ישראל כץ: תוואי הרכבת הנוכחי לירושלים יוסב לרכבת קלה

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
זאת לא מטרת הטיעון

אני חושב על כמה וכמה מקרים אקטואליים במדינת ישראל שבהם אפשר
לאמץ את המשפט האחרון שלך בכיוונים שכנראה לא ממש ימצאו חן בעיני חלק מתומכי תחנת הרכבת בכותל בשרשור הזה ובכלל.

משפט כזה יכול להופיע בהקשרים שונים - נוחים יותר ונוחים פחות.

אם מגיעים למשפטים כאלה על מנת לנסות לחזק את הדיעה התומכת בתחנת רכבת בכותל, אז הדיעה הזו נמצאת בבעייה קשה.
זאת לא מטרת הטיעון
מטרתו היא לגלות עד כמה מגוכחת העמדה של "חוק העולם" , "אינטרסים של אנושות" ו"רגשות".
אני בסה"כ שם מראה ומוכיח שטיעונים אלה מגוכחים לא פחות מאמונה בחדי קרן.

אני לא הראשון שמשתמש בטענה הזאת והיא לא נוחה לשני הכוונים ופה אתה צודק.
הרבה מחברי פורום אוהבים להשתמש בטעון דומה בדיונים על תחבורה ציבורית בשבת (שאני אגב לא מתנגד לה).
לפי תגובתך אני מקווה שאתה חושב בצורה דומה ותגיד שגם שם שהצורך בתחבורה ציבורית בשבת הוא בבעיה קשה אם משתמשים בטיעונים כאלה שם.
לי כמובן הטיעונים האלה לא מפריעים לא לכאן ולא לשם.
 

Bus Nerd

Active member
בקיצור אתה מסוג האנשים שיהרסו את הכותל ויבנו במקומו קניון

זאת לא מטרת הטיעון
מטרתו היא לגלות עד כמה מגוכחת העמדה של "חוק העולם" , "אינטרסים של אנושות" ו"רגשות".
אני בסה"כ שם מראה ומוכיח שטיעונים אלה מגוכחים לא פחות מאמונה בחדי קרן.

אני לא הראשון שמשתמש בטענה הזאת והיא לא נוחה לשני הכוונים ופה אתה צודק.
הרבה מחברי פורום אוהבים להשתמש בטעון דומה בדיונים על תחבורה ציבורית בשבת (שאני אגב לא מתנגד לה).
לפי תגובתך אני מקווה שאתה חושב בצורה דומה ותגיד שגם שם שהצורך בתחבורה ציבורית בשבת הוא בבעיה קשה אם משתמשים בטיעונים כאלה שם.
לי כמובן הטיעונים האלה לא מפריעים לא לכאן ולא לשם.
בקיצור אתה מסוג האנשים שיהרסו את הכותל ויבנו במקומו קניון
 

matrix200200

Active member
ברור שלא, כותל הרבה יותר רווחי


בקיצור אתה מסוג האנשים שיהרסו את הכותל ויבנו במקומו קניון
ברור שלא, כותל הרבה יותר רווחי

וברצינות, לא ברור לי כיצד הטיעון הלגיטימי (בעיני לפחות), שלפעמים לפגוע ב"רגשות" זה לא בהכרך דבר רע.
מזכיר לי את הסיפור המפורסם על מושל בריטי בהודו שדיבר אם אחד המקומיים.
המקומי אמר לו, שמנהג ה"סאטי" (שריפת נשים אחרי מות הבעל) הוא קדוש לעם ההודי ובריטים גורמים לחילול הקודש בנסיונות שלהם למנוע אותו.
ענה לו המושל הבריטי:
"אני מכבד מאוד את המנהגים המקומיים, אבל יש לי גם מנהגים דתיים משלי.
והדת שלי אומורת שמי ששורף את האשה אחרי מות בעלה יוצא להורג בתלייה.
אז אתם תשרפו את הנשים שלכם ואנחנו נתלה אתכם אחר כך"

לגיטימי לא?
 
הצורך בתחבורה ציבורית בשבת בהחלט בבעיה קשה כאשר הטיעונים

זאת לא מטרת הטיעון
מטרתו היא לגלות עד כמה מגוכחת העמדה של "חוק העולם" , "אינטרסים של אנושות" ו"רגשות".
אני בסה"כ שם מראה ומוכיח שטיעונים אלה מגוכחים לא פחות מאמונה בחדי קרן.

