יש לי שאלה....

מצב
הנושא נעול.

a n a t i 3 2

New member
יש לי שאלה....

יש לי שאלה....
סבא שלי (אביו של אבי) ניפטר לפני 20 שנה בערך, אבי חתם בבית על מסמך שהוא משאיר את החלק שלו בירושה לסבאתי, לאימו. לפני 13 שנה אבי ניפטר ממחלה ובמקביל לפטירתו אחותו (היחידה) ניתקה את הקשר איתנו ודאגה גם לנתק את הקשר בין סבאתי לביננו. כמובן שהכל כדי "לזכות" בבוא היום בירושה בלי שותפים. לסבאתי יש המון רכוש.. בתים וחנויות. סבאתי עדיין בחיים אבל נמצאת כבר תקופה ארוכה ללא הכרה. יש סיכוי מאוד סביר שדודתי דאגה לכך שסבאתי תרשום צוואה. האם לנו, לי ולאחיי יש מה לעשות בנדון כדי להנות בבוא היום מהרכוש?
 
צוואת הסבתא

יש לי שאלה....
סבא שלי (אביו של אבי) ניפטר לפני 20 שנה בערך, אבי חתם בבית על מסמך שהוא משאיר את החלק שלו בירושה לסבאתי, לאימו. לפני 13 שנה אבי ניפטר ממחלה ובמקביל לפטירתו אחותו (היחידה) ניתקה את הקשר איתנו ודאגה גם לנתק את הקשר בין סבאתי לביננו. כמובן שהכל כדי "לזכות" בבוא היום בירושה בלי שותפים. לסבאתי יש המון רכוש.. בתים וחנויות. סבאתי עדיין בחיים אבל נמצאת כבר תקופה ארוכה ללא הכרה. יש סיכוי מאוד סביר שדודתי דאגה לכך שסבאתי תרשום צוואה. האם לנו, לי ולאחיי יש מה לעשות בנדון כדי להנות בבוא היום מהרכוש?
צוואת הסבתא
בהנחה שהסבתא הותירה צוואה שנערכה על ידה כשהייתה במלוא חושיה, לא ניתן יהיה לתקוף הצוואה. במיוחד דברים אמורים, כאשר הקשר ביניכם ובין סבתכם נותק. אין שום משמעות לעובדה מי ניתק ולמה.
 
הערת אגב

צוואת הסבתא
בהנחה שהסבתא הותירה צוואה שנערכה על ידה כשהייתה במלוא חושיה, לא ניתן יהיה לתקוף הצוואה. במיוחד דברים אמורים, כאשר הקשר ביניכם ובין סבתכם נותק. אין שום משמעות לעובדה מי ניתק ולמה.
הערת אגב
ישנם מקרים בהם ניתן לתקוף הצוואה גם בסיטואציה שתארתם, אבל זה כבר תלוי בניסוחה של הצוואה.
 
תשובה

יש לי שאלה....
סבא שלי (אביו של אבי) ניפטר לפני 20 שנה בערך, אבי חתם בבית על מסמך שהוא משאיר את החלק שלו בירושה לסבאתי, לאימו. לפני 13 שנה אבי ניפטר ממחלה ובמקביל לפטירתו אחותו (היחידה) ניתקה את הקשר איתנו ודאגה גם לנתק את הקשר בין סבאתי לביננו. כמובן שהכל כדי "לזכות" בבוא היום בירושה בלי שותפים. לסבאתי יש המון רכוש.. בתים וחנויות. סבאתי עדיין בחיים אבל נמצאת כבר תקופה ארוכה ללא הכרה. יש סיכוי מאוד סביר שדודתי דאגה לכך שסבאתי תרשום צוואה. האם לנו, לי ולאחיי יש מה לעשות בנדון כדי להנות בבוא היום מהרכוש?
תשובה
תלוי מה נרשם בצוואה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה