יש לי שאלה בעניין תחבורה ציבורית

מצב
הנושא נעול.
יש לי שאלה בעניין תחבורה ציבורית

יש לי שאלה בעניין תחבורה ציבורית
במלבורן אוסטרליה . קראתי פירסומים רבים שהמדיניות הממשלתית (הלאומית/המדינתית/העירונית) היא לפתח את תחבורת האוטובוסים בעיר ובסביבה על חשבון התחבורה הרכבתית . לאומת זאת , קראתי באינטרנט על תוכנית של עשור לפיתוח תשתיות במדינת ויקטוריה (שבירתה מלבורן) בהשקעה של 10.5 מיליארד דולר אוסטרלי (קרוב ל- 40 מיליארד ש"ח) . לא כל כל הבנתי את התוכנית ואת אופן חלוקתה : לכבישים , רכבות , אוטובוסים ועוד , והאם היא ממשיכה את המדיניות הממשלתית הטיפשית בהשקעה באוטובוסים על חשבון הרכבות ??? אני היתי במלבורן , עיר מדהימה !!! אבל יש לה בעיית תחבורה רצינית זאת עיר בשטח ענק !!! שטוחה לחלוטין יש בה רכבת קלה (היסטורית) אבל משופצת ויעילה , אבל הפריעה לי מאוד שבעיר כל כך מרכזית כזו , כל ענקית עם קרוב ל-4 מיליון תושבים ומדינה מערבית ועשירה כל כך , אין רכבת תחתית רצינית ומסודרת (יש איזה קו קטן מאוד במרכז העיר שהוא תחתי) ??? האם ידוע לכם על תיכנון ליבנות שם רכבת תחתית נורמלית ??? אני מעלה לכם כמה לינקים למאמרים על הנושא . מצפה לתגובות , עמית גוד
 
תכנון מדורג

יש לי שאלה בעניין תחבורה ציבורית
במלבורן אוסטרליה . קראתי פירסומים רבים שהמדיניות הממשלתית (הלאומית/המדינתית/העירונית) היא לפתח את תחבורת האוטובוסים בעיר ובסביבה על חשבון התחבורה הרכבתית . לאומת זאת , קראתי באינטרנט על תוכנית של עשור לפיתוח תשתיות במדינת ויקטוריה (שבירתה מלבורן) בהשקעה של 10.5 מיליארד דולר אוסטרלי (קרוב ל- 40 מיליארד ש"ח) . לא כל כל הבנתי את התוכנית ואת אופן חלוקתה : לכבישים , רכבות , אוטובוסים ועוד , והאם היא ממשיכה את המדיניות הממשלתית הטיפשית בהשקעה באוטובוסים על חשבון הרכבות ??? אני היתי במלבורן , עיר מדהימה !!! אבל יש לה בעיית תחבורה רצינית זאת עיר בשטח ענק !!! שטוחה לחלוטין יש בה רכבת קלה (היסטורית) אבל משופצת ויעילה , אבל הפריעה לי מאוד שבעיר כל כך מרכזית כזו , כל ענקית עם קרוב ל-4 מיליון תושבים ומדינה מערבית ועשירה כל כך , אין רכבת תחתית רצינית ומסודרת (יש איזה קו קטן מאוד במרכז העיר שהוא תחתי) ??? האם ידוע לכם על תיכנון ליבנות שם רכבת תחתית נורמלית ??? אני מעלה לכם כמה לינקים למאמרים על הנושא . מצפה לתגובות , עמית גוד
תכנון מדורג
יתכן שחלקו הראשון של המאמר "שולי הכביש" יכול לסייע בהבנת תוכניות התחבורה של מלבורן. לערים המשתרעות על שטח רחב - שאין בהן רמות צפיפות המצדיקות תחבורת רכבות - אוטובוסים, מיניבוסים, מוניות ורכב פרטי הם פתרונות תחבורה עדיפים ויעילים.
 

urilei

New member
כן הא?

יש לי שאלה בעניין תחבורה ציבורית
במלבורן אוסטרליה . קראתי פירסומים רבים שהמדיניות הממשלתית (הלאומית/המדינתית/העירונית) היא לפתח את תחבורת האוטובוסים בעיר ובסביבה על חשבון התחבורה הרכבתית . לאומת זאת , קראתי באינטרנט על תוכנית של עשור לפיתוח תשתיות במדינת ויקטוריה (שבירתה מלבורן) בהשקעה של 10.5 מיליארד דולר אוסטרלי (קרוב ל- 40 מיליארד ש"ח) . לא כל כל הבנתי את התוכנית ואת אופן חלוקתה : לכבישים , רכבות , אוטובוסים ועוד , והאם היא ממשיכה את המדיניות הממשלתית הטיפשית בהשקעה באוטובוסים על חשבון הרכבות ??? אני היתי במלבורן , עיר מדהימה !!! אבל יש לה בעיית תחבורה רצינית זאת עיר בשטח ענק !!! שטוחה לחלוטין יש בה רכבת קלה (היסטורית) אבל משופצת ויעילה , אבל הפריעה לי מאוד שבעיר כל כך מרכזית כזו , כל ענקית עם קרוב ל-4 מיליון תושבים ומדינה מערבית ועשירה כל כך , אין רכבת תחתית רצינית ומסודרת (יש איזה קו קטן מאוד במרכז העיר שהוא תחתי) ??? האם ידוע לכם על תיכנון ליבנות שם רכבת תחתית נורמלית ??? אני מעלה לכם כמה לינקים למאמרים על הנושא . מצפה לתגובות , עמית גוד
כן הא?
מפריע שלעיר מערבית מודרנית (גיאגרפית לא כזו מערבית אבל לא משנה) אין רכבת תחתית אה? צרות של עשירים...
 

