כואבים את פטירתו של רפול

צומת 10

New member
המומים מטביעתו של רפול!!!

כעת הודיעו בתקשורת על טביעתו ומותו של רפול ליד נמל אשדוד, הפרטים מתבהרים עתה.אנו המומים וכואבים מהמקרה. פרטים נוספים:http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3008315,00.html
 

zviii

New member
רפול - מצביא יקר וישר-יהי זכרו ברוך

 

as1as2

New member
רפול שלנו שאנחנו חייבים לו הרבה:

יש אנשים רבים מאוד החייבים לרפול ז"ל שלנו הרבה מאוד וזאת עדיין עוד קודם שאנו מזכירים ולו במעט את יתר עם ישראל ואת כל מעשיו הברוכים שביצע האדם המיוחד הזה עבור עמנו. רפול כידוע דאג לקבוצות מיוחדות של חיילים בכך שהכניס לצהל את המושג של "נערי רפול" ובעוצמה רבה שכה הייתה רגילה באישיותו לא ויתר על אף חייל מתקשה שכזה ודאג שלא יהיה מחוץ למסגרת הצבאית. רפול שלנו גם דאג להגיב על כל מכתב שנשלח אליו ווידא שהחייל ששלח אותו (מדובר על התקופה בה היה הרמטכל) קיבל את מבוקשו והוא שלם עם הדבר. הייתה אז ההרגשה כאילו טיפל רפול בחיילים כאב רחום ובאופן אישי (כאילו אין לו את כל יתר הצבא על כתפיו). מאוד קשה לדבר על האדם הזה בלשון עבר. יהי זכרו ברוך, שתהה נשמתו בגן עדן ושמנהיגנו ילמדו ולו במעט את דרכו - לימוד על מנת לקיים כמוהו.
 

yuvi55

New member
איש רב פעלים ישר, הצבעתי עבורו לצומ

באחד הבחירות הצבעתי עבור צומת, שבראשה עמד רפאל איתן-רפול, מצביא, מפקד נועז וישר, האמנתי בדרכו הפוליטית כמו גם אבי, והצדקתי רבים מהדברים שאמר. אם היה מחדש את תנועת צומת כיום הייתי שוב מצביע בעדו גם בשל תמיכתי בדרכו וגם בשל יושרו הפוליטי. מאוד כואב לי המוות הטרגי שלו.
 

צומת 10

New member
תודה לכולם על הודעות הניחום

והשתתפות בצערה של התנועה עם מותו של רא"ל (במיל'), רפאל (רפול) איתן. איבדנו מנהיג, חבר ומחנך. יהי זכרו ברוך.
 

aviah

New member
מורשת בני דורו של רפול

ההספד המדויק ביותר, שמאפיין את רפול יותר מכל, הוא זה של משטרת ישראל. תופעת כיסוי התחת השתלטה זה מכבר על החיים הישראליים. רפול, מנהל עבודה אחראי בחברה שבונה את המזח החדש בנמל אשדוד, יצא לאמוד את נזקי הסערה והתייצב על המזח עוד לפני ששככה כליל. משטרת ישראל, לעומת זאת, הגם שאינה מבינה למה היא צריכה להיות אחראית לכל מה שעושה אזרח כלשהו בישראל, ממהרת לזהות סכנה אמיתית כשזו נשקפת לה, ולנער חוצנה מתאונת עבודה שכלל לא נמצאת בתחום אחריותה - במידה ובמשטרת ישראל יודעים איך להגות את המילה המוזרה הזו. מי שכן מבין מה פירוש "אחריות" היו רפול ודומיו, בני דורו (השבוע סיימתי לקרוא את "ימים של חשבון" של בני פלד, הדומה עד מאוד לאוטוביוגרפיה של רפול, אלא שהוא גם מצליח להסיק את המסקנות העגומות). רפול ורעיו היו אנשים שזיהו את הבעיה הבטחונית של ישראל והקדישו את רוב ימי חייהם לטיפול בה. לשם כך הם עבדו קשה והסתכנו לא אחת. רפול מזוהה אולי יותר מכל כמג"ד שצנח במיתלה, אבל הוא גם חטף פעמיים כדור בראש (בסן-סימון במלחמת העצמאות וביום הראשון של ששת-הימים). תוצאת עבודתם הקשה היא ישראל קיימת, זו שאפילו אחרי ארבע שנות המלחמה, ברור שקיומה לא מוטל בספק. אבל, התוצאה היא גם השוטרים שהזדרזו לנער חוצנם מהתאונה בה מת רפול. הבעיה מספר אחת של בני דורו של רפול, היא שהם לא העמידו לעצמם יורשים, לא שמו לב שאין להם יורשים ראויים וממילא לא עשו כלום בנדון. כחושבים על היורשים של רפול, חושבים כמובן על גונן שגב, אלכס גולדפרב ונחמה רונן. אבל, הבעיה התחילה עוד הרבה קודם. מיד אחרי מלחמת יום הכיפורים, בה אבדה לצה"ל רוח הלחימה, התגייסו בני דורו של רפול כדי לשקם אותה. אותם אנשים שהצטיינו כמפקדי מחלקות ופלוגות בשנות החמישים, היו מפקדי אוגדות גרועים ב-1973. אנשים אלה ניגשו לשקם את צה"ל, ונכשלו גם כאן. רפול אמנם ביטא אומץ לב נדיר (כהרגלו) כשיצא כאלוף פיקוד בן ארבעים שנים ויותר כדי להשתתף בפשיטות רגליות בלבנון, כדי לנסוך אומץ בחיילים. אבל, רפול גם היה זה שנוכח בכישלון החי"ר בפשיטת ליטני, ובכישלון הצבא כולו בשלום הגליל. אורי מילשטיין אמר על רפול ובני דורו שהם היו מצביאים אינטואיטיביים. בחסרונות שיטתם אנו חוזים היום. היה מגיע לרפול הספד טוב יותר מזה של משטרת ישראל. אבל, זו המדינה שהוא ובני דורו עבדו כל כך קשה כדי לעצב. ----------------------- פורסם לראשונה בפורום אובייקטיביזם.
 

aviah

New member
הרמטכ"ל יעלון התבלבל

הרמטכ"ל מצוטט כמי שהספיד את רופל במילים "אחד האנשים המופלאים שישראל הצמיחה". אולי הרמטכ"ל לא יודע, אבל: - רפול הוא אחד מאלה שהצמיחו את ישראל, ולא להיפך - אצל בני דורו של רפול לא היה קורה שרמטכ"ל יקפוץ בהצהרות לפני שהוא בודק עובדות, יתמוך במ"פ בלי שיידע מה עשה, ויחזור בו בלחץ התקשורת ואני עדיין שואל איך קרה שהדור של רפול הצמיח אנשים כמו יעלון.
 

MarkAnt

New member
המום כמוך!

ואני גר באשדוד... 15 דקות הליכה מהנמל. איזה משונה זה.
 

aviah

New member
צבי בר סיפר עליו

שכשהחליף את רפול כמג"ד 890 ושאל בעצתו, רפול אמר לו: "אהוב את האנשים".
 

MarkAnt

New member
איך???

הוא טבע רק היום! מתי הספיקו לבנות לו אתר הנצחה???
 

alonj

New member
../images/Emo16.gif

משתתף באבלכם על לכתו בטרם-עת של מלח-הארץ והצבר השורשי האמיתי, רפאל איתן.
 
למעלה