לנסוע ללוד עם ערך צבור ואתה יכול לנסוע ממודיעין לבאר שבע עם ערך צבור. ואף אחד לא מכריח אותך לקנות כרטיסיה כדי לקבל את ההנחה... ההנחה כבר כלולה בערך הצבור.

אם למשל פעם בחצי שנה אתה נוסע מת"א למודיעין, אז תקנה בשביל זה כרטיסיה? אז עכשיו אין צורך בכך, הערך הצבור יתן לך את ההנחה גם בנסיעה למודיעין.

הדבר השני זה שאין דבר כזה הלוך ושוב - זו כרטיסיית שתי נסיעות. אם אתה עולה על קו 480 למשל ומבקש מהנהג כרטיסיית שתי נסיעות והוא מוריד לך נסיעה אחת מהכרטיסיה, הכל טוב ויפה. נניח שאחרי שסיימת את עיסוקיך בירושלים, עליך להגיע לאשדוד. תוכל להשתמש באותה הכרטיסיה כי מדובר באותו קוד. חוץ מזה שאפשר לנסוע שני אנשים עם הכרטיסיה באותו הכיוון, אני עושה את זה כל הזמן, גם עם נוסעים זרים שאני בכלל לא מכיר.
תשובות
כי החברה העיקרית הפועלת באיזור השרון היא "מטרופולין". חברה זו בהוראה של משרד התחבולה (התחבורה) לא מוכרת כרטיסיות.

מה שרע ב"ערך הצבור" הוא שכאשר המחירים עולים, ערך הכסף שלי ב"רב-קו" יורד. למה אני צריך להפסיד מזה?

בכרטיסיה אני יכול להשתמש גם אחרי שהמחירים עולים בלי להוסיף כסף. למה כאן אני בעצם נדרש להוסיף כסף??? קניתי את ה"ערך הצבור" לפני עליית המחירים.

גם בעידן הכרטיסיות של ה"הלוך ושוב" מנייר כשהיה מדובר באותו קוד, יכולת לנסוע מת"א לירושלים ומשם להמשיך לאשדוד (על פי הדוגמא שלך).

כי הכרטיסיות האלה הן כרטיסיות ל-2 נסיעות ולא "הלוך ושוב" כפי שהן נקראות בטעות.

גם בעידן הכרטיסיות מנייר ניתן היה להשתמש 2 אנשים באותו הכרטיס לכיוון אחד.


לגבי אנשים זרים, עכשיו זה לא מאפשר את זה.

יום טוב,
dorony
 

olli3

New member
מנהל
אתה שוכח שפעם היו 2-4 נסיעות קנס.

תשובות
כי החברה העיקרית הפועלת באיזור השרון היא "מטרופולין". חברה זו בהוראה של משרד התחבולה (התחבורה) לא מוכרת כרטיסיות.

מה שרע ב"ערך הצבור" הוא שכאשר המחירים עולים, ערך הכסף שלי ב"רב-קו" יורד. למה אני צריך להפסיד מזה?

בכרטיסיה אני יכול להשתמש גם אחרי שהמחירים עולים בלי להוסיף כסף. למה כאן אני בעצם נדרש להוסיף כסף??? קניתי את ה"ערך הצבור" לפני עליית המחירים.

גם בעידן הכרטיסיות של ה"הלוך ושוב" מנייר כשהיה מדובר באותו קוד, יכולת לנסוע מת"א לירושלים ומשם להמשיך לאשדוד (על פי הדוגמא שלך).

כי הכרטיסיות האלה הן כרטיסיות ל-2 נסיעות ולא "הלוך ושוב" כפי שהן נקראות בטעות.

גם בעידן הכרטיסיות מנייר ניתן היה להשתמש 2 אנשים באותו הכרטיס לכיוון אחד.


לגבי אנשים זרים, עכשיו זה לא מאפשר את זה.

יום טוב,
dorony
אתה שוכח שפעם היו 2-4 נסיעות קנס.
אתה זוכר את הימים שאם היית רוכש כרטיסיה ולא ניצלת בה את 4 הנסיעות הראשונות ולאחר מכן את 2 הנסיעות הראשונות - הן היו מבוטלות אחרי עליית המחירים?

