יש לנו אחלה משטרה

ghost35

New member
להזכירכם...

חכמים גדולים כולכם אני לא חסיד גדול של שוטרים אבל נכנסתם פה בעליהום חבל על הזמן..... קחו בחשבון שכשהמשטרה תהיה באמת כמו שצריך כל העם הזה יאכל חרא הרבה מאוד זמן עד שיישרו קו עם מה שצריך להיות. מקס....נראה אותך מתחכם עם שוטר ונראה אתכם קצת מיישירים פינות כמו היום לכל דבר יש מחיר רוצים משטרה כמו באמריקה? תהיו אמריקאים קודם אחרת אתם הולכים לחטוף....
 

MAX D

New member
זה מה שיפה שאתה לא מכיר אותי-

אני מתחכם עם שוטרים
ואתה יודע מה- הייתי מעדיף לחטוף על זה פעם אחת אבל שמשטרת ישראל תראה לי שהיא פועלת כראוי למישטרה. וכן- אני הייתי שמח אם היתה לנו משטרה כמו באמריקה, משטרה שאם אתה מוריד את הידיים מההגה כשלא אמרו לך לעשות את זה- תרגיש את קנה האקדח מוצמד אליך משטרה שכל קלקול הכי קטן ברכב- יוריד את הרכב מהכביש משטרה שהרוב המכריע בה לא עובד עם העבריינים- אלא נגדם אבל הכי חשוב: משטרה שמנת המשכל שם תתאים לאדם בוגר ולא לילד בן 14... וזה לא אלהום- תקרא את מה שרשמתי למעלה (ההודעה השניה שלי בשירשור): "הבעיה היא שרוב הטלפניות הן כאלו וזה אחד הקווים הראשונים בהם נפגש האזרח עם המשטרה, חוץ מזה שרושם רע משאיר חותם הרבה יותר עמוק ולטווח יותר ארוך."
 

פנומן 72

New member
המשטרה חכמים על חלשים

וחלשים על חכמים. המשטרה רומסת את הציבור הישר, זה שנפגע בדרך כלל מעבריינים, מזלזלים ומתייחסים אליהם חרא. אבל מפחדים ממשפחות הפשע, מהבדואים, מהפשע המאורגן, ממלחמת כנופיות ומריבות רחוב. זכור לי נהג המשאית שהוכה וניידת שעברה באיזור המשיכה כאילו לא ראו מה הולך שם. לא, לא אמרתי שכולם חארות. לפני כמה שבועות עצרה אותי ניידת כשנהגתי ללא חגורה וללא פנס שמאלי קדמי בלילה. אמרתי להם את האמת - אני עושה משלוחים ואני לא יכול לשים חגורה כל שניה, לוקח סיכון. אפילו לא התנצלתי. השוטרים הבינו אותי בקטע הזה אבל לא הסכימו שאסע בלילה ללא פנס קדמי (ועוד שמאלי!) שוב, אמרתי להגנתי שלא היה לי צל של מושג שהנורה נשרפה. הם האמינו לי אבל סרבו לתת לי להמשיך לנסוע. אמרתי להם שאני בעצמי לא מוכן לנסוע ללא פנס ואני נוסע עכשיו להחליף ומוכן לחזור להראות להם. אמרו לי - אנחנו מאמינים - סע תחליף. הסיפור נגמר בלי דוח ובלי עצבים. אז זה נחמד שיש שוטרים שמאמינים לאזרח, אבל מול עבריינים קשים צריך להחמיר ולא להתעלם.
 
100% שכל מה שאמרת הוא הגזמה פראית.

ואם לא מה שאתה אמרת מוגזם, אז מה שהאיש תיאר בפני הכתב בעיתון מוגזם, אם לא שקרי לחלוטין. במילים יותר ישירות - אני לא מאמין שכך קרו הדברים. אני לא רוצה להיות הסניגור של משטרת ישראל, אבל כמו שהם רחוקים מלהיות משטרה מושלמת, כך הם רחוקים מלהיות חבורת הלא יוצלחים שאתה מתאר אותם. אני לא חושב שיש יותר מדי כוחות שיטור בעולם שמתמודדים, בהצלחה, עם הפשיעה (על כל סוגיה) שיש בישראל. ואנחנו מכלילים באימרה זו את העבודה שמשטרת ישראל נדרשת לעשות מול אירועי פח"ע ופעילות מסיבית בגבולות המדינה (ככה זה שאין לך כוח ייעודי לעשות את העבודה הזו). בשורה תחתונה - יש לך תדמית שלילית מדי, ולכן גם שגויה, של המשטרה. אבל, זו מדינה חופשית, דמוקרטיה ליברלית, ולכן - אתה זכאי להחזיק בדעתך. שבוע טוב.
 

גרי רשף

New member
למיטב ידיעתי..

..במקרה של פריצה המשטרה מסתפקת במתן אישור לביטוח. ברור שאין לי שמץ של מושג לגבי המקרה הזה ועד כמה הוא מוקצן, אבל לגבי המדיניות של לקבל את התלונה ולא לעשות דבר- בהחלט ידוע לי שככה זה.
 
