יש לי חלום

ליאת1313

New member
יש לי חלום ../images/Emo29.gif

שבו עמיר שר עם אביו, שיר משולב עברית-מרוקאית/ערבית, או שיר שהוא כולו במרוקאית. זה נראה לי כמו דבר מרגש מאין כמותו. עמיר ואבי נשמעים נפלא ביחד והעובדה שהם אחים, רק מעניקה לשיר נופך עמוק יותר, חם יותר (לטעמי בכל אופן). אני מאוד אשמח אם בעז"ה באלבום הבא, הם ישירו לנו ביחד. ומבלי להקטין בעוצמות של השירה המשותפת שלהם, יש לי תקווה לביצוע משותף של עמיר ואבא. "יש לי תקווה אם לא למעני אבל למען שנינו יש לי תקווה שבעזרת האמונה נוכל להגשים חלומנו יש לי תקווה".
 

ezraz

New member
כדוגמה חיובית לשיתוף פעולה שכזה...

אתי אנקרי, בדיסק הקודם שלה "הים", דיסק מקסים בפני עצמו, שילבה בכמה שירים קטעי שירה ודיבור את קולה של אמא שלה. יצא מקסים גם בגלל האותנטיות של הקטעים בשפת האם וגם בידיעה על שיתוף הפעולה בין אם לבת. רעיון יפה.
 

maia r

New member
קודם כל בוקר/צהריים טובים לכולם...

והם התחילו כאלו כי ראיתי את סמי הורי המדהים(!) באירוח, גרציה הוא מוציא דיסק...
ליאת- מקורב לעמיר סיפר לי בעבר שהוא ראה ושמע את עמיר ומקסים אביו שרים יחד וזה ממש היה עילוי, כל כך קינאתי בו...ובנוסף הוא אמר שהוא אפילו שר יותר טוב מעמיר אז אם מישהו יכול להיות יותר טוב מעמיר למרות שזה לא בדיוק הגיוני שיש דבר כזה, אז באמת זה יכול להיות רק ה-אבא, "ה-מקור" של הכשרון. לנו נשאר בינתיים רק לפנטז, יום טוב.
 

ליאת1313

New member
מאיה יקירה

"שר יותר טוב מעמיר", או פחות טוב מעמיר... זה עניין של השקפה וזה לאוזני המאזין בלבד. כך או כך...התפוח והעץ...זוכרת? אני בטוחה שיש בינהם נקודות דמיון לא מעטות ושהשילוב מרגש. אגב, מה דעתכם על ביצוע בשלישייה מבית בניון?
 

אי י ל ת

New member
הורים וילדים

כן כן כן. זה רעיון מצויין שאבא מקסים ישיר עם עמיר, ושאבי ישיר איתם גם. זה ממש - אם תרשו לי - "השילוש הקדוש"... אם מוריס אל מדיוני התארח בדיסק, והתזמורת האנדלוסית, אז באמת למה לא להביא לאולפן את אבא מקסים גם???!!?? ועם כבר מדברים על אורחים - הסקורפיונס הרי התארחו אצל שמוליק באולפן והקליטו שם. מה בעצם הם הקליטו שם? למה הם הקליטו בארץ בכלל? ולמה באולפן של שמוליק? את התשובות, לא אני יודעת - אבל - אני ככה בשקט מפנטזת לי, שאולי אולי אולי, גם הם הקליטו משהו ביחד עם עמיר... איזה משהו, כזה כזה כזה מיוחד, לדיסק החדש. נכווווווווווון הסיגנון שלהם זה משהו אחר, אבל, דווקא הקטעים של פיוז'ן, דווקא הקטעים של לערבב סיגנונות שונים לגמרי, יכולים להוליד יצירות פלא. שמוליק? אתה שם? בבקשה.... תגיד לנו שהסקורפיונס הקליטו משהו יחד עם עמיר...... ואם עוסקים בהורים וילדים - עליזה אביב היא אמא של דין דין ששרה עם עידן רייכל. הן הוציאו ביחד דיסק של כל מיני שירי עמים. הדיסק - חביב, לא יצירת פאר. אבל - מסיימת אותו יצירת פאר מופלאה. כן, לא פחות. שיר שע-מ-י-ר כתב להן, קוראים לשיר "ביום אושרך" וזה שיר שאמא ובת שרות אחת לשניה ביום כלולותיה של הבת. רק מלחשוב על השיר עוברת בי צמרמורת, זה ב-פ-י-ר-ו-ש אחד השירים הכי יפים שעמיר כתב - מילים וגם לחן. אז עמיר.... מה עם איזה שיר על "ביום אושרך" שלך עם אבא?!?!?
 