קובי לו

New member
במלבורן אין צורך ברכבת תחתית

יש לי שאלה בעניין תחבורה ציבורית
במלבורן אוסטרליה . קראתי פירסומים רבים שהמדיניות הממשלתית (הלאומית/המדינתית/העירונית) היא לפתח את תחבורת האוטובוסים בעיר ובסביבה על חשבון התחבורה הרכבתית . לאומת זאת , קראתי באינטרנט על תוכנית של עשור לפיתוח תשתיות במדינת ויקטוריה (שבירתה מלבורן) בהשקעה של 10.5 מיליארד דולר אוסטרלי (קרוב ל- 40 מיליארד ש"ח) . לא כל כל הבנתי את התוכנית ואת אופן חלוקתה : לכבישים , רכבות , אוטובוסים ועוד , והאם היא ממשיכה את המדיניות הממשלתית הטיפשית בהשקעה באוטובוסים על חשבון הרכבות ??? אני היתי במלבורן , עיר מדהימה !!! אבל יש לה בעיית תחבורה רצינית זאת עיר בשטח ענק !!! שטוחה לחלוטין יש בה רכבת קלה (היסטורית) אבל משופצת ויעילה , אבל הפריעה לי מאוד שבעיר כל כך מרכזית כזו , כל ענקית עם קרוב ל-4 מיליון תושבים ומדינה מערבית ועשירה כל כך , אין רכבת תחתית רצינית ומסודרת (יש איזה קו קטן מאוד במרכז העיר שהוא תחתי) ??? האם ידוע לכם על תיכנון ליבנות שם רכבת תחתית נורמלית ??? אני מעלה לכם כמה לינקים למאמרים על הנושא . מצפה לתגובות , עמית גוד
במלבורן אין צורך ברכבת תחתית
יש שם לא קו אחד, אלא כל 16 או 17 הקווים הפרבריים הופכים במרכז העיר לקו אחד מעגלי של רכבת תחתית. ככה הוא משרת כמעט את כל הסיטי (מרכז עסקים ראשי) שגודלו 2*1 ק"מ. הבעיה של מלבורן זה שהיא משתרעת על שטח סופר דופר עצום. אורכו כ-70 ק"מ ורוחבו בין 20 ל-40 ק"מ, תלוי באיזה אזור. מרכז העיר הוא בערך ברבע העליון של השטח הזה. כל 17 הקווים הפרבריים מגיעים, בצורת כוכב ים, ל-5 תחנות הרכבת הפרברית שהם גם רכבת תחתית במרכז העיר. כל הקווים עוברים דרך כל 5 התחנות הללו בתחילת ובסיום הקו (מהעיר לפרברים זה עובר קודם כל בכל התחנות הללו ואז יוצא החוצה. ההיפך, מהפרברים לעיר זה מסיים בסיבוב בכל 5 התחנות הללו, שנמצאות כדקה נסיעה זו מזו). הבעיתיות היא בקשר בין שני פרברים שונים שהם לא סמוכים זה לזה ולא על אותו ציר בדרך למרכז העיר (שכן אז יש קו אחד של רכבת פרברית שמקשרת ביניהם). אוטובוסים יש בין שני פרברים סמוכים בדרך כלל שהם לא על אותו ציר של רכבת פרברית בדרך למרכז. אבל, אם רוצים לסוע מפרבר בשם טוראק (פרבר יוקרתי מאוד עם המון יהודים) לפרבר בשם סנדריגהם, צריך לבצע החלפה ברכבות הפרברים. ליסוע עד לתחנת סאות' יאררה ומשם להחליף לקו לסנדריגהם. וזה עוד מילא, כי שני הפרברים שהבאתי בדוגמא הם במרחק אוירי של לא יותר מ-10 ק"מ זה מזה. אפילו פחות ובקנה מידה המלבורני זה נחשב לא רחוק (כאמור מקצה לקצה מעל 65 ק"מ !). המצב מחריף אם צריך לסוע בין שני פרברים שנמצאים בקו מקביל מבחינת המרחק מהסיטי אבל ביניהם נניח 15 ק"מ. הנסיעות עד לתחנה משותפת של קווים פרבריים עשויה לקחת מעל חצי שעה. כלומר, להמתין כ-10 דקות לרכבת של הפרבר שלך. ליסוע עוד 10 דקות בכוון הסיטי. להחליף בתחנת מפגש, להמתין נניח כ-10 דקות ואז עוד 10 דקות נסיעה לפרבר המבוקש. סה"כ 40 דקות כאשר אם אין המתנה אז 20 דקות נסיעה נטו ברכבת פרברית די מהירה. אם היה קו בין שני הפרברים הללו, כפי שהיו בעבר הצעות לקווים היקפיים (כמו שיש כבישי טבעת סביב מדריד, פאריס, לונדון) הרי שהנסיעה נטו היתה לא 20 דקות עד 40 דקות אלא 7 עד 11 דקות, ועם ההמתנה לרכבת מקסימום 20 דקות. כלומר, המקרה הטוב של 7 דקות מול 20 או 20 מול 40. הבדל משמעותי. ויש לא מעט אנשים שנוסעים בין שני פרברים כאלו. רובם עושים זאת, נחשתם נכון, עם רכבם הפרטי. מכמה סיבות. חוסר תחבורה סביר בין פרברים על אותו הקף ומנגד אין כמעט לא פקקים ולא מצוקות חניה בפרברים המרוחקים מהמרכז. ככל שהפרבר רחוק יותר מהסיטי של מלבורן, ככה הוא סובל פחות מבעיות חניה או מפקקי תנועה בקרבו.
 
תודה על ההסבר

במלבורן אין צורך ברכבת תחתית
יש שם לא קו אחד, אלא כל 16 או 17 הקווים הפרבריים הופכים במרכז העיר לקו אחד מעגלי של רכבת תחתית. ככה הוא משרת כמעט את כל הסיטי (מרכז עסקים ראשי) שגודלו 2*1 ק"מ. הבעיה של מלבורן זה שהיא משתרעת על שטח סופר דופר עצום. אורכו כ-70 ק"מ ורוחבו בין 20 ל-40 ק"מ, תלוי באיזה אזור. מרכז העיר הוא בערך ברבע העליון של השטח הזה. כל 17 הקווים הפרבריים מגיעים, בצורת כוכב ים, ל-5 תחנות הרכבת הפרברית שהם גם רכבת תחתית במרכז העיר. כל הקווים עוברים דרך כל 5 התחנות הללו בתחילת ובסיום הקו (מהעיר לפרברים זה עובר קודם כל בכל התחנות הללו ואז יוצא החוצה. ההיפך, מהפרברים לעיר זה מסיים בסיבוב בכל 5 התחנות הללו, שנמצאות כדקה נסיעה זו מזו). הבעיתיות היא בקשר בין שני פרברים שונים שהם לא סמוכים זה לזה ולא על אותו ציר בדרך למרכז העיר (שכן אז יש קו אחד של רכבת פרברית שמקשרת ביניהם). אוטובוסים יש בין שני פרברים סמוכים בדרך כלל שהם לא על אותו ציר של רכבת פרברית בדרך למרכז. אבל, אם רוצים לסוע מפרבר בשם טוראק (פרבר יוקרתי מאוד עם המון יהודים) לפרבר בשם סנדריגהם, צריך לבצע החלפה ברכבות הפרברים. ליסוע עד לתחנת סאות' יאררה ומשם להחליף לקו לסנדריגהם. וזה עוד מילא, כי שני הפרברים שהבאתי בדוגמא הם במרחק אוירי של לא יותר מ-10 ק"מ זה מזה. אפילו פחות ובקנה מידה המלבורני זה נחשב לא רחוק (כאמור מקצה לקצה מעל 65 ק"מ !). המצב מחריף אם צריך לסוע בין שני פרברים שנמצאים בקו מקביל מבחינת המרחק מהסיטי אבל ביניהם נניח 15 ק"מ. הנסיעות עד לתחנה משותפת של קווים פרבריים עשויה לקחת מעל חצי שעה. כלומר, להמתין כ-10 דקות לרכבת של הפרבר שלך. ליסוע עוד 10 דקות בכוון הסיטי. להחליף בתחנת מפגש, להמתין נניח כ-10 דקות ואז עוד 10 דקות נסיעה לפרבר המבוקש. סה"כ 40 דקות כאשר אם אין המתנה אז 20 דקות נסיעה נטו ברכבת פרברית די מהירה. אם היה קו בין שני הפרברים הללו, כפי שהיו בעבר הצעות לקווים היקפיים (כמו שיש כבישי טבעת סביב מדריד, פאריס, לונדון) הרי שהנסיעה נטו היתה לא 20 דקות עד 40 דקות אלא 7 עד 11 דקות, ועם ההמתנה לרכבת מקסימום 20 דקות. כלומר, המקרה הטוב של 7 דקות מול 20 או 20 מול 40. הבדל משמעותי. ויש לא מעט אנשים שנוסעים בין שני פרברים כאלו. רובם עושים זאת, נחשתם נכון, עם רכבם הפרטי. מכמה סיבות. חוסר תחבורה סביר בין פרברים על אותו הקף ומנגד אין כמעט לא פקקים ולא מצוקות חניה בפרברים המרוחקים מהמרכז. ככל שהפרבר רחוק יותר מהסיטי של מלבורן, ככה הוא סובל פחות מבעיות חניה או מפקקי תנועה בקרבו.
תודה על ההסבר
אז למה ההשקעה של 10.5 מיליארד $ ??? האם בתוכנית הזו יש השקעה בבנית קווים חדשים ??? אתה יכול להסביר לי איך תוכנית העשור שם באה ליפתור את הבעיות שהזכרת ???
 
