כוח הדיבור:

אם כך, אולי אפשר להגיד למשל בבית המשפט: "לא אוכל לענות עובדתית על השאלה, אבל אתה יכול ואמור לבחור להאמין לסיפור שלי שזו האמת". יותר כדאי להגיד דברים נכונים כדי למנוע אי הבנות בין הצדדים השונים.
 
אולי אם מישהו במקום לשקר שלא גנב יגיד תעשה מה שאתה רוצה ויגלו שגנב יקלו לו בעונש כי לא שיקר. כיוון שממילא אולי לא יאמינו לי שלא גנבתי כי ברור שאעדיף להגיד שלא, עדיף להגיד שיחליטו בעצמם אם להאמין. גם כדאי לשוחח עם חברים על דברים שאוהבים לעשות, לשאול אותם אלו דברים מעניינים עשו בתחביביהם בזמן האחרון וכך לפתח אתם שיחה חברית יפה.
 
נערך לאחרונה ב:

סירוניטוש

Active member
אם כך, אולי אפשר להגיד למשל בבית המשפט: "לא אוכל לענות עובדתית על השאלה, אבל אתה יכול ואמור לבחור להאמין לסיפור שלי שזו האמת". יותר כדאי להגיד דברים נכונים כדי למנוע אי הבנות בין הצדדים השונים.
דעתך עסוקה בדברים, באנשים וברעיונות, לא בעצמיותך.
 

סירוניטוש

Active member
האם יכולה להיות באדם "דעת אחרת" המאחדת ומביאה להרמוניה, הרואה את השלם שבחלק
ואת החלק כמתייחס לחלוטין לשלם?
 
אני איש הרוח, המלה והפילוסופיה. אני בונה את חיי כאופן מתוכנת ומסודר עם רעיונות מעניינים של דיבור. אני מנסה לשנות את העולם. אני עונה עניינית למה שאומרים לי כדי להשתיק מציקים, למשל. אני עוסק ברעיונות מילוליים ורוחניים מעניינים כמו יצירה והמצאה, בעיקר כותב שירים וממציא שפות. כמובן, בשאלה התכוונתי לעובדות וטענתי שאולי אפשר להעביר מסר מוטעה בקשר לעובדות מבלי למסור את השקר כעובדה ע"י שנותנים לשומע לבחור אם להאמין לסיפור.
 
נערך לאחרונה ב:

bralon1

Member
אני איש הרוח, המלה והפילוסופיה. אני בונה את חיי כאופן מתוכנת ומסודר עם רעיונות מעניינים של דיבור. אני מנסה לשנות את העולם. אני עונה עניינית למה שאומרים לי כדי להשתיק מציקים, למשל. אני עוסק ברעיונות מילוליים ורוחניים מעניינים כמו יצירה והמצאה, בעיקר כותב שירים וממציא שפות. כמובן, בשאלה התכוונתי לעובדות וטענתי שאולי אפשר להעביר מסר מוטעה בקשר לעובדות מבלי למסור את השקר כעובדה ע"י שנותנים לשומע לבחור אם להאמין לסיפור.
האמת בסוף תצא לאור, במאוחר או במוקדם.

איך אומרים:"לשקר יש רגליים".
 
אולי צריך לעשות כאילו אני יודע שזאת האמת. השומע יניח שאני אומר את האמת, והוא יצפה לאמת ולא יחשוב על האפשרות שאני משקר לו, ואני אשקר לו מבלי שיבחין וכך אשנה את התנהגותו אלי. השאלה אם זה בכלל ישים במציאות שלנו, שאנשים יודעים שדברים יכולים להיות אמתיים או שקריים. אולי יצפו לעוד תשובה, אבל אני לא חייב לענות על השאלה.
 

סירוניטוש

Active member
איזו אונה (במוח) לדעתך מפותחת אצלך יותר?
האונה הימנית או האונה השמאלית? :)
שתיהן מרכיבות את מה שנקרא "המוח הגדול".
אנשים בעלי אונה ימנית מפותחת רואים פעמים רבות את התמונה הכוללת,
מעבדים בו-זמנית נתונים רבים וחושבים באופן ויזואלי והבזקי, עם יותר רעיונות מאשר פרטים ועובדות.
אולי אדם שהאונה השמאלית שלו חזקה צריך לאמן יותר את האונה הימנית?:)
אולי כשהאונה הימנית תתחזק יראה האדם את הדברים כפי שהם?
 
האונה השמאלית חזקה אצלי, המלים. אבל אני מחפש קודם כל את ההיגיון שזה הבסיס. אדם לא מסתפק באמונה אלא רוצה לדעת עובדות. חוקר עשוי לשאול: האם רק אאמין לך שלא גנבת או שבאמת לא גנבת? אמנם אדם לא חייב לענות על שאלה. כשהשומע לא רואה את האמת, אפשר לעשות לו כאילו המציאות שונה.
 