אבל חפש את ההגיון מאחורי המצב הקיים...

המשטרה, בעודה פועלת תחת מחסור חמור מאוד בכוח אדם, חייבת לבצע תיעדוף טיפול באירועים. תיעדוף אירועים לא פועל רק לפי הנזק שנגרם לנפגע העבירה. יש עבירות בהן הנזק קטן מאוד, אך קל מאוד למצוא את האשמים ולהעמידם לדין. במקרים אלו, המשטרה תשאף לטפל במהרה. מקרים של פריצה, התפרצות ואפילו גניבה, בהם אין זיהוי וודאי של האשמים אלא רק פגיעה ברכוש כראיה לפשע - המשטרה תעדיף לדחות למטה ברשימת האירועים הכדאיים לטיפול מיידי. מה לעשות שאלו בדיוק האירועים שזוכים לכותרות בעיתון ויוצרים את תדמית המשטרה בעיני הציבור. אף אחד לא רושם שבזמן שהמשטרה "מוותרת" על טיפול בעוד פריצה שיגרתית, היא שולחת עוד ניידות להפגנות בכפרים ערביים, לטיפול במפגע הלאומי הזה שנקרא "תאונות הדרכים", למעצרים של עבריינים פליליים (האלימות בישראל גדולה יותר מדי) או פעולות אחרות שקשורות לביטחון הלאומי שלנו, ברמת אירועי פעילות עויינת ואפילו טיפול בהתראות על פיגועים. כל זה, כפי שאמרתי קודם - במחסור חמור של כוח אדם. בואו נעלה רגע את הנקודה של המחסור בשוטרים. יש מדד מוכר במדינות מתפתחות ומפותחות (ישראל נכנסת לאחת הקטגוריות) שמגדיר כמה שוטרים ישנם במדינה, ביחס לכל 1000 אנשים באוכלוסיה. במדינות מערביות יש בערך 7-6 שוטרים לכל 1000 נפש. בניו-יורק בתקופת ג'וליאני לדוגמה, היו בערך 11 שוטרים לכל 1000 נפש. כמה יש במדינת ישראל של שנת 2007? בקושי 2.5 שוטרים לכל 1000 נפש. כן כן, המספרים נכונים. שבדיה/צרפת/ארה"ב...6 או 7. ישראל - 2.5 בקושי. המחסור כמובן מתבטא גם בציוד, ברמת הכשרה, בתקציב שגורר משכורות נמוכות ולכן היכולת של המשטרה לגייס כוח אדם איכותי יורדת משמעותית (כי אנשים איכותיים מעדיפים לקבל יותר כסף בעבודות אחרות). רוצים לשפר את המשטרה? תתחילו לשפוך עליה כסף. להכפיל לה את התקציב, אם לא יותר. אני אומר אפילו לשלש לה את התקציב. (אל תשאלו מאיפה יבוא הכסף, כי במדינה הזאת כסף לא חסר הוא פשוט הולך למקומות לא נכונים). במקביל לתקציב שיגדל, דרוש כמובן גם שידרוג מערכתי ויעול כולל של הזרוע הזאת. יחידות לא הכרחיות ייסגרו או ימוזגו עם יחידות אחרות. תקנים לא כדאיים יורדו, וכן הלאה. השאיפה צריכה להיות חד משמעית: המשטרה שלנו צריכה להיות יעילה יותר, גדולה יותר, וחזקה יותר. הדרך לשם עוברת בכוח אדם איכותי, וכדי להשיג כזה צריך כסף. אני הייתי שואף למצב בו כל בוגר יחידה קרבית בצה"ל ישתחרר לאזרחות ויגיד לעצמו "וואו אני ממש רוצה לעבוד במשטרה. אני מקווה שאני מספיק טוב לעבור את בחינות הכניסה שלהם". ואל תגידו שאלו חלומות באספמיא. זו מציאות שיכולה להתקיים בעוד כמה שנים מעכשיו, אם מישהו שם למעלה ישכיל לעשות דברים בנידון. על כל פנים, התשובה אותה תשובה. המשטרה מתעדפת אירועים לפי היכולת שלה. לא הגיוני לדרוש מכוח שיטור שעובד שעות נוספות באופן קבוע עם רשימת איומיים ארוכה יותר מספר החוקים - לשלוח ניידת במשמרת כדי להתחיל לשחק אותה CSI בגלל שגנבו למישהו טלויזיה, או פרצו למישהו לאוטו. מצטער. נכון שבעולם ורוד וצודק משטרה הייתה מטפלת בכל האירועים וכל הפגיעות שמתרחשות בחברה, אבל לאור המצב הנוכחי במדינה שלנו - אי אפשר לקרוא לדרישה הזו לגיטימית. תחיו את המציאות, לא את החלומות. אל תצביעו באשמה על גוף כלשהו בלי לחפש את ההגיון שבדברים קודם. המשטרה אכן לא מושלמת, ולא רק עקב חוסר כסף או כוח אדם...אך מצד שני היא לא גרועה כמו שמציירים אותה לא פעם ולא פעמיים. שבוע טוב.
 
למעלה