יש לי שאלה..

יש לי שאלה..

אתם משקיפים מטעם רכבת ישראל בצמתים. טנדר נתקע על הרכבת ובו 4 אנשים. הרכבת מתקרבת במהירות ובאפשרותכם לשנות את מסלולה כך שתעבור למסילה אחרת. אתם מפנים את מבטכם ובמסילה האחרת תקוע איש על אופניו. במידה ולא תעשו כלום- ייהרגו 4 אנשים בטנדר. במידה ותשנו את מסלול הרכבת, ייהרג האיש על האופניים. יש לכם 30 שניות להחליט. מה תעשו?
 

מיקושה

New member
לא יודעת../images/Emo4.gif

זמן התגובה.. הוא שיכריע..אינסטינקט.. אילו הייתי משנה את מסלולה של הרכבת..הייתי מואשמת..בהריגה מכוונת.. אילו..המשיכה הרכבת אל מותם של אותם אנשים בטנדר.. זה יוכר כ"תאונה"..יד הגורל.. נורא..נכון? מחשבה קרה..
מה שלא מתאים לי בכלל..
 

מיקושה

New member
קשה לי לדעת..../images/Emo4.gif

לא יכולה לדעת..מאמינה שזה יהיה תלוי ברגע אמת.
 

Night Light

New member
../images/Emo4.gif

שלא נצטרך להיות בעמדה של קבלת החלטות כאלו. אבל אם אני לא טועה מבחינה הלכתית מותר לך להסיט חץ ממסלולו כדי למזער את כמות ההרוגים ממנו - כך שאני מניחה שמותר להסיט רכבת ממסלולה אם הברירות הן נפגע אחד או המונים. (מה גם שלאיש על האופניים קל יותר לברוח מאשר לאלו בטנדר).
 

ק o ם

New member
החלטה קלה...

4 אנשים בטנדר יכולים להיות רק
חחח ורגע ברצינות - לא יודעת איך אוכל לחיות עם עצמי בידיעה, שהחלטה של רגע גרמה לאיבוד חיי אדם... כל הזמן אתהה - מה ואם היה קורה לו בחרתי אחרת...
 

נ י ש

New member
מה שאומר

שלא כל אחד יכול להיות תצפיתן של רכבת ישראל. לכאורה הגדרת תפקיד קלה. אחריות כבדה מאוד. אולי בכלל צריך לחשוב על פתרון אחר ולא להטיל אחריות כזו על "תצפיתן". בוקר טוב
 
שאלה מעניינת... ../images/Emo4.gif

מאז ימי התלמוד ועד לימינו, עוסקת ספרי ההלכה וההגות היהודית, בנושא זה ובנושאים דומים לו. כדי לקבל קצת רקע על קוד החשיבה, המוסר והאתיקה של היהדות בנושאים דומים [שמהם ניתן להשליך גם לשאלה שבהודעה הראשית], אני מציע למעוניין לקרוא את מאמרו המאלף של פרופסור אבי רביצקי שב'לינק'. [המאמר הוא תמצית מדברים שנשא פרופסור רביצקי, חבר ועדת 'סל התרופות', בפני הנוכחים במאהל המחאה של חולי הסרטן לפני כמה שבועות.] להנאתכם
 
ברור אחד תמורת 4

אבל בחייך 30 שניות
איך אפשר לחשוב שיש לך אחריות כל כך גדולה?
 
נראה לי שהייתי משנה את מסלול הרכבת

לכיוון רוכב האופניים... כי הטנדר עשוי לגרום לרכבת לעוף ממסלולה.. דבר שעלול לגרום לקורבנות נוספים.
 

...Blue

New member
מזעור הנזק..זה מה שצריך להשפיע

על קבלת ההחלטה ובמקרה שציינת אין ספק ש"עדיף" קורבן אחד על ארבעה.. השאלה לדעתי היא לא מה יהיה השיקול שלנו אלא האם נוכל להחליט נכונה בפרק זמן קצר כל כך, כאשר הראש לא נמצא במצב כמו עכשיו שאפשר להחליט תוך כדי חשיבה הגיונית וחישוב ספקולציות..
 

ק o ם

New member
אפרופו רכבות וחיי אדם...

בדרכי הביתה יש 2 פסי רכבת... אתמול, כשהנורות אזהרה החלו להבהב, עמד רכב, שכפי הנראה הנהג בתוכו התלבט אם יספיק לעבור לפני הרכבת או לא... בינתיים, המחסום החל לרדת והנהג עבר את המחסום אבל לא את הפסים... הרכב החל לנסוע רוורס אך כשהמחסום פגע בגג המכונית הנהג עצר... ישבתי מבועתת... ורק קיויתי שהרוורס הקטן הזה, מספיק על מנת להציל את חייו...
 

נ י ש

New member
מפחיד

למזלי, אצלנו ביציאה מהעיר המסילה מסודרת ומרווחת כך שלא קורות שם תאונות (חמסה חמסה)...אבל לא חסרים אנשים לא זהירים שמנסים לגנוב רמזור ונעמדים בתוך המתחם האסור.
 
למעלה