סירוניטוש

Active member
בוקר טוב! :)
אתה מדמה לעצמך שיש פירוד ומטריח את עצמך בשאלות.
המציאות אינה ניתנת לתיאור.
תאמין לי ותחקור את הנושא לעומק. |4U|
 

bralon1

Member
בוקר טוב! :)
אתה מדמה לעצמך שיש פירוד ומטריח את עצמך בשאלות.
המציאות אינה ניתנת לתיאור.
תאמין לי ותחקור את הנושא לעומק. |4U|
התיאור של המציאות שהיא "אינה ניתנת לתיאור".
יש משפט יפה בספר של מנואל ברמר בלוגיקה פרקונסיסטנטית:
So now that you have gone over the edge into the abyss of logical evil,
revel in it!

join the dark side!

Never!@
 
לעולם אין להצטרף לצד האפל, המוסר לדעתי הוא הדבר הכי חשוב בעולם. בהיגיון יותר כדאי להגיד דברים נכונים כדי למנוע אי הבנות בין אנשים. אם יגידו לי שאני לא עונה על השאלה ושרוצים לדעת מה האמת ולא רק למה אפשר להאמין, אוכל להגיד שיעשו מה שרוצים ויחליטו אם מאמינים, ולא לענות על השאלה. אף אחד לא חייב לענות על שאלה.
 

bralon1

Member
לעולם אין להצטרף לצד האפל, המוסר לדעתי הוא הדבר הכי חשוב בעולם. בהיגיון יותר כדאי להגיד דברים נכונים כדי למנוע אי הבנות בין אנשים. אם יגידו לי שאני לא עונה על השאלה ושרוצים לדעת מה האמת ולא רק למה אפשר להאמין, אוכל להגיד שיעשו מה שרוצים ויחליטו אם מאמינים, ולא לענות על השאלה. אף אחד לא חייב לענות על שאלה.
בכך שאתה לא אומר את הדברים כפי שהם אתה מצטרף לצד האפל...
מצד שני, מי זוכר את הדברים כפי שהם באמת היו.
אז היום מקליטים אנשים ומצלמים את כולם.
כדאי להמעיט לדבר עם בני אדם...
דו-פרצופיים.
 
לא תמיד רע לשקר. לפעמים השקר נחוץ כדי למנוע מצב מסוכן שניגוד אינטרסים עלול ליצור. הטיעון שלי שאפשר להטעות כדי להשיג מטרות אף מבלי לשקר, ושזה גם יותר כדאי מבחינה לוגית של תוכן הדברים.
 

bralon1

Member
לא תמיד רע לשקר. לפעמים השקר נחוץ כדי למנוע מצב מסוכן שניגוד אינטרסים עלול ליצור. הטיעון שלי שאפשר להטעות כדי להשיג מטרות אף מבלי לשקר, ושזה גם יותר כדאי מבחינה לוגית של תוכן הדברים.
דברייך נשמעים כשל עו"ד או משפטן.
צר לי, אבל בשבילי האמת ומה שאני מנסה להשיג בחיים אחד הם.
כמובן שלמצוא את האמת שלא תשתמע לשני פנים, זה קשה.
כלומר האמת שלא רק אני מאמין בה אלא גם האחר.
אומרים "האמת כבר ידועה לך, הרי שהמילה "אלוהים" פוטרת אותך מחיפוש נוסף של האמת".
הבעיה שעם המילה הזו אנו נכנסים לסחרור של פרשנויות מכל הצדדים, כך שהמילה הזו לא פוטרת אותנו מחיפוש אחר האמת.
אני מסכים שלא חייבים להגיד את האמת, אם לא שואלים אותך.

אבל אם שואלים אותך... איך אומרים:"so help me God".
 
אדם לא חייב לענות. יותר כדאי להגיד שאפשר להאמין לסיפור שלנו מאשר לענות עובדתית שזו האמת. בית משפט דוגמה טובה. יש על כך משל בתורה: אדם מגיע לארץ זרה ומסוכנת עם אשתו, ומשקר שהיא אחותו כדי שלא יהרגו אותו. כיוון ששיקר, מאמין לו מלך הארץ ולקוח את האישה לעצמו. השקר מזיק למשקר.
 
אבל הוא גם הזיק לאיש ולאשתו וגם סיכן את אברם כי המלך לקח את אשתו ויכול להעניש אותו על שגרם נזק לממלכה.
 

Zadig

Well-known member
אבל הוא גם הזיק לאיש ולאשתו וגם סיכן את אברם כי המלך לקח את אשתו ויכול להעניש אותו על שגרם נזק לממלכה.
המלך חשק באשתו. אילו היה מציג אותה כאשתו, סביר שהיה נרצח (ע"ע אוריה). אבל, כשהציג אותה כאחותו, פתח אפשרות למו"מ איתו, וכך, חייו ניצלו.
 
למעלה