כאב בפיטמה

NiR AbR

New member
כאב בפיטמה

שלום! אני בן 18 וחצי וחליתי לפני כחצי שנה בסרטן האשכים. עברתי ניתוח להוצאת האשך הנגוע ושתי סדרות של כימותרפיה מסוג BEP. לאחרונה הבחנתי בכאב בפיטמה השמאלית כאשר אני נוגע בה ואין נפיחות. אני יודע שחלק מהסימפטומים של הגידול שהיה לי הוא רגישות ונפיחות בשדיים אבל הבנתי שזה בעקבות עלייה ברמה של הבטא HCG ואילו אצלי הערכים תקינים. האם הכימותרפיה יכולה לגרום לשיבוש הורמונלי או משהו דומה שיכול לגרום לכאב הזה? אני לא בטוח אבל אני חושב גם שאולי אני מרגיש במין גוש קטן בפנים... מה עוד יכול לגרום לזה? תודה רבה!
 
גינקומסטיה

שלום ניר, ראשית אני חייבת לשאול אם אתה הבחור שדבר איתי בשבוע שעבר והיה אמור להגיע למראפה שלי כי היה לי בדיוק כזה מקרה. כמו שאתה יודע, לא אמורה להיות כל בעיה לתפקד בכל המבונים עם אשך אחד שמסוגל לספק את כל הצרכים ההורמונליים של הגבר. קח את Lance Armstrong לדוגמא, והוא לא הספורטאי היחיד (פה קריצה לntchristt) . אני יודעת שכמותרפיה מאד יעילה ושריפוי מסרטן זה הוא באחוזים עצומים, אבל אני לא מספיק בקיאה במרכיבים שלה והאם הם עלולים לגרום לכך, אבל מקרה כמו שלך מתואר בספרות. כפי שתראה, במקרה המתואר, הכל חלף תוך כמה חודשים ללא כל טיפול. לתופעה קוראים גינקומסטיה, וזו אכן רקמת שד שמתפתחת יחסית מהר ומכאן הכאב. כמובן שיש לוודא שמבחינה הורמונלית הכל בסדר, אבל סביר להניח שכך הדבר. למה זה קורה אין לי מושג. ואם אתה הבחור שדבר איתי, אשמח לראות אותך. אני מדביקה לך את תקציר המאמר שמצאתי שמתאר את מה שיש לך. צרת רבים חצי נחמה... Urol Int. 2003;70(3):253-4. Related Articles, Links Gynecomastia following chemotherapy for testicular cancer. Uygur MC, Ozen H. Urology Clinic of the Ministry of Health, Ankara Hospital, Hacettepe University, 33. Cadde, 42/27, Isci Bloklari Mahallesi, Karakusunlar, Cankaya, TR-06520 Ankara, Turkey. [email protected] A 22-year-old man received 4 cycles of bleomycin, etoposide and cisplatin combination chemotherapy for clinical stage IIA embryonal cell carcinoma of the right testis. The treatment resulted in complete remission. Five months following cessation of the chemotherapy first on the left and then 2 weeks later on the right side painful gynecomastia developed. His hormonal values are all normal with no evidence of recurrence of the cancer. Gynecomastia on both sides resolved in 8 months spontaneously without any treatment. He is still in clinical remission 14 months after completion of the chemotherapy. We should be aware that gynecomastia following cytotoxic chemotherapy in a young man does not necessarily mean the return of the cancer. Copyright 2003 S. Karger AG, Basel
 

NiR AbR

New member
תודה על התגובה המהירה!

קודם כל, אני לא הבחור שדיברת איתו, מצטער...
קראתי קצת בעצמי על גניקומסטיה ואחרי שקראתי היה נראה לי שפשוט זה לא מה שיש לי. לפי מה שהבנתי זה הגדלה של הפיטמות או השדיים אצל גברים ושלפעמים זה גם כואב. אצלי אבל אין הגדלה של הפטמות ורק בפטמה אחת כואב לי כשאני נוגע. מה גם שאני חושב שאני מרגיש איזה מין גולה קטנטנה שם שאני חושב שהיא מרכז הכאב...
לגבי המאמר שהדבקת פה - זה ממש ממש דומה למקרה שלי! גידול מסוג embryonal carcinoma באשך הימני ושתי סדרות של כימותרפיה עם בדיוק אותם החומרים שמתוארים במאמר. אני די מפחד מהכאב הזה, כמו מכל דבר חדש ומוזר שקורה לי בגוף וקשה לי שלא לחשוב על דברים מפחידים שקשורים למחלה. אילו בדיקות היית ממליצה לעשות כדי לבדוק את הנושא? תודה רבה! ניר.
 
זה בהחלט יכול להתחיל כך

שלום ניר, גינקומסטיה יכולה בהחלט להתחיל כרגישות בפטמה והרגשת מעין ניצן שד מאחוריה. אני ממליצה שתראה אנדוקרינולוג/ית שיבדוק את הסיבות האחרות לגינקומסטיה, בעיקר כדי לשלול קיום של בעיה. אני די בטוחה שמה שיש לך זסה בדיוק מה שתואר במאמר הזה. זה כנראה לא כל כך נדיר. הראיה, בשבוע שעבר הייתי אמורה לראות בחור עם בדיוק אותו סיפור. אי אפשר לבוא בטענות אליך על הפחדים והמחשבות שיש לך. זה רק טבעי. עם כל זאת שאתה יודע שקרוב לוודאי הבראת, ולמרות הדוכמאות הרבות והמפורסמות, קשה להשתחרר מהחששות. כמובן שהזמן יעזור. בהצלחה. מחזיקה לך אצבעות.
 
למעלה