אני לא הראשון שמשתמש בטענה הזאת והיא לא נוחה לשני הכוונים ופה אתה צודק.
הרבה מחברי פורום אוהבים להשתמש בטעון דומה בדיונים על תחבורה ציבורית בשבת (שאני אגב לא מתנגד לה).
לפי תגובתך אני מקווה שאתה חושב בצורה דומה ותגיד שגם שם שהצורך בתחבורה ציבורית בשבת הוא בבעיה קשה אם משתמשים בטיעונים כאלה שם.
לי כמובן הטיעונים האלה לא מפריעים לא לכאן ולא לשם.
הצורך בתחבורה ציבורית בשבת בהחלט בבעיה קשה כאשר הטיעונים
בעדו מלווים בזלזול באמונה דתית.
 

aryeri

Member
"החוק העולמי". מעניין את הסבתא.

לא יקרה ואסור שיקרה. טמטום מוחלט לטעמי (ואני אתאיסט)
גם מבחינה ארכיאולוגית בעומק ההר, גם מבחינה תחבורתית-הנדסית, גם מבחינת החוק העולמי (!) וגם מבחינת כדאיות כלכלית. שלא לדבר על הרס מקום שבאמת קדוש להרבה אנשים ובאופן כללי היסטורי ואין להחריבו. יש תקדים של בניית מטרו של רומא מתחת לקולוסיאום ולשרידי העיר העתיקה וזה לטעמי נורא, ולראיה הם הסתבכו שם עם ארכיאולוגיה במשך עשרות שנים.
"החוק העולמי". מעניין את הסבתא.
מועצת הביטחון גם השוותה את הציונות לגזענות.
השלטון האחרון שהיה מוכר מבחינה בינלאומית בשטח העיר העתיקה, הכותל, מזרח ירושלים ויהודה ושומרון היה המנדט הבריטי.
החוק הבינלאומי לא מכתיב את המוסר ואת החוק העולמי, כי מי שכותב אותו אינו מוסרי בעצמו. ואתה לא יודע כמה פעמים ארה"ב בעצמה עוברת על החוק הבינלאומי בכל מיני דברים.
האו"ם ומוסדותיו הם מוסדות שעבר עליהם הכלח.
 

matrix200200

Active member
בלי לפגוע ברגשות של אף אחד

"החוק העולמי". מעניין את הסבתא.
מועצת הביטחון גם השוותה את הציונות לגזענות.
השלטון האחרון שהיה מוכר מבחינה בינלאומית בשטח העיר העתיקה, הכותל, מזרח ירושלים ויהודה ושומרון היה המנדט הבריטי.
החוק הבינלאומי לא מכתיב את המוסר ואת החוק העולמי, כי מי שכותב אותו אינו מוסרי בעצמו. ואתה לא יודע כמה פעמים ארה"ב בעצמה עוברת על החוק הבינלאומי בכל מיני דברים.
האו"ם ומוסדותיו הם מוסדות שעבר עליהם הכלח.
בלי לפגוע ברגשות של אף אחד
זה די סימבולי שיש באשכול זה פרה אדומה ו"חוק עולמי".
יש הרבה מאוד משותף בין שני מושגים הללו

1. שנייהם לא קיימים כרגע.
2. יש אנשים שעבורם מושגים הללו קשורים בעתיד טוב יותר ואסוציאציות משיחיות.
 

Ccyclist

Well-known member
הפרה האדומה היא הגזמה פראית כדי להדגים מצב מגוכח.

בלי לפגוע ברגשות של אף אחד
זה די סימבולי שיש באשכול זה פרה אדומה ו"חוק עולמי".
יש הרבה מאוד משותף בין שני מושגים הללו

