כישרון באבולוציה

Cahill

New member
אם הם מצליחים לפתור סודוקו ללא כלי עזר, אז

תשובתי היא שהם בהחלט אנליטים.
באומרי כלי עזר, אני מתכוונת שהם פותרים בעט ללא מחיקות ולא לשים במשבצת יותר ממספר אחד עד שמחליטים איזה מספר הוא הנכון, אלא הכל עושים בראש.

לעומת זאת, ספירה רגילה לא מראה על אנליטיות, אך אם הם יספרו לאחור בקפיצות של 7, שזה בדיקה שכל רופא עושה לחולי אלצהיימר, במהירות זה כן יראה על אנליטיות.
אתה מוזמן לבחור את עצמך ולראות אם אתה מצליח לספור לאחור מהר מעשרת אלפים בקפיצות של 7.

כהרגלך שאין לך מענה, אתה ממשיך לתת משפטים סתומים באומרך "את לא באמת יודעת מה זה אומר להיות אנאליטי", כך שאי אפשר להתייחס למה שכתבת.
 

Sophalin

New member
תגובה

אבל זו לא יכולת אנאליטית
אנשים עם יכולת אנליטית טובה בהחלט עשויים למחוק ולנסות שוב - והם זוכרים מה הם עשו לא טוב.

טוב את מוזמנת לתת הגדרה טובה לאנליטי. בינתיים את זורקת משפטים סתומים שמתחילים ב"לדעתי זה..."
כפי שכבר הוסבר לך, דעתך חסרת משמעות. היא לא רלוונטית.
 

Cahill

New member
אנליטי זה אחד ש"נולד" עם מספרים

כל מה שקשור למספרים הולך לו בקלות, שזה אומר
1) לזכור מספרים בע"פ, כמו לדוגמא מס' ת.ז., חשבונות בנקים, מס' טלפון.
2) עשיית חישובים בצורה מהירה, כפי שבודקים במבחני המיון לעבודה/לאוניברסיטה/לצבא.
3) הנאה עם מספרים ונוסחאות.
 

Sophalin

New member
הא אוקיי. אז זהו, שלא

כי מה לעשות שבשביל להיות סמנטיקאי אתה לא צריך להתעסק עם מספרים בכלל (או כמעט בכלל) ובכל זאת אתה חייב יכולת של חשיבה אנאליטית?

אני מסכים איתך שבשביל להתעסק עם מתמטיקה צריך חשיבה אנליטית אבל חשיבה אנליטית לא נולדת מתוך המתמטיקה (אולי מתוך הלוגיקה אבל לא ממתמטיקה - זה אומר שלמספרים אין ממש קשר לזה).

נסי שנית - טעית שוב, ובגדול...
 

Cahill

New member
מאיפה הבאת את זה?

סמנטיקה היא תת-תחום של בלשנות שזה מקצוע הומני לכל דבר.
הדבר היחידי שקשור לשפה ומתקשר עם אנליטיות אלו חוקי הדקדוק.
 

Sophalin

New member
מאיפה הבאתי את זה?

אולי בגלל שאני סמנטיקאי?
ובלשנות היא ממש לא מקצוע הומאני. המקצוע שייך למדעי האדם (ולא מדעי הרוח כמו שחושבים כאן בארץ)
במקרה אתמול העברתי את השיעור האחרון במבוא לסמנטיקה בסמסטר הזה אז בנושא הזה עדיף לך לא להכנס איתי...
 

Cahill

New member
אני כן, כי אני תמיד שמחה להחכים

לפי הידוע לי, בלשנות זה חקר שפות עתיקות ומודרניות וידיעת שפות היא תחום הומני.

אגב, מה זה "מדעי האדם"?
איזה עוד מקצועות נכללים בקטגוריה הזאת?
 

Sophalin

New member
תגובה

אז את מכירה מקצוע אחר שנקרא לשונאות. בבלשנות אנחנו חוקרים את הידע הלשוני ולא שפה ספציפית - לפחות כשזה מגיע לבלשנות גנרטיבית, פונקציונליסטית או פורמלית.

אצל הסטרקטוראלים הם גם עושים את זה אך הם משמתמשים בתהליך השוואתי בין השפות.


מדעי האדם כולל: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, ארכאולוגיה, בלשנות ו.... רפואה.
 

Cahill

New member
איך אתה מסביר את הקישור הבא שפשוט החליפו בין

רוח לאדם?
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Unesco/MadaeyHaadamVehevra/

כל המקצועות שרשמת למעט רפואה, שממה שאני יודעת הולך תמיד ביחד עם מדעי החיים, שזה כמובן ביולוגיה, הם מקצועות הומניים של מדעי הרוח.
בקישור שצרפתי מוכנס פנימה פילוסופיה, אתיקה ועוד.
 

Sophalin

New member
LOL נו באמת

כי בארץ דחפו את מדעי האדם יחד עם מדעי החברה. אבל זה רק בארץ ככה.
הדיסצפלינה של מדעי האדם בכל מקום אחר בעולם היא בנפרד.
 

Sophalin

New member
לא.

אני מוכן להתפשר ולהגיד שזה מדע הומאני אבל עדיין מדובר במדע ולא במקצוע במובן הפדגוגי שלו.
 

Cahill

New member
יופי נחמה: כל מקצוע שנלמד באוניבסיטה נחשב מדע

לכן יש לך את הקדימית "מדעי", כמו למשל מדעי הרוח ששנינו יודעים שזה רחוק ממדע.
 

Sophalin

New member
נו באמת

זה שקוראים לזה "מדעי הרוח" לא הופך את זה למדע.
אומנות, מוסיקה וכדומה אינם מדעים משום שאינם מסבירים תופעות נצפות.

מדע הוא בעצם הדרך שלנו להסביר תופעות נצפות ולכן כל מקצוע שמסביר תופעות נצפות - הוא מדע.

בין אם זה פסיכולוגיה שמסבירה למה אנשים מתנהגים בצורה מסויימת,
בין אם זה פיסיקה שמסביר תופעות בטבע,
בין אם זה כימיה שמסביר אינטראקציות בין חומרים
בין אם זה למה השפות נראות כמו שהן נראות
בין אם זה ממצאים שמוצאים בעולם מהעולם העתיק וכו'
 

Cahill

New member
לא רואה הבדל בין מוסיקה לאבולוציה לפי ההגדרה

שלך.

"הדרך שבה מועברת מוזיקה ממוזיקאי למוזיקאי היא בדרך כלל בתווים (אף על פי שלעתים קרובות מועברת מוזיקה באמצעות האוזן, כלומר, המבצע לומד את היצירה משמיעה בלבד, ללא צורך בהסברים או תווים). יצירות תזמורתיות נכתבות בפרטיטורה, המשמשת את המנצח, וכל נגן מקבל תווים עם התפקיד שנועד לקבוצת הכלים שלו, לפי הצורך. ביצירות כוראליות גדולות תקבל כל קבוצת קולות במקהלה את תווי התפקיד המיועד לה ואילו ביצירות קטנות, כגון כוראלים או לידר, שרים כל חברי המקהלה מדפי תווים, המכילים את כל התפקידים. התווים המוכרים כיום החלו להתפתח באירופה במאה ה-14 בערך, מן הנוימות והתווים המרובעים שקדמו להם. בדפי התווים מצויינים כל האספקטים המוזיקליים שהוזכרו קודם - גובה, משך, עוצמה, צבע וגוון. לעתים מצוינים בתיווי גם דברים נוספים, כמו קצב, אופי המוזיקה, אווירה, או מהלך הרמוני. (ראו בס ממוספר והוראות ביצוע מוזיקליות)." [ויקי]

מה ההבדל בין פיתוח המוזיקה לבין אבולוציה בהקשר של ההגדרה שלך?
 

Sophalin

New member
מה? לא ממש הבנתי את הקשר בין הדברים

שאת כותבת למה שאני תארתי.

איזה תופעה נצפית מסביר הקטע שתיארת? איזו הכללה את יכולה לעשות לקטע ואילו פרדיקציות יש לך?
 

Cahill

New member
זה לא חייב לקיים את כל התנאים שכתבת -

מתמטיקה זה מדע ואני מניחה שאתה מסכים איתי ושם גם אין תצפית.
 

Sophalin

New member
הא אז פה את טועה

מתמטיקה הוא לא באמת מדע.
מתמטיקה היא כלי שמשתמשים בו במדע אבל מתמטיקה עצמה לא מוגדרת כמדע.
אגב גם במתמטיקה יש תופעות נצפות.
 

Cahill

New member
אתה נכנס איתי כבר לפילוסופיה להבדלים בין

מתמטיקה טהורה למתמטיקה.

האם אתה יודע מה הפירוש של המילה מתמטיקה?
תשובה: פירושה: "למידה, לימוד, מדע".

המתמטיקה משמשת ככלי חיוני בתחומים רבים, ובכלל זה במדעי הטבע, בהנדסה, ברפואה ואף במדעי החברה כגון כלכלה ופסיכולוגיה. בעיות שמקורן בענפי מדע אחרים ממשיכות להוות זרז ומניע לתגליות מתמטיות חדשות, ולעתים מתפתחים תחומים מתמטיים חדשים לחלוטין בעקבות זאת. במקביל מתפתחת המתמטיקה כענף ידע נרחב ועצמאי, ללא התייחסות ליישומו בענפי מדע אחרים, אם כי לעתים קרובות מתגלים בהמשך יישומים מעשיים לתגליות שהחלו כמתמטיקה עיונית בלבד. [ויקי]
 

Sophalin

New member
תגובה

א. אם את מדברת על הגדרות אז המדע דורש דיוק. לא הפילוסופיה...

ב. מה רלוונטי מה מקורה של מילה מלפני יותר מ-3000 שנים? טיעון אטימולוגי הוא בדיחה...

ג. אני מסכים איתך שמתמטיקה היא כלי חיוני ביותר. זה בדיוק מה שאמרתי - מתמטיקה היא כלי בשימוש המדע (אפילו אעז להגיד הכלי העיקרי).
זה עדין לא הופך אותה למדע. ענף ידע? כן, נכון - מדע? לא ולא.

ובלי קשר ויקי הוא לא ממש מקור טוב ל... שום דבר...
 
למעלה