כייסים ושיטות עבודה בארצות הנכר

פייטוש

New member
כתבה זאת אינה הבעת דעה אלא חומר למחשבה

אינני מסכים עם חלק מהכתוב אבל !!!!! ,השבוע ביליתי בין כפרי הערבים במקומות שונים והמקום היחידי שהתקבלתי בסבר פנים יפות ובהכנסת אורחים שאני מכיר הייתה בכפר יאסיף. אני חוזר אין זאת הבעת דעה אלא שכיוון שישנם אנשים המוליכים חברים וקבוצות למקומות שונים בארצנו והכוללים ביקור במגזר הערבי ומישהו כאב את הנושא ושלח לי מאמר חשבתי שאולי המקום לחלוק עמכם אותו. אני מתנצל מראש באם אני פוגע במישהו כי זאת לא הכוונה. כך כתב השולח שאיני מכירו : שמי איתן... היום בצהרי יום ג' 1.6.10 נכנסתי לעיר העתיקה בעכו בשעה 11:00 לנגב חומוס...אצל סעיד. היה מוזר לי לראות את האיזור שומם , ואפילו להפתעתי מצאתי חניה במהירות, יצאתי מהאוטו , וכל החנויות והדוכנים היו סגורים... עמד שם ממול המדרכה...בחור משופם עם נספחים בעלי דוכנים בשוק ואמר לי .."הכל סגור, השוק סגור, אין כניסה ליאהודים...תינסע מין כאן " שאלתי את "הראיס"..."סגור למה"? והוא ענה לי...במצח נחושה ועיניים שמביעות שנאה " למה סגור? ככה סגור, ככה אנחנו רוצים שסגור , אתם סוגרים עזה - אנחנו סוגרים עכו" ואתם חושבים שסגרו רק את עכו?... כל כפרי האיזור הזדהו עם אחיהם המוסלמים בעזה, מחאו על כבישים, ומנעו מיהודים ישראלים להגיע לאיזור, ואני שואל אתכם... אתם היהודים...שמפרנסים אותם בעכו, במסעדות, בחנויות, את הקבלנים, הגננים, במוסכים, בכפרים נוספים, זה נראה לכם שפוי? האם בכל פעולה מדינית או צבאית נזכה להתקוממות מצד ערבי ישראלי כזה או אחר? אם הם מזדהים עם אחיהם בעזה, שיזדהו עד הסוף... בתי חולים, לידות, חינוך, שרותי רפואה, ספסוד תרופות, דמי אבטלה, תשתיות, והרשימה ארוכה... הם מחליטים להחרים יהודים שמפרנסים אותם בגלל עזה? אני רוצה לראות אותם שורדים...עם חרם של שבוע אחד בלבד! ומציע לכם - אל תיכנסו לעכו (או לכל כפר ערבי אחר), אל תיקנו מהם, אל תפרנסו אותם, תייבשו אותם...כלכלית! כי הפעם הם אזחים ישראלים שמזוהים עם אוייבינו בעזה ומתקוממים נגדינו כאן בבית שלנו. ובפעם הבאה....הם יחצו עוד קו אדום. ואני פונה אליכם...אל תאפשרו להם לחצות עוד קו אדום. הכל בידיים שלנו! ישר כח איתן - נהריה.
 