1. שנייהם לא קיימים כרגע.
2. יש אנשים שעבורם מושגים הללו קשורים בעתיד טוב יותר ואסוציאציות משיחיות.
הפרה האדומה היא הגזמה פראית כדי להדגים מצב מגוכח.
טכנית היו דברים מעולם - חלק ממסלול ה DLR בלונדון היה ויאדוקט רכבת שעבר בלב מיכלי גז בעידן הויקטוריאני ולכן הרכבות שנסעו בקו ההיסטורי במאה ה19 היו רתומות לסוסים.
&nbsp
ההצעה להמשך הקו למעלה אדומים, אפקטיבית מתחת להר הבית, פשוט הזמינה הנחתה כזו שמשלבת הלכה (אפר פרה אדומה נגד טומאה) והיסטוריה רכבתית, ובלי לערב את האיסלאם שכבר הצית אינטיפדות על מנהרות הכותל וביקור ראש האופוזיציה דאז בהר הבית. שומר נפשו ירחק מפרוייקט שירגיז גם את החקדים וגם את הערבים.
&nbsp
בתרחיש "אמת הרכבת" שיצרתי בפוטושופ ומוצג בארכיון הפורום שלוחת הכותל מהחאן חוצה את גיא בן הינום על ויאדוקט ("אמה") וסובב את הר ציון עד לנקודה (מתוארת, ללא ביצוע גראפי) שבה התוואי עולה לחומות העיר בנקודה שבין הרובע הארמני ליהודי. מסלול עילי כזה אינו מחבל בתת הקרקע הרגישה דתית וארכאולוגיה. לטעמי רק"ל בעל מסלול דומה (תחנה סופית מחוץ לשער האשפות, מסילה על עמודים עם תחנת ביניים בהר ציון ותחנה בטיילת שער יפו ומשם חיבור לרשת הרק"ל) יענה על צרכי התחבורה של באי הכותל מתחנת ממילא ושאר המערכת העירונית ללא נזק לעיר העתיקה ומשחקי גפרורים פוליטיים ודתיים.
&nbsp
&nbsp
 

aryeri

Member
למעלה אדומים מהכותל לא חייבים לעבור מתחת להר הבית

הפרה האדומה היא הגזמה פראית כדי להדגים מצב מגוכח.
טכנית היו דברים מעולם - חלק ממסלול ה DLR בלונדון היה ויאדוקט רכבת שעבר בלב מיכלי גז בעידן הויקטוריאני ולכן הרכבות שנסעו בקו ההיסטורי במאה ה19 היו רתומות לסוסים.
&nbsp
ההצעה להמשך הקו למעלה אדומים, אפקטיבית מתחת להר הבית, פשוט הזמינה הנחתה כזו שמשלבת הלכה (אפר פרה אדומה נגד טומאה) והיסטוריה רכבתית, ובלי לערב את האיסלאם שכבר הצית אינטיפדות על מנהרות הכותל וביקור ראש האופוזיציה דאז בהר הבית. שומר נפשו ירחק מפרוייקט שירגיז גם את החקדים וגם את הערבים.
&nbsp
בתרחיש "אמת הרכבת" שיצרתי בפוטושופ ומוצג בארכיון הפורום שלוחת הכותל מהחאן חוצה את גיא בן הינום על ויאדוקט ("אמה") וסובב את הר ציון עד לנקודה (מתוארת, ללא ביצוע גראפי) שבה התוואי עולה לחומות העיר בנקודה שבין הרובע הארמני ליהודי. מסלול עילי כזה אינו מחבל בתת הקרקע הרגישה דתית וארכאולוגיה. לטעמי רק"ל בעל מסלול דומה (תחנה סופית מחוץ לשער האשפות, מסילה על עמודים עם תחנת ביניים בהר ציון ותחנה בטיילת שער יפו ומשם חיבור לרשת הרק"ל) יענה על צרכי התחבורה של באי הכותל מתחנת ממילא ושאר המערכת העירונית ללא נזק לעיר העתיקה ומשחקי גפרורים פוליטיים ודתיים.
&nbsp
&nbsp
למעלה אדומים מהכותל לא חייבים לעבור מתחת להר הבית
זה תלוי בזווית שבה הרכבת נכנסת לכותל. ייתכן שניתן להוציא אותה מהעיר העתיקה באזור שער האשפות והכותל הדרומי, דרומית להר הבית. זה הכל תלוי בזווית שבה הרכבת באה מכיוון כללי מערב.
 

matrix200200

Active member
לגמרי וכנ"ל לגבי חוק עולמי ורגשות של מוסלמים (כולם הזיות)

הפרה האדומה היא הגזמה פראית כדי להדגים מצב מגוכח.
טכנית היו דברים מעולם - חלק ממסלול ה DLR בלונדון היה ויאדוקט רכבת שעבר בלב מיכלי גז בעידן הויקטוריאני ולכן הרכבות שנסעו בקו ההיסטורי במאה ה19 היו רתומות לסוסים.
&nbsp
ההצעה להמשך הקו למעלה אדומים, אפקטיבית מתחת להר הבית, פשוט הזמינה הנחתה כזו שמשלבת הלכה (אפר פרה אדומה נגד טומאה) והיסטוריה רכבתית, ובלי לערב את האיסלאם שכבר הצית אינטיפדות על מנהרות הכותל וביקור ראש האופוזיציה דאז בהר הבית. שומר נפשו ירחק מפרוייקט שירגיז גם את החקדים וגם את הערבים.
&nbsp
בתרחיש "אמת הרכבת" שיצרתי בפוטושופ ומוצג בארכיון הפורום שלוחת הכותל מהחאן חוצה את גיא בן הינום על ויאדוקט ("אמה") וסובב את הר ציון עד לנקודה (מתוארת, ללא ביצוע גראפי) שבה התוואי עולה לחומות העיר בנקודה שבין הרובע הארמני ליהודי. מסלול עילי כזה אינו מחבל בתת הקרקע הרגישה דתית וארכאולוגיה. לטעמי רק"ל בעל מסלול דומה (תחנה סופית מחוץ לשער האשפות, מסילה על עמודים עם תחנת ביניים בהר ציון ותחנה בטיילת שער יפו ומשם חיבור לרשת הרק"ל) יענה על צרכי התחבורה של באי הכותל מתחנת ממילא ושאר המערכת העירונית ללא נזק לעיר העתיקה ומשחקי גפרורים פוליטיים ודתיים.
&nbsp
&nbsp
לגמרי וכנ"ל לגבי חוק עולמי ורגשות של מוסלמים (כולם הזיות)
רק חבל שאמונות דתיות שלך הופכות את הטענות למגוכחות.
אם רק תעזוב את ההזיות על "רגשות" של מוסלמים תשמע הרבה יותר משכנע.
אתה הרי בריטי עכשיו נכון?
תפתח את ספרו של שצ'רצ'יל שכתב על הקרב של אומדורמן ואולי תשכיל קצת

אם אני לא טועה עד היום יש רחוב בלונדון על שם הקרב הזה.
זה שיעור היסטורי מאלף בהחלט על מה עושים אם רגשות של מוסלמים נפגעות.
 

Ccyclist

Well-known member
וחרדים? אתם משחקים באש ומסכנים מתחם עתיקות יחיד בחשיבותו באר

לגמרי וכנ"ל לגבי חוק עולמי ורגשות של מוסלמים (כולם הזיות)
רק חבל שאמונות דתיות שלך הופכות את הטענות למגוכחות.
אם רק תעזוב את ההזיות על "רגשות" של מוסלמים תשמע הרבה יותר משכנע.
אתה הרי בריטי עכשיו נכון?
תפתח את ספרו של שצ'רצ'יל שכתב על הקרב של אומדורמן ואולי תשכיל קצת

אם אני לא טועה עד היום יש רחוב בלונדון על שם הקרב הזה.
זה שיעור היסטורי מאלף בהחלט על מה עושים אם רגשות של מוסלמים נפגעות.
וחרדים? אתם משחקים באש ומסכנים מתחם עתיקות יחיד בחשיבותו באר
ץ.
&nbsp
כבר הסברתי מדוע תחנה אחת בממילא עם פוטנצירל לחיבור לתוואי הישן הגיונית יותר ומשרתת את כל האזורים הרלוונטים.
&nbsp
הכותל הוא מוקד אחד מתוך ארבעה, וגם אם תהיה תחנה מיותרת במרכז העיר תחנה בו אינה משרתת את אזור המלונות או את שער יפו. אין בדיוק איך לפזר נוסעים מתחנה שיעדה ספציפי כל כך בחתבורה משלימה למוקדים האחרים בעיר העתיקה ובקרבתה ואני בספק אם פיר יציאה נוסף באזור רחוב דוד יכול שלא לפגוע בארכאולוגיה. מי שרוצה להגיע לכותל לא רוצה שרחבת הכותל תהפוך למסוף תחבורה.
&nbsp
כאמור - מדובר בתא שטח ייחודי ורגיש של 1 ק"מ רוחב ו1.5 ק"מ אורך שעדיף לשרת אותו מבחוץ במקום להכניס אליו פרויקטי תשתית גדולים.
 

matrix200200

Active member
כבר הסכמתי שדווקא הכותל לא בהכרך מקום אידאלי

וחרדים? אתם משחקים באש ומסכנים מתחם עתיקות יחיד בחשיבותו באר
ץ.
&nbsp
כבר הסברתי מדוע תחנה אחת בממילא עם פוטנצירל לחיבור לתוואי הישן הגיונית יותר ומשרתת את כל האזורים הרלוונטים.
&nbsp
הכותל הוא מוקד אחד מתוך ארבעה, וגם אם תהיה תחנה מיותרת במרכז העיר תחנה בו אינה משרתת את אזור המלונות או את שער יפו. אין בדיוק איך לפזר נוסעים מתחנה שיעדה ספציפי כל כך בחתבורה משלימה למוקדים האחרים בעיר העתיקה ובקרבתה ואני בספק אם פיר יציאה נוסף באזור רחוב דוד יכול שלא לפגוע בארכאולוגיה. מי שרוצה להגיע לכותל לא רוצה שרחבת הכותל תהפוך למסוף תחבורה.
&nbsp
כאמור - מדובר בתא שטח ייחודי ורגיש של 1 ק"מ רוחב ו1.5 ק"מ אורך שעדיף לשרת אותו מבחוץ במקום להכניס אליו פרויקטי תשתית גדולים.
כבר הסכמתי שדווקא הכותל לא בהכרך מקום אידאלי
הייתי מתמקד בצרכים של תיירות חוץ בדגש על תיירים שמגיעים ליום אחד.
לדעתי הנגשה של אתרי תיירות בירושלים עבור קהל יעד הזה, היא חשובה ביותר.
לא רואה בעיה בפגיעה ברגשות של מוסלמים וגם של חרדים.
כפי שכבר אמרתי, יעבור להם.
פיתרון של אוטובטס לא מקובל עליי כאמצעי תחבורה נוח עבור אנשים שלא ממש יש להם זמן ללמוד על תחבורה ציבורית במדינה זרה.
השיווק של קו הרכבת ישיר משדה תעופה לשלל אתרי תיירות שרוב תיירים מעוניינים בהם, נשמע לי הרבה יותר הגיוני.

לא יודע אם קראת.
לאחרונה יצא לי לקרוא תיאור של בחור אמריקאי על נסיעתו לקובה.
מן הסתם הוא אמר שהטיול היה מחריד וקטל את המדינה.
בלי להביע דעה על מה שכתב, רוב הטיעונים שלו (וגם המגיבים ) היו שלמדינה כזאת צריך לנסוע רק אחרי הכנות ערוכות.
וזה בדיוק שורש הבעיה.
הדור החדש הוא דור של סיפוק מיידי.
אנשים מחליטים על טיול בצורה הרבה יותר ספונטנית מאשר מה שהיה בעבר.
לכן אנו צריכים לראות איך לספק את הקהל הזה ואיך לספק חוויה טובה גם לתייר שלא עשה שיעורי בית והחליט בין רגע שבא לו לראות את המקומות הקדושים לנצרות, כותל, או כיפת הסלע.
 

Ccyclist

Well-known member
ולכן בממילא צריך שילוט ברמה בינ"ל עם מסלולי הרק"ל.

כבר הסכמתי שדווקא הכותל לא בהכרך מקום אידאלי
הייתי מתמקד בצרכים של תיירות חוץ בדגש על תיירים שמגיעים ליום אחד.
לדעתי הנגשה של אתרי תיירות בירושלים עבור קהל יעד הזה, היא חשובה ביותר.
לא רואה בעיה בפגיעה ברגשות של מוסלמים וגם של חרדים.
כפי שכבר אמרתי, יעבור להם.
פיתרון של אוטובטס לא מקובל עליי כאמצעי תחבורה נוח עבור אנשים שלא ממש יש להם זמן ללמוד על תחבורה ציבורית במדינה זרה.
השיווק של קו הרכבת ישיר משדה תעופה לשלל אתרי תיירות שרוב תיירים מעוניינים בהם, נשמע לי הרבה יותר הגיוני.

