יש לי בקשת ייעוץ

יוני 04

New member
יש לי בקשת ייעוץ

נתחיל עם קצת מידע כללי אנחנו צעירים (אני 21 הוא 23) אני מבוטלת מיום ראשון ומתחילה ללמוד באוקטובר הוא עובד במפעל מרוויח סביר בהחלט אני גרים אצל ההורים שלי תמיד חשבנו שנגור אצלם כשנתיים (אחרי החתונה) נחסוך אח"כ נכנס לכל הבלגן בית משכנתאה וכאלה השבוע אבא שלי העלה את הרעיון לקנות דירה שנמצאת בתהליך הקמה לשלם משכנתה משך שנתיים ואח"כ לעבור לדירה נשמע רעיון טוב? 2 נק' נוספות אנחנו לא מוצאים קצת על מצרכי מחייה רק על שטויות בשבלנו אנחנו גרים בב"ש המחירים נמוכים לעומת המרכז
 

20ליאת

New member
מסובך...

די תלוי במצב הכלכלי, ובקצב החיסכון שלכם. לא תלוי בכלל(לדעתי), במגורים אצל ההורים, במגורים בב"ש, או בדירה בהקמה... רק בהון העצמי, ובקצב החיסכון, ובגודל המשכורת.
 

יוני 04

New member
אוקיי

אז ככה במגורים אצל ההורים התכוונתי שיש לנו אפשרות לחסוך כל חודש 5000 ש"ח תכפילי את זה ב24 + מתנות מהחתונה ומשכנתאה בקשר לב"ש התכוונתי בשביל ידע כללי שהמיחירים יותר נמוכים וצריל חסוך פחות לגבי הדירה בהקמה זה היה בשביל הקטע שעדיין אין צורך לרכוש גם רהיטים וכאלה
 

נופר30

New member
אני הייתי הולכת על הקטע

רק מה במקום למשכנתא הייתי משלמת לקבלן ואז נשאר לקחת משכנתא קטנה יותר וגם התשלום החודשי יהיה קטן יותר חברה שלי עשתה בדיוק אותו הדבר היא שילמה כל חודש לקבלן סכום נכבד ( במקום לחסוך ) וכך כשהדירה הייתה מוכנה הם היו צריכים לקחת פחות משכנתא ואך זה הולך ? בכל מקרה אתם תגורו אצל ההורים שנתיים ותחסכו בערך 4000 ש"ח עכשוו תחשבו ככה במקום לחסוך תשימו רק 1000 ש"ח בצד ( מס רכישה , עורך דין , מוצרי חשמל , חיבורים שונים ) ועוד 3000 ש"ח תשלמו לקבלן בקיצור אבא שלך די צודק כי זה די אותו הדבר השוני היחיד הוא שלא תצטרכו עוד שנתיים לקחת דירה יד שניה או לחכות עוד שנה שנתיים עד שהדירה מוכנה
 

יוני 04

New member
שני דברים...

1. אנחנו בכל מקרה לא קונים דירה יד שניה כי להורים שלי יש דירה שהם משכירים אז דבילי לקנות דירה נוספת כזאת 2. הסכום לקבלן הוא 3000 לכולם או סתם זרקת סכום? אבל נראה לי מפחיד בגיל 21 שאין לנו חסכונות פתאם להתחייב לסכומים אדירים
 

נופר30

New member
זה הסכום שחברה שלי

שילמה בזמנו לקבלן כל חודש במשך שנתיים עד לקבלת המפתח ועם קבלת המפתח היא לקחה משכנתא
 

yoyo10

New member
תראי

אם לא מפריע לך לגור אצל ההורים שנתיים אז הייתי הולכת על זה וגם אם הכסף של החתונה הולך אלכם ולא מכסה את הוצאות החתונה אז תוכלו לחסוך אותו אני מסכימה עם נופר לגבי הכסף לקבלן. אנחנו לדוגמא לא הינו מסוגלים לגור אצל ההורים אז לנו זה לא היה אקטואלי רק תעשי את החשבון שלך טוב טוב
 

יוני 04

New member
שמעי...

יש הרבה אנשים שהמומים מזה שאני מוכנה לגור שנתיים אצל ההורים ואני לא מבינה למה יש לנו בית גדול 3 קומות לנו יש קומה שלמה לבד (אחותי עזבה ממזמן את הבית) מפנקים אותנו כל יום (אוכל כביסה וכו...) מדי פעם נוסעים לחופשות מחוץ לבית אנחנו כבר גרים שם שנתיים ולא סובלים במיוחד עוד שנתיים לא נמות ולדעתנו עדיף לחכות שנתיים ולהרשות לעצמנו משהו טוב ולא סתם חור כי אנחנו ממהרים לעזוב הפחד שלי הוא ההתחייבות לסכום בלי שיש לנו התחלה כלשהיא ד"א הכסף של החתונה הולך לכיס שלנו בלבד
 

מיoי

New member
אני בדיעה שעדיף לא למהר../images/Emo9.gif

שוב אני יודעת שיש כאלו שלא יסכימו איתי. אבל למה למהר ולהתחייב למשהו שאת לא בטוחה שתעמדי בו? אותי אישית זה מאוד מפחיד! סך הכל גם בסוף (או באמצע) השנתיים תוכלו לקנות דירה חדשה - אולי בשלב שונה - לא תמיד חייבים לחכות כל כך הרבה זמן! ויש היצע גדול מאוד בב"ש! והמחירים בהחלט לא גבוהים. אני הייתי קודם מתחילה לחסוך ורואה איך אני מסתדרת עם הסכומים האלו - עושה כל מיני שיערוכים - ומרגילה את עצמי לסכום כזה בצד. מה שכן אתם יכולים להתחיל להסתובב ולראות מה קורה מסביב, יש לנו חברים בב"ש שהתחילו להסתכל ולא היו סגורים על עצמם שהם באמת רוצים לקנות ראו איזו דירה ברמות שמאוד מצאה חן בעיניהם ובנתיים בזמן הזה (בערך חודשיים) הקבלן כבר הוריד להם 20K$ אז מאוד חשוב שלא תהיו לחוצים - שום דבר לא בורח - ויש מבחר עצום
 

20ליאת

New member
אני מסכימה עם כל מילה!!!

לא לוקחים הימורים בעניין הזה, תמיד ימכרו דירות ואין מה למהר. הייתי מציעה שתמשיכו בכל זאת לגור אצל ההורים אם זה לא עד כדי כך מפריע, ותחסכו. תבדקו כמה אתם יכולים לחסוך טוב טוב, ורק לפי זה לקחת משכנתא. חוצמזה, ככל שחוסכים, ניתן לקחת משכנתא יותר קטנה, וכל 10,000 הם מאוד מאוד חשובים! קחי בחשבון שאם לוקחים משכנתא לזמן ארוך, אז על כל סכום שלוקחים מחזירים בערך פי 2, וזה לא מעט בכלל...
 

יוני 04

New member
נראה לי שכחתי לציין נק'

יש לנו סכום התחלתי נאה המתנות של החתונה + כסף מההורים שלנו+ כסף ממכירת דירה של סבתא אבל הקטע של חתימה על משכנתאה למס' שנים מפחיד
 

יוני 04

New member
איפה הם קנו?

אנחנו גם רוצים ברמות זהו שגם אני מפחדת מהתחייבות אבל אני לא אמורה לפחד כל כך כי אנחנו רגילים לחסוך כסף כל חודש וגם ההורים שלנו נתנים לנו חלקים ולגבי הקבלן... הקבלן שאני רוצה גם ככה מוריד לנו מחיר (בשביל זה יש פרוטקציות)
 

Zlusik

New member
האם שמעת על הקבלן שפשט רגל?

אני לא זוכרת איזה קבלן בדיוק, רק שהיו לו שני פרוייקטים גדולים בב"ש, ברמות בין היתר. אנשים ששילמו לו כספים במזומן, שלא היו מגובים בערבות בנקאית, הפסידו כל מה שהשקיעו. סיפרו לי על זוג שקיבל סכום גדול במזומן ממכירת הדירה הקודמת + ירושה, הם שילמו את מלוא ערך הדירה לקבלן במזומן, ונשארו ללא פרוטה, כי זה לא היה כנגד ערבות בנקאית. אם בכוונתך להעביר כספים במזומן מדי חודש לקבלן, אני מציעה שתבדקי טוב-טוב את מצבו הפיננסי, כדי שלא תפסידו את הסכום הזה. לחליפין, אתם יכולים לסכם איתו, שתפקידו את הכספים בחשבון מיוחד כנגד ערבות בנקאית של הקבלן, ושיהיו לו זכויות בחשבון זה רק לאחר מסירת הנכס לידיכם. נ.ב. אם תשמעי על פרוייק טוב ולא יקר ברמות, שלחי לי מסר בבקשה (גם אנחנו מחפשים, בעיקר קרקע, וברמות בלבד).
 

יוני 04

New member
שמעתי על זה

אני רוצה ללכת על קבלן מעולה על אביסרור הם הכי טובים בעיני או יהלומית פרץ את מחפשת דירה חדשה?
 

uti

New member
ממילא תכננת לגור אצל ההורים שנתיים

אז עדיף כבר לעשות את זה בידיעה שיש דירה חדשה שמחכה לכם
 
למעלה