כולנו עוברים

משפוחה

New member
כולנו עוברים

משפחתי מגיעה לעמק הסיליקון, עם ילדים לחטיבה צעירה ותיכון , האם יש כאן משפחות היכולות להמליץ לנו על אזורי מגורים טובים וכן בתי ספר טובים, הבנתי שבסאניוויל יש ריכוז גדול ביותר של ישראלים, האם זה מקום מועדף, או שיש עוד מקומות כדאיים למגורים, החשוב לנו מכל אלו בתי הספר , אולי כך נמצא לנו את מקום המגורים תודה לכל אלה שיהיו מוכנים לעזור
 
קופרטינו. ויש לנו נציגה - מבט מהצד

מבחינת חינוך ציבורי זה נחשב הכי טוב, וגם הרבה ישראלים. מקווה שמבט תראה את ההודעה שלך.
 
והנה אני כבר כאן ../images/Emo13.gif

אכן, כמו שעדי כתבה, אני חיה בקופרטינו, קרוב מאד לגבול עם סאניוויל, מזה שנתיים וקצת, ויש לי שתי ילדות בחטיבת ביניים (אגב, "חטיבה צעירה" בהודעה המקורית היתה טעות הקלדה, או שאכן לכך היתה הכוונה? כי כאן אין חטיבה צעירה, אלא לומדים בבי"ס יסודי מגיל גן חובה ועד כתה ה' או ו' - תלוי בבית הספר). אני עומדת כרגע לצאת מהבית, כך שאני מבטיחה להכנס יותר מאוחר ולכתוב בפירוט נרחב לגבי האיזור, וגם להפנות לדיונים קודמים, שמהם אפשר יהיה לדלות מידע).
 
אז חזרתי, והנה תשובה מפורטת יותר

כמו שכתבתי קודם, אני גרה בקופרטינו, ליד גבול סאניוויל. רב הישראלים - בעיקר אלה עם ילדים בגיל בי"ס - אכן מתרכזים באיזור הזה, מהסיבה הפשוטה שמערכת החינוך כאן בנויה על מנת לקלוט תלמידים שאינם דוברי אנגלית בצורה הכי נכונה, שתרכך את המכה כמה שיותר. חשוב לשים לב, שאכן מתגוררים באיזור שבו בתי הספר שייכים ל-cupertino school district (ישנם בתי ספר, שיושבים פיזית בסאניוויל, אבל שייכים למחוז קופרטינו. לשים לב, כי יש הבדל תהומי בין מחוז קופרטינו לבין מחוז סאניוויל מבחינת בתי הספר). מאחר ואני משערת, שהילדים מגיעים ללא ידע מספק באנגלית, הרי הם יצטרכו ללכת ללמוד בבתי ספר שמספקים תכנית ELD - English Language Development. אם מדברים על גיל חטיבה צעירה בארץ (כלומר גיל בי"ס יסודי כאן), האופציות הטובות הן Nimitz או Collins, כאשר נימיץ נחשב לבית ספר טוב יותר, ועם ריכוז יותר גבוה של ישראלים (חשוב מאד להקלטות הראשונית). אם מדברים על חטיבת ביניים, האופציה היחידה שאני מכירה (מה שלא אומר שאין אחרות), היא בי"ס Hyde. נדמה לי שזו חטיבת הביניים היחידה במחוז קופרטינו שבה מופעלת תכנית ELD. לגבי תיכון - גם כאן נדמה לי, שהתיכון היחיד שמציע תכנית ELD הוא Cupertino High School. היתרון המשמעותי בתכנית ELD, לעומת תכנית ESL שמופעלת ברב המקומות, הוא שמדובר בכיתות שלמות, שבהן התלמידים אינם דוברי אנגלית - משהו דומה לאולפן בארץ. למעשה, מאפשרים לתלמידים להתקדם בקצב שלהם, ומשווים אותם לתלמידים בעלי רמה דומה, ולא ישר למי שאנגלית היא שפת האם שלו. תכנית ה-ESL היא תכנית שבה התלמיד משובץ לכתה רגילה, ומוציאים אותו מהכתה מספר פעמים בשבוע לתגבור האנגלית. מאחר ומחוז קופרטינו הוא היחיד שמנהיג את תכנית ה-ELD, זהו הגורם שבעיקר מושך את הישראלים לכיוון זה. מה שכן, חשוב מאד לזכור, שמאחר והאיזור הזה מאד מבוקש, גם מחירי השכירות גבוהים בהתאם. יחד עם זאת, אם אתם עתידים להגיע בזמן הקרוב, ולא בקיץ, יש לכם סיכוי למצוא מחירים פחות יקרים (מטבע הדברים, בקיץ המחירים קופצים מאחר וגם הביקוש עולה). אם יש עוד שאלות, אשמח לעזור.
 

משפוחה

New member
אז אם הבנתי נכון....

