יש לי שאלה דחופה!

יש לי שאלה דחופה!

יש לי הדפס אני חושבת שזה הדפס ולא ציור של ראובן רובין, רציתי לדעת איפה אני יכולה לקבל הערכה וחוות דעת בנוגע לזה. ההדפס הוא אני חושבת 40 ס"מ על 40,ובצד השמאלי כתוב 200/200 אני מניחה שהוציאו 200 כאלה ומכיוון שאני יודעת שהוא צייר מאוד מפורסם זכרונו לברכה אודה לכל מי שיכול לעזור תודה רבה וסליחה על האריכות.
 
סביר להניח שזו ליתוגרפיה.

על הדפסים בדרך כלל לא רשומים מספרים. ליתוגרפיות (הדפסי אבן) מודפסות במספר עותקים מסויים. במקרה שלך - 200 עותקים. העותק שנמצא ברשותך הוא האחרון שהודפס. כמה שהסדרה יותר קטנה - העותקים ממנה יותר יקרים, וכמה שהעותק יותר קרוב להתחלה (1, למשל) ולא לסוף (200, במקרה שלך) - הוא יותר יקר. אשר לערך הליתוגרפיה - זה משתנה מאוד בין הציורים השונים, ובין הציירים השונים. לבירור הערך את יכולה להתחיל בבית ראובן בת"א (שהוא המוזיאון הרשמי של ראובן רובין, ומנוהל ע"י כלתו). יתכן שהם אף מוכרים עוד ליתוגרפיות שלו (ממש כמו מוזיאון נחום גוטמן). כמו כן, את יכולה לנסות בבית המכירות "מצא", שעוסק הרבה באמנות ישראלית. רק לשם סדרי גודל - ליתוגרפיות של נחום גוטמן מסדרות של 1000 ושל 500 (בערך 50X70 סמ"ר) עולות בין 300 ל- 450 ש"ח במוזיאון בנווה צדק.
 
למעלה