יש כאן דתיות?

יש כאן דתיות?

שאולי יודעות להסביר לי למה ארבעה ימים אחרי הזרעה, וחמישה אחרי אוביטרל, הרופאה חושבת שאני לא צריכה לצום?
 

שושה164

New member
התרופות האלו מאוד

מצמיאות. נראה לי גם בגלל הסכנה של גירוי יתר שחלתי. תבררי עם הרופאה. אינני דתיה
 
יקירתי אני דתיה ובלי קשר לדת אחרי הזרעה את בתחילת הריון וצום

בס"ד
&nbsp
מסוכן בתחילת הריון אפילו אם את לא יודעת בוודאות אם כן או לא
שיהיה ב"הצלחה
 
עזבי רופאה. תשאלי בפועה

אני לא יודעת לגבי טיפולים כי לא הייתי בטיפולים בתקופה הזו.
אבל כשהייתי בהריון שאלתי רב לגבי מצבי האישי.
רבני פועה מומחים ברפואה והלכה ומבינים בפוריות. הם אלה שיוכלו לפסוק לך באמת מה צריך הלכתית לעשות.
הרופאה, מחמירה או מקלה ככל שתהיה - לא אמורה להחליט עבורך.
אם רב שמבין יגיד לך שאת יכולה לצום, אז אולי זה באמת מה שאת אמורה לעשות.
 
רויאל זה לא ממש הגיוני מה שאת אומרת

הסמכות המטפלת היא הרופאה ולא הרב - מכובד ככל שיהיה.
 
לא מדוייק כי הרופאה לא מתחשבת בהלכה

כמו שכתבתי, לא עברתי טיפולי פוריות בזמן צומות כך שאין לי מושג איך לנהוג.
אבל הרופאה רואה רק את הרפואה. רב רואה הלכה.
רב שמבין ברפואה והלכה (חייב להיות רב שמבין, כמו רבני פועה) - מתייחס לשניהם.

כמובן מדובר על אנשים שדעת הרב חשובה להם. אלה האנשים שילכו לשאול רב לפני בדיקת זרע או לפני טיפול.
אפילו אני שלא שאלתי רב לפני טיפולים (כי לדעתי אף רב לא יגיד לי אם יהיו לי ילדים ובאיזו דרך) - כן שאלתי לפני צום תשעה באב ויום כיפור כשחוויתי צירים בהריון.

אני יודעת שאת לא אדם דתי. גם אני לא אדם שדעת הרב חשובה לו בכל מצב, למרות שאני בחורה חרדית מבני ברק לכאורה

ועדיין יש פה בפורום נשים שדעת תורה חשובה להן מאד. בגלל זה גם אם הרופאה אומרת שלא צריך לצום או שכן צריך לצום - הרב יוכל לפסוק בצורה שתניח את דעתן.
 
כמובן שיש עניין של הלכה אבל ט באב לא חמור כמו יום כיפור לכן

בס"ד
בגלל שהריונות הם תמיד יקרים במיוחד בטיפולים
הנטייה של הרבנים היא להקל כי תורתינו תורת חיים קודם כל
"ונשמרתם מאד לנפשותיכם"
וכל מקרה לגופו
 
בדיוק. כל מקרה לגופו

בשנה שעברה תשעה באב נדחה ולכן היו המון הקלות בצום ההוא.
השנה הוא במועד ולכן צריך להיזהר.
כל אחד ומה שחשוב לו. בצומות אחרים (שהם לא תשעה באב ויום כיפור) אני אישית אפילו לא שואלת כי גם ככה אני לא צמה.
בעלי שעבר ניתוח יום לפני י"ז בתמוז, כן בחר לצום כי זה חשוב לו.
לטעמו ניתוח עיניים לא דוחה צום גם אם קצת כואב לו.
 
במיוחד ערב ט' באב להזכיר כאן את פוע"ה זה מפלג, מעליב ופוגע

רויאל יקרה,

את יודעת באיזו שמחה הגבנו כאן, כולנו, וודאי אני, להצלחתך. שמחה אמיתי שבאה מהלב.
למה את מביאה משהו שמעליב אותנו ומפלג בינינו?

