אני חושבת שזיוה עלתה על הנקודה
בשביל מה הילד מקבל את התרופה? האם כדי להיות יותר מרוכז בלימודים? או גם בגלל קשיי התנהגות, אימפולסיביות וכו'... אצל הבנות שלי, למשל, שהן add "טהור" הן מקבלות ריטלין sr ללימודים בלבד מכיוון שאין לחלוטין בעיות התנהגות. הגדולה בכלל מנווטת את הריטלין לפי הצרכים כי היא מתכוננת לבגרויות ואז לוקחת או sr או 10 מ"ג לפי הצורך שלה. לבן הגדול יותר היו - בנוסף להפרעת הקשב - בעיות התנהגות שונות, התנהגות אימפולסיבית שהכניסה אותו לצרות, הסתבכות בקטטות ועוד...כך שלפני הקונצרטה, ומשום שהsr לא התאים לו הוא לקח שלוש פעמים ביום ריטלין "רגיל"....מה שדי "שיגע" אותו מכיוון שמגיעים לשיא ושוב יש שפל בהשפעת התרופה כל זה כפול 3....רע מאוד! עד הקונצרטה.....כאן יש ילד מתפקד מהשעה 7:30 בבוקר ועד 19:30 בערב! ושינוי אמיתי ומהפכני באיכות החיים שלו (ושלנו!) וזה לא סתם שקט תעשייתי, אלא בהחלט שינוי תפקודי משמעותי ביותר. עם הבן הקטן - שוב סיפור אחר: כאן מדובר על היפראקטיביות קשה וילד מחונן....עד שהגענו למינון הנכון כך שלא "יכבה" את הילד וישאיר אותו עירני מספיק ושקט מספיק כדי שיוכל למצות את היכולות הקוגנטיביות הגבוהות - לקח די הרבה זמן והיה צורך בשבירת מוסכמות: חצינו את הsr! מה שכל המומחים אומרים שאסור וזה לא עובד וכו'.... ובכן, זה עובד! ועוד אייך! ובשבילו זה המינון האופטימלי כרגע (וברור שזה ישתנה עם הגדילה). הוא מקבל חצי sr בבוקר וחצי נוסף בצהריים. אז, ג'ני כמו שאת רואה לא ניתן להסיק מילד לילד ובעניין כמו ריטלין צריך לחשוב על המטרה ולמצוא את המינון המתאים למטרה.