כולכם פה כבר שולטים בחלמות צלולים?

Roger 300

New member
כולכם פה כבר שולטים בחלמות צלולים?

אני מתכוון גם בשיטות MILD ו WILD וכו'
 

Variety

New member
שליטה בחלום

היי Roger 300. מה המצב? :)

שליטה בחלומות צלולים מתחלקת אצלי לשניים: 1) היכולת להכנס לחלום צלול ו2) היכולת להשאר בחלום צלול.

אני חושב שמהפעם הראשונה ששמעתי על חלימה צלולה, היה לי באותו לילה במקרה חלום צלול ראשון, ואח״כ לקח לי כמה חודשים עד שהצלחתי שוב.

השיטה שהכי עבדה לי היא MILD. הייתי עושה אותה באופן הבא:
לפני השינה הייתי אומר לעצמי שאני אדע שאני חולם, בד״כ נרדם אחרי כמה זמן אבל קם עם שעון ל5 - 6 שעות שינה. בבוקר מתעורר וחוזר לישון שאני חוזר על המשפטים של ״אני יודע שאני חולם״ וכו׳. זה הגיע לרמה שכמעט כל לילה היה לי חלום צלול אחד (לפחות).

מעבר לכך הייתי משלב מדיטציה לפני השינה של חצי שעה (זה נהיה קל עם הזמן).
אם הייתי מספיק ערני כדי לעשות את המדיטציה בבוקר (פה ושם), אז הייתי מנסה WILD אבל בהצלחה חלקית לרוב. מדיי פעם שיטת WILD עבדה.

תמיד הייתי רושם את החלומות אז הזכרון חלומות היה בערך 3 - 4 חלומות לילה שזכרתי, שניים מהם מפורטים מאוד.

באותו זמן הזמנתי מכשיר שנקרא NovaDreamer (כבר לא מוכרים את זה, אבל אני יודע שהם עובדים על גרסה חדשה). כשהוא הגיע כבר לא הייתה לי בעיה להכנס לחלום צלול אבל המכשיר הזה באמת מגניב. לקח לי איזה שובעיים להתאים אותו אליי (זה מגיע עם חוברת תירגול). וברגע שזה עבד זה היה ממש מעניין.
גם עם המכשיר הייתי קם אחרי 5 - 6 שעות שינה וחוזר לישון, אומר לעצמי ״כשאראה אור מוזר בחלום, אדע שאני חולם״ או משפט דומה.

באחד הבקרים חלמתי שאני הולך בגינה ורואה משהו מנצנץ על הרצפה. חפרתי קצת באדמה והוצאתי כתר מתכתי מוזר. דיי מיד נזכרתי שזה בא מהמכשיר ושזה חלום. זה עובד מגניב.

לילה טוב ומלא בחצלולים :)
 

Roger 300

New member
novadreamer

איך המכשיר הזה עובד? תוכל להסביר עליו קצת? ואתה אומר שמהחצלול הראשון לקח לך כמה חודשים להכנס לעוד אחד, אז אני כבר לא ממש דואג.
 

Variety

New member
הנובהדרימר + כיצד התחלתי לחלום חלומות צלולים כל לילה בלעדיו

על הנובהדרימר, לצד נורת לד אדומה (אחת לכל עין) יש חיישן תנועה שמסתכל על אחת העיניים ומזהה מתי מרחשת תנועת עיניים מהירה (Rapid Eye Movement) שמרמזת על התחלת חלום.

חוץ מהחיישנים האלה יש עוד כפתור וחוגה שמאפשרים לי להגדיר את הרגישות + עוצמת וקצב תאורה של הלדים ולבצע בדיקת מציאות (צליל דיגיטלי שהמכשיר מפיק).

לאחר כמה לילות נסיון מזהים את:
1) הרגישות לחיישן התנועה (מספיק רגיש כדי לזהות תנועה אבל לא רגיל מדיי כדי לא להפעיל את הנורות על כל נשימה).

2) עוצמת האור - חזקה מספיק שאראה אותה בחלום, חלשה מספיק כדי לא להעיל אותי.

לאחר מכן מספיק להשתמש ב MILD כדי להגיד ״כשאראה אור אדע שאני חולם״.
הייתי עוקב ביומן חלומות אחר כמות הסמלים שקשורים לתאורה. אם מסובבים במכשיר את החוגה למצב מסויים הנורות מהבהבות לפי כמות ההפעלות שהתבצעו במהלך השינה. הנורה השמאלית היא עשרות והימנית אחדות. הייתי משווה את המדידות למה שרשמתי בחלומות.

בכלל את המסכת חלומות הייתי שם לאחר 5 שעות שינה ולא בלילה מכיוון שלרוב הייתי מעיף אותה מהפנים באיזשהו שלב (למרות שאפשר לכוון את המכשיר לפעול אחרי X שעות שינה).

המכשיר עובד מצויין אבל אני חייב להגיד שממש לא חייבים להשתמש בו.
לפני שקניתי את הנובהדרימר, לקח לי חצי שנה עד ששלטתי בחלימה צלולה.
תחילה ניסיתי לבצע רק בדיקות מציאות כחודשיים. לא עזר בכלל, ניסיתי WILD ללא הצלחה גם איזו תקופה. כשלמדתי על WILD אז זה כבר הכניס אותי לעולם של המדיטציות. אני מניח שבמדיטציה למשפט ״אני אזהה שאני חולם״ יש יותר השפעה. לאחר מכן התחלתי, בנוסף למדיטציה בערב, לקום לאחר 5 - 6 שעות שינה, להעיר את עצמי ולחזור לישון תוך כדי שאני אומר מספר פעמים ״אני מזהה שאני חולם״ או משפטים דומים ונרדם. פה ושם היה לי חלום צלול כתוצאה מכך, ולאחר כמה זמן הייתה לשיטה יותר ויותר השפעה.

בהתחלה הייתי מתעורר מיידית מהחלום הצלול, מההתרגשות. אבל לאחר שלמדתי לשלוט בכך, זמן הצלילות בחלום עלה. בסופו של דבר, מהשילוב של המדיטציות (כבר נהייתי ממש טובה בזה) והMILD לאחר 5-6 שעות שינה היה לי חלום צלול כמעט בכל פעם שניסיתי.

העבודה הקשה אח״כ הייתה להאריך אותם עוד ועוד.

אני אשב בהזדמנות לכתוב פוסט על המדיטציות כי הן היו חוויה מאוד מעניינת של WILDים.

לילה טוב ומלא חצלולים :)
גיא
 

Boglob

New member
שליטה בחלום זה דבר טריקי

ובטריקי אני מתכוון שאני מתקשה להיכנס לחצלול בזמן האחרון. זה משהו שקורה להרבה אנשים שמחצללים להרבה זמן, המוח שלהם כבר מתרגל לזה שאנחנו "מרמים אותו" ועושה את עצמו מסובך יותר. הדוגמא הכי טובה לכך זה שאחרי הרבה חלומות צלולים לבדיקת מציאות שלך יש נטייה לפעול גם בחלום (שאפילו כשאתה חולם זה מראה שאתה במציאות) וזה עושה את העניינים טיפה יותר מסובכים, במיוחד לאנשים כמוני שלא משתמשים בשיטות כמו mild או wild (אני לא יכול להתעורר באמצע הלילה כי יש לי משפחה שלא אוהבת שאני מחצלל בחדר ליד) אלא מתבססים על השיטה הפשוטה של יומן חלומות ובדיקות מציאות.
לגבי שליטה בחלום כשאתה כבר בתוך החלום, זה מסובך מסיבות שונות לגמרי אבל אם אתה מאמין שאתה חולם אין שום סיבה שלא תוכל לשלוט בחלום. במשך השנה הראשונה שלי לא יכולתי לעוף (וזה מבאס), אבל עכשיו אני כבר שולט בחלום בצורה ממש טובה.
 
למעלה