כך שלא המציאו כאן את הגלגל... סה"כ התרגלת למצב נוח יותר ומשתלם יותר. עכשיו, אם זו הגישה שלך, אז תנפיק רב קו בכל חברה שאתה יכול, תטען אינסוף חוזי כרטיסיות ויהיו לך נסיעות במחיר הקודם למשך זמן רב.

לגבי אנשים זרים, בטח שזה מאפשר, אני עושה את זה גם עכשיו באגד ובמטרופולין ברב קו. מה אכפת לנהג על מי אני "מנקב"? כל הנהגים שביקשתי מהם להוריד את שתי הנסיעות במכה עליי ועל חבר/קרוב משפחה, עשו זאת בלי בעיה. וכשפניתי לאנשים זרים שאינני מכיר בכלל כי לא התכוונתי לחזור חזרה לבאר שבע אלא להמשיך לעיר אחרת - התפלאו שאפשר ואמרו, יאללה בכיף. אז כשאני נוסע לירושלים ואח"כ ממשיך למרכז, זה בדיוק מה שאני עושה. פונה לאנשים בתחנה, סוגר עם מישהו שישלם לי 25.50 ש"ח, אני מעביר את הרב קו אצל הנהג, מבקש ממנו שתי נסיעות ושיוריד את שתיהן עליי ועל מי שסגרתי איתו וככה גם אני הרווחתי וגם הוא הרוויח.
 

846

Active member
תשובות חלקיות:

ככה חולבים את הפרה (ציבור הנוסעים בתחבורה
הציבורית) עד למקסימום.

בירושלים, חיפה, תל-אביב (ואיזור גוש דן), כפר סבא (ואני מניח שגם בערים נוספות) נסיעה עירונית עולה 6.60 ש"ח.

אבל, בכל עיר מהערים שהזכרתי יש קוד נסיעה אחר.

ירושלים - קוד 62.

חיפה - קוד 2.

תל אביב (וגוש דן) - קוד 42.

כפר סבא - קוד 43.

כך שכרטיסיה שנטענה ל"רב-קו" בתל-אביב לא מכובדת בירושלים. למרות שקוד 42 הוא קוד משותף ל-4 חברות ("אגד", "דן", "מטרופולין" ו"קווים").

בנוסף, בירושלים לא ניתן לטעון "ערך צבור", אלא רק כרטיסיות. לעומת זאת בכפר סבא ואיזור השרון, לא ניתן לקנות כרטיסיות אלא רק "ערך צבור".

ביום שני הייתי אצל חבר בכפר סבא. יש לי "רב-קו" עם כרטיסיה בקוד 42 שנקנתה בת"א (בחברת "דן") והיא לא כובדה ב"מטרופולין" בכפר סבא.

למה לקנוס את נוסעי התחבורה הציבורית???

בנוסף, נסיעה בין עירונית מירושלים לת"א עולה 18 ש"ח לכיוון אחד ו-30.60 ש"ח להלוך ושוב.

מחיר הננסיעה בקווים 400, 402, 422 מירושלים לבני ברק, זהה לחלוטין!!!

אבל ב"אגד" קוד הנסיעה בקווים 405, 480 מירושלים לת"א הוא 8.

ואילו בקו 402 (של "אגד") קוד הנסיעה הוא 13 (שתקף גם בקווים 400 ו-422 של "ויאוליה").

מדוע לא ניתן יהיה להשתמש בקוד 8 גם לקווים לבני ברק?

חברות התחבורה הציבורית חולבות את הציבור בחסות משרד התחבורה.

אני בטוח שיש דוגמאות נוספות. בזמן האחרון נתקלתי באופן אישי ב-2 הדוגמאות האלה.