והאם לדעתך סכום זה לא ניראה קטן

תודה על ההסבר
אז למה ההשקעה של 10.5 מיליארד $ ??? האם בתוכנית הזו יש השקעה בבנית קווים חדשים ??? אתה יכול להסביר לי איך תוכנית העשור שם באה ליפתור את הבעיות שהזכרת ???
והאם לדעתך סכום זה לא ניראה קטן
מידי ???
 

קובי לו

New member
יש מצוקות תנועה במטרופולין מלבורן

תודה על ההסבר
אז למה ההשקעה של 10.5 מיליארד $ ??? האם בתוכנית הזו יש השקעה בבנית קווים חדשים ??? אתה יכול להסביר לי איך תוכנית העשור שם באה ליפתור את הבעיות שהזכרת ???
יש מצוקות תנועה במטרופולין מלבורן
אך ממה שראיתי, שהִיתי שם כמעט שנה ב-2001, פחות חמורות, נניח מניו-יורק או ת"א שלא לדבר על בנגקוק או פאריס ומדריד. שים לב, בכל הערים שנקבתי יש רכבות תחתית או עילית (בבנגקוק יש שני קוים של רכבת שמיימית עילית (ככה היא נקראת) ובניו יורק יש גם וגם) ובכל זאת יש בהן מצוקת תנועה נוראית בשעות הלחץ. חוץ מת"א, כמובן, שעוד אין בה למעט רכבת פרברים מחלק קטן מאוד מפרבריה, שום רכבת ראויה לשמה. טרם קראתי את הקישור שהבאת. מבטיח לקרוא אותו בהקדם ולהגיב עליו. ממה שאני כן ראיתי וגם דברתי עם אנשים שם, חוסר הקשר של רכבות הפרברים לכל הפרברים, הכוונה שיש פרברים רבים שאין להם רכבת לקחת לסיטי (ומעל ל-80% ממקומות העבודה במטרופולין מלבורן נמצאים בסיטי או עד מרחק של 5 דקות נסיעה החוצה בתנאי כביש פתוחים). בנוסף, להרבה אוסטרלים, כמו ישראלים רבים, יש את המנטליות האמריקקית של להיות עם אוטו צמוד. אז נכון ששם רואים אנשי עסקים רבים הנוסעים ברכבות הפרברים לעבודה, עדיין רבים מאוד באים לעיר עם רכבם ומחפשים חניה בחניון כלשהו, כי בסיטי אסור להחנות את האוטו ליותר מחצי שעה או שעה (יש מדחנים וכן הרבה פקחים שאוכפים זאת. ככה ש-99% מבאי הסיטי בפרייבט חייבים להחנות בחניון). נמל התעופה של מלבורן, שהוא השני בגודלו באוסטרליה (אחרי סידני) לא מקושר ברכבת לעיר, למשל. גם הפרברים שנמצאים לא רחוק ממנו לא מקושרים לעיר ברכבת פרברים. רק במרחק יותר קרוב לעיר יש פרברים שיש להם טראם שנוסע לעיר. אבל, הטראם יותר איטי מרכבת הפרברים (נוסע בד"כ על מקסימום 40 עד 50) וכן יש לו תחנות כל נניח 400 עד 500 מ' לעומת כל ק"מ עד קילומטר וחצי ברכבת הפרברים. ככה שהנסיעה בטראם למרחקים גדולים, של מעל 4 ק"מ, מתחילה להיות די ארוכה ומעייפת. מה עוד שבמלבורן בסיטי יש לטראם נתיבים משלה, אך היא לא מקבלת עדיפות ברמזורים. דבר נוסף שהרגיז אותי קלות היה שהתחנה של הטראם היא תמיד, אבל תמיד, לפני הרמזור. כלומר, גם אם הרמזור ירוק הוא צריך לעצור כי יש נוסעים בתחנה ואז מפספסים את הירוק ומחכים לירוק הבא. די דפוק. בארץ כמעט כל תחנות האוטובוס הן אחרי הצומת ולא לפני ! אז נכון שאם יש פקקים בנתיבי המכוניות הטראמים יותר מהירים כי הוא עומד רק פעם אחת ברמזור ומכונית יכולה לחכות מספר מופעים, עדין הטראם יחסית למונית או פרייבט הוא כלי די איטי. שמע, כל מטרופולין ענק מדי כמה שנים צריך לבצע תוכניות חדשות ורפורמות וכו' על מנת לעמוד בקצב התנועה על סוגיה השונים. לא הייתי כבר 5 שנים, לצערי הרב מאוד, בעיר המופלאה הזאת. אקרא את התוכניות ואגיב עליהן הלילה או במהלך מחר.
 

