יש לי שאלה בעברית....חחחחחחחחח

Sודית

New member
יש לי שאלה בעברית....חחחחחחחחח

איך אומרים בעברית לרעש שהאש עושה? כמו למשל אייושת הגלים.....רחש ה.....רישרוש העלים.....ביעבוע המים אז מה אומרים על האש? רחש?
 

maxima

New member
סודית....יש מילה...רק שאני לא זוכרת אותה


כרגע.
 

Sודית

New member
שאלתי בשני מקומות והתשובה אחת - לחש האש

הנה תשובה של מישהי שחזקה מאוד בעברית.... לחש או התפצחות. נהוג לומר שהאש לוחשת או מתפצחת.
 
שאלה יפהפיה, סודית.

בטח אין מילה מקובלת, רק המצאות של סופרים. אגב, כפי שהגבתי ל"שימחת חיים", על גחלים אומרים כמובן "גחלים לוחשות". ידוע ומוכר.
 

Sודית

New member
על הגחלים ידעתי, רציתי לדעת על האש

מסתבר שמשתמשים באותה מילה או במילה "התפצחות" שלא הכרתי כמו התשובה שקיבלתי. תודה פנתרה
 
הנה עוד על קולות האש

האש לוחשת: שרוף. האש צווחת: שרוף. האש שורפת דם. אינני יודע עוד אם רע אני, אם טוב – האש בלבוש אדם. האש לוחכת את כתלי ביתי. עולה סוערת כמחול. את שיר האש מי יתפלל איתי בקהל אילמי הקול? האש לוחשת: טוב. האש צווחת: רע. הו, אלוהי האש, תן כוח לי לשרוף את אש התבערה. "האש לוחשת"/ אברהם חלפי, שירים , הוצאת הקיבוץ המאוחד.
 
בוערת ומסתבר שגם צוחקת

חנוכיה לי יש מילים: שרה גלוזמן לחן: ניסן כהן־מלמד חֲנֻכִּיָּה לִי יֵשׁ צוֹחֶקֶת בָּהּ הָאֵשׁ וְשָׂחָה לִי בַּלָּאט עַל כַּד קָטָן אֶחָד חֲנֻכִּיָּה שֶׁלִּי אוֹרֵךְ נָא הַעֲלִי קָרָה אֲזַי הַנֵּס לָעָם אֲשֶׁר הֵעֵז לִלְחֹם אֱלֵי הַדְּרוֹר עַמִּי הוּא הַגִּבּוֹר חֲנֻכִּיָּה שֶׁלִּי אוֹרֵךְ נָא הַעֲלִי עָמַד בַּצַּד הַפַּךְ הַפַּךְ עִם שֶׁמֶן זַךְ הִדְלִיקוּ בּוֹ הָאוֹר לְשִׁיר וּלְמִזְמוֹר חֲנֻכִּיָּה שֶׁלִּי אוֹרֵךְ נָא הַעֲלִי וּבַהֵיכָל דָּלְקָה חֲנֻכִּיָּה זַכָּה סִפְּרָה בַּלָּאט לַכֹּל כֵּיצַד פֹּרַק הָעֹל חֲנֻכִּיָּה שֶׁלִּי אוֹרֵךְ נָא הַעֲלִי
 

TJ

New member
עד עכשו חשבתי שלשיר יש רק בית אחד

והוא מסתיים בעורך נא העלי.
 

Sודית

New member
חחח, גם אני מכירה רק את הבית הראשון


אף פעם לא שמעתי ששרים יותר ממנו.....
 
למעלה