שבוע טוב,
dorony
תשובות חלקיות:
ההבדל בקודים בין חיפה, י"ם ות"א נובעים מכך שבכל מקום יש התחשבנות אחרת מול משרד התחבורה והמפעילים האחרים, רק"ל בי"ם, קווים, מטרופולין ודן בגוש דן ובקרוב המטרונית בחיפה.
ע"י פיצול הקודים, אפשר לאתר את הנתונים הרלוונטיים לכל אזור ולכל מפעיל.
כנ"ל לגבי קוד 8 וקוד 13 המשותף לאגד ולוואוליה אופסססס אפיקים.

מי שמשתמש קבוע בסוג כירטוס מסויים, יודע למקסם את השימוש ואת החיסכון,

לעומת זאת נוסע תל אביבי המזדמן לחיפה ישלם יותר באופן חד פעמי (במהלך הביקור) אבל אם הוא ימצא עבודה בחיפה, הוא יקנה כרטיסיה או חופשי חודשי מקומי.

גם אתה כשאתה מבקר בלונדון משלם במיקרים רבים יותר מלונדוני עם כרטיס חודשי או שנתי או לא יודע מה עוד יש שם.
אם תגור בלונדון, תדע להשיג את ההנחה הכי טובה ומתאימה לך.
 

dorony

New member
מכתב

תשובות חלקיות:
ההבדל בקודים בין חיפה, י"ם ות"א נובעים מכך שבכל מקום יש התחשבנות אחרת מול משרד התחבורה והמפעילים האחרים, רק"ל בי"ם, קווים, מטרופולין ודן בגוש דן ובקרוב המטרונית בחיפה.
ע"י פיצול הקודים, אפשר לאתר את הנתונים הרלוונטיים לכל אזור ולכל מפעיל.
כנ"ל לגבי קוד 8 וקוד 13 המשותף לאגד ולוואוליה אופסססס אפיקים.

מי שמשתמש קבוע בסוג כירטוס מסויים, יודע למקסם את השימוש ואת החיסכון,

לעומת זאת נוסע תל אביבי המזדמן לחיפה ישלם יותר באופן חד פעמי (במהלך הביקור) אבל אם הוא ימצא עבודה בחיפה, הוא יקנה כרטיסיה או חופשי חודשי מקומי.

גם אתה כשאתה מבקר בלונדון משלם במיקרים רבים יותר מלונדוני עם כרטיס חודשי או שנתי או לא יודע מה עוד יש שם.
אם תגור בלונדון, תדע להשיג את ההנחה הכי טובה ומתאימה לך.
מכתב
ראשית תודה רבה על התשובה המפורטת.

עכשיו לעצם העניין, לא ברור לי למה אם יש לי כרטיסיה בקוד 8, אני צריך לקנות נסיעות בקוד 13 שבאותו מחיר בדיוק!!!

הכסף ששילמתי על קוד 8 שווה בנסיעות מסויימות אבל באחרות הוא לא שווה כלום!!! למה???

בנוסף, לא ברור לי למה בהיותי זכאי של משרד התחבורה אני צריך לקבל קנס בגלל שאני נוסע בתוך עיר אחרת (לצורך העניין כפר סבא)?

למה אני לא יכול להשתמש בקוד של ירושלים למשל (קוד 62) ששילמתי עליו בכסף אמיתי. למה הוא תקף בירושלים ולא בכפר סבא??? הרי מדובר באותו מחיר בדיוק!!!


ערב טוב,
dorony
 
כי קוד 13 משותף לאפיקים ואגד

מכתב
ראשית תודה רבה על התשובה המפורטת.

עכשיו לעצם העניין, לא ברור לי למה אם יש לי כרטיסיה בקוד 8, אני צריך לקנות נסיעות בקוד 13 שבאותו מחיר בדיוק!!!

הכסף ששילמתי על קוד 8 שווה בנסיעות מסויימות אבל באחרות הוא לא שווה כלום!!! למה???

בנוסף, לא ברור לי למה בהיותי זכאי של משרד התחבורה אני צריך לקבל קנס בגלל שאני נוסע בתוך עיר אחרת (לצורך העניין כפר סבא)?

