../images/Emo32.gif אוי סיבכת אותי!
בפורום אחר, למדתי שכשרוצים לכתוב משהו שלא ממש קשור לנושא של הפורום, שמים את האייקון הזה! (מממ... שים איזה עוף על המנגל... אורגיה סביב המדורה...) אבל לא לשם רציתי להגיע הפעם (תנו ל-"מדורה" להתבשל, אגיע לזה אח"כ) בעניין של פגמים: יש ספר נפלא: "הערים הסמויות מן העין" של - איטאלו קאלוינו (אוך רק השמות של האיטלקים האלו!...) למי שלא מכיר: סיפור על מפגש דמיוני (הנה זה כן קשור - פנטזיות) בין מגלה הארצות, מרקו פולו לבין קובלאי חאן, העריץ המונגולי. "ממלכתו של קובלאי חאן גדלה והתרחבה על פני ארצות ומרחבים גדולים כל-כך עד שאינו מסוגל יותר להכיר את כולה..." לכן הוא משתמש בסיפורי הבדיות של פולו, על-מנת לנסות לקבל מושג כלשהו על ממלכתו... באחת השיחות האלו, מנסה קובלאי חאן לבנות "דגם של עיר שממנו אפשר להסיק על כל הערים האפשריות … המכיל בתוכו את כל … הכללים המקובלים. הלא הערים הקיימות רחוקות מכללים אלה במידות ריחוק שונות, ודי יהיה אם אחזה מראש את היוצאים מן הכלל ואחשב את כל הצירופים האפשריים..." "גם אני הגיתי דגם של עיר ממנו אני מסיק על כל האחרות" אמר פולו. "זוהי עיר עשויה כל – כולה רק מן היוצא מן הכלל : איסורים, סתירות, אי התאמות, היפוכם של דברים. אם עיר כמו זו הנה בלתי אפשרית די אפוא כי אפחית מדגם זה את היוצאים מן הכלל, וכך בכל כיוון איליו אתקדם מובטח לי שבסופו של דבר אגיע אל אחת מן הערים אשר, גם אם בדרך של היוצא מן הכלל, אכן קיימות. אולם אינני יכול להרחיק במבצע זה שלי אל מעבר לגבול מסוים: שכן אחרת אשיג ערים שתהיינה מתקבלות על הדעת יותר מכדי שתוכלנה להיות אמיתיות..."