יש לי...שאלה.

Kai19

New member
יש לי...שאלה.

ניסיתי להיעזר באתר משרד הפנים הגרמני,- אך המידע שם לא ממש ברור. ככל הניראה, אני עומד להתחתן עם חבר ישראלי, בעל אזרחות גרמנית. אנחנו ככל הניראה ניחיה בלונדון, או בחלקים אחרים באירופה, אך לא בגרמניה. אני יודע שבכדי לקבל אזרחות גרמנית, עליי לשהות כשנתיים במסגרת הנישואים בגרמניה, אבל שאלתי היא,- האם יש לי זכויות כלשהן באירופה או בכלל, כבר מרגע החתונה? תודה.
 

ro99

New member
כן

אין בגרמניה נישואים גאים אלא הסכם זוגיות. בבריטניה הוא יוכר/יוסב להסכם הזוגיות הבריטי Civil Partnership. כבן זוג של אזרח ה-EU תצטרך לעבור תקופת נסיון (probationary period) של שנתיים (שבהן תהיה זכאי למגורים ועבודה בבריטניה) לפני שתקבל Indefinite Leave to Remain in the UK. לאחר 3 שנים מהסכם הזוגיות (שבהן שהית בבריטניה) תהיה זכאי to naturalise as a British Citizen. תשמור כמה שיותר מסמכים ועדויות שאתם בני זוג כשרים למהדרין, כי בודקים שזה לא סתם בשביל לקבל פספורט. מוסיפה קישור של מקום שבו יוכלו לייעץ לך יותר (המידע שצרפתי פה מדוייק ומעודכן - it's my job to know shit like that...). נראה לי עדיף בכל מקרה לעשות את הסכם הזוגיות המקורי בגרמניה, למרות שלא ידוע לי איך דברים כאלו מתנהלים שם, אלא רק בבריטניה.
 

bulllli

New member
לגבי גרמניה

כאן זה נקרא Lebenspartnerschaft ובתרגום חופשי - הסכם זוגיות. אני קורא להסכם הזה חתונה. החתונה מאפשרת לך לחיות ולעבוד באופן חופשי בגרמניה. אני מניח שאם תבוא עם ניירות ההסכם לאנגליה, אז יהיה יותר קל לקבל את האישורים הנחוצים כי מבחינתם כבר הוכחתם לגרמנים את אמינות הקשר שלכם. אבל אם תעדיף לבצע את החתונה ישירות באנגליה, אינני יודע דבר בנושא וכאן כבר התשובה של ro תהיה בהחלט אקטואלית. ונראה לי שזה גם מספיק כי יתנו לך מיד ויזה לשנתיים. אתה יכול לשאול גם בפורום עוברים לאירופה, יש שם עוד כמה מומחים בנושא. מאוד חשוב גם לפנות לשגרירויות בריטניה וגרמניה בארץ כדי לברר אם החבר, כאזרח גרמני, יכול להתחתן ישירות באנגליה ואם כן, אז מה הניירת הנדרשת. יש תמיד המון טפסים שצריך לתרגם ולהביא וכדי שתהיו מוכנים. בכל מקרה, מזל טוב!!
 

ro99

New member
אזרח גרמני יכול להתחתן באנגליה

אבל הוא צריך לגור באנגליה קודם (לא בעייה). יהיה קצת בעייתי העניין של החבר הישראלי ללא אזרחות אירופאית. אם יהיה לו למשל ויזת סטודנט שיש עליה לפחות עוד 3 חודשים, אז הוא יכול להגיש בקשה להסכם זוגיות. חשוב מאוד שזה ללא אזרחות לא יפקשש, אז הכי כדאי לברר אצל UK Gay & Lesbian Immigration Group כי להם יש את המומחיות הכי גדולה בעניין והם מודעים לכל הבעיות האפשריות שצריך למנוע מראש.
 
למעלה