למה אני לא יכול להשתמש בקוד של ירושלים למשל (קוד 62) ששילמתי עליו בכסף אמיתי. למה הוא תקף בירושלים ולא בכפר סבא??? הרי מדובר באותו מחיר בדיוק!!!


ערב טוב,
dorony
כי קוד 13 משותף לאפיקים ואגד
וקוד 8 הוא רק אגד, למה שאפיקים לא תקבל תשלום על הנסיעות שהיא מבצעת, כי אתה רוצה לשלם רק לאגד?

וקוד 62 משותף לאגד, אגד תעבורה וסיטיפס.
ולעומת זאת בכפר סבא נוסעת בעיקר מטרופולין, למה שהיא לא תקבל תשלום על הנסיעה?
 

טנק2

New member
הקודים פחות מסרבלים

כי קוד 13 משותף לאפיקים ואגד
וקוד 8 הוא רק אגד, למה שאפיקים לא תקבל תשלום על הנסיעות שהיא מבצעת, כי אתה רוצה לשלם רק לאגד?

וקוד 62 משותף לאגד, אגד תעבורה וסיטיפס.
ולעומת זאת בכפר סבא נוסעת בעיקר מטרופולין, למה שהיא לא תקבל תשלום על הנסיעה?
הקודים פחות מסרבלים
מה שמסרבל יותר הוא העובדה שאין ערך צבור בחלק מהמקומות, וישנו ריבוי חוזי הטענה, (חלק מהטענות אלה מתבצעות בשיטה המסורבלת יותר של כרטיסיות-לדעתי עדיף ערך צבור)
אפשר גם לקחת את השיטה צעד אחד קדימה, וליצור גוף שיקבל את כל הכסף מההטענות, כך שיתקבל חוזה אחד משותף לכל הארץ (חוזה, לא קוד), ואדם שהטעין ערך צבור בנהריה יוכל לנסוע ברכבות ואוטובוסים לכל מקום שירצה , ושום חברה לא תפסיד מההליך (הואיל וכולן יקבלו חזרה את הכסף מהגוף שיאגור את כספי ההטענות באמצעות רישום הנסיעות המתבצע אצל החברות).
 
לגוף הזה קוראים "מסלקה משותפת"

הקודים פחות מסרבלים
מה שמסרבל יותר הוא העובדה שאין ערך צבור בחלק מהמקומות, וישנו ריבוי חוזי הטענה, (חלק מהטענות אלה מתבצעות בשיטה המסורבלת יותר של כרטיסיות-לדעתי עדיף ערך צבור)
אפשר גם לקחת את השיטה צעד אחד קדימה, וליצור גוף שיקבל את כל הכסף מההטענות, כך שיתקבל חוזה אחד משותף לכל הארץ (חוזה, לא קוד), ואדם שהטעין ערך צבור בנהריה יוכל לנסוע ברכבות ואוטובוסים לכל מקום שירצה , ושום חברה לא תפסיד מההליך (הואיל וכולן יקבלו חזרה את הכסף מהגוף שיאגור את כספי ההטענות באמצעות רישום הנסיעות המתבצע אצל החברות).
לגוף הזה קוראים "מסלקה משותפת"
והמסלקה כבר בתכנון שנים רבות, מעל 10 שנים.
לא יודע מה מצב המכרזים שלה כרגע.
 

dorony

New member
שוב אתה נכנס איתי להנהלת החשבונות של החברות.

כי קוד 13 משותף לאפיקים ואגד
וקוד 8 הוא רק אגד, למה שאפיקים לא תקבל תשלום על הנסיעות שהיא מבצעת, כי אתה רוצה לשלם רק לאגד?

וקוד 62 משותף לאגד, אגד תעבורה וסיטיפס.
ולעומת זאת בכפר סבא נוסעת בעיקר מטרופולין, למה שהיא לא תקבל תשלום על הנסיעה?
שוב אתה נכנס איתי להנהלת החשבונות של החברות.
אני לא מוכן לעבוד בחינם בהנהלת החשבונות של החברות האלה!!!

שהם ידאגו להתחשבן ביניהן בלי לקנוס אותי.