קובי לו

New member
נקודה מעניינת, שימו לב לעמ' 25

יש מצוקות תנועה במטרופולין מלבורן
אך ממה שראיתי, שהִיתי שם כמעט שנה ב-2001, פחות חמורות, נניח מניו-יורק או ת"א שלא לדבר על בנגקוק או פאריס ומדריד. שים לב, בכל הערים שנקבתי יש רכבות תחתית או עילית (בבנגקוק יש שני קוים של רכבת שמיימית עילית (ככה היא נקראת) ובניו יורק יש גם וגם) ובכל זאת יש בהן מצוקת תנועה נוראית בשעות הלחץ. חוץ מת"א, כמובן, שעוד אין בה למעט רכבת פרברים מחלק קטן מאוד מפרבריה, שום רכבת ראויה לשמה. טרם קראתי את הקישור שהבאת. מבטיח לקרוא אותו בהקדם ולהגיב עליו. ממה שאני כן ראיתי וגם דברתי עם אנשים שם, חוסר הקשר של רכבות הפרברים לכל הפרברים, הכוונה שיש פרברים רבים שאין להם רכבת לקחת לסיטי (ומעל ל-80% ממקומות העבודה במטרופולין מלבורן נמצאים בסיטי או עד מרחק של 5 דקות נסיעה החוצה בתנאי כביש פתוחים). בנוסף, להרבה אוסטרלים, כמו ישראלים רבים, יש את המנטליות האמריקקית של להיות עם אוטו צמוד. אז נכון ששם רואים אנשי עסקים רבים הנוסעים ברכבות הפרברים לעבודה, עדיין רבים מאוד באים לעיר עם רכבם ומחפשים חניה בחניון כלשהו, כי בסיטי אסור להחנות את האוטו ליותר מחצי שעה או שעה (יש מדחנים וכן הרבה פקחים שאוכפים זאת. ככה ש-99% מבאי הסיטי בפרייבט חייבים להחנות בחניון). נמל התעופה של מלבורן, שהוא השני בגודלו באוסטרליה (אחרי סידני) לא מקושר ברכבת לעיר, למשל. גם הפרברים שנמצאים לא רחוק ממנו לא מקושרים לעיר ברכבת פרברים. רק במרחק יותר קרוב לעיר יש פרברים שיש להם טראם שנוסע לעיר. אבל, הטראם יותר איטי מרכבת הפרברים (נוסע בד"כ על מקסימום 40 עד 50) וכן יש לו תחנות כל נניח 400 עד 500 מ' לעומת כל ק"מ עד קילומטר וחצי ברכבת הפרברים. ככה שהנסיעה בטראם למרחקים גדולים, של מעל 4 ק"מ, מתחילה להיות די ארוכה ומעייפת. מה עוד שבמלבורן בסיטי יש לטראם נתיבים משלה, אך היא לא מקבלת עדיפות ברמזורים. דבר נוסף שהרגיז אותי קלות היה שהתחנה של הטראם היא תמיד, אבל תמיד, לפני הרמזור. כלומר, גם אם הרמזור ירוק הוא צריך לעצור כי יש נוסעים בתחנה ואז מפספסים את הירוק ומחכים לירוק הבא. די דפוק. בארץ כמעט כל תחנות האוטובוס הן אחרי הצומת ולא לפני ! אז נכון שאם יש פקקים בנתיבי המכוניות הטראמים יותר מהירים כי הוא עומד רק פעם אחת ברמזור ומכונית יכולה לחכות מספר מופעים, עדין הטראם יחסית למונית או פרייבט הוא כלי די איטי. שמע, כל מטרופולין ענק מדי כמה שנים צריך לבצע תוכניות חדשות ורפורמות וכו' על מנת לעמוד בקצב התנועה על סוגיה השונים. לא הייתי כבר 5 שנים, לצערי הרב מאוד, בעיר המופלאה הזאת. אקרא את התוכניות ואגיב עליהן הלילה או במהלך מחר.
נקודה מעניינת, שימו לב לעמ' 25
בתכנית הכוללת (מסמך pdf). יש שם עקומות כמות ההרוגים בתאונות בין השנים 70' ל-2005. כמו בארץ יש ירידה דרמטית בכמות ההרוגים בין שנות ה-70 לימינו. אם כי, שם הצליחו הרבה הרבה יותר טוב. שם הורידו 70% ! מכמות ההרוגים, בעוד שפה רק 30 עד 40 אחוז. עוד נקודה מעניינת מופיעה בעמ' 16. נתח הנסיעות בעיר מלבורן בתח"ץ מכלל השימוש (מכוניות, הולכי רגל ורוכבי אופניים) הוא די מזערי. ממה שאפשר לראות בפאי צ'ארט זה בקושי 5%, לעומת נניח 30% בערי שוויץ.
 

קובי לו

New member
נקודה שמזכירה את האיטיות של

יש מצוקות תנועה במטרופולין מלבורן
אך ממה שראיתי, שהִיתי שם כמעט שנה ב-2001, פחות חמורות, נניח מניו-יורק או ת"א שלא לדבר על בנגקוק או פאריס ומדריד. שים לב, בכל הערים שנקבתי יש רכבות תחתית או עילית (בבנגקוק יש שני קוים של רכבת שמיימית עילית (ככה היא נקראת) ובניו יורק יש גם וגם) ובכל זאת יש בהן מצוקת תנועה נוראית בשעות הלחץ. חוץ מת"א, כמובן, שעוד אין בה למעט רכבת פרברים מחלק קטן מאוד מפרבריה, שום רכבת ראויה לשמה. טרם קראתי את הקישור שהבאת. מבטיח לקרוא אותו בהקדם ולהגיב עליו. ממה שאני כן ראיתי וגם דברתי עם אנשים שם, חוסר הקשר של רכבות הפרברים לכל הפרברים, הכוונה שיש פרברים רבים שאין להם רכבת לקחת לסיטי (ומעל ל-80% ממקומות העבודה במטרופולין מלבורן נמצאים בסיטי או עד מרחק של 5 דקות נסיעה החוצה בתנאי כביש פתוחים). בנוסף, להרבה אוסטרלים, כמו ישראלים רבים, יש את המנטליות האמריקקית של להיות עם אוטו צמוד. אז נכון ששם רואים אנשי עסקים רבים הנוסעים ברכבות הפרברים לעבודה, עדיין רבים מאוד באים לעיר עם רכבם ומחפשים חניה בחניון כלשהו, כי בסיטי אסור להחנות את האוטו ליותר מחצי שעה או שעה (יש מדחנים וכן הרבה פקחים שאוכפים זאת. ככה ש-99% מבאי הסיטי בפרייבט חייבים להחנות בחניון). נמל התעופה של מלבורן, שהוא השני בגודלו באוסטרליה (אחרי סידני) לא מקושר ברכבת לעיר, למשל. גם הפרברים שנמצאים לא רחוק ממנו לא מקושרים לעיר ברכבת פרברים. רק במרחק יותר קרוב לעיר יש פרברים שיש להם טראם שנוסע לעיר. אבל, הטראם יותר איטי מרכבת הפרברים (נוסע בד"כ על מקסימום 40 עד 50) וכן יש לו תחנות כל נניח 400 עד 500 מ' לעומת כל ק"מ עד קילומטר וחצי ברכבת הפרברים. ככה שהנסיעה בטראם למרחקים גדולים, של מעל 4 ק"מ, מתחילה להיות די ארוכה ומעייפת. מה עוד שבמלבורן בסיטי יש לטראם נתיבים משלה, אך היא לא מקבלת עדיפות ברמזורים. דבר נוסף שהרגיז אותי קלות היה שהתחנה של הטראם היא תמיד, אבל תמיד, לפני הרמזור. כלומר, גם אם הרמזור ירוק הוא צריך לעצור כי יש נוסעים בתחנה ואז מפספסים את הירוק ומחכים לירוק הבא. די דפוק. בארץ כמעט כל תחנות האוטובוס הן אחרי הצומת ולא לפני ! אז נכון שאם יש פקקים בנתיבי המכוניות הטראמים יותר מהירים כי הוא עומד רק פעם אחת ברמזור ומכונית יכולה לחכות מספר מופעים, עדין הטראם יחסית למונית או פרייבט הוא כלי די איטי. שמע, כל מטרופולין ענק מדי כמה שנים צריך לבצע תוכניות חדשות ורפורמות וכו' על מנת לעמוד בקצב התנועה על סוגיה השונים. לא הייתי כבר 5 שנים, לצערי הרב מאוד, בעיר המופלאה הזאת. אקרא את התוכניות ואגיב עליהן הלילה או במהלך מחר.
נקודה שמזכירה את האיטיות של
הטראמים. עמ' 44. המהירות הממוצעת בפועל של החשמליות היא 16 קמ"ש בלבד. כלומר בהתחשב בתחנות לאיסוף נוסעים (מהירות 0 אפס בזמן ההעלת נוסעים), רמזורים אדומים, יש הרבה רחובות מחוץ לסיטי (CBD central business district) שהחשמליות חולקות נתיב משותף עם המכוניות, ככה שאם יש פקק החשמלית תקועה גם כן בפקק. בסופו של דבר המהירות הזו היא אכן איטית. בקטעים שאין פקק ויש לה נתיב משלה בכל מקרה היא לא עוברת את ה-50 ורק בשני קוי טראם שהאוסטרלים קוראים להם 'רכבת קלה' (שני קוים מתוך אולי 30 קוי חשמליות) היא מגיעה למקסימום 60 עד 65 קמ"ש. ראיתי זאת במו עיני כשעשיתי נסיעת חובב בקוים אלו. בעמ' 46 יש תמונה של חשמלית כזו שמשמשת כרכבת קלה.
 
וזה רק החמיר

נקודה שמזכירה את האיטיות של
הטראמים. עמ' 44. המהירות הממוצעת בפועל של החשמליות היא 16 קמ"ש בלבד. כלומר בהתחשב בתחנות לאיסוף נוסעים (מהירות 0 אפס בזמן ההעלת נוסעים), רמזורים אדומים, יש הרבה רחובות מחוץ לסיטי (CBD central business district) שהחשמליות חולקות נתיב משותף עם המכוניות, ככה שאם יש פקק החשמלית תקועה גם כן בפקק. בסופו של דבר המהירות הזו היא אכן איטית. בקטעים שאין פקק ויש לה נתיב משלה בכל מקרה היא לא עוברת את ה-50 ורק בשני קוי טראם שהאוסטרלים קוראים להם 'רכבת קלה' (שני קוים מתוך אולי 30 קוי חשמליות) היא מגיעה למקסימום 60 עד 65 קמ"ש. ראיתי זאת במו עיני כשעשיתי נסיעת חובב בקוים אלו. בעמ' 46 יש תמונה של חשמלית כזו שמשמשת כרכבת קלה.
וזה רק החמיר
נסיעה בצהרים מהסיטי לבלקלבה (הרחוב הראשי בשכונת היהודים) נימשך מעל 40 דקות !!!
 

קובי לו

New member
אז סליחה, טפש מי שלוקח

וזה רק החמיר
נסיעה בצהרים מהסיטי לבלקלבה (הרחוב הראשי בשכונת היהודים) נימשך מעל 40 דקות !!!
אז סליחה, טפש מי שלוקח
את הטראם לבלקלבה מהסיטי עצמו. יש רכבת פרברים, בקו לסנדריגהם, שעושה את הנסיעה נטו במשהו כמו 12 דקות, מתחנת פלינדרס סטריט ועד לתחנה של בלקלבה. משם לוקחים טראם שנוסע לאורך הרחוב או הליכה רגלית, של גג, 20 דקות לכל אזור בפרבר הזה. יש תחנות ביניים לאורך שד' סנט קילדה שמי שנמצא שם וצריך לבלקלבה אין לו ברירה, כי אין תחנת רכבת פרברים באזור (שוב, מראה את החסרון של התח"ץ המלבורני) אלא לקחת חשמלית. אבל אם אתה בסיטי עצמו, לוקחים רכבת לבלקלבה. עם ההמתנה לטראם ברחוב עצמו והנסיעה בטראם, הסיפור נמשך פחות מ-30 דקות לעומת ה-40 שתארת. במונית זה נסיעה יקרה מדי... אגב, אם קונים כרטיס או יומי, או לשעתיים, שלא לדבר על שבועי, חודשי או שנתי, הרי שהחשמליות (טראמים) ורכבות הפרברים והאוטובוסים, כולם חולקים את אותו כרטיס (כרטיס משותף בין כל סוגי התח"ץ).
 

קובי לו

New member
אחד ההסברים, ראה עמ' 28 במצגת

תודה על ההסבר
אז למה ההשקעה של 10.5 מיליארד $ ??? האם בתוכנית הזו יש השקעה בבנית קווים חדשים ??? אתה יכול להסביר לי איך תוכנית העשור שם באה ליפתור את הבעיות שהזכרת ???
אחד ההסברים, ראה עמ' 28 במצגת
שם מסופר שבכל בוקר, רק בבוקר לבדו, יש כ-1.25 מליון נסיעות במכונית (לא הבנתי האם 1.25 מליון מכוניות או נוסעים, יש הבדל קטן) בתוך מלבורן. ברכבות נכנסים כל בוקר כ-95,000 איש, בלבד. נניח כ-100 אלף. מאה אלף מול מליון ורבע. פחות מ-9 אחוז. את האחוז הזה הם רוצים לשנות. למשל, מדובר גם על שיפור בכמות ההרוגים בתאונות, דבר שהם הצליחו בצורה פנטסטית לעשות מאז שנות ה-70 לימינו. ירידה של 70% ! הם רוצים להוריד אחוז זה עוד יותר, והם צודקים. שים לב, מלבורן נבחרה כאחת הערים הטובות בעולם כולו בשנים האחרונות. בכל מני סקרים שהגיעו גם לעיתונות הישראלית, של נניח 100 הערים הכי פופולריות לחיות בהן (תעסוקה, פשע נמוך, איכות חיים, תחבורה טובה, נוף וכו') מלבורן היא תמיד בין 10 הכי פופולריות בעולם כולו.
 
ולכן אני שוקל ברצינות לעבור לשם

אחד ההסברים, ראה עמ' 28 במצגת
שם מסופר שבכל בוקר, רק בבוקר לבדו, יש כ-1.25 מליון נסיעות במכונית (לא הבנתי האם 1.25 מליון מכוניות או נוסעים, יש הבדל קטן) בתוך מלבורן. ברכבות נכנסים כל בוקר כ-95,000 איש, בלבד. נניח כ-100 אלף. מאה אלף מול מליון ורבע. פחות מ-9 אחוז. את האחוז הזה הם רוצים לשנות. למשל, מדובר גם על שיפור בכמות ההרוגים בתאונות, דבר שהם הצליחו בצורה פנטסטית לעשות מאז שנות ה-70 לימינו. ירידה של 70% ! הם רוצים להוריד אחוז זה עוד יותר, והם צודקים. שים לב, מלבורן נבחרה כאחת הערים הטובות בעולם כולו בשנים האחרונות. בכל מני סקרים שהגיעו גם לעיתונות הישראלית, של נניח 100 הערים הכי פופולריות לחיות בהן (תעסוקה, פשע נמוך, איכות חיים, תחבורה טובה, נוף וכו') מלבורן היא תמיד בין 10 הכי פופולריות בעולם כולו.
ולכן אני שוקל ברצינות לעבור לשם
תחילה ללימודים (לימודי שף) ואחר כך לחיות שם , אם אני לא טועה היא במקום החמישי בעולם , גם קראתי שלפחות 2 אונברסיטאות במלבורן מדורגות במיקום גבוה מאוד (בין 30 הראשונות) רק לדוגמה הטכניון בארץ נימצא מיתחת ל-100 , ושאר האוניברסיטאות בארץ לא ניכללים כלל ברשימה . היתי שם לפני שנה וזו באמת עיר מדהימה , אבל עדיין לדעתי יש לה בעיית תחבורה רצינית , אולי היום זה לא כל כך נורא אבל לדעתי בעוד כמה שנים זה יהיה מאוד מאוד נורא . בקשר לירידה בתאונות הדרכים , אני הבנתי שהם אמצו את התוכנית הבריטית למילחמה בתאונות הדרכים , על התוכנית הזו עשה חיים הכט תוכנית שלמה . שם היא הצליחה באמת , לדעתי פירסומים של המישטרה בכך שמשנות ה-70 ירדו התאונות ב-40% היא שקרית , מגמתית ובעיקרה משחקי סטטיסטיקה , ראה ערך נתוני הפשיעה לשנת 2005 שהמישטרה הציגה בכך שהיא הורידה את הפשיעה ב-10% פשוט צוחקים לנו בפנים , ראיתי תוכנית על איך שהם שיחקו במיספרים .
 

levikon

New member
תשים לב להבדל הקטן. לא כמות תאונות,

ולכן אני שוקל ברצינות לעבור לשם
תחילה ללימודים (לימודי שף) ואחר כך לחיות שם , אם אני לא טועה היא במקום החמישי בעולם , גם קראתי שלפחות 2 אונברסיטאות במלבורן מדורגות במיקום גבוה מאוד (בין 30 הראשונות) רק לדוגמה הטכניון בארץ נימצא מיתחת ל-100 , ושאר האוניברסיטאות בארץ לא ניכללים כלל ברשימה . היתי שם לפני שנה וזו באמת עיר מדהימה , אבל עדיין לדעתי יש לה בעיית תחבורה רצינית , אולי היום זה לא כל כך נורא אבל לדעתי בעוד כמה שנים זה יהיה מאוד מאוד נורא . בקשר לירידה בתאונות הדרכים , אני הבנתי שהם אמצו את התוכנית הבריטית למילחמה בתאונות הדרכים , על התוכנית הזו עשה חיים הכט תוכנית שלמה . שם היא הצליחה באמת , לדעתי פירסומים של המישטרה בכך שמשנות ה-70 ירדו התאונות ב-40% היא שקרית , מגמתית ובעיקרה משחקי סטטיסטיקה , ראה ערך נתוני הפשיעה לשנת 2005 שהמישטרה הציגה בכך שהיא הורידה את הפשיעה ב-10% פשוט צוחקים לנו בפנים , ראיתי תוכנית על איך שהם שיחקו במיספרים .
תשים לב להבדל הקטן. לא כמות תאונות,
אלה כמות הרוגים בתאונות. היא פחתה באופן ניכר מאז שנות ה-70, וזאת האמת לאמיתה. השאלה היא מה הגורם לזה? ישנם הרבה גורמים אבל החשובים ביותר הם חינוך לחגירת חגורות בטיחות ומכוניות הרבה יותר בטוחות.
 

קובי לו

New member
בקשר לתאונות בארץ, לב צדק לחלוטין

ולכן אני שוקל ברצינות לעבור לשם
תחילה ללימודים (לימודי שף) ואחר כך לחיות שם , אם אני לא טועה היא במקום החמישי בעולם , גם קראתי שלפחות 2 אונברסיטאות במלבורן מדורגות במיקום גבוה מאוד (בין 30 הראשונות) רק לדוגמה הטכניון בארץ נימצא מיתחת ל-100 , ושאר האוניברסיטאות בארץ לא ניכללים כלל ברשימה . היתי שם לפני שנה וזו באמת עיר מדהימה , אבל עדיין לדעתי יש לה בעיית תחבורה רצינית , אולי היום זה לא כל כך נורא אבל לדעתי בעוד כמה שנים זה יהיה מאוד מאוד נורא . בקשר לירידה בתאונות הדרכים , אני הבנתי שהם אמצו את התוכנית הבריטית למילחמה בתאונות הדרכים , על התוכנית הזו עשה חיים הכט תוכנית שלמה . שם היא הצליחה באמת , לדעתי פירסומים של המישטרה בכך שמשנות ה-70 ירדו התאונות ב-40% היא שקרית , מגמתית ובעיקרה משחקי סטטיסטיקה , ראה ערך נתוני הפשיעה לשנת 2005 שהמישטרה הציגה בכך שהיא הורידה את הפשיעה ב-10% פשוט צוחקים לנו בפנים , ראיתי תוכנית על איך שהם שיחקו במיספרים .
בקשר לתאונות בארץ, לב צדק לחלוטין
המשטרה לא משחקת פה בשום נתון. הנתונים השנתיים הם של הלמ"ס (לשכה מרכזית לסטט'). יש ירידה בכמות ההרוגים, בין היתר בגלל חגורות בטיחות, כריות אויר, מכוניות בטיחותיות יותר (למשל מותחני חגורות אוטומטיים ומושכי מנוע למסילה מתחת למושבים), יותר סלולארים לעדי ראיה ככה שמזעיקים מיידית סיוע, שיפור במערכת הרפואה הקונבנציונאלית ועוד כל מני גורמים. בקשר לרמה האקדמאית בארץ. אתה לא לגמרי צודק (לא שאתה לגמרי לא צודק אלא לא לגמרי הכל נכון אצלך). מכון ויצמן יש לו שם עולמי וגם הטכניון בחיפה נחשב על רמה גבוהה בינלאומית.
 
לא אמרתי שהם לא ברמה גבוהה

בקשר לתאונות בארץ, לב צדק לחלוטין
המשטרה לא משחקת פה בשום נתון. הנתונים השנתיים הם של הלמ"ס (לשכה מרכזית לסטט'). יש ירידה בכמות ההרוגים, בין היתר בגלל חגורות בטיחות, כריות אויר, מכוניות בטיחותיות יותר (למשל מותחני חגורות אוטומטיים ומושכי מנוע למסילה מתחת למושבים), יותר סלולארים לעדי ראיה ככה שמזעיקים מיידית סיוע, שיפור במערכת הרפואה הקונבנציונאלית ועוד כל מני גורמים. בקשר לרמה האקדמאית בארץ. אתה לא לגמרי צודק (לא שאתה לגמרי לא צודק אלא לא לגמרי הכל נכון אצלך). מכון ויצמן יש לו שם עולמי וגם הטכניון בחיפה נחשב על רמה גבוהה בינלאומית.
לא אמרתי שהם לא ברמה גבוהה
פשוט הסקר שבוחן את האוניברסטאות בעולם מדרג את המוסדות ברמה הכללית ולא רק הלימודית . 1)רמת הציוד . 2)מס' סטודנטים זרים (בנושא זה ישראל במקום מאוד נמוך) . 3)מחקר . 4)שירותים ויחס לסטודנט (לא ברמת הציוד) . 5)ציונים שנותנים הסטודנטים עצמם על המוסד שלהם . לדעתי רמת הלימודים בארץ היא גבוהה (למרות שהיא יורדת בשנים האחרונות) .
 

mucool2

New member
אבל אוטוטו יש רכבת לעפולה! ../images/Emo13.gif

ולכן אני שוקל ברצינות לעבור לשם
תחילה ללימודים (לימודי שף) ואחר כך לחיות שם , אם אני לא טועה היא במקום החמישי בעולם , גם קראתי שלפחות 2 אונברסיטאות במלבורן מדורגות במיקום גבוה מאוד (בין 30 הראשונות) רק לדוגמה הטכניון בארץ נימצא מיתחת ל-100 , ושאר האוניברסיטאות בארץ לא ניכללים כלל ברשימה . היתי שם לפני שנה וזו באמת עיר מדהימה , אבל עדיין לדעתי יש לה בעיית תחבורה רצינית , אולי היום זה לא כל כך נורא אבל לדעתי בעוד כמה שנים זה יהיה מאוד מאוד נורא . בקשר לירידה בתאונות הדרכים , אני הבנתי שהם אמצו את התוכנית הבריטית למילחמה בתאונות הדרכים , על התוכנית הזו עשה חיים הכט תוכנית שלמה . שם היא הצליחה באמת , לדעתי פירסומים של המישטרה בכך שמשנות ה-70 ירדו התאונות ב-40% היא שקרית , מגמתית ובעיקרה משחקי סטטיסטיקה , ראה ערך נתוני הפשיעה לשנת 2005 שהמישטרה הציגה בכך שהיא הורידה את הפשיעה ב-10% פשוט צוחקים לנו בפנים , ראיתי תוכנית על איך שהם שיחקו במיספרים .
אבל אוטוטו יש רכבת לעפולה!

לעניין דירוג האוניברסיטאות - אתה טועה ובגדול! האוניברסיטה העברית בירושלים מדורגת במקום ה-78, אוניברסיטת תל אביב, והטכניון מדורגות במקומות שבין 100 ל-150, מכון ויצמן בין 150 ל-200, והשאר (באר שבע, בר אילן וחיפה) במקומות 200-300. תשווה את זה למספר התושבים ותגלה שרק הולנד ושווייץ "עוברות" את ישראל. אם תבדוק טוב תגלה גם שלארצות דוברות אנגלית יש יתרון טבעי (אנגלית היא שפת המחקר הבינלאומית), ורוב האוניברסיטאות המדורגות גבוה נמצאות בארה"ב או אנגליה. אוסטרליה כמובן נהנית מהיתרון הזה, ולכן לא מפליא שיש שם אוניברסיטאות שמדורגות גבוה. אם מקזזים את האפקט הזה, ישראל יוצאת אפילו יותר טוב! ומשהו לגבי סטודנטים זרים - עניין השפה הוא בעייתי מאוד, ולכן יש מעט סטודנטים זרים ברוב האוניברסיטאות בארץ. מקרה יוצא דופן הוא מכון ויצמן, ששפת הלימוד בו היא אנגלית (אלא אם כן כל הסטודנטים בקורס מעדיפים שפה אחרת), ויש בו סטודנטים זרים רבים מאוד (בתקופת האינתיפאדה היתה ירידה, אבל לאחרונה הם חוזרים לרמות שלפני שנת 2000). בקיצור - אין לנו במה להתבייש.
 
פורסם ביום מכרז לגבי עבודות

אבל אוטוטו יש רכבת לעפולה!

לעניין דירוג האוניברסיטאות - אתה טועה ובגדול! האוניברסיטה העברית בירושלים מדורגת במקום ה-78, אוניברסיטת תל אביב, והטכניון מדורגות במקומות שבין 100 ל-150, מכון ויצמן בין 150 ל-200, והשאר (באר שבע, בר אילן וחיפה) במקומות 200-300. תשווה את זה למספר התושבים ותגלה שרק הולנד ושווייץ "עוברות" את ישראל. אם תבדוק טוב תגלה גם שלארצות דוברות אנגלית יש יתרון טבעי (אנגלית היא שפת המחקר הבינלאומית), ורוב האוניברסיטאות המדורגות גבוה נמצאות בארה"ב או אנגליה. אוסטרליה כמובן נהנית מהיתרון הזה, ולכן לא מפליא שיש שם אוניברסיטאות שמדורגות גבוה. אם מקזזים את האפקט הזה, ישראל יוצאת אפילו יותר טוב! ומשהו לגבי סטודנטים זרים - עניין השפה הוא בעייתי מאוד, ולכן יש מעט סטודנטים זרים ברוב האוניברסיטאות בארץ. מקרה יוצא דופן הוא מכון ויצמן, ששפת הלימוד בו היא אנגלית (אלא אם כן כל הסטודנטים בקורס מעדיפים שפה אחרת), ויש בו סטודנטים זרים רבים מאוד (בתקופת האינתיפאדה היתה ירידה, אבל לאחרונה הם חוזרים לרמות שלפני שנת 2000). בקיצור - אין לנו במה להתבייש.
פורסם ביום מכרז לגבי עבודות
תשתית לרכבת העמק
 

talitalitali

New member
לא היה ולא נברא

ולכן אני שוקל ברצינות לעבור לשם
תחילה ללימודים (לימודי שף) ואחר כך לחיות שם , אם אני לא טועה היא במקום החמישי בעולם , גם קראתי שלפחות 2 אונברסיטאות במלבורן מדורגות במיקום גבוה מאוד (בין 30 הראשונות) רק לדוגמה הטכניון בארץ נימצא מיתחת ל-100 , ושאר האוניברסיטאות בארץ לא ניכללים כלל ברשימה . היתי שם לפני שנה וזו באמת עיר מדהימה , אבל עדיין לדעתי יש לה בעיית תחבורה רצינית , אולי היום זה לא כל כך נורא אבל לדעתי בעוד כמה שנים זה יהיה מאוד מאוד נורא . בקשר לירידה בתאונות הדרכים , אני הבנתי שהם אמצו את התוכנית הבריטית למילחמה בתאונות הדרכים , על התוכנית הזו עשה חיים הכט תוכנית שלמה . שם היא הצליחה באמת , לדעתי פירסומים של המישטרה בכך שמשנות ה-70 ירדו התאונות ב-40% היא שקרית , מגמתית ובעיקרה משחקי סטטיסטיקה , ראה ערך נתוני הפשיעה לשנת 2005 שהמישטרה הציגה בכך שהיא הורידה את הפשיעה ב-10% פשוט צוחקים לנו בפנים , ראיתי תוכנית על איך שהם שיחקו במיספרים .
לא היה ולא נברא
עמית, מתימטיקה אינה כפופה לשום ספינים של המשטרה. זכור לי היטב (היטב!) כיצד תשדירי השירות בשנות ה-80 (בי"ס יסודי/חט"ב) בערוץ הראשון היחיד והארור היו מלעיטים אותנו בנתוני ההרוגים השנתיים. דובר אז על 350-400 הרוגים בשנה דהיינו כהרוג ליום. והנה אנו בשנת 2005 (השנה האחרונה עם נתונים מן הסתם) ומה מסתבר? מסתבר שבשנה זו היו הכי פחות הרוגים בתאונות מאז שנת 83'! אז מכיוון שיש לי קצת יותר שנים ממך תן לי להזכיר לך מה היה כאן בשנת 83': כשלושה מליון תושבים פחות! (4 לעומת 7) רמת חיים נמוכה בהרבה שהתבטאה בין היתר במיעוט מכוניות. כמעט לאף אחד לא היו שתי מכוניות, והיו יישובים שלמים (כולל עיירת הפיתוח בה למדתי בתיכון) עם מספר כה מועט של מכוניות שבכל פעם שמישהו בעיירה קנה מכונית זה היה שיחת היום בביה"ס! כמעט אותו נפח כבישים - מעט מאד כבישים חדשים נסללו בעשרים השנה האחרונות. אז למרות שהאוכלוסיה גדלה ב-75%, ומספר המכוניות ב-150%, ונפח הכבישים כמעט ולא עלה - מספר ההרוגים נותר כשהיה. הנתונים מהשנים האחרונות מראים על יציבות. אז תגיד שזה לא בזכות המשטרה ולא אתווכח איתך. אבל כל הפניקה המזוייפת והמפוברקת בתקשורת ובעיקר בערוצים המסחריים על הקטל ה"משתולל" בכבישי ארצנו טובה רק להעלאת רייטינג ומכירת פרסומות, ואין לה שום קשר עם המציאות. שורה תחתונה - מספר ההרוגים יורד כל הזמן באופן יחסי ובקצב משמעותי. כל השאר צווחות היסטריות של סוחרי התקשורת השטחיים והצהובים.
 

קובי לו

New member
שים לב למפה בעמ' 37

במלבורן אין צורך ברכבת תחתית
יש שם לא קו אחד, אלא כל 16 או 17 הקווים הפרבריים הופכים במרכז העיר לקו אחד מעגלי של רכבת תחתית. ככה הוא משרת כמעט את כל הסיטי (מרכז עסקים ראשי) שגודלו 2*1 ק"מ. הבעיה של מלבורן זה שהיא משתרעת על שטח סופר דופר עצום. אורכו כ-70 ק"מ ורוחבו בין 20 ל-40 ק"מ, תלוי באיזה אזור. מרכז העיר הוא בערך ברבע העליון של השטח הזה. כל 17 הקווים הפרבריים מגיעים, בצורת כוכב ים, ל-5 תחנות הרכבת הפרברית שהם גם רכבת תחתית במרכז העיר. כל הקווים עוברים דרך כל 5 התחנות הללו בתחילת ובסיום הקו (מהעיר לפרברים זה עובר קודם כל בכל התחנות הללו ואז יוצא החוצה. ההיפך, מהפרברים לעיר זה מסיים בסיבוב בכל 5 התחנות הללו, שנמצאות כדקה נסיעה זו מזו). הבעיתיות היא בקשר בין שני פרברים שונים שהם לא סמוכים זה לזה ולא על אותו ציר בדרך למרכז העיר (שכן אז יש קו אחד של רכבת פרברית שמקשרת ביניהם). אוטובוסים יש בין שני פרברים סמוכים בדרך כלל שהם לא על אותו ציר של רכבת פרברית בדרך למרכז. אבל, אם רוצים לסוע מפרבר בשם טוראק (פרבר יוקרתי מאוד עם המון יהודים) לפרבר בשם סנדריגהם, צריך לבצע החלפה ברכבות הפרברים. ליסוע עד לתחנת סאות' יאררה ומשם להחליף לקו לסנדריגהם. וזה עוד מילא, כי שני הפרברים שהבאתי בדוגמא הם במרחק אוירי של לא יותר מ-10 ק"מ זה מזה. אפילו פחות ובקנה מידה המלבורני זה נחשב לא רחוק (כאמור מקצה לקצה מעל 65 ק"מ !). המצב מחריף אם צריך לסוע בין שני פרברים שנמצאים בקו מקביל מבחינת המרחק מהסיטי אבל ביניהם נניח 15 ק"מ. הנסיעות עד לתחנה משותפת של קווים פרבריים עשויה לקחת מעל חצי שעה. כלומר, להמתין כ-10 דקות לרכבת של הפרבר שלך. ליסוע עוד 10 דקות בכוון הסיטי. להחליף בתחנת מפגש, להמתין נניח כ-10 דקות ואז עוד 10 דקות נסיעה לפרבר המבוקש. סה"כ 40 דקות כאשר אם אין המתנה אז 20 דקות נסיעה נטו ברכבת פרברית די מהירה. אם היה קו בין שני הפרברים הללו, כפי שהיו בעבר הצעות לקווים היקפיים (כמו שיש כבישי טבעת סביב מדריד, פאריס, לונדון) הרי שהנסיעה נטו היתה לא 20 דקות עד 40 דקות אלא 7 עד 11 דקות, ועם ההמתנה לרכבת מקסימום 20 דקות. כלומר, המקרה הטוב של 7 דקות מול 20 או 20 מול 40. הבדל משמעותי. ויש לא מעט אנשים שנוסעים בין שני פרברים כאלו. רובם עושים זאת, נחשתם נכון, עם רכבם הפרטי. מכמה סיבות. חוסר תחבורה סביר בין פרברים על אותו הקף ומנגד אין כמעט לא פקקים ולא מצוקות חניה בפרברים המרוחקים מהמרכז. ככל שהפרבר רחוק יותר מהסיטי של מלבורן, ככה הוא סובל פחות מבעיות חניה או מפקקי תנועה בקרבו.
שים לב למפה בעמ' 37
מדברים שם על קווים הקפיים (לוויניים, אורביטל = לווייני). מה שדברתי עליו עם אנשים כשהייתי שם וכן הזכרתי בתגובה הראשונה שלי לשרשור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה