יש לי שאלה קצת עקיפה

tpolak

New member
יש לי שאלה קצת עקיפה

קיבלתי דיסק של זמרת מסויימת ורציתי להוריד את השירים ל IRIVER שלי. אבל העתקה של השירים לספריה (וגם סתם למחשב) יצרה את הקבצים בגודל KB 1 וכמובן שהשיר ממש לא הועתק. יש לכם מושג למה זה קורה? זה קרה לכם? יש איז דרך בכ"ז להוריד אותם?
 

נדב8

New member
כדי להעביר

שירים בדיסק צריך תוכנה שנקראת cdex...תוריד אותה מכל פורטל תוכנות כלשהו, התוכנה היא חופשית...
 

נדב8

New member
רשמתי "חייב"?

למה אתה מכניס לי מילים לפה?, רשמתי "צריך"... "צריך" ו"חייב" זו בכלל לא אותה מילה... אפשר עם עוד מיליון תוכנות לבצע את הפעולה, רשמתי את זו שלדעתי הכי נוח להשתמש בה...
 

בוזו

New member
אבל

למה סתם להתקין תוכנה שעושה משהו שתוכנה אחרת שיש לך על המחשב עושה נהדר?
 

נדב8

New member
יש כמה

סיבות: א. לא כולם עובדים עם האיריבר פלוס, אפילו כאלה שיש להם אייריבר, לפעמים מעדיפים לסנכרן את המכשיר בצורה אחרת... ב. אני לא מכיר את התוכנה הזו, ואני ממליץ על משהו שאני מכיר.
 

gt-master

New member
WMP לא עושה נהדר>>

קודם כל כדי להמיר איתה ל MP3 צריך להתקין את גירסא 10 שלא באה בווינדוס. 2. היא כן טובה ל WMA אבל לMP3 היא די מוגבלת ולא מיטבית. הכי טובה זה EAC עם מקודד LAME 3.90 . גם CDEX עובדת עם LAME ולכן היא עדיפה בהרבה על WMP מה גם שהיא הרבה יותר קטנה ויש יותר אפשריות קידוד. בקיצר נדב8 צודק .עדיף עם CDEX
 

gt-master

New member
DB POWER -עוד אפשרות טובה

אם יש לך איריבר פלש ממשפחת IFP אז כדי כבר לקודד דרך DB POWER לOGG ולדאוג שהביטרייט יהיה לא פחות מ 96KBPS ואני ממליץ גם שלא יותר כי האיכות יוצאת גם ככה טובה מאוד ויש חיסכון במקום,דבר שחשוב לנגני פלש דליי מגות. OGG ב 96KBPS נשמע הרבה יותר טוב מWMA ב 96 ויותר טוב מMP3 ב 128KBPS. חסרונות: 1.OGG גומר בטריות מהר יותר (באיריבר יש 40 שעות כך שזה לא נורא). 2.לא ניתן לשמוע את הקבצים אחר כך בכל מכשיר כי הרב לא תומך עדיין ב OGG. המלצה נוספת: לקודד את הדיסק ל MP3 ב 192KBPS ובנוסף ל OGG ב 96. כך שיש מאגר שירים שמיועדים לנגן פלש עם מעט מקום ויש מאגר לנגן (עתידי אולי) עם 20 או 40 גיגה.
 

gt-master

New member
אולי Q4 = 128KBPS

Q2=96KBPS ולי זה נשמע כיותר טוב מMP3 ב 128KBPS לעומת WMA ב 96 שנשמע לי מאוד מעוות בתדרים גבוהים. עוד המלצה: קידוד מקובץ MP3 ב 160 או 192KBPS ל OGG (אני בדקתי על 96KBPS) לא גורם לנפילת איכות משמעותית ולמרות שלא ממליצים על המרה מפורמט לפורמט, אני כן ממליץ כי זה נשמע מעולה כמו שקודדתי ישירות מדיסק ל96KBPS. את אותו דבר אני לא יכול להגיד על WMA. קודדתי קובץ WMA ב 192KBPS ל WMA ב 96KBPS והיתה נפילה רצינית בעיקר במצילות. מסקנה אין קשר בין מעבר של פורמטים.OGG ו ATRAC3PLUS מתמודדים יפה עם קידוד חוזר של קבצים (MP3,WMA) ועושים עבודה יפה בלהקטין קובץ בחצי ולשמור על סאונד נכון,ללא עיוותים . בתוכנת MEDIA MANKEY ניתן להמיר ל OGG ולקבוע ביטרייט רצוי הן למינימום והן למקסימום כך שלא מתחשב ב Q1-10
 
תגובות..