לא יודע אם קראת.
לאחרונה יצא לי לקרוא תיאור של בחור אמריקאי על נסיעתו לקובה.
מן הסתם הוא אמר שהטיול היה מחריד וקטל את המדינה.
בלי להביע דעה על מה שכתב, רוב הטיעונים שלו (וגם המגיבים ) היו שלמדינה כזאת צריך לנסוע רק אחרי הכנות ערוכות.
וזה בדיוק שורש הבעיה.
הדור החדש הוא דור של סיפוק מיידי.
אנשים מחליטים על טיול בצורה הרבה יותר ספונטנית מאשר מה שהיה בעבר.
לכן אנו צריכים לראות איך לספק את הקהל הזה ואיך לספק חוויה טובה גם לתייר שלא עשה שיעורי בית והחליט בין רגע שבא לו לראות את המקומות הקדושים לנצרות, כותל, או כיפת הסלע.
ולכן בממילא צריך שילוט ברמה בינ"ל עם מסלולי הרק"ל.
התייר לקולוסיאום יורד מהרכבת בטרמיני וממשיך במטרו. התייר למצודת לונדון יורד בטרמינל העילי הרלוונטי לכיוונו וממשיך בתחתית. שום נזק תיירותי לא יגרם מכך שבממילא תוצג מפה עם הקו השחור (הר נוף - כותל), ה"סגול" (חיבור הכחול והאדום שישרת את המלונות) והאדום תוך ציון התחנות. התייר העצמאי המודרני רגיל להשתמש ברשת מסילתית עירונית.
&nbsp
מה שכן - יש לכלול את הנסיעה ברק"ל בנסיעה הבינעירונית (בבריטניה אפשר לקנות כרטיס יומי לונדוני משולב בכל כרטיס יום בינעירוני לעיר).
&nbsp
מבחינת התייר העצמאי תחנה בממילא תביא אותו למלון בהחלפה מינימלית משדה התעופה או לעיר העתיקה בהחלפה מינימלית (כניסה בשער יפו, נסיעה חזרה מהכותל, במצב אחר אפשר לדבר על רק"ל סובב חומות שישרת את כל רבעי העיר העתיקה) מתל אביב. התייר העצמאי הלא יהודי אינו מעוניין בכותל בלבד אלא בעיר העתיקה כמכלול וכן באזור המלונות.
&nbsp
התייר הישראלי רואה בשיטוט ברחובות העיר העתיקה בדרכו לכותל חלק מהחוויה ורק"ל דרך הר ציון לכותל תיתן לו חוויה נופית בין ממילא לכותל ולהיפך. המתחם בממילא מזיז את מרכז הכובד של העיר חזרה לכיוון העיר העתיקה וחיבור הרקל הקיים והשלוחה לכותל תאפשר לתחנה יחידה בממילא לשרת את באי מרכז העיר.
 

matrix200200

Active member
זה כבר סיפור אחר.

ולכן בממילא צריך שילוט ברמה בינ"ל עם מסלולי הרק"ל.
התייר לקולוסיאום יורד מהרכבת בטרמיני וממשיך במטרו. התייר למצודת לונדון יורד בטרמינל העילי הרלוונטי לכיוונו וממשיך בתחתית. שום נזק תיירותי לא יגרם מכך שבממילא תוצג מפה עם הקו השחור (הר נוף - כותל), ה"סגול" (חיבור הכחול והאדום שישרת את המלונות) והאדום תוך ציון התחנות. התייר העצמאי המודרני רגיל להשתמש ברשת מסילתית עירונית.
&nbsp
מה שכן - יש לכלול את הנסיעה ברק"ל בנסיעה הבינעירונית (בבריטניה אפשר לקנות כרטיס יומי לונדוני משולב בכל כרטיס יום בינעירוני לעיר).
&nbsp
מבחינת התייר העצמאי תחנה בממילא תביא אותו למלון בהחלפה מינימלית משדה התעופה או לעיר העתיקה בהחלפה מינימלית (כניסה בשער יפו, נסיעה חזרה מהכותל, במצב אחר אפשר לדבר על רק"ל סובב חומות שישרת את כל רבעי העיר העתיקה) מתל אביב. התייר העצמאי הלא יהודי אינו מעוניין בכותל בלבד אלא בעיר העתיקה כמכלול וכן באזור המלונות.
&nbsp
התייר הישראלי רואה בשיטוט ברחובות העיר העתיקה בדרכו לכותל חלק מהחוויה ורק"ל דרך הר ציון לכותל תיתן לו חוויה נופית בין ממילא לכותל ולהיפך. המתחם בממילא מזיז את מרכז הכובד של העיר חזרה לכיוון העיר העתיקה וחיבור הרקל הקיים והשלוחה לכותל תאפשר לתחנה יחידה בממילא לשרת את באי מרכז העיר.
זה כבר סיפור אחר.
לגמרי מסכים שאם אכן מתברר שבניית תחנה כזאת לא משתלמת, אז בהחלט יש לאפשר נסיעת המשך נוחה עבור התיירים.
עדיין בדעה שעבור תיירים שבאים ליום אחד, הרכבת הכבדה שמביאה אותם עד היעד עדיין יותר נוחה וקל יותר לשווק אותה בחו"ל
 

Ccyclist

Well-known member
ואם היעד הוא בכנסיית הקבר או שווקי העיר העתיקה ?

זה כבר סיפור אחר.
לגמרי מסכים שאם אכן מתברר שבניית תחנה כזאת לא משתלמת, אז בהחלט יש לאפשר נסיעת המשך נוחה עבור התיירים.
עדיין בדעה שעבור תיירים שבאים ליום אחד, הרכבת הכבדה שמביאה אותם עד היעד עדיין יותר נוחה וקל יותר לשווק אותה בחו"ל
ואם היעד הוא בכנסיית הקבר או שווקי העיר העתיקה ?
במצב כזה יציאה ברחבת הכותל אפילו עם תנאי הצניעות המופחתים של הרחבה העליונה היא בעייתית, וההגעה ליעד מחייבת טיפוס בעליות של שווקי העיר העתיקה. עדיף לצאת במדרגות נעות לטיילת שער יפו ושם לבחור בין הליכה דרך העיר העתיקה לרק"ל סובב חומות.
&nbsp
יציאה בתחנת הביניים המיותרת במרכז העיר אינה רלוונטית לתייר כזה שיעדו העיקרי ברובע הנוצרי, וממילא יוצרת חיבור טוב בין העיר העתיקה למרכז העיר שיכול לפתות את התיירות לעיר העתיקה להמשיך לעיר החדשה.
 

Ccyclist

Well-known member
יותר מכך - החרדים לא יקבלו נזירות ברחבת הכותל.

ואם היעד הוא בכנסיית הקבר או שווקי העיר העתיקה ?
במצב כזה יציאה ברחבת הכותל אפילו עם תנאי הצניעות המופחתים של הרחבה העליונה היא בעייתית, וההגעה ליעד מחייבת טיפוס בעליות של שווקי העיר העתיקה. עדיף לצאת במדרגות נעות לטיילת שער יפו ושם לבחור בין הליכה דרך העיר העתיקה לרק"ל סובב חומות.
&nbsp
יציאה בתחנת הביניים המיותרת במרכז העיר אינה רלוונטית לתייר כזה שיעדו העיקרי ברובע הנוצרי, וממילא יוצרת חיבור טוב בין העיר העתיקה למרכז העיר שיכול לפתות את התיירות לעיר העתיקה להמשיך לעיר החדשה.
יותר מכך - החרדים לא יקבלו נזירות ברחבת הכותל.
 

matrix200200

Active member
עוד פעם, לא מעניין אותי מה חרדים יחשבו בנושא

יותר מכך - החרדים לא יקבלו נזירות ברחבת הכותל.
עוד פעם, לא מעניין אותי מה חרדים יחשבו בנושא
אם המקום לא נוח לתיירים, בוא תגיד לי האם יש מקום שכן ישפר באופן ניכר גישה של תיירים לקודשי הנצרות.
אם אין מקום (פיזית לא ניתן לבנות תחנה כזאת), או שהסיפור יהיה יקר מדיי, אז בסדר בוא נעזוב את הראיון ונסתכל על חלופות כמו רכבת הקלה שהצאת.
בוא רק נאמר את אמת שרכבת הקלה (שלא לדבר על אוטובוס) היא חלופה פחות טובה והיא בסה"כ פשרה.
 
רכבת קלה היא חלופה פחות טובה למה?

עוד פעם, לא מעניין אותי מה חרדים יחשבו בנושא
אם המקום לא נוח לתיירים, בוא תגיד לי האם יש מקום שכן ישפר באופן ניכר גישה של תיירים לקודשי הנצרות.
אם אין מקום (פיזית לא ניתן לבנות תחנה כזאת), או שהסיפור יהיה יקר מדיי, אז בסדר בוא נעזוב את הראיון ונסתכל על חלופות כמו רכבת הקלה שהצאת.
בוא רק נאמר את אמת שרכבת הקלה (שלא לדבר על אוטובוס) היא חלופה פחות טובה והיא בסה"כ פשרה.
רכבת קלה היא חלופה פחות טובה למה?
במיפוי הצרכים הכולל של קישוריות העיר העתיקה, האם היא חלופה פחות טובה?

בוא נראה מה תהיה התפלגות הנוסעים בקו הרכבת המהיר לירושלים, לאחר שזה ייפתח, וכמה אחוזים מתוכם יהיו תיירים ולאחר מכן נסיק מסקנות לגבי טיב החלופות לקישוריות לעיר העתיקה בכלל ולכותל בפרט.
 

matrix200200

Active member
היא פחות טובה משני סיבות

רכבת קלה היא חלופה פחות טובה למה?
במיפוי הצרכים הכולל של קישוריות העיר העתיקה, האם היא חלופה פחות טובה?