אז כך, בת אחת, תעלה לכיתה ז' (שנה הבאה) אז זו חטיבת ביניים, האם זה בנפרד לגמרי מהתיכון? והשניה תעלה לכיתה י' . מתי מתחיל תיכון שם(באזו כיתה)? לגבי תכנית הלימודים, נכון שהן ברמה של אנגלית בארץ , הן לומדות כתגבור עכשיו בשעורים פרטיים, על מנת לחזק את הידע, מקווה שיעזור,. האם תלמידים מהכיתות המיוחדות בשלב מסויים עוברים לרמה רגילה, האם הרמה של כיתות אלה נמוכה מהרגיל? אני שואלת כי קבלתי תשובות שכיתות אלו רמתן נמוכה בדרך כלל, ולכן כדאי להיות בתכנית זו זמן קצר ביותר. אנחנו נגיע בקיץ כמובן,חשבתי להגיע אולי בסוף מאי כדי לחוש ולחפש בית, אבל אין לי מושג אם זה יצא לפועל(פחד טיסות). בנושא חיפוש בית האם den נחשב כחדר, כי אנחנו רוצים בית עם שני חדרי עבודה נוסף לחדרי השינה, סלון ומטבח, ובכלל מה סדר גודל הבתים שם, את מבינה שאני מבולבלת. הרבה תודה
 
אז מסתבר

שבתך הצעירה היא בגיל של הבנות שלי
חטיבת הביניים כאן נפרדת לחלוטין מן התיכון. הקשר היחיד הוא שכל תלמידי חטיבת ביניים מסויימת יעברו לאותו תיכון. חטיבת הביניים כאן היא מכתה ו' (בחלק מהמקרים ז') עד כתה ח', ובכתה ט' עוברים לתיכון. אגב, מאחר ובדקתי שוב, ואכן יש רק חטיבה אחת ותיכון אחד ב-cupertino school district שבהם מתקיימת תכנית ה-ELD, אני יכולה להרגיע אותך ולומר לך שבתי הספר ממוקמים די קרוב זה לזה. לגבי תכנית ה-ELD, לי יש נסיון רק עם בית הספר היסודי, והנסיון היה מוצלח ביותר. רמת הלימודים טובה מאד, ולילדות שלי לא היתה שום בעיה להשתלב אח"כ בכתה רגילה. בעקרון, לומדים את תכנית הלימודים הרגילה, אלא ששמים יותר דגש על לימוד האנגלית - בד"כ על חשבון שיעורי social studies. בבית הספר שבו למדו הילדות שלי (ואני מניחה שאותו דבר גם באחרים) ישנו שיבוץ ללימודי אנגלית לפי רמת ההתקדמות של התלמיד. כשמסיימים רמה אחת, מתקדמים לרמה הבאה. אחת הבנות שלי עברה כבר באמצע השנה השניה שלנו לכתה רגילה, ולקראת המעבר קבלה תגבור בתחום ה-social studies על מנת להדביק את הפער המועט שהיה. אני לא יודעת לגבי ה-ELD בחטיבת הביניים ובתיכון, אבל אני מניחה שגם שם רמת הלימודים תהיה טובה, מהסיבה הפשוטה שהפיקוח עדיין נתון בידי אותה הנהלת מחוז. בנוגע לבתים, מחשיבים כאן אך ורק חדרי שינה. כלומר אם את רואה מודעה של בית שהוא 4 חדרים, הכוונה היא לחדרי השינה בלבד, לא כולל סלון. אם יש חדר אוכל, חדר עבודה ושאר כל מיני - הם בדרך כלל יצוינו בנפרד. ישנם גם לא מעט בתים, שבהם הפכו את הגראג' לחדר עבודה - אלא שצריך לבדוק שמזג האוויר שם סביר, לאור העובדה שהבידוד בגראג' הוא בד"כ לא כמו בשאר הבית. מבחינת סדר גודל הבתים - יש ויש. ישנם בתים שהם צנועים למדי בגדלם, וישנם בתים ענקיים. לדוגמא: יכול להיות בית עם ארבעה חדרי שינה שמתפרש על שטח של 130-150 מ"ר, ומצד שני יכול להיות בית אחר כזה, שמתפרש על שטח של 220-250 מ"ר. כדי לבחור, חייבים לבוא ולראות. אישית, אני מאד ממליצה להגיע קודם ולראות בתים, משתי סיבות: ראשית, בקיץ יש הרבה יותר בעיה של היצע בתים, משום שאז מגיעים כל הגלים הגדולים של הרילוקייטורים, ואז גם המחירים בד"כ גבוהים יותר. סיבה נוספת מתבססת על הנסיון האישי שלנו: ברגע שידענו לאיזה בית אנחנו מגיעים, היו לנו הרבה פחות טרדות ודאגות, ובנוסף לכך גם יכולנו להתארגן יותר נכון לגבי מה להביא אתנו לכאן ומה להשאיר בארץ. ואני לא מדברת על זה, שבביקור ההכנה הזה למדתי להכיר איפה כדאי לקנות מה, איפה נמצא כל דבר וכו' - שוב, חוסך דאגות וטרדות כשמגיעים לכאן "על אמת". כך שאם תצליחו להתגבר על הפחד מטיסות - רצוי מאד. אגב, אני בהחלט יכולה להבין את הבלבול שבו את נתונה (גם אני הייתי באותו מצב לפני שלוש שנים). אם אני יכולה להמשיך ולעזור בהפגת הבלבול - אעשה זאת בשמחה (ושוב, את מוזמנת גם לפנות אלי במערכת המסרים האישיים).
 
למעלה