יש משהו שאני עדיין לא מבין...

BerSerKer11

New member
יש משהו שאני עדיין לא מבין...

איך זה שבילבו התחיל להזדקן ישר אחרי שהוא עזב את הטבעת והוא היה עוד בן 111 וגולום שהוא בן 500 שנה לא הזדקן אחרי הרבה מאוד זמן ללא הטבעת???
 

ERESTOR

New member
אוקי אז ככה...התשובה פשוטה:

הטבעת מאריכה חיים ומעקבת זיקנה..בדיוק כמו שגנדלף אמר בספר ובסרט זה מה שהיא עשתה לבילבו ..ציטוט מהסרט "60 שנה שכבה הטבעת במנוחה בידיו של בילבו, מאריכה את חייו ,מעקבת את זיקנתו..אך לא עוד"..כך היא גם עשתה לגולום אבל גולום הוא הוביט..מה שאומר שהוא צריך לחיות רק 100 120 שנה מקסימום! אך הטבעת מאריכה חיים..היא האריכה את חייב אך גם הפכה אותו לנורא בשל האוססיביות שלו אליה והרעילה את מוחות ואת טבעיות שהוא הפך למיין מפלץ חיי שהיה ממש זקן אבל לא מת! בגלל הטבעת! זה לוקח זמן! זה כאילו אפילו שהוא זקן מאוד עכשיו הוא חיי את שארית חייו הרגילים עד מותו כמו שארוון חייה משו כמו 150 שנה אחרי שוויתרה על חיי הנצח שלה ...הבנת?..עכשיו בילבו לא בבת אחת ניהיה זקן לכך לו משו כמו 20 שנה ומשו בלי הטבעת להגיע למצב הזיקנה שבו פרודו ראה אותו לראשונה בריוונדל...(הרי כה 20 שנה בערך אחרי שבילבו יצא לריוונדל יצא פרודו לשליחות הטבעת..[אם הסתמכת על הידע שבסרט זה מטעה כי לא אומרים שנים וזה נראה שפרודו יצא ישר אחרי בילבו אבל לא..קטע בו גנדלף אומר לשמור על הטבעת "keep it secret ,keep it safe" ואז רואים ממש 5 דק שהוא חוקר על הטבעת וחוזר לספר לפרודו כל זה היה בערך 19 שנה..חח]) אז זה ההסבר מקווה שעזרתי...=]
 

snla

New member
תשובה טובה רק עם כמה טעויות

פרודו יצא לשליחות 29 שנים ו11 חודשים לאחר שבילבו עזב לריווינדל. דבר שני גנדלף עזב כמעט ביום שבילבו עזב, וחזר לפלך כמעט שלושים שנה לאח מכן (כשגנדלף יצא פרודו היה בן 22 בערך , וכשהוא חזר הוא היה בן 51 [ תעשה את החשבון]). ודבר שלישי הוביטים חיים רק 95 שנה בממוצע (חוץ מטוק הזקן שחיי 130 שנה ובילבו עקף אותו.
 

yatooshim inc

New member
בילבו עזב לריוונדל ביום הולדתו 111

(ה"חדעשרים ואחת"). באותו זמן פרודו היה בן 33 (בדיוק-זאת הייתה מסיבת הולדתם המשותפת), לא בן 22.
 

yatooshim inc

New member
וזה ע"פ...?

תרגיל קצר במתמטיקה: שרה"ט, עמ' 42, נאומו של בילבו במסיבה, אחרי שהוא ציין שזה גם יום הולדתו של פרודו ""גיל שנינו ביחד מונה 144 שנים."" וזה קצת אחרי שהוא אומר, בעמוד הקודם, "היום מלאו לי 111 שנים". כידוע, בילבו עזב באותו יום. הובהר?
 

BerSerKer11

New member
בהחלט עזרת זה פשוט ש...

אני קצת מופתע 19 שנה פרודו לא השתנה ביום
 

snla

New member
אוקי אז לא 19 שנה...

זה 29 שנים. ודבר שני הוביטים לא נוטים להשתנות הרבה בין הגילאים 20-50. ויש גם השארה שבגלל שפרודו החזיק בטבעת אז (כמו בילבו) הוא לא הזדקן אני מקווה שזה מספיק טוב.
 

oneman2

New member
טעות

פרודו היה בן 33, וכשהוא יצא לשליחות הוא היה בן 50, זאת אומרת- עברו 17 שנה.
 

snla

New member
לא

גנדלף עז את הפלך ביום הולדתו ה21 של פרודו (או גם יום הולדתו ה111 של בילבו), וחזר כשפרודו היה בן כמעט 51
 

oneman2

New member
לא...

פרודו נולד ב-2968 המסיבה הייתה ב-3001 פרודו יצא לדרך ב-3018 (לפי הנספחים של הספר)
 

frikin shin

New member
לא הבנתי משהו..

בילבו הוא הוביט הרי גם נכון? אז איך הטבעת השפיעה בצורה שונה על בילבו ועל סמיגול?
 

snla

New member
שאלה טובה

בילבו היה עם הטבעת למשך רק 60 שנה אז הוא לא הספיק להתמכר עד כדי כך. ז"א אם הוא לא מחזיק את הטבעת אז עדיין יש לו את אפקט ההזדקנות. לעומת זאת גולום החזיק בטבעת 500 שנה וזה נתן לו מספיק זמן להתמכר, להתכער ולהפוך לבן אל מוות, (כמו העלפים) כתוצאה מהשחתת הטבעת.
 

yatooshim inc

New member
לא מסכים

מה שהחזיק את גולום בחיים לא הייתה ה"התמכרות" לטבעת, אלא הצורך להשיג אותה. בקיצור-הנחישות שמרה אותו בחיים. גנדלף בעצמו אמר, בספר הראשון, ש*כל עוד* בן תמותה יחזיק בטבעת, הוא לא ימות. יש לזה גם עוד סיבות-לאל מוותיות יש הרבה מעוד משמעות אצל טולקין, ולא מתוארים הרבה מקרים כאלה, מלבד של המעטים שאינם עלפים, וולאר או מיאר, שעברו לוולינור. וגם להללו (עלפים, מיאר וואלר) ישנה הרבה משמעות לעובדה שהם לא מזדקנים, או במקרה של הוולאר, פשוט לא מתים.
 
למעלה