בוא נראה מה תהיה התפלגות הנוסעים בקו הרכבת המהיר לירושלים, לאחר שזה ייפתח, וכמה אחוזים מתוכם יהיו תיירים ולאחר מכן נסיק מסקנות לגבי טיב החלופות לקישוריות לעיר העתיקה בכלל ולכותל בפרט.
היא פחות טובה משני סיבות
1. הרק"ל הקיים הוא לא בדיוק שיא הנוחות.
וסביר בהחלט לחשוב שכך יהיה גם אם הקווים הנוספים.
דובר כבר על זה שיש בעיות אם כרטוס, עמידה ברמזורים, צפיפות וכן הלאה.

2. כי עדיף לא להחליף לעוד אמצעי תחבורה ציבורית אם אפשר בלי.
נדמה לי שזה ברור.

אם כל זאת, אם אין ברירה ואכן הבנייה היא יקרה מדיי, מסובכת מבחינה טכנית אז עדיף רק"ל ובוודאי עדיפה רק"ל על פני האוטובוסים שהם דיי סיוט גם בירושלים וגם במקומות אחרים בארץ.
 

yair480

Active member
רק"ל הוא לא אידאלי אבל עדיף בתוואי העירוני

היא פחות טובה משני סיבות
1. הרק"ל הקיים הוא לא בדיוק שיא הנוחות.
וסביר בהחלט לחשוב שכך יהיה גם אם הקווים הנוספים.
דובר כבר על זה שיש בעיות אם כרטוס, עמידה ברמזורים, צפיפות וכן הלאה.

2. כי עדיף לא להחליף לעוד אמצעי תחבורה ציבורית אם אפשר בלי.
נדמה לי שזה ברור.

אם כל זאת, אם אין ברירה ואכן הבנייה היא יקרה מדיי, מסובכת מבחינה טכנית אז עדיף רק"ל ובוודאי עדיפה רק"ל על פני האוטובוסים שהם דיי סיוט גם בירושלים וגם במקומות אחרים בארץ.
רק"ל הוא לא אידאלי אבל עדיף בתוואי העירוני
אזור סובב העיר העתיקה מאתגר תחבורתית ולכן יש את פתרון הרכבל ממתחם התחנה שאמור לסייע באופן חלקי להנגיש את העיר העתיקה למגיעים מירושלים ומחוץ לעיר.
וכמו כן עדיף לזכור שרוב היוממים לכותל מגיעים משכונות שונות בירושלים ועבורם עדיף רק"ל בציר סובב העיר העתיקה ובגלל קשיים הנדסיים שיהיה חד כיווני במקטע שקרוב לחומות .
או שלחילופין לאלו שמקשים בהליכה יהיה קו אוטובוס תדיר בסובב עיר עתיקה שיקח אנשים מתחנת הרכבת בממילא ומהרכבת הקלה בשער שכם ואילו מי שיש לו כוח ילך ברגל את הקילומטר הזה ויהנה מהדרך.
 

aryeri

Member
הרכבל הוא לא הדבר הכי יעיל להרבה אנשים.

רק"ל הוא לא אידאלי אבל עדיף בתוואי העירוני
אזור סובב העיר העתיקה מאתגר תחבורתית ולכן יש את פתרון הרכבל ממתחם התחנה שאמור לסייע באופן חלקי להנגיש את העיר העתיקה למגיעים מירושלים ומחוץ לעיר.
וכמו כן עדיף לזכור שרוב היוממים לכותל מגיעים משכונות שונות בירושלים ועבורם עדיף רק"ל בציר סובב העיר העתיקה ובגלל קשיים הנדסיים שיהיה חד כיווני במקטע שקרוב לחומות .
או שלחילופין לאלו שמקשים בהליכה יהיה קו אוטובוס תדיר בסובב עיר עתיקה שיקח אנשים מתחנת הרכבת בממילא ומהרכבת הקלה בשער שכם ואילו מי שיש לו כוח ילך ברגל את הקילומטר הזה ויהנה מהדרך.
הרכבל הוא לא הדבר הכי יעיל להרבה אנשים.
אם מישהו בא מדרום העיר, זה רלוונטי אליו. זה יהיה מאוד מאוד מעצבן ולא יעיל מבחינה תחבורתית להחליף רק"ל מהקו האדום או הרכבת הכבדה בתחנת מרכז העיר לקו הכחול, ובחאן להחליף לרכבל. וחוץ מזה, כמה אנשים רכבל כבר יכול להכיל? והאוטובוסים סובבי החומות זה בדיוק מה שקיים היום במסגרת קווים 1 ו-3 של אגד וזה נראה רע. עמוס, צפוף, ארוך, פקוק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה