יש לי כמה שאלות על ג'יפים...

Ido4Ever

New member
יש לי כמה שאלות על ג'יפים...

לאבא שלי יש ג'יפ טויוטה לאנד קרוזר...עכשיו יש את המוט הילוכים שכתוב בו H HI L N משהו כזה ... מתי צריך להשתמש באחד מהם בשטח ??...
 

edyc

New member
מצבים בתיבת ההעברה

אני מניח שיש הסבר בספר הרכב, לא? אם אתה לא יודע בכלל מה עושים עם המצבים האלה כדאי שמישהו ידריך אותך בשימוש ברכב. יש גם קורסים של כל מיני חברות. N - ניוטרל. L - יחס העברה נמוך, לנסיעה בתנאים הדורשים יותר כח מהרכב ושליטה בנסיעה איטית (סלעים, בוץ). לגבי הH והHI, אני לא יודע מי מהם מתאים לנסיעה כביש (הנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי פתוח) ומי הנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי נעול, שזה המצב שכדאי להעביר את תיבת ההעברה אליו בכניסה לשטח. בעיקרון הוא מתאים לנסיעה בשבילים. אדי
 

Ido4Ever

New member
אוקי תודה....

יש גם איזה עוד לחצן במוט הילכים... הרגיל שלוחצים עליו מופיע סימן בלוח מחוגים o/d משהו כזה... מה זה אומר ?...
 

edyc

New member
ביטול הילוך יתר

כל הילוך בתיבת ההילוכים שיחס ההעברה שלו גבוה מיחס העברה ישיר (1:1) , למשל 0.75:1, מכונה הילוך יתר. ההילוך החמישי ברוב תיבות ההילוכים הידניות הוא הילוך יתר, ובדרך כלל, בתיבות ההילוכים האוטומטיות בעלות 4 הילוכים קדמיים ההילוך הרביעי הוא הילוך יתר. בקיצור, לחיצה על הלחצן הזה תבטל לך את ההילוך הרביעי. שימושי לבלימת מנוע בנסיעה בכביש או כאשר תיבת ההילוכים נעה בין הילוך 3-4 בעליות (אז "מקבעים" אותה בהילוך 3 לכל היותר). אדי
 
ושוב הדגשה

לא לרדת לשטח ללא הדרכה כלשהיא. נהיגת שטח שונה במהותה מנהיגת כביש והיא תורה שלמה, ואם אתה לא יודע מה אתה עושה רוב הסיכויים שתגרום נזק לרכב, אם לא גם לך ולנוסעיו. הפראדו כלי מצויין, אבל בידיים לא מיומנות הוא לא הולך לעשות את העבודה עבורך. כדאי להתעניין בקורסים, אולי אפילו הסוכנות שלך תוכל להפנות אותך לאחד המותאם לפראדו אם יש (כמו שיש לאיסוזו). סע בזהירות.
 
מצבי תיבת ההעברה

היי, H משמש לנסיעה רגילה בכביש. HL משמש לנסיעה בשטח, ככלל ברגע שירדתם מהכביש, לשלב למצב הזה (ניתן לשלב בכל מהירות כל עוד הגלגלים ישרים, נסיעה ישרה והרפייה רגעית מדוושת הגז). מצב LL הוא מצב לתנאים מיוחדים - עליות חדות, ירידות חדות, שטח טכני בו צריך לנסוע לאט ובשליטה - בקיצור מצבי הכוח או השליטה. לשלב בעצירה מלאה, כשידית ההילוכים הרגילה בניוטרל (N) ואז לשלב. מצב N , משמש בעיקר לגרירה של הרכב במצב תקלה. משלבים את הידית הקטנה למצב וידית ההילוכים גם כן ל -N וניתן לגרור את הרכב. ג'וי
 
למעלה