לכסח אותם, לייבש אותם ,לפרק להם את הצורה../images/Emo8.gif

אני הייתי עונה כך לאיתן מנהריה ... בגלל אנשים עם פתיל קצר כמוך שחלקם יושבים בממשלה ומנהלים את המדינה ראה ערך ליברמן את ביביהו ובגלל תפיסת העולם ואמונתו של מחנה הימין הקיצוני המקדשת את האדמה , ואתרים ארכיאולוגים במקום את החיים ומתנחלת מהירדן כמעט עד החידקל ,ובגלל הקבעון והמנטרה השחוקה "שאין עם מי לדבר" , אנחנו תקועים בדרך ללא מוצא למעלה מארבעים שנה , ובסבב של אחת לכמה שנים פוצחים במלחמה ובין לבין בפעולות תגמול, דיכוי, הריסה , מחסומים וגדרות ועוד ידנו נטויה. האדם הפשוט, שאני ואתה פייטוש נמנים בתוכם , יכול לחיות כאן איתם בדו קיום , בדיוק כמו שאר אומות העולם, בדיוק כפי שחיים ביבשת אירופה שעברה שואה נוראית , והתרוממה מעל חילוקי דעות, אמונות שונות ולאומים שונים , ולאחר 60 שנה התאחדה לכלל יבשת אחת. אבל את זאת לא השכלנו עדיין להבין. אני יכולה להבין את כעסם של ערביי א"י , ההתמרמרות שלהם לא נובעת רק מיחס הממשלה אל אחיהם בעזה , היא גם מוזנת מהיחס שהם עצמם מקבלים כאן . משעורי האבטלה הגבוהים , מחוסר יכולתם לממש עצמם בלימודים במוסדות להשכלה גבוהה , מהחשדנות של החברה הישראלית , מהזנחת התשתיות והחינוך בכפרים שלהם ועוד ועוד.........הם הפכו לאזרחים סוג ב' . סוג של ארץ בתוך ארץ. כמה מאתנו בקיאים בתרבות , בהיסטוריה או שולטים בשפה הערבית? מי מאתנו מוכן שערבי יגור אצלו בבנין? מי מארח אצלו חברים ערבים? מקסימום המגע לנגב אצלם חומוס לקנח בבקלאווה , או לקנות בשווקים שלהם . יצרנו במו ידינו עלק דו-קיום, אבל הכל מהפה והחוצה , וכשהם מתעוררים מעת לעת ומפגינים את מורת רוחם באמצעי הכי פשוט סגירת חנויות, מתעוררים כל ה"איתנים" האלה נעלבים , וקוראים להחרימם, במקום לנסות להיות לרגע בצד שלהם ולהבין למה זה קורה ואיך ניתן לשנות למען נוכל לחיות לצידם כי אין ברירה אחרת.
 
בצער רב וביגון קודר...

מי ,מאתנו,בני האדם,חסר פתיל קצר???????? זוהי מציאות טבעית בה אנו חיים מזה מלאנתאלפים שנה... לבקר יהודי,ערבי או כל בן דת אחר הוא חסר חשיבות בעליל. כמי שנהנית מקרבתם של כל כל כל בני האדם,יש לי תמיד מה לאמר, ובעיקר יחס של חיבה. עדיין,אין הדבר אומר שאני לא מתוסכלת ממציאות חיינו,מן העובדה שגלעד שליט לא אתנו,תרתיי משמע, מסבלם של ילדים ע"י הוריהם חסרי הבינה,מריבים שטותיים או משחקי אגו של רבים וטובים,מבעיות תעסוקה של המונים במדינה שלנו ובעיקר מהצביעות המנווטת "ממעל",,של אין ספור מדינות... אז,אני אופטימית מובהקת,קשובה, חביבה וחכמה,מה זה עוזר לי,כאשר משחק החיים הופך להיות כוחני מכל עבר??? איך משנים את הנוסחה הבטלה הזו?! אני צריכה ודחוף,מן "איינשטיין" חברתי "ענק",שיגלה את האור שבקצה המנהרה...שהרי, מיסטר אובמה לא מצליח "להמריא"... ושיהיה יום טוב ושקט על כולנו.
 

kdr

New member
כל מילה אבן, כל אבן שושן

רגע, מישהו אמר את זה כבר. אה, הגשש, נכון. צדקו.
 

פייטוש

New member
כייסים ושיטות עבודה בארצות הנכר

כייסים ושיטות עבודה בארצות הנכר 1 לשפוך על התייר משקה או קרם שיזוף או חומר מלכלך ואז אותו אדם, או השותף עוזרים לנקות ובאותה עת לכייס תוך מישוש וניגוב הלכלוך. 2 חיתוך תיקים ותרמילים בסכין יפנית ,תוך הצמדות מאחור ובעת שהתייר עסוק בהתפעלות ממראה עיניו ,או שהוא עסוק בהאזנה לדברי המדריך ,צפיפות , הינה כר פורה לעבודת הכייס או החותך ,השתדלו להיצמד מאחור לקירות . 3 לחטוף תיקים או תרמילים התלויים בצורה רופפת,או שאינם בהצלבה או שאינם בשתי הכותפות על הגב ,במיוחד לאחר עמידה בתור או קופות, לאחר החטיפה מסלק החוטף בריצה מטורפת עם התיק. 4 בדרך כלל פועלים הכייסים בצוותים או בשלישיה ,אחד מקדימה ושנים מאחור, הראשון צופה ומתריע, שנים או אחד מתחיל שיחה סתמית בחיוך כולו נופת צופים ,בזמן שהוא מנסה למשוך את תשומת ליבו של הנעקץ ובמיוחד את עיניו של הקורבן, למבט ישיר לעיניו של הכייס וגרימת הסחת דעת, וכאן נכנס השותף לפעולה ,כאשר התייר עסוק בשיחה ומתחיל לכייס,חשוב להימנע משיחה עם זרים אדיבים מדי המתחילים עמכם במקומות הומי קהל. 5 הציצו לאחור מדי פעם ,או עשו סיבוב פתאומי ימינה או שמאלה במקומות הומי אדם.
 
../images/Emo46.gif

 

kdr

New member
המלצה חמה

מכתב השרשרת המטופש נכתב בכלל בהתנחלות אי שם, הכותב לא ביקר כנראה מעולם בעכו ובטח לא ביום הכתיבה. יש אתר הנקרא "שמועות ברשת", ממליץ לבדוק שם את מקור מכתבי השרשרת המזהמים את חיינו. לאור מתקפת האקרים על המיילים, מומלץ כלל לא לפתוח מיילים המכילים העברה (לנושא מצורפות האותיות FW או FWD, לפעמים יותר מפעם אחת). יש לסמן ולמחוק הודעות מסוג זה, חלקן מכילות וירוסים המשבשים את המחשב. אז הזהרו והשמרו מ"חברים". אישית, את כל קניותי אני עושה בכפרים מסביב ותמיד מתקבל בכבוד וסבר פנים יפות. ובעכו אנחנו מבקרים אחת לשבועיים בממוצע, אין כמו השוק והמסעדות, מוכרי המיצים תמיד מציעים מקום חניה (שהפך קשה השגה בגלל בניית מלון מטופש בלב העיר העתיקה) ועוזרים בחניה גם אם משתרך תור ליד הדוכן.
 

kdr

New member
עדכון מהיום

הגענו למסעדה בעכו העתיקה. את הדלת פתח אחד המלצרים בברכת "שלום, אהלן וסהלן וברוכים הבאים" (כרגיל). התיישבו לשולחן ואחרי דקה החלטנו לעבור ליד החלון. מלצר אחר מיהר להעביר את התפריטים ובעוד אנו מתיישבים פוזרו סלטים בנדיבות. הבשרים היו מעולים, אף מלצר חטטן לא הציק. בסיום ניגש מלצר והגיש מגבונים לחים בעוד שניים אחרים מפנים את השולחן והרביעי מברר לגהי שתיה חמה (על חשבון הבית). התה והקפה הגיעו עם צלוחית תמרים ובקלוואה. משם המשכנו לקניות בתמרה. עמרתי ליד מדף הקפה והפכתי את השקית מספר פעמים, שאלתי את זוגתי אם היא רואה אם הקפה עם הל, משהשתהינו, פנה בחור ערבי צעיר והציע לתרגם את הכתוב מערבית. אחרי שקרא את הכתוב על התוית, מצא בפינה העליונה כתוב "עם הל", הפכנו את השקית ומסתבר שהיה כתוב גם בעברית. אז, אריה, מוטב תשכנע עצמך לפני יציאה במכתב שיטנה. אישית, כמי שנולד בואדי סאליב, גדל בואדי ניסנאס, משתדל לעשות קניות רק בכפרים שמסביב, לא אוותר על ההנאה הצרופה והכבוד בכל מפגש עם אחינו הערבים.
 
למעלה