פוע"ה אחד הארגונים הכי פוגעניים, מפלגים ומכאיבים שנתקלתי בהם בתהליך הזה, ביחוד כאדם מאמין.
הרב היקר שלי מלווה כל החלטה שלי בתהליך.
הרופא שלי מתפלל איתי בבית הכנסת.
אני אדם מאמין/מסורתי. רבני פוע"ה פוגעים בנשים כמוני והן רבות כאן.
אלו לא רק הדעות, זה הסגנון שפגע קשות בכל כך הרבה נשים ובילדים שלנו/הילדים עליהם אנחנו חולמות.
דוגמאות בסוף התגובה.
ערב ט' באב, מפליא שהזכרתן אותו.

אם היה ארגון מקביל שחו"ח מאחל לכן, הדתיות הנשואות, שהטיפולים יכשלו, מעדיף שתשארו עריריות, ומעליב את ילדיכן העתידיים, לא הייתי מעיזה להזכיר אותו פה, הייתי נחרדת ועצובה.
אני יודעת שאת חלק מציבור חזק, פריווליגי, ולכן את מתקשה להבין מה היא ההשפלה שאנו חוות.
את חיה חיים שונים בתכלית משלי, ואני עדיין רוצה שתזכי בפרי בטן נוסף, שאת ובעלך והורייך תזכו להניף ילד נוסף, נפלא, באוויר בברית /בריתא, לומר בקול רם "ויקרא שמו/שמה בישראל".
החלומות של צילה ושלי ושל כולן כאן לא פחות ראויים משלך.

בפורום הזה יש ערביות, חילוניות, לסביות, יחידניות ודתיות מכל הזרמים.
אני לא שולחת כאן לארגונים מתנגדים לדתיים ומשפילים אותם, שקוראים למנוע מכן הורות (גם אין כאלו ממש, זה עובד בעיקר הפוך).
למה להביא ארגון שמשפיל, מעליב ופוגע בנשים כאן??

אגב, בניגוד לחוק, כי הוא ממומן גם מכספי ציבור.

תהנו מארגון שמחייל לכשלוננו, מעליב אותנו בראש חוצות בז לנו.
אנחנו נמשיך לייחל להצלחתכן ולשמוח בשמחותיכן.
אהבת ישראל והאדם מחייבת אותי לשמוח עבורכן, אבל רבני פוע"ה לא שמחים עבורי.

ובבניין ציון ננוחם


ראו כאן:

http://mynetjerusalem.co.il/article/153677

כך אומרת הבחורה הדתייה "משפיל, מעליב, מאד לא מכבד"
וכאן:
http://10tv.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1219000

מארגון "קיימא" לתמיכה באמהות יחידניות דתיות נמסר בתגובה כי הן מוחות בתוקף על דבריהם של הרב בורשטיין וד"ר קטן הטוענים שילדים אלו הם "אומללים", "מסכנים" או "בעלי מום". מחקרים פסיכולוגיים החוקרים ילדיהם לאמהות יחידניות מצאו כי אין הבדל משמעותי בין ילדים אלו לילדים אחרים. עוד הוסיפו כי הן מצירות על כך שאנשים שונים בחברה הדתית חוששים להתמודד עם המציאות המשתנה, ועם העובדה שקיום משפחותינו עולה בקנה אחד עם ההלכה.
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1219000

וכאן הרב זיני משווה את היחידנות לישו ולכופרות (!)... ונענה כמובן, שהוא טועה ומטעה...
http://www.srugim.co.il/158315-%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%9D-%D7%99%D7%97%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%95%D7%99%D7%9C%D7%93-%D7%A9%D7%A0%D7%95%D7%A6%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%95%D7%95%D7%A7%D7%94-%D7%9E%D7%AA%D7%A8

והתשובה המצוינת, שמזכירה שדעת תורה היום לא כדעת זיני:

http://www.srugim.co.il/158659-נעדיף-רווקה-ערירית-על-פני-אם-יחידנית-ת
 
וואו איזו תגובה... זו ממש לא הייתה הכוונה שלי

אני בחורה חרדית אומנם אבל לא מכירה הרבה רבנים שמתעסקים בפוריות ויודעים להגיב עליה. אסור ללכת לרב שלא מבין בפוריות ויגיד פסק הלכה מנוגד רק מחוסר הבנה. רב כזה יכול לשלוח מטופלת פוריות יראת שמיים לצום בלי להבין בכלל מה היא עוברת.

לגבי יחידנות, יקירתי... ערב פגישתי עם בעלי עמדתי כבר אצל ד"ר בני חן עם החלטה ללכת לבנק הזרע. יחידנות לא מפחידה אותי.
לא פועה ולא הרב שרלו ולא כל הרבנים כולם היו יכולים לעמוד בדרכי לילד משלי.
וסליחה, אבל לא שמה על כל רב שיגיד לי שאני לא יכולה להיות אמא.
לכן גם לא מכירה את דעתם של פועה בנושא וכל איחול שהוא לא יטריד אותי... ובטח לא יגרום לי לא לשלוח אישה שמתלבטת, לדעת תורה.

אם הייתי אמא יחידנית, דעת תורה הייתה נגדי. אז מה? ידעתי את זה ובחרתי להתעלם.
אם הייתי מחליטה לאהוב את בנות מיני, דעת תורה הייתה נגדי.
האם הייתי לוקחת את זה ככה? אני אישית לא.

לא מכירה את פועה בהקשר הזה אבל כל רב שתשאלי, לא יאשר יחידנות (חוץ מהרב שרלו שמתיר מגיל 37 ורק מזרע של גוי) ולא יאשר יחסים חד מיניים.

ועדיין נשים דתיות זכותן ללכת לדעת תורה גם אם הדבר נוגד את אורח החיים של מישהי כאן.
תגידי, כשבחרת יחידנות או נשים שבחרו לחיות עם נשים - אכפת להן מה רב יגיד? לא. אז מה זה משנה עכשיו?

תגובתי לגבי פועה הייתה בעד דעת תורה למי שמבקשת, ולא נגד נשים כאן שחיות בצורה שבה הן בחרו לחיות את חייהן (וכל הכבוד להן).
אם את חושבת שפועה חורגים מדעת תורה, אדרבא, אשמח שתגידי כאן שמות של רבנים שמבינים בפוריות והלכה כך שיוכלו להוות מענה הולם לנשים שמחפשות את זה.
כי כמו שיש את כל הנשים שציינת כאן... יש כאן גם נשים דתיות וחרדיות שדעת תורה חשובה להן מאד והן צריכות מענה נכון לפנייתן.
 
וסתם אגב... בית הכנסת יקר בתל אביב שנודע בסובלנות שלו

סירב לשתי נשים לערוך ברית (נראה לי זה היה האירוע או נישואין) בתחומי בית הכנסת.
חוץ מבית כנסת רפורמי אין רב אורתודוכסי שיוכל לאשר דבר כזה.

ואז מה? נמחוק את כל הרבנים כולם?
לא. נבין שזו דעתם ואילו אנחנו מחזיקים בדעה אחרת ומקבלת.
אבל לצערנו לא נוכל אישית לפסוק עבור נשים שמתלבטות בענייני הלכה.
 
את בכלל אדם מאד סובלני ומכיל, ועיין יש חשיבות לרבנים

את מצטיירת לי כאדם מאד סובלני, מכיל ופתוח, עם המון גמישות ויכלות לראות את הצד בשני.
זה ניכר בעוד הרבה פוסטים שכתבת על כל מני נושאים, לא רק הלכתיים- משפחה, חברות וכו'....
אבל בישראל היום אנו חיים לפי הלכה אורתודוכסית בלבד.
יש קהילות שיווניות משגשגות, אבל אין להן מעמד חוקי.
כשגוף ממלכתי מעליב ופוגע, יש לזה משקל.
אני חושבת שבפורום כזה יש לזה פחות מקום.
התפקיד שלנו כאן לסייע זו לזו ולחזק אחת את השנייה וזה ארגון שמאד מעליב.
יש הבדל בין לפסוק הלכה לבין להביע אותה שוב ושוב בדרך שפוגעת באנשים.
כתוב בפרקי אבות "עשה לך רב", אנחנו בוחרות לנו רב.
יש לי רב מדהים ואהוב, שבדיוק מתכתב איתי ומחזק :)
כמוך, אני בוחרת את הדרך האמונית שלי.
אני פשוט מציעה להזכיר את הארגון הזה בהודעות פרטיות, או להפנות בכבוד אמיתי לפורומים יותר מתאימים.
כאן עדיף לשמור על כבוד כולן.
 
אפשר להיעלב מדיון הלכתי, אבל אני לא רואה טעם בזה.

אישית אני לא ממש אוחזת בתפיסת העולם של מכון פוע"ה, אבל גם לא רואה מה הטעם להיעלב מעמדתם ההלכתית. זכותם, וזכותם לא לתמוך במה שנוגד את השקפת העולם שלהם. אם הם מקבלים כפסי ציבור זה בעייתי, אבל יש עוד ארגונים שמקבלים כספי ציבור ומעליבים כל מיני מגזרים בישראל.

ותכלס אני גם לא כזו דוסית (לדוגמא לא שאלתי מתי ואיך לעשות בדיקות זרע ולא שאלתי על הזרעה לפני טבילה), אבל תשעה באב זה משהו קצת אחר, והם מבינים גם בהלכה וגם בפוריות אז מבחינתי זה המקום לפנות אליו.
גם אגודת אפרת שנויה מאוד במחלוקת ועדיין, אם מישהי תכנס לכאן ומהבקשה שלה יהיה ברור שזה המקום להפנות אותה אליו, זה מה שאני אעשה, בין אם אני מחבבת את מה שהם עושים ואת השקפת עולמם ובין אם לא.
 
עלבון הוא רגש,לא הגיון והבעיה לא בהלכה, אלא בסגנון המכאיב

הבעיה לא בהלכה.
הבעיה בסגנון.
תשימי לב בבקשה למובאות שהבאתי. נשים רבות נפגעות מאד מהסגנון ולא מהתוכן.
קשה לי מאד להבין למה ארגון שרואה בעצמו סמכות רוחנית מתנהל בצורה שמכאיבה לאנשים.
אני מציעה שאם יש איזשהו ארגון שמכאיב לחלק מהנשים כאן, לא מכבד את זכותן לאמהות בדרכן, ומעליב אותן, הוא יוזכר בהודעות פרטיות בלבד.
כאן זה בית של תמיכה, לא מקום לפילוג, מכאובים ועלבונות.
זה מקום של התאחדות סביב כאב משותף, וברוך ה' גם שמחות.
ופחות מתאים כאן להביא גופים שמפלגים ומבדילים בנינו.

צום מועיל לצמות
 
בטח שיש, תראי כמה כבוד הדדי יש פה בד"כ-ערביות, לסביות, דתיות

אחרי אי אלו שיחות עם נשים מהפורום היפה הזה, מעידה שיש כאן מהכל, נפגשתי/דיברתי עם משפחה ערבית, יחידנית דתיה, זוג חילוני...
כולן חיות כאן בכפיפה אחת, , ותומכות זו בזו וכולן רוצו רק שתתקיים בהן ברכת הפורום: "ברוכה הבאה לשהות קצרצרה".
יש מעט מאד ארגונים פוגעניים כלפי נשים, שמפלים בניהן.
רוב הגופים שעוסקים בפוריות מאד שיווניים והחוק גם דורש זאת.
אז אם החוק שיוויני, והנשים כאן תומכות בצורה שיווינית, למה להכניס פגיעות ומחלוקות?
 

a morph

New member
הרופאה נותנת לך את חוות דעתה הרפואית

שמבוססת בין היתר על תחזית מזג האוויר למחר. הבחירה היא שלך האם להקשיב לה או לא.
 

חנונה8

New member
אני דתיה, לא יודעת להסביר את הסיבה, אבל כן יודעת

שהרבה נשים קיבלו פסק כזה.
תתקשרי למכון פוע"ה.
 
למעלה