טבלת הקבלה בין OG לMP3 http://img.photobucket.com/albums/v347/ran2203/My%20Pictures/Boards/qsettings.jpg אז ככה: OGG הוא אכן מתחרה לMP3 שאמור להשמע יותר טוב ממנו כיוון שהוא מתבסס על שיטות קידוד שונות.. הקטע בהמרה מפורמט לפורמט הוא כזה: כשאתה לוקח קובץ WAV בוא נצא מנק' הנחה שהוא מורכב מ 1 2 3 4. עכשיו בוא נאמר שMP3 משאיר רק את ה 1 2 3 וWMA משאיר רק את ה 2 3 4, כך שבמעבר מWAV לMP3 לWMA תשאר בסוף רק עם 2 3, כנראה שהOGG לוקח את אותם הקבצים של הMP3 כך שבמעבר מקידוד ל128kbps לקידוד של 96kbps שמשתמשים באותם הקבצים תקבל את אותם ה 2 3 4 באיכות של 96. מקווה שאיכשהו היה מובן למה התכוונתי. לגבי הWMA: זה ברור שאם תקח 192kbps שזהו הביט רייט המקסימלי שבן אדם מסוגל לשמוע ותוריד אותו ל96kbps, שזה פחות מהסטנדרט(128) תרגיש הבדל ניכר באיכות. בנוסף, זה תלוי בסוג המוזיקה שאתה ממיר: מוזיקה קלאסית תורגש הרבה יותר מאשר מוזיקה שחורה למשל.
 

gt-master

New member
אז ככה>>

זה לא ככה העניין עם ה 1234 שכתבת. אני מדבר על נסיונות שלי.לקחתי את אותו הקובץ WMA ב 192KB והמרתי אותו ל 96KB גם לOGG וגם ל WMA.למרות המעבר בין WMA ל OGG ,התוצאה שהתקבלה היתה מאוד טובה וממש קשה לקבוע מה זה מה(ה OGG חצי מגודלו של ה WMA 192). לעומת זאת ה WMA אינו משביע רצון ונשמע פגיעה בתדרים גבוהים. על פי נסיון זה אני ממיר עכשיו את כל המוסיקה המועדפת אצלי לקבצי OGG ב 96KB לשמיעה בנגן איריבר שמכיל 512 מגה ויוכל להכיל פי שניים שירים באיכות טובה שנשמעת לי מצויין גם בהשוואה לקבצים המקוריים בביטרייט גבוהה. דרך אגב,גם בסוני שלי אני עושה את אותו הדבר בילית ברירה,הוא תומך רק ב ATRRAC3PLUS שלו ושמתי לב שזה נשמע מצויין גם אחרי קידוד מMP3.
 

kfktj

New member
אם אתם כבר בנושא...

אולי תעזרו לי במשהו- יש לי כמה אלבומים בקבצי wma 192k...אני רוצה לצרוב אותם לדיסק כדי לשמוע בדיסקמן MP3, אז צריך להפוך את הקבצים לMP3...כיצד אני עושה זאת מבלי לאבד מאיכות השמע?
 

gt-master

New member
בלי לאבד לא ניתן אבל>>

תתקין DB POWER +מקודד WMA מהאתר שלהם. תבחר בקבצים הרצויים להמרה ותבחר ב MP3 ב 192KB והוא ימיר. רב הסיכויים שלא תרגיש בהבדל.
 

kfktj

New member
ואם אני אעשה את כל הפעולות שאמרת

רק עם תוכנה שנקראת 4U WMA MP3 Converter זה ישנה משהו? כי גם לה יש את כל המקודדים (WMA,OGG,MP3,WAV,VOX)
 
תראה..

יש מקודדים איכותיים יותר ואיכותיים פחוץ הDB הוא איכותי, התוכנה שהצעת לא שמעתי עליה.
 

tpolak

New member
תודה לכולכם!

לא הייתי באזור כמה ימים, אז... יש לי IRIVER H320. אי אפשר פשוט להעתיק את השיר מהדיסק לספריה? ואיך אני עושה את זה דרך המדיה player?
 
למעלה