Ayelet AT

New member
סתם נקודה למחשבה על הורים וילדים

ומעבר של יכולות ,כשרונות ושאר תכונות מאב לבן... המטען הגנטי של אדם מורכב ממטענם הגנטי של הוריו . כל הורה תורם 50% מהמטען הגנטי נטו. וכך לכל אדם יש שני "סטים" של גנים אצלו בגנום. יותר מאוחר לפי כל מיני קריטריונים נקבע מי הגן שבעצם יבוא לידי ביטוי מבין השניים (הוא נקרא הלוקוס הדומיננטי, אגב), כך שבעצם כל אדם אמור לקבל את התכונה מאמו או מאביו. אבל... זה לא מדוייק מכמה סיבות, והרלוונטית לשרשור הזה היא שבמעבר של הגן עצמו נניח מאב לבן- הוא עשוי (או עלול, תלוי מה התוצאה) לעבור כמה שינויים בדרך... חלק מהשינויים הם "החלפת חלקים" עם העותק של האמא , חלק עצמאיים ופשוט חל שינוי בגן... אז סתם חשבתי לי בנושא מי שר יותר יפה... הכישרון או אבי הכשרון- אולי איזה גן או גנים שקשורים ליכולות השירה במשפחה שלהם (טוב זה כבר די ברור שזה גנטי במש' הכשרונות לבית בניון) עבר לכשרון עצמו ועבר כמה שינויים בדרך... בכל מקרה התוצאה הסופית היא הדבר הכי נפלא שאני מכירה במוסיקה, וזה מה שחשוב.. או במילים אחרות "איך הוא שר,איך הוא שר,הם רקדו מסביבו בטירוף הוא היה מאושר" (למישהו זה מזכיר במקרה את מאורעות סוף ההופעה במדיטק???? תזכורת: "זז רגע חזק בחיים שלי , אני צריך פה את שמוליק " או משהו בסגנון.... אח כמה געגועים
) אני בהחלט בעד קירוב כשרונות בבית בניון ,בעיקר כי העוצמה האישית והיחס האישי בין אב לבן יתנו בוודאי את אותותיהם על הבמה.
 

ליאת1313

New member
ואם את בענייני נוסטלגיה...

האם זכור לך: "תכירו, זה אבי אחי, האיש שאני הכי אוהב בעולם...בעצם אחרי אבא - אל תפגע. אישה: אמא" - זכור?! אני בטוחה שלכל אחד מהם בנפרד יש את האיכויות שלו, בין אם דומות ובין אם שונות. איכויות. מה שבטוח הוא לפי דבריו של עמיר, שאת אהבתו העזה למוזיקה קיבל מאביו, כמו גם את העוּד הראשון. ואני אסירת תודה לאביו על שני הדברים הגדולים האלה, שלולא הם, היינו כנראה במקום אחר לגמרי...
 

Ayelet AT

New member
תודה לאבא בניון, אבי בניון , למקום

ולרוח שהחדירו בעמיר את המוסיקה הזאת שאני לא יכולה בלעדייה!!!!!
 

ליאת1313

New member
"חלומות שמורים" - אהוד מנור ז"ל

סתם כי בא לי, שימו לב למוטיב ה"אבא", ה"מנגינות" וה"צלילים". אי שם עמוק בתוך תוכנו טמונים קולות וזכרונות מראות רבים שכבר שכחנו ספרי פלאים ומנגינות. כל זכרונות ימים ימימה החלומות הראשונים וכל מילה של אבא אמא שנאמרה לפני שנים. עולם מופלא של ילדותנו רדום בפנים בצל צלילים איתנו הוא עד יום מותנו חבוי בתוך תילי מילים. ולפעמים שריד של ריח או צליל מוכר או קצה מילה משיב אליך גן פורח מחזיר אל קו ההתחלה ושוב אתה חולם כילד ושוב אתה תמים כאז אתה נמצא בתוך התכלת הכל נשמר דבר לא גז. אי שם עמוק בתוך תוכנו טמונים קולות וזכרונות מראות רבים שכבר שכחנו ספרי פלאים ומנגינות.
 

maia r

New member
איפה אדוארד שרטן למה מזכירים

רק את האמא, אז הנה בשבילך- דיון על אבא מקסים...חחח
 

ליאת1313

New member
לאדוארד באהבה...

"לאבא שלי יש סולם מגיע כמעט עד שמיים ואבא שלי כה רעב אוכל ארוחה פעמיים ואבא שלי הוא הטוב מכולם ואבא שלי הוא הכי בעולם ורק בגללי הוא האבא שלי כי הבטיח הוא לי שהוא רק שלי ואבא הביא מתנה קטר על פסים של רכבת ואבא הביא לי בובה יודעת לשיר ולשבת ואבא שלי הוא חכם מכולם ואבא שלי הוא הכי בעולם ורק בגללי הוא האבא שלי כי הבטיח הוא לי שהוא רק שלי..."
 

maia r

New member
"אבא'לה, בוא ללונה- פארק...

נרכב על הסוס הלבן"...אממ... ככה השיר הולך לא?..
 

אדוארד1

New member
הייתי השבוע עם הילדים בלונה פארק.

היה כיף עליתי על כל המתקנים,איבדתי את משקפי הראייה,קיבלתי סחרחורת אבל שמרתי על פאסון.
 

maia r

New member
אדוארד סליחה רוני יה אני לא רגילה

עוד לשם...גם אני הייתי בלונה פארק (ובסופרלנד) ועליתי על כל (!) המתקנים אני ממש גיבורה חחח וזה היה בזכות מישהו שהיה איתי שם ודירבן אותי לעלות איתו על הכל. נשבר המחסום, משתחררים מהפחד.
 

maia r

New member
הייתי שמחה לעלות איתו גם על זה אבל

זה לא מיועד לגילי
 

אדוארד1

New member
הילדים שלי בשלב ההיפ הופ-אב מתבגר

בהמשך לסיפור של הלונה פארק,אז פעם בשלב הילדות שלהם, החוויה בלונה פארק היתה יותר מסעירה.אף אחד לא שמר על פאסון. נמאס לי מאדוארד-רוני
 
למעלה