יש לי הרגשה ש...

AmericanEagle

New member
יש לי הרגשה ש...../images/Emo88.gif

אני חילוני לגמרי, לא שומר מצוות, ליברל גדול אך לא מגדיר עצמי כאתיאיסט מסיבה אחת. נראה לי שאתאיזם לא רק שולל את קיומו של האל וזכותו של כל אחד להאמין, אלא גם שולל את אמונתם של אחרים - כלומר אתם מתעסקים בשאלה שלמעשה שוללת מהדתיים את הזכות לבחור ובעצם מרוקנים אותם מזכות להאמין בו. ולדעתי זה דבר אסור ואבסרוד. אני חושב שעצם התעסקות בשאלה, אולי הכי עתיקה בהיסטוריה האנושית, האם האל קיים או לא. מעסיקה אותכם יותר מאשר אתם צריכים להיות. למה לא להגדיר עצמכם כחילוניים, כך אתם מצד אחד לא שוללים את קיומו של האל אבל מאידך לא מקיימים את מצותיו וחיים את חייכם כרצונכם. כמו שקראתי באחת הודעות - אי אפשר להוכיח את קיומו של האל באותה מידה שאי אפשר לשלול. --------------------------------------------------------------------- The flag stil stand for freedom, and they can´t take that away. Lee Greenwood, Proud to be an American....
 

גאיוס

New member
אתאיזם פלורליסטי ומיתגונן

האתאיזם המערבי מקושר בד"כ לליברליות ולאי כפיה מכל סוג. (חריג -האתאיזם הקומוניסטי רדף דתיים) בד"כ האתאיזם הוא תגובה מיתגוננת מפני הדת המנסה לכפות אמונות תפלות ,עבודת אלילים ופולחן כוחות עליונים -לתפיסתם בהגדרות מעט שונות. האתאיסט לא שולל את זכותו של הדתי להיות דתי. להפך, אתאיסטים ידועים הביעו חשש כי לא כל אחד יכול להתמודד עם התפיסה של העדר אלוהים .
 

יום.

New member
ספר לי על כך

ההרגשה הכללית שלי בפורום הזה הוא שעלי להתגונן רק משום שאני באה ממשפחה דתית.
 

nissimhania

New member
אתאיזם אינו קשור בליברליות

וחבל שאנשים טועים בכך, כי "ליברליות" נשמע דבר טוב, וזה מרמז שההיפך מאתאיזם זה דבר רע. אם האתאיזם מקושר בדר"כ לליברליות, זה רק מתוך התגוננות והצטדקות. למה הכוונה? ככה, אם האתאיסט יפעל להפיץ את אתאיסטיותו באופן מוצהר הוא יצבע את רעיונותיו בצבעים מיסיונריים- הוא יצטייר כשליח מתוך איזושהי אמונה, אמונה אתאיסטית. וכי לא פעם תיקנו ובצדק- במקום "לא מאמין באלוהים", אמור- "מאמין באי קיומו". אך אז יסתור את כל משנתו, כי אין הוא רוצה להיקרא מאמין, אלא כופר. מצד שני קשירת רעיונות חיוביים כמו פלורליזם וליברליות, והקצנתם לתוך משנתו, תוכל (במראית העין שאינה חודרת) לצייר תורה המנוגדת בהחלט לדתות. שהרי אלה הדתות נעדרות מאותם רעיונות של פלורליזם וליברליות, לפחות במובן הקיצוני של תקופתנו. בנוסף, הכופר לא תמיד יטרח לתת תחליף לאמונה הישנה- אם מתוך עצלות, או אם מתוך האמונה שלא ניתן לתת. ניתן לסתום את החור ההענק שנפער ע"י הפלורליזם, בכך שמעלים אותו בכמה דרגות- מדרך התנהלות חברתית לפילוסופית חיים של ממש. זה משרת גם את הצורך בהתגוננות, לא ניתן לתקוף את הפילוסופיה של הפלורליסט כי היא מגדירה עצמה מראש כ"בלתי נתקפת". אגב, המשפט האחרון שלך אומר משהו כזה: איני שולל את זכותך להאמין בדברי שקר והבל, כי איני חושב שאתה חכם מספיק... משמע, אכן האתאיסט מכריח את הזולת לאתאיזם, ממש כמו כל אמונה לא רלטיביסטית אחרת.
 

Hockeytown

New member
אני לא מבין ממש מה אתה רוצה...

אני מאמין שאין אלוהים ומצידי שכל המדינה תחזור בתשובה. זה עניין אישי. שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה. לדעתי להטיף לחזור בשאלה בסגנון דעת אמת הוא מעשה מטופש מאוד.
 
לו כל אחד במדינה

היה יכול לנהוג לפי אמונתו, היית צודק, וארגון דעת אמת היה מיותר. אבל, אתה נאלץ להינשא לפי חוקי הדת. אתה חייב לנוח (לא לעבוד) ביום המנוחה של הדת שאתה שייך לה. אתה נאלץ לממן מערכת חינוך המגדלת דור של טפילים בשם הדת. אין ברירה אלא לעמוד על נפשנו, דעת אמת עושים זאת בהסברה. ולפי הלחץ בקהילה החרדית, גם בהצלחה!
 

masorti

New member
שטויות במיץ עגבניות...

מה הקשר בין הכפייה על נישואיך לבין השאלה האם חז"ל הבדילו בין שפן לארנבת? "דעת אמת" הינה ארגון שמטרתו לחסל בהדרגה את הקהילה הדתית ע"י החזרת תלמידי הישיבה בשאלה. מדובר על שנאה לדת עצמה ולא על מלחמה בכפייה דתית (אמיתית או מדומה).
 
הקשר ברור

הכפיה הדתית יכולה להתקיים במדינה הזו בגלל שיש הרבה שמאמינים שדברי חז"ל הם דברי אלוהים חיים. ולכן אם יצליחו אנשי דעת אמת להוכיח שחז"ל היו לא יותר מבני אנוש, על כל מעלותיהם וחסרונותיהם, על הדברים שהם ידעו והדברים בהם טעו, לא יהיה בסיס לכפייה. גם אם ירון ידען ואנשיו, מתכוונים "להחזיר בשאלה" מסיבות אחרות הידועות להם עצמם (או שלא), עדיין, הכפייה הדתית הנעשית בשם ספרים וסופרים שנתקעו בעבר מצדיקה השבת מלחמה שערה! חזית השכל וההגיון היא לגיטימית כמו כל חזית אחרת.
 

masorti

New member
אין שום קשר...

מה שמטריד את אנשי "דעת אמת" (וכנראה גם אותך) הוא... "שיש הרבה שמאמינים שדברי חז"ל הם דברי אלוהים חיים". והמחשבה היא שאם אנשי הארגון יצליחו במשימתם, לא יהיו אנשים שיאמינו בדת. מסקנה: מטרת הארגון אינה לחסל את הכפייה הדתית, אלא את הדת עצמה. אילו מטרת "דעת אמת" היתה לחסל רק כפייה דתית, הם היו פועלים לשכנע את החרדים לקבל את התפישה הסובלנית של חלקים בציונות הדתית (ראה "מימד" למשל) בענייני דת ומדינה.
 

גאיוס

New member
האומנם העבר דתי והעתיד חילוני?

ב-50 השנים האחרונות אחוז הדתיים עלה וממשיך לעלות בארץ. האיסלם הפנדמנטליסטי מתפשט ופורח הנצרות שבה וחודרת לגוש הקומוניסטי לשעבר.
 
מעניין איך מתחיל להשתנות סגנון

הכותרות בפורום הזה. בינתיים רק "שטויות במיץ עגבניות". מה יהיה בהמשך? כבר סיפרתי בפורום הזה, איך גיליתי כשחזרתי ארצה אחרי הרבה שנות "גלות", שפתאום לכלם יש מזוזות! לגוש הקומוניסטי לשעבר לא שבה וחודרת הנצרות בלבד, אלא גם האיסלם, היהדות ועוד. ולא רק כחזרה למקורות, אלא כאקספנסיה מכוונת מבחוץ! למשל ברוסיה אכן יש עדנה, מצד אחד, לפרבוסלביות (אורתודוקסיוּת), לאיסלם ולבודהיזם המקוריים, אך גם קיימים נסיונות חדירה של הכנסיה הקתולית ושל כנסיות מערביות אחרות לאזורים פרבוסלביים "טהורים", נסיונות חדירת "האיסלם הטהור" הווהאבי, מבית מדרשה של אל-קעידה, לצ´צ´ניה השיעית ולדגסטן, וגם לאזורים הצפוניים יותר, הסוּנים. אנשי חב"ד השתלטו על מוסקבה, העיפו את הרב הראשי הקודם והמליכו במקומו איש שלהם, שבכלל אינו יליד רוסיה או האזור.
 

חי אדר

New member
בין דעת אמת למחזירים בתשובה

האמת כי מטיפים בתשובה ודעת אמת, יש להם מכנה משותף הבא לביטוי בכך, כי הידע מגוייס לעשיית נפשות. כלומר, אין הרצאת הדברים מוצגת על טהרת המחקר . הכל מוגש בצורה הנועדה לגרום את ההשפעה הנרצית. בשל כך, גם מטיפי בתשובה, וגם דעת אמת, עושים שימוש במדע ומגייסים אותו לשרותם. קבוצה קבוצה, סבהתאם לנטיות ולמגמות הנכספות. נקודה זו גם באה לביטוי באופן בו משווקים הצדדים את עצמם. כך למשל: מטיפי בתשובה מוצגים כמדענים לשעבר. ומנגד ירון ידען מוצג כראש כולל ופוסק לשעבר. אופני שימוש אלו בכרטיס אישי, מצביעים כי המטרה היא שיווקית, הפונה לקהל שבוי, שאינו עשוי להבחין בחינה מדוקדקת בין נכונות הטענות, לבין התואר המקצועי של הדובר.
 
למעלה