יש לי שאלה...

יוליה016

New member
יש לי שאלה...

למי שמכיר את דת הוויקה.... לאמא שלי הייתה סבתא רבה שהייתה לפי התיאורים שלה מאמינה בדת הוויקה, היא ריפתה תמיד כול מיני חיות בעזרת צמחים וכישופים והאמינה בטוב בכול דבר מצאתי את האתר של דת הוויקה (http://www.wicca-israel.com/index.php) וממה שקראתי שם זה דבר טוב ונשמע מאוד מעניין.. מאוד מעניין אותה ללכת בדרכה של סבתא רבה-רבה שלי ולהיות מאמינה בדת הוויקה, כלומר להיות ויקאנית... אבל אני לא יודעת מה הדברים הרעים שיש באמונה הזו, אילו חטאים אפשר לעשות בהם ואילו דברים רעים יכולים לקראת לי אם אני עושה משהו לא נכון... יש מישהו שיכול לעזור לי אולי? בבקשה
 

Widsith

New member
...

זה שהיא עשתה את זה לא אומר שהיא וויקנית או פגאנית, רק לךצורך הפרוטוקול, אלא אם היא לא האמינה באל המונותיאיסטי. ישנו כישוף מאגיה וריפוי גם בדתות המונותיאיסטיות (ובפולקלור יש לציין), ומאחר שלעיתים רבות ישנן דתות ניאופגאניות ששואבות ממקורות אקלקטיים וביניהם גם מדתות מונותיאיסטיות (ובוויקה ישנן לא מעט מסורות, כך שרק לומר שאדם וויקני נטו זה לא בהכרח מדויק גם אם הוא וויקני), הדברים האלה מגיעים לזה גם (וזה לא מילה גסה, ההיפך). על תפיסת החטא או חוסר אמונה בחטא אינני יכול לענות כי אינני וויקני וגם המעט שאני יודע הוא פחות ממה שאחרים יכולים להציע כתשובה, אבל עצה קצרה - אל תלכי בהכרח בדרך של סבתא שלך, כי את לא יודעת מה היא הייתה באמת. את יודעת מה היו המאפיינים של הדרך שלה, שהם לא ייחודיים לוויקה (אלא אם את יודעת שהיא הייתה בעלת ספר צללים של אחד מהזרמים הוויקנים, השתץייכה למסורות וויקאנית, וכיו''ב). אולי פשוט תלמדי על המאפיינים הללו מכל מני זויות ותעצבי את הדרך שלך? בהצלחה
 
היי

נשמע לי שסבתא שלך הייתה בהרמוניה עם הטבע. אולי תנסי לא להגביל את עצמך לקורת גג אחת (וויקה) ותנסי לבדוק למה את מתחברת. יש המון חומר באינטרנט המון ספרים זמינים בחנויות ותבחני מה מתאים לך.
 
מושג החטא לא קיים בוויקה כפי שהוא קיים

באמונות המונותאיסטיות (יהדות-נצרות-איסלאם), או בדתות אחרות. גם בין דתות ואמונות פגניות שונות, שהוויקה היא רק אחת מהן, יש כאלו שבהן יש "חטאים" לכאורה ובאחרות אין. בוויקה המסורתית וכן בוויקה החדשה אחת העצות (לא כלל, לא מצווה, לא חוק - אלא עצת חכמים) החשובות היא "עשה את שתרצה", כאשר עצה זו מסוייגת ב"כל עוד לא תפגע באף אחד". באנגלית זה נכתב כך - And you harm none, do what you will (המקור הוא באנגלית ארכאית יותר, אך אני מעדיף את זה מובן יותר לקורא הישראלי שיודע אנגלית קצת חדשה יותר). עצה זו נקראת באנגלית The Wiccan Rede. יש המאמינים כי זהו "כלל זהב" פילוסופי/דתי שקיים בדתות רבות, בנוסחים שונים, ומסכם את יחסיו של האדם עם סביבתו וחבריו (ביהדות למשל מוכר כלל הזהב "מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך"). אפשר לקיים דיון פילוסופי מעניין שלם על כך, אבל אם כן - אולי בהודעה נפרדת :) בוויקה המסורתית אין חטאים במובן הקלאסי, וכך גם בוויקה החדשה. קיים כלל המזכיר את הקארמה, ונקרא "החוק המשולש" או "חוק השילוש" אשר גורס כי כל דבר רע אשר תעשה יחזור אליך פי שלוש (או כל דבר טוב), אם כי למיטב הבנתי זה כלל שיצא מהקשרו הנכון, ונוכחתי ללמוד כי יש לא מעטים שכלל לא מאמינים בו. בגדול, כן קיימת האמונה שלכל פעולה יש תוצאה. שלילי/חיובי זה כבר שיפוט אישי שלנו. הוויקה (המסורתית והחדשה) כן מבקשות מהמאמין להיות אחראי לפעולותיו שלו. האלה והאל לא מענישים* אף אחד. על האדם להיות אחראי למעשיו ולתוצאותיהם. דבר זה מעודד חשיבה אישית, ובירור מעמיק יותר לפני ביצוע פעולה - האם היא חייבת להתבצע, או האם יש דרך אחרת לבצע אותה וכן הלאה. * סייג קטן - בוויקה המסורתית, שם קיימות שבועות שתיקה שונות, ישנו הבדל קטן - מאמינים כי מי שמפר את שבועותיו ייענש בסופו של דבר ע"י האלים. הדברים ה"רעים", או הלא ראויים הוא לגלות את סודות הוויקה המסורתית למי שלא ראוי להם - ז"א, שלא עבר חניכה מסורתית, לגלות לאחרים מי החברים בקבוצה שלך ללא רשותם, או לחלוק דברים אישיים וסודות אישיים הקורים והמסופרים במעגל הטקסי עם אנשים זרים. בין אם האלים מענישים או לא, אותו מפר אמון לא יוזמן שוב לאסיפות ולא ייחשב לאדם שראוי להיות בחברתו. גם בחלק מהאמונות הפגניות האחרות, לא רק וויקה, דברים הנאמרים במסגרת מעגל לרוב נחשבים לסודות פרטיים של המשתתפים במעגל, ואין זה אתי לחלוק אותם עם אנשים אחרים - ולעיתים לדבר עליהם בכלל מחוץ למעגל הטקסי הרלוונטי. שוב, לא יהיה כאן שום עונש מהאלים כנראה, אבל אנשים אחרים כנראה לא ירצו לשתף את אותו אדם שגילה את סודותיהם של אחרים לזרים ללא רשות בפעילויות אחרות.
 

יוליה016

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo51.gif../images/Emo51.gif

ואווו תודה רבהה על הפירוט והעזרהה!!!
 

RainBird

New member
מה שטוב בדתות מתחדשות או חדשות זה שיש דגש גדול מאוד על לב המאמין. ייתכן שבקאוונים מסורתיים יותר של וויקה יש דגש רב יותר על אסור ומותר ואתיקה, אבל מהחוויה שלי האלים אינם פשוטים ואין דבר שהוא בעל ערך מוחלט, אסור או מותר- מלבד מה שהלב שלך אומר.
 

5halo

New member
אני רואה ../images/Emo13.gif

שקיבלת תשובות מצויינות אז נישאר לי להגיד ברוכה הבאה לפורום מקווה לראות אותך בעתיד פה הילה
 
למעלה