אגב, קוד 13 הוא קוד משותף כנראה ל"ויאוליה" (לשעבר "קונקס") ו"אגד". לא ל"אפיקים" אין קשר במקרה הזה.

יום טוב,
dorony
 
אז למה שלא תקנה קוטג' תנובה ותשלם לטרה?

שוב אתה נכנס איתי להנהלת החשבונות של החברות.
אני לא מוכן לעבוד בחינם בהנהלת החשבונות של החברות האלה!!!

שהם ידאגו להתחשבן ביניהן בלי לקנוס אותי.


אגב, קוד 13 הוא קוד משותף כנראה ל"ויאוליה" (לשעבר "קונקס") ו"אגד". לא ל"אפיקים" אין קשר במקרה הזה.

יום טוב,
dorony
אז למה שלא תקנה קוטג' תנובה ותשלם לטרה?
ויאוליה נקנתה על ידי אפיקים, אז היום זה משותף לאפיקים ואגד, כשהאוטובוסים של ויאוליה יעברו מיתוג מחדש לצבעים של אפיקים.
 

dorony

New member
כי אני לא אקנה קוטג' תנובה.

אז למה שלא תקנה קוטג' תנובה ותשלם לטרה?
ויאוליה נקנתה על ידי אפיקים, אז היום זה משותף לאפיקים ואגד, כשהאוטובוסים של ויאוליה יעברו מיתוג מחדש לצבעים של אפיקים.
כי אני לא אקנה קוטג' תנובה.
ראשית לא ידעתי לגבי אפיקים. תודה על המידע.

אבל בכל זאת זה לא אותו דבר. אני לא מוכן לעבוד בחינם בהנהלת החשבונות של החברות האלה.

הם רוצים שאני אעבוד אצלם בהנהלת חשבונות, שישלמו לי משכורת ולא ייקנסו אותי.

יום טוב,
dorony :)
 
אתה חי בסרט


כי אני לא אקנה קוטג' תנובה.
ראשית לא ידעתי לגבי אפיקים. תודה על המידע.

אבל בכל זאת זה לא אותו דבר. אני לא מוכן לעבוד בחינם בהנהלת החשבונות של החברות האלה.

הם רוצים שאני אעבוד אצלם בהנהלת חשבונות, שישלמו לי משכורת ולא ייקנסו אותי.

יום טוב,
dorony :)
אתה חי בסרט
 
אשכרה מדע בידיוני


אולי אני חי בסרט...
אבל הם חיים בסרט כשהם רוצים שאני אעבוד בחינם בהנהלת החשבונות של חברות האוטובוסים!!!

ערב טוב,
dorony :)
אשכרה מדע בידיוני

אתה כותב דברים הזויים,
כמו למשל לשלם בת"א על נסיעה עירונית ולצפות שזה יהיה תקף גם בי-ם.
אולי אני אשלם על נסיעה בתוך נהריה ושזה יהיה גם תקף בבאר שבע? הרי תאורתית אפשר להגיע בזמן לא? רק לקחת מסוק מהיר


בקיצור תרד מהעץ של החליבה, כי מי שחולב פה זה אתה!
 

olli3

New member
מנהל
כי לכל קוד יש את חלוקת האחוזים בין החברות.

מכתב
ראשית תודה רבה על התשובה המפורטת.

עכשיו לעצם העניין, לא ברור לי למה אם יש לי כרטיסיה בקוד 8, אני צריך לקנות נסיעות בקוד 13 שבאותו מחיר בדיוק!!!

הכסף ששילמתי על קוד 8 שווה בנסיעות מסויימות אבל באחרות הוא לא שווה כלום!!! למה???

בנוסף, לא ברור לי למה בהיותי זכאי של משרד התחבורה אני צריך לקבל קנס בגלל שאני נוסע בתוך עיר אחרת (לצורך העניין כפר סבא)?

למה אני לא יכול להשתמש בקוד של ירושלים למשל (קוד 62) ששילמתי עליו בכסף אמיתי. למה הוא תקף בירושלים ולא בכפר סבא??? הרי מדובר באותו מחיר בדיוק!!!


ערב טוב,
dorony
כי לכל קוד יש את חלוקת האחוזים בין החברות.
בוא נפשט את זה קצת. ניקח לדוגמא את איזור השרון, שם פועלות אגד, דן ומטרופולין. לדן יש פעילות רק בקו 24, לכן כל תשלום במזומן/כרטיסיה/חופשי חודשי שמתבצע בשרון, מקנה לצורך העניין רק 5% מסך התשלום שבוצע בפועל כאשר השאר מתחלק בין אד למטרופולין.

מכיוון שמטרופולין בעלת נתח הנסועה הגבוה ביותר בשרון, נניח כי היא מקבלת 65% ואז אגד מקבלת 30%.

זאת אומרת שנניח ומישהו עלה ושילם 6.60, 5% מהסכום הולך לדן, 65% מהסכום הולך למטרופולין ו30% מהסכום הולך לאגד.

אבל מה יקרה בגוש דן? שם למטרופולין יש פעילות זניחה וכך גם לחברת קווים. אז בגוש דן, החברות אגד ודן מקבלות נתח גדול יותר.

אותו הדבר קורה כשאתה רוכש חופשי שבועי/חודשי ברכבת שמשולב עם אוטובוסים. אם תסתכל בטבלאות תראה כמה כל חברה בגוש דן מקבלת בעבור החופשי חודשי הזה. כמה רכבת ישראל מקבלת באחזוים, כמה דן, כמה אגד וכו'.

אם תרכוש חופשי חודשי רכבת + מטרודן בבאר שבע, גם כאן יופיע לך כמה אחוזים הולכים לרכבת וכמה למטרודן.

ככה זה בכל הקודים שיש בארץ, הרי לפני הכרטוס המשותף שנעשה בגוש דן והשרון, קוד הנסיעה באגד היה קוד 2. ולפני הרכבת הקלה בירושלים, קוד הנסיעה שם היה קוד 2. ובחיפה פשוט השאירו את הקוד הישן... אז לא היו צריכים לשנות את המספר אלא רק להוסיף בכרטוס משותף את המטרונית.
 

dorony

New member
למה בדיוק צריך לעניין אותי צורת ההתחשבנות בין

כי לכל קוד יש את חלוקת האחוזים בין החברות.
בוא נפשט את זה קצת. ניקח לדוגמא את איזור השרון, שם פועלות אגד, דן ומטרופולין. לדן יש פעילות רק בקו 24, לכן כל תשלום במזומן/כרטיסיה/חופשי חודשי שמתבצע בשרון, מקנה לצורך העניין רק 5% מסך התשלום שבוצע בפועל כאשר השאר מתחלק בין אד למטרופולין.

מכיוון שמטרופולין בעלת נתח הנסועה הגבוה ביותר בשרון, נניח כי היא מקבלת 65% ואז אגד מקבלת 30%.

זאת אומרת שנניח ומישהו עלה ושילם 6.60, 5% מהסכום הולך לדן, 65% מהסכום הולך למטרופולין ו30% מהסכום הולך לאגד.

אבל מה יקרה בגוש דן? שם למטרופולין יש פעילות זניחה וכך גם לחברת קווים. אז בגוש דן, החברות אגד ודן מקבלות נתח גדול יותר.

אותו הדבר קורה כשאתה רוכש חופשי שבועי/חודשי ברכבת שמשולב עם אוטובוסים. אם תסתכל בטבלאות תראה כמה כל חברה בגוש דן מקבלת בעבור החופשי חודשי הזה. כמה רכבת ישראל מקבלת באחזוים, כמה דן, כמה אגד וכו'.

אם תרכוש חופשי חודשי רכבת + מטרודן בבאר שבע, גם כאן יופיע לך כמה אחוזים הולכים לרכבת וכמה למטרודן.

ככה זה בכל הקודים שיש בארץ, הרי לפני הכרטוס המשותף שנעשה בגוש דן והשרון, קוד הנסיעה באגד היה קוד 2. ולפני הרכבת הקלה בירושלים, קוד הנסיעה שם היה קוד 2. ובחיפה פשוט השאירו את הקוד הישן... אז לא היו צריכים לשנות את המספר אלא רק להוסיף בכרטוס משותף את המטרונית.
למה בדיוק צריך לעניין אותי צורת ההתחשבנות בין
החברות???

למה אני צריך להפסיד כסף בגלל ההתחשבנות שלהם???

למה חברות האוטובוסים קונסות אותי בחסות הרגולטור, על זה שאני נוסע בעיר אחרת???

לילה טוב,
dorony
 

olli3

New member
מנהל
אתה חושב שאני אוהב את זה? ממש לא.

למה בדיוק צריך לעניין אותי צורת ההתחשבנות בין
החברות???

למה אני צריך להפסיד כסף בגלל ההתחשבנות שלהם???

למה חברות האוטובוסים קונסות אותי בחסות הרגולטור, על זה שאני נוסע בעיר אחרת???

לילה טוב,
dorony
אתה חושב שאני אוהב את זה? ממש לא.
רק הסברתי את המצב הקיים כי שאלת למה יש בעצם קודים שונים לאותו מחיר נסיעה.

להגיד לך שפעם היה כאן יותר פשוט כשאגד הייתה פעילה ברוב חלקי הארץ ובגוש דן היו אלו אגד ודן הפעילות היחידות? כן, היה הרבה יותר פשוט וקל.

אני לא יודע אם אתה זוכר, אבל אז, כל עוד הייתה לך כרטיסיה בקוד המתאים או בקוד גבוה יותר - הנהג היה מנקב לך בלי בעיה. אם היית נוסע קבוע בקוד 8 ויום אחד הייתה לך נסיעה בקוד 7, נתקעת בלי מזומן - יכולת להשתמש בכרטיסיה של קוד 8. יש לך כרטיסיה של קוד 2 (6.60) ונסעת לחדרה שם יש נסיעה זולה יותר בקוד 1. הנהג ינקב לך את קוד 2 בלי בעיה אם תרצה.

בכל מקרה, זו הסיבה שמשרד התחבורה מקדם עכשיו את הערך הצבור. שים לב שחברת קווים כבר לא מוכרות כרטיסיות בכל האשכולות שלה - רק ערך צבור. והערך הצבור הזה תקף לנסיעות גם באשכולות החדשים של קווים, אותו ערך צבור שמשמש לנסיעות בגוש דן והשרון.

המגמה היא שבסוף לא תהיינה יותר כרטיסיות אלא רק ערך צבור. וככה אתה תטען סכום כסף מסויים והוא תקף לך לנסיעות בכל רחבי הארץ. מתי נגיע לשם? לא ידוע, אבל יש התקדמות.
 

טנק2

New member
ערך צבור אכן מקל על הצורך לטעון כרטיסיות

אתה חושב שאני אוהב את זה? ממש לא.
רק הסברתי את המצב הקיים כי שאלת למה יש בעצם קודים שונים לאותו מחיר נסיעה.

להגיד לך שפעם היה כאן יותר פשוט כשאגד הייתה פעילה ברוב חלקי הארץ ובגוש דן היו אלו אגד ודן הפעילות היחידות? כן, היה הרבה יותר פשוט וקל.

אני לא יודע אם אתה זוכר, אבל אז, כל עוד הייתה לך כרטיסיה בקוד המתאים או בקוד גבוה יותר - הנהג היה מנקב לך בלי בעיה. אם היית נוסע קבוע בקוד 8 ויום אחד הייתה לך נסיעה בקוד 7, נתקעת בלי מזומן - יכולת להשתמש בכרטיסיה של קוד 8. יש לך כרטיסיה של קוד 2 (6.60) ונסעת לחדרה שם יש נסיעה זולה יותר בקוד 1. הנהג ינקב לך את קוד 2 בלי בעיה אם תרצה.

בכל מקרה, זו הסיבה שמשרד התחבורה מקדם עכשיו את הערך הצבור. שים לב שחברת קווים כבר לא מוכרות כרטיסיות בכל האשכולות שלה - רק ערך צבור. והערך הצבור הזה תקף לנסיעות גם באשכולות החדשים של קווים, אותו ערך צבור שמשמש לנסיעות בגוש דן והשרון.

המגמה היא שבסוף לא תהיינה יותר כרטיסיות אלא רק ערך צבור. וככה אתה תטען סכום כסף מסויים והוא תקף לך לנסיעות בכל רחבי הארץ. מתי נגיע לשם? לא ידוע, אבל יש התקדמות.
ערך צבור אכן מקל על הצורך לטעון כרטיסיות
בכל הקודים, אבל השאלה האם ערך צבור שאני טוען בגוש דן תקף/יהיה תקף בזמן הקרוב גם בי-ם/ברק"ל/ברכבת ישראל.
הרי ייתכן שאני אצטרך לטעון חוזה ערך צבור לנסיעות בכל קודים בתוך אזור המרכז, חוזה נוסף בי-ם, חוזה נוסף בב"ש, חוזה נוסף ברק"ל, ולזכור לטעון את כולם בבוא העת, בלי אפשרות להעביר כסף מחוזה לחוזה אם נשארת בלי יתרה מספקת בחוזה הנסיעה המתאים.
 

dorony

New member
מכתב

אתה חושב שאני אוהב את זה? ממש לא.
רק הסברתי את המצב הקיים כי שאלת למה יש בעצם קודים שונים לאותו מחיר נסיעה.

להגיד לך שפעם היה כאן יותר פשוט כשאגד הייתה פעילה ברוב חלקי הארץ ובגוש דן היו אלו אגד ודן הפעילות היחידות? כן, היה הרבה יותר פשוט וקל.

אני לא יודע אם אתה זוכר, אבל אז, כל עוד הייתה לך כרטיסיה בקוד המתאים או בקוד גבוה יותר - הנהג היה מנקב לך בלי בעיה. אם היית נוסע קבוע בקוד 8 ויום אחד הייתה לך נסיעה בקוד 7, נתקעת בלי מזומן - יכולת להשתמש בכרטיסיה של קוד 8. יש לך כרטיסיה של קוד 2 (6.60) ונסעת לחדרה שם יש נסיעה זולה יותר בקוד 1. הנהג ינקב לך את קוד 2 בלי בעיה אם תרצה.

בכל מקרה, זו הסיבה שמשרד התחבורה מקדם עכשיו את הערך הצבור. שים לב שחברת קווים כבר לא מוכרות כרטיסיות בכל האשכולות שלה - רק ערך צבור. והערך הצבור הזה תקף לנסיעות גם באשכולות החדשים של קווים, אותו ערך צבור שמשמש לנסיעות בגוש דן והשרון.

המגמה היא שבסוף לא תהיינה יותר כרטיסיות אלא רק ערך צבור. וככה אתה תטען סכום כסף מסויים והוא תקף לך לנסיעות בכל רחבי הארץ. מתי נגיע לשם? לא ידוע, אבל יש התקדמות.
מכתב
ראשית תודה על התגובה המפורטת.

משרד התחבורה יצטרך לתת את דעתו על כך שבמצב שיהיה רק "ערך צבור" איך אני שומר על ערך הכסף שלי שב"רב-קו".

כמו שערך הכסף שיש לי בארנק לא משתנה, ואין לו תוקף, אין סיבה שלכסף / כרטיסיות שנטענות ב"רב-קו" כן יהיה.

אכן, המצב היה יותר פשוט כשהיה רק "אגד" ו"דן". אגב, זה שנכנסו חברות נוספות, זה לא שיפר את המצב.

זה רק החמיר את המצב.

כדי שהמצב ישתפר חייבת להיות גם בתחבורה הציבורית תחרות חופשית!!!


אבל זה משרד התחבורה לא יעשה, כי לוביסט של חברות התחבורה הציבורית. הוא דואג להן.

לילה טוב,
dorony
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה