ישראל כץ: תוואי הרכבת הנוכחי לירושלים יוסב לרכבת קלה

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
מערכי הכשרות הרבניים בארץ לא אמינים, אני מסכים.

הבורות שלך מביכה ומקוממת ביותר
האינטרס של חברות המזון הוא להרוויח כסף בלבד תוך כדי עמידה בתקנים של משרד הבריאות ומשרד החקלאות ומשרד התמ"ת. חברות המזון אינן חייבות לשתף את אנשי מערכי הכשרות במידע מקצועי מדעי (GMO) ובמידע שהן בעצמן לא יודעות (איזה גנים הוחדרו בתהליך ה-GMO). עצם העובדה שלאנשי מערך הכשרות אין כל שמץ של מושג מה זה GMO, זה לא בעיה של חברות המזון הפועלות כאמור על פי התקנים של משרדי הממשלה הנ"ל.

ואם אנשי מערך הכשרות לא יודעים מה זה GMO וזה בכלל לא מעניין אותם מאחר והם חיים בחושך, זו לא בעיה של חברות המזון העושות את המקסימום האפשרי לצורך מיקסום הרווחים שלהן. ומה לעשות, חומר גלם תעשייתי שמקורו בזרעים שעברו שינוי גנטי הוא הרבה יותר זול מחומר גלם טבעי שלא עבר תהליך תעשייתי.

ובאשר להחדרת הגנים,

אם מוחדרים לסויה גנים של בעל חיים או של חזיר, האם שמן הסויה המופק מאותה סויה שעברה שינוי גנטי הוא עדיין כשר או עדיין פרווה???

ואם עדיין כן, אז למה ומדוע? האם רק בגלל בורותם של אנשי מערך הכשרות שאין להם כל שמץ של מושג ב-GMO? או בגלל שלמהנדסי המזון אין כל שמץ של מושג איזה גנים מחדירות חברות הביוטכנולוגיה לזרעים המהונדסים? הרי מדובר בסוד מסחרי של חברות הביוטכנולוגיה ולכן חברות הביוטכנולוגיה לא יפרסמו איזה גנים הן מחדירים לצמחים שעברו שינוי גנטי ולכן יתכן שהוחדרו לצמח הסויה גנים שמקורם מן החי.

90% לפחות ממוצרי המזון התעשייתיים והכשרים המיוצרים בישראל, מכילים לפחות רכיב אחד שמקורו בצמח שעבר שינוי גנטי. ולכן ספק אם בכלל המוצרים הללו באמת כשרים.

ובאשר להלכה,

אז בעצם אתה טוען שכל מה שלא נאסר במפורש בהלכה המבוססת על כתבים שנכתבו לפני מאות שנים ויותר, מותר. וכך אפשר להחדיר למזון "הכשר" חומרים משמרים, צבעי מאכל, חומרים מייצבים, חומרים משפרי טעם, צמחים שעברו שינוי גנטי ובלי לדעת בכלל מה מקורם של הגנים והאם אולי מקורם בבעל חיים זה או אחר, ועוד... הרי מתי שנכתבו ספרי התורה (שבכתב ובעל פה) לא היתה תעשייה כימית ולא ידעו לבצע הנדסה גנטית. וכל הפרשנים למיניהם מפרשים את כתבי הדת על פי הבנתם ועל פי רצונם וכל עוד אין התנגשות עם איסורים הכתובים במפורש בכתבי הדת העתיקים, הם הרי חיים בחושך ולא יודעים ולא מבינים בכימייה וגם לא בביוטכנולגיה. אם היו מבינים לא היו עובדים במערכי הכשרות אלא משתלבים כמדענים בתעשייה הכימית או בתעשיית הביוטכנולוגיה.

משכך, כל מה שכתבת בקטע האחרון ("מערך פיתוח המוצר נעשה בשיתוף פעולה מלא עם מערכי הכשרות בארץ..."), זה קשקוש ביצים.

בקיצור, כל מערך הכשרות הוא כיום הונאה אחת גדולה. זו דעתי.
מערכי הכשרות הרבניים בארץ לא אמינים, אני מסכים.
אני לא מבין מה מטרתך. להחזיר אותי בשאלה?
אחד הדברים שמפריעים לי ביהדות זה בדיוק הדברים שאתה אומר. סבבה? מערכי הכשרות בישראל שטופי צביעות וליכלוך וזה ידוע.

לגבי החרדים, הם לא האפוטרופוס של היהדות בעיניי, ועניין האוטובוסים בצאת השבת שהזכרת באמת מראה צביעות. זה מה שדוחה אותי ביהדות.

השאלה שלי היא - אני לא מבין, אתה מנסה להחזיר אותי בשאלה? אתה מנסה לעשות גזירה שווה ביני לבין החרדים? אני לא נציג שלהם ותבוא אליהם בטענות, לא אליי.

לגבי תחבורה ציבורית בשבת באופן כללי - יש הבדל בין דתיות או אי דתיות פרטית של בנאדם, לבין דברים בפרהסיה שמשפיעים על אופי המדינה. זכותה של הממשלה לא לתת יד לתחבורה ציבורית מטעמה בשבת. יש אנשים שמאמינים בשילוב הדת במדינה ולא בהפרדת הדת מהמדינה, ודעתם ואמונתם לגיטימית בדיוק כמו שלך. לא איכפת לחרדים מה אתה עושה בבית שלך. איכפת להם מה אתה עושה ברחוב, אפילו בתוככי תל אביב. זו שאלה על צביון המדינה, וזכותם של אנשים לחשוב ולהאמין אחרת על איך צריך להיות צביון המדינה ולדרוש מהממשלה לא לעשות משהו בשבת.

אגב, גם ממשלת רבין לא נתנה לתחבורה ציבורית לנסוע בשבת.

שוב, מסכים שהרבה חרדים צבועים, אך לא ניתן להכליל על כולם, מה שאתה עשית לגביי בעניין הכשרות.
 

25306yosef

New member
ומערכי הכשרות של בד"צ הם בדיוק אותו הדבר כמו של הרבנות

מערכי הכשרות הרבניים בארץ לא אמינים, אני מסכים.
אני לא מבין מה מטרתך. להחזיר אותי בשאלה?
אחד הדברים שמפריעים לי ביהדות זה בדיוק הדברים שאתה אומר. סבבה? מערכי הכשרות בישראל שטופי צביעות וליכלוך וזה ידוע.

לגבי החרדים, הם לא האפוטרופוס של היהדות בעיניי, ועניין האוטובוסים בצאת השבת שהזכרת באמת מראה צביעות. זה מה שדוחה אותי ביהדות.

השאלה שלי היא - אני לא מבין, אתה מנסה להחזיר אותי בשאלה? אתה מנסה לעשות גזירה שווה ביני לבין החרדים? אני לא נציג שלהם ותבוא אליהם בטענות, לא אליי.

לגבי תחבורה ציבורית בשבת באופן כללי - יש הבדל בין דתיות או אי דתיות פרטית של בנאדם, לבין דברים בפרהסיה שמשפיעים על אופי המדינה. זכותה של הממשלה לא לתת יד לתחבורה ציבורית מטעמה בשבת. יש אנשים שמאמינים בשילוב הדת במדינה ולא בהפרדת הדת מהמדינה, ודעתם ואמונתם לגיטימית בדיוק כמו שלך. לא איכפת לחרדים מה אתה עושה בבית שלך. איכפת להם מה אתה עושה ברחוב, אפילו בתוככי תל אביב. זו שאלה על צביון המדינה, וזכותם של אנשים לחשוב ולהאמין אחרת על איך צריך להיות צביון המדינה ולדרוש מהממשלה לא לעשות משהו בשבת.

אגב, גם ממשלת רבין לא נתנה לתחבורה ציבורית לנסוע בשבת.

שוב, מסכים שהרבה חרדים צבועים, אך לא ניתן להכליל על כולם, מה שאתה עשית לגביי בעניין הכשרות.
ומערכי הכשרות של בד"צ הם בדיוק אותו הדבר כמו של הרבנות
כל מערכי הכשרות של בד"צ, חב"ד, העדות החרדיות השונות, ועוד... הם בדיוק אותו הדבר כמו מערכי הכשרות של הרבנות. הם כולם צבועים לא פחות והם מתבססים רק על איסורים שנכתבו במפורש לפני מאות שנים ויותר בכתבי הדת השונים.

וכך יוצא שגם מזון כשר בהשגחת הבד"צ מכיל חומרים משמרים, צבעי מאכל, חומרי טעם וריח, מונוסודיום גלוטמט רכיבים שעברו שינוי גנטי, ועוד... שהשד יודע אם הם בכלל כשרים. כלומר, אין כל הבדל בין מזון כשר בהשגחת הרבנות לבין מזון כשר בהשגחת הבד"צים השונים. ההבדל היחיד הוא שהכשרויות של הבד"צים השונים עולים הרבה יותר כסף, דבר המאלץ את חברות המזון לחסוך בעלויות הייצור ולרכוש את חומרי הגלם הזולים ביותר האפשריים, כלומר, שמנים צמחיים מוקשים שיוצרו באופן מלאכותי בהידרוגנציה משמנים צמחיים מזוככים שגם הם לא בריאים ורחוקים מאוד מלהיות טבעיים ומופקים מזרעים של צמחים שעברו שינוי גנטי שהשד יודע איזה גנים החדירו לתוכם חברות הביוטכנולוגיה. כשר זה בטוח לא!!!

ולא, אין לי כל כוונה להחזיר אותך בשאלה, אלא אני רוצה רק להציג לך חומר למחשבה, חומר שאף אחד לא מודע לו ואף אחד לא מדבר עליו למעט מיעוט מצומצם של מתעניינים במזון בריא ואיכותי. מה גם שרובם של כל החילונים והאתאיסטים צורכים וזוללים בכמויות ענק מטורפות את כל אותם מוצרי מזון תעשייתיים המכילים את כל הכימיקלים הרעילים והמסרטנים הללו.

אז אם אתה מודע לכל ההונאה במערכי הכשרות, הדרך היחידה שלך להימנע מלאכול את אותו מזון תעשייתי (ולא כשר!!!) היא באמצעות אכילת מוצרי מזון טבעיים שלא עברו תהליך תעשייתי, רצוי מזון אורגני. וכמובן להימנע מכל מזון המכיל חומרי גלם שמקורם בתעשיית הביוטכנולוגיה שהזרעים שלה מוגנים ורשומים כפטנט ובנוסף החוק מקנה לחברות הביוטכנולגיה הגנה משפטית על המידע המצוי ברשותן שנחשב לסוד מסחרי מוגן. לכן חברות הביוטכנולוגיה לא יחשפו את סודותיהם איזה גנים הוחדרו לתוך אותם צמחים שעברו שינוי גנטי.

כל טענה המנסה להגן בצורה זו או אחרת על מערכי הכשרות, היא לא יותר מאשר קשקוש ביצים. לאף מהנדס מזון אין שמץ של מושג איזה גנים מחדירות חברות הביוטכנולוגיה לזרעים שלהן המוגנים בפטנט רשום ובהגנת סוד מסחרי. חברות הביוטכנולוגיה לא יחשפו את הסוד המסחרי שלהן מאחר וחשיפת הסוד המסחרי שלהן עלולה לפגוע בהן (כמו החדרת גנים של בעל חיים לסויה) ולמוטט אותן כלכלית והן עלולות אף להיות חשופות לתביעות משפטיות.

****

ובאשר לכל מה שכתבת על פוליטיקה,

אני אציין בזאת שאני שונא פוליטיקה ואין לי כל עניין לדון בפוליטיקה. פוליטיקה מבוססת על הונאת הבוחר ועל שקרים וכזבים ועל אינטרסים אישיים זרים ופסולים שאינם טובת הציבור כלל וללא כל קשר למפלגה זו או אחרת או לאדם זה או אחר.

ומשכך, אסיים במשפט הבא:

יצחק רבין ובנימין נתניהו וישראל כץ הם כולם אותו הדבר בדיוק ודעותיהם זהות לחלוטין. הם כולם פעלו ופועלים משיקולים אישיים זרים ופסולים שאינם טובת הציבור.

ולא, אני לא מתכוון לדון בפוליטיקה הזו שאני שונא אותה.
 

arand

New member
כמה שטיות אתה שופך פה! אין טעם לקרוא

ומערכי הכשרות של בד"צ הם בדיוק אותו הדבר כמו של הרבנות
כל מערכי הכשרות של בד"צ, חב"ד, העדות החרדיות השונות, ועוד... הם בדיוק אותו הדבר כמו מערכי הכשרות של הרבנות. הם כולם צבועים לא פחות והם מתבססים רק על איסורים שנכתבו במפורש לפני מאות שנים ויותר בכתבי הדת השונים.

וכך יוצא שגם מזון כשר בהשגחת הבד"צ מכיל חומרים משמרים, צבעי מאכל, חומרי טעם וריח, מונוסודיום גלוטמט רכיבים שעברו שינוי גנטי, ועוד... שהשד יודע אם הם בכלל כשרים. כלומר, אין כל הבדל בין מזון כשר בהשגחת הרבנות לבין מזון כשר בהשגחת הבד"צים השונים. ההבדל היחיד הוא שהכשרויות של הבד"צים השונים עולים הרבה יותר כסף, דבר המאלץ את חברות המזון לחסוך בעלויות הייצור ולרכוש את חומרי הגלם הזולים ביותר האפשריים, כלומר, שמנים צמחיים מוקשים שיוצרו באופן מלאכותי בהידרוגנציה משמנים צמחיים מזוככים שגם הם לא בריאים ורחוקים מאוד מלהיות טבעיים ומופקים מזרעים של צמחים שעברו שינוי גנטי שהשד יודע איזה גנים החדירו לתוכם חברות הביוטכנולוגיה. כשר זה בטוח לא!!!

ולא, אין לי כל כוונה להחזיר אותך בשאלה, אלא אני רוצה רק להציג לך חומר למחשבה, חומר שאף אחד לא מודע לו ואף אחד לא מדבר עליו למעט מיעוט מצומצם של מתעניינים במזון בריא ואיכותי. מה גם שרובם של כל החילונים והאתאיסטים צורכים וזוללים בכמויות ענק מטורפות את כל אותם מוצרי מזון תעשייתיים המכילים את כל הכימיקלים הרעילים והמסרטנים הללו.

אז אם אתה מודע לכל ההונאה במערכי הכשרות, הדרך היחידה שלך להימנע מלאכול את אותו מזון תעשייתי (ולא כשר!!!) היא באמצעות אכילת מוצרי מזון טבעיים שלא עברו תהליך תעשייתי, רצוי מזון אורגני. וכמובן להימנע מכל מזון המכיל חומרי גלם שמקורם בתעשיית הביוטכנולוגיה שהזרעים שלה מוגנים ורשומים כפטנט ובנוסף החוק מקנה לחברות הביוטכנולגיה הגנה משפטית על המידע המצוי ברשותן שנחשב לסוד מסחרי מוגן. לכן חברות הביוטכנולוגיה לא יחשפו את סודותיהם איזה גנים הוחדרו לתוך אותם צמחים שעברו שינוי גנטי.

כל טענה המנסה להגן בצורה זו או אחרת על מערכי הכשרות, היא לא יותר מאשר קשקוש ביצים. לאף מהנדס מזון אין שמץ של מושג איזה גנים מחדירות חברות הביוטכנולוגיה לזרעים שלהן המוגנים בפטנט רשום ובהגנת סוד מסחרי. חברות הביוטכנולוגיה לא יחשפו את הסוד המסחרי שלהן מאחר וחשיפת הסוד המסחרי שלהן עלולה לפגוע בהן (כמו החדרת גנים של בעל חיים לסויה) ולמוטט אותן כלכלית והן עלולות אף להיות חשופות לתביעות משפטיות.

****

ובאשר לכל מה שכתבת על פוליטיקה,

אני אציין בזאת שאני שונא פוליטיקה ואין לי כל עניין לדון בפוליטיקה. פוליטיקה מבוססת על הונאת הבוחר ועל שקרים וכזבים ועל אינטרסים אישיים זרים ופסולים שאינם טובת הציבור כלל וללא כל קשר למפלגה זו או אחרת או לאדם זה או אחר.

ומשכך, אסיים במשפט הבא:

יצחק רבין ובנימין נתניהו וישראל כץ הם כולם אותו הדבר בדיוק ודעותיהם זהות לחלוטין. הם כולם פעלו ופועלים משיקולים אישיים זרים ופסולים שאינם טובת הציבור.

ולא, אני לא מתכוון לדון בפוליטיקה הזו שאני שונא אותה.
כמה שטיות אתה שופך פה! אין טעם לקרוא
אל תגיד דברים שאתה יודע רק משנאה
אין לך מושג ביהדות
לך תלמד, ואז תדבר אחרת
כל זמן שלא למדת יהדות, אין לך זכות לדבר
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
שפכי הוואקף במצב טוב יותר ממה שיצא מאחורי ה TBM

לכל אלה שציקצקו בלשונם בשירשור הזה:
תשמעו. יש לכם כמה טענות, חלקן מקצועיות וחלקן פוליטיות-דתיות.

לגבי הטענות המקצועיות: אתם באמת חושבים שערכים ארכיאולוגים בעיר העתיקה יורשו להיהרס על ידי מישהו מהממשלה הנוכחית? הרי אתם יודעים שהארכיאולוגיה משרתת היטב אנשים ימניים, כי האמת של העם היהודי קבורה מתחת לאדמה באזור הנ"ל, ורואים את זה כל הזמן. אתם חושבים שמישהו בממשלה כמו זו יסכים להרס עתיקות כזה? כמובן שלא. תהיו בטוחים שישתפו פה ארכיאולוגים, ושלא יהרסו עתיקות.
דבר שני על עתיקות. נגיד שלא יחפרו מתחת לעיר העתיקה. יש שם המון עתיקות נכון? תגידו, אם לא יחפרו, איזה טעם יש בעתיקות הללו? למה העתיקות משמשות? לגלות על העבר. צריכים לשבור את המוסכמה שנקראת - לא חופרים כי יש עתיקות. אם לא יחפרו - אף אחד לא יראה את העתיקות הללו, מה הטעם בהן? הן יישארו מתחת לאדמה לנצח! להיפך, אם יחפרו - יוכלו למצוא עתיקות... אני בטוח שיחפרו בצורה עדינה יותר ממנהרות אחרות.

עכשיו לעניין הפוליטי-דתי:
תשמעו...
קודם כל, אני אקדים ואומר שאני אדם מבית דתי, שומר שבת וכשרות. אבל גם לי יש שאלות תיאולוגיות אדירות, כגון האם באמת יש אלוהים והאם היהדות היא נכונה. לא אכנס איתכם לויכוח תיאולוגי כי זה לא ייתרום לאף אחד.
אני אומר רק את זה:
זוהי דמוקרטיה. מדי ארבע שנים (לצערי בפועל הרבה פחות מזה) הולכים לבחירות לפרלמנט, הלא הוא הכנסת. לשיטת הממשל שלנו קוראים דמוקרטיה פרלמנטרית. עניין הדמוקדטיה הפרלמנטרית הוא ממשלה הנתמכת מקואליציה של 61 ח"כים לפחות. מכיוון שאלו חוקי המשחק, הגיוני שיהיה "קח ותן" פוליטי. כך תמיד ממשלות שמאל וימין נהגו תמיד, אחרת לא היתה ממשלה. אני חושב שיש בשיטת הממשל שלנו הרבה פגמים והיא לא טובה, והמדינה אינה יציבה, ולו היה פה ממשל דו-מפלגתי כמו בארה"ב היינו פחות רפובליקת בננות שהולכת לקלפי כל הזמן, והיו פה פחות משיכות של השטיח לכאן ולכאן. אבל זו שיטח הממשל.
על כל פנים, ב-17/3/15, העם אמר את דברו. קמה ממשלה ימנית מאוד, די הומוגנית. זה מה שהעם בחר. הרוח שנושבת בממשלה כיום היא כזו. לפני הבחירות העם ידע מה בנט חושב, מה ישראל כ"ץ חושב, מה נתניהו חושב. זה לא שהם המציאו את הגלגל פתאום אחרי הבחירות. ובכל זאת העם הצביע לממשלה כזאת, (ואני ביניהם).

הגיוני שממשלה תקדם את האג'נדה שלה, וזו גם חובתה המוסרית כלפי הבוחר. ניתן למרר על כך בבכי, כמו שרבים עושים כאן ובמקומות אחרים. אבל זו הצבעת הבוחר.

אתם חייבים להבין שיש ציבור גדול מאוד שלא חושב כמוכם, שהוא הרוב במדינה, וגם דעותיו לגיטימיות. יש ציבור גדול שמאמין בקדושת הכותל והר הבית, שמאמין בכלל בדת (ynet פרסם בערב יום הכיפורים לפני יותר משנה ש-80% מהציבור היהודי בישראל מאמינים באלוהים, ומספרים דומים פורסמו גם בישראל היום.)

אתם יכולים לזלזל בדתיות של אנשים, ובאותה המידה אנשים רבים מאוד קצים באתאיסטיות שלכם. אני אישית בשאלות אמוניות גדולות מאוד, אבל אתם צריכים להבין שיש שני צדדים למטבע, וכמו שאתם לא מבינים את העניין של רכבת לכותל, את העניין של האמונה של הרבה אנשים שעתיד להבנות בהר הבית בית מקדש שלישי ביום מן הימים בדרך ניסית או טבעית, העניין שיש אלוהים וכו', ככה האנשים שאתם רואים בהם כפגאניים וניאנדרטלים רואים בכם עופות מוזרים, לא מבינים את פשר דעתכם הפוליטית וכו'. שני צדדים למטבע.

לכן אתם חייבים להבין שהממשלה מקדמת את האג'נדה שלה כפי שהבוחרים שלה מצפים ממנה, בדיוק באופן שהבוחרים בחרו ב-1992 למשל בממשלה שמאלית, ממשלת רבין, וציפו שהוא יקדם אג'נדה שמאלנית.
שפכי הוואקף במצב טוב יותר ממה שיצא מאחורי ה TBM
יש כיום חפירות הצלה בפסולת הבנייה שהוואקף מוציא מהר הבית באמצעים ידניים ומכאניים. מצב הממצאים האלו עדיף בהרבה ממצבם של ממצאים שיעברו קדיחה פרונטאלית ע"י 24 מסורי ה TBM וסרט נע.
&nbsp
באשר לדתיים: לדתיים הלאומיים יש חלומות שהחרדים בחיים לא יסכימו להשתתף בהם. את שאיפות בניית המקדש מעשה ידי אדם נוסח מכון המקדש החרדים רואים כשיקוץ. כך יהיה יחסם לתחנת רכבת בינעירונית כבדה ועל יחסם לתיירות שיעלו בנתב"ג כדי לקפוץ לכותל עדיף שלא להרחיב.
&nbsp
אפילו עם תחנות באומה וביפו מרכז רכבת בינעירונית שמגיעה פעם בחצי שעה או 20 דקות לא תיתן את התדירות שקו רק"ל המגיע מרחוב יפו יוכל לתרום לקו רק"ל לכותל. המשמעות היא שהפרוייקט היקר הזה לא ישרת כרבע מיליון יהודים דתיים וחרדים המתגוררים בירושלים שלהם קשר מקומי לכותל.
&nbsp
תחנה כזו תשרת רק רבע או שליש מבאי תחנת ממילא ותחייב תחנה נוספת במרכז העיר ולכן אין בה הגיון כלשהו לעומת תחנה בממילא שתהיה הרבה פחות רגישה מכל מני בחינות.
 

yair480

Active member
לאן נעלם חזון הרכבל ממתחם התחנה ל(כותל)הר הבית והר הזיתים?

ישראל כץ: תוואי הרכבת הנוכחי לירושלים יוסב לרכבת קלה
לאן נעלם חזון הרכבל ממתחם התחנה ל(כותל)הר הבית והר הזיתים?
יש כבר תוכנית שמתעכבת לעשות רכבל ממתחם התחנה עם עצירות ב:
סילוואן/בריכת השילוח- כותל/חניון גבעתי/מרכז מבקרים עיר דוד - הר הזיתים -מלון 7 הקשתות.
זה נועד לאפשר תחבורה שלא מושפעת ממצב הפקקים ולשרת הן את תושבי אבו טור וסילוואן והן את המעוניינים להגיע לכותל,עיר העתיקה והר הזיתים.
ובנוסף יש מיעוט פגיעה בארכיאולוגיה.
זהו הפתרון הישים והריאלי להנגיש את הכותל.
ויש תחבורה ציבורית יחסית טובה למתחם התחנה.
 

aryeri

Member
היעילות של הרכבל הזה מאוד מוגבלת לאנשים שבאים מהחאן ודרומה

לאן נעלם חזון הרכבל ממתחם התחנה ל(כותל)הר הבית והר הזיתים?
יש כבר תוכנית שמתעכבת לעשות רכבל ממתחם התחנה עם עצירות ב:
סילוואן/בריכת השילוח- כותל/חניון גבעתי/מרכז מבקרים עיר דוד - הר הזיתים -מלון 7 הקשתות.
זה נועד לאפשר תחבורה שלא מושפעת ממצב הפקקים ולשרת הן את תושבי אבו טור וסילוואן והן את המעוניינים להגיע לכותל,עיר העתיקה והר הזיתים.
ובנוסף יש מיעוט פגיעה בארכיאולוגיה.
זהו הפתרון הישים והריאלי להנגיש את הכותל.
ויש תחבורה ציבורית יחסית טובה למתחם התחנה.
היעילות של הרכבל הזה מאוד מוגבלת לאנשים שבאים מהחאן ודרומה
מי שבא מחוץ לעיר ומתחנה מרכזית, צריך לקחת שלושה אמצעי תחבורה לכותל אם הוא משתמש ברכבל
 
לא נכון. קו הזהב שמתוכנן לרכבת יהפוך את זה לרלוונטי יותר.

היעילות של הרכבל הזה מאוד מוגבלת לאנשים שבאים מהחאן ודרומה
מי שבא מחוץ לעיר ומתחנה מרכזית, צריך לקחת שלושה אמצעי תחבורה לכותל אם הוא משתמש ברכבל
לא נכון. קו הזהב שמתוכנן לרכבת יהפוך את זה לרלוונטי יותר.
מסלול קו הזהב מתוכנן כקו תיירותי במיוחד שיעבור משער האשפות דרך שער ציון, פארק טדי ואזור שער יפו-ממילא ומשם דרך כיכר צה"ל יעלה על המסילה הקיימת (של הקו האדום) ברחוב יפו דרך מרכז העיר (ואטרקציות כמו מדרחוב ושוק מחנה יהודה) עד בנייני האומה ושם יעבור למסילת הקו הירוק ויכנס לאוניברסיטה בגבעת רם ומשם לשדרת המוזיאונים בקריית הלאום. אז יוצא שתחנת הרכבל בשער האשפות תהיה סמוכה לתחנת רכבת קלה שיוצאת למערב העיר.
&nbsp
ובכללי מסלול הרכבל ייגע בלא פחות מ3 קווי רכבת קלה. הקו החום בהר הזיתים, קו הזהב בתחנה האמצעית שליד שער האשפות ובקו הכחול במתחם החאן.
 
בכללי הגיע הזמן ש"מטרופולין ירושלים" ירושת בקווי רק"ל

ישראל כץ: תוואי הרכבת הנוכחי לירושלים יוסב לרכבת קלה
בכללי הגיע הזמן ש"מטרופולין ירושלים" ירושת בקווי רק"ל
אומנם סביב ירושלים אין ערים גדולות כמו גוש דן-שרון-מרכז-שפלה אבל יש כמה גושי ישובים כמו מבשרת ציון, גבעת זאב, גוש עציון ומעלה אדומים ולפחות לחלקם שווה לבדוק חיבור אפשרי לירושלים ובמיוחד שהקו המהיר לתל אביב לא עוצר בשום יישוב באזור העיר. רק לפני זמן קצר הזכירו הצעה לבחון חיבור בין מבשרת ציון לירושלים בקו רק"ל (כנראה השלוחה שתוביל לאזור הר נוף) אלא שישנה בעיה טופוגרפית של חיבור בין 2 רכסי ההרים והעמק שביניהם.
 

aryeri

Member
גם למעלה אדומים רק"ל מאוד תסייע.

בכללי הגיע הזמן ש"מטרופולין ירושלים" ירושת בקווי רק"ל
אומנם סביב ירושלים אין ערים גדולות כמו גוש דן-שרון-מרכז-שפלה אבל יש כמה גושי ישובים כמו מבשרת ציון, גבעת זאב, גוש עציון ומעלה אדומים ולפחות לחלקם שווה לבדוק חיבור אפשרי לירושלים ובמיוחד שהקו המהיר לתל אביב לא עוצר בשום יישוב באזור העיר. רק לפני זמן קצר הזכירו הצעה לבחון חיבור בין מבשרת ציון לירושלים בקו רק"ל (כנראה השלוחה שתוביל לאזור הר נוף) אלא שישנה בעיה טופוגרפית של חיבור בין 2 רכסי ההרים והעמק שביניהם.
גם למעלה אדומים רק"ל מאוד תסייע.
גוש עציון - גם הם צריכים מענה תחבורתי הולם. לא יודע מה היקפי הנסיעות בקווי הגוש. גבעת זאב, גם גדלה עם השנים, ואם יאריכו את הקו הכחול מרמות אליה זה יכול לעזור. קווי האוטובוס מגבעת זאב ולגבעת זאב עמוסים לעייפה בשעות העומס.

לגבי קו הרק"ל למבשרת - זאת בעיה באמת. לא זוכר מי, או Ccyclist או אלטלן העלה פה מפה שהוא מציע לקו מירושלים למבשרת. הוא הציע שהרק"ל תעלה על גשר מעל העמק ותיכנס לירושלים בגבעת שאול. אני חושב שדרך גבעת שאול. זה ארוך מדי ולא בטוח שתושבי מבשרת יסעו ברכבת כזו בשעות השפל ולא יעדיפו אוטובוס שנוסע דרך הכביש הראשי. רכבת קלה שתהיה יעילה רק בשעות העומס זו בעיה.
 

Ccyclist

Well-known member
אלן הציע גשר ממבשרת לגבעת שאול. אני הצעתי קו עמק היקפי ובגין

גם למעלה אדומים רק"ל מאוד תסייע.
גוש עציון - גם הם צריכים מענה תחבורתי הולם. לא יודע מה היקפי הנסיעות בקווי הגוש. גבעת זאב, גם גדלה עם השנים, ואם יאריכו את הקו הכחול מרמות אליה זה יכול לעזור. קווי האוטובוס מגבעת זאב ולגבעת זאב עמוסים לעייפה בשעות העומס.

לגבי קו הרק"ל למבשרת - זאת בעיה באמת. לא זוכר מי, או Ccyclist או אלטלן העלה פה מפה שהוא מציע לקו מירושלים למבשרת. הוא הציע שהרק"ל תעלה על גשר מעל העמק ותיכנס לירושלים בגבעת שאול. אני חושב שדרך גבעת שאול. זה ארוך מדי ולא בטוח שתושבי מבשרת יסעו ברכבת כזו בשעות השפל ולא יעדיפו אוטובוס שנוסע דרך הכביש הראשי. רכבת קלה שתהיה יעילה רק בשעות העומס זו בעיה.
אלן הציע גשר ממבשרת לגבעת שאול. אני הצעתי קו עמק היקפי ובגין
 
ולמה לא לנצל את חפירות כביש 16 תחת הר נוף לקו למבשרת?

גם למעלה אדומים רק"ל מאוד תסייע.
גוש עציון - גם הם צריכים מענה תחבורתי הולם. לא יודע מה היקפי הנסיעות בקווי הגוש. גבעת זאב, גם גדלה עם השנים, ואם יאריכו את הקו הכחול מרמות אליה זה יכול לעזור. קווי האוטובוס מגבעת זאב ולגבעת זאב עמוסים לעייפה בשעות העומס.

לגבי קו הרק"ל למבשרת - זאת בעיה באמת. לא זוכר מי, או Ccyclist או אלטלן העלה פה מפה שהוא מציע לקו מירושלים למבשרת. הוא הציע שהרק"ל תעלה על גשר מעל העמק ותיכנס לירושלים בגבעת שאול. אני חושב שדרך גבעת שאול. זה ארוך מדי ולא בטוח שתושבי מבשרת יסעו ברכבת כזו בשעות השפל ולא יעדיפו אוטובוס שנוסע דרך הכביש הראשי. רכבת קלה שתהיה יעילה רק בשעות העומס זו בעיה.
ולמה לא לנצל את חפירות כביש 16 תחת הר נוף לקו למבשרת?
תוכנית הקו למבשרת מתבססת כרגע על כביש 1 כלומר קו ישיר מכיוון תחנה מרכזית ותחנת האומה. אבל אני לא יודע למה לא שוקלים לבסס אותה על תוואי כביש 16 שמתוכנן להיות כניסה נוספת לעיר. אומנם מסלול כביש 16 ליד מוצא אמור לחלוף במנהרה תחת הר נוף לכיוון הר הרצל ומשם במנהרה נוספת עד למחלף בייט. אבל ניתן היה ליצור קו רכבת קלה שעובר מלבד מבשרת גם במוצא ואולי אפילו בית זית ומשם תחת הר נוף למחלף נחל רבידה (בין הר הרצל, הר נוף ויפה נוף) שיחובר לגבעת שאול (שם מתוכנן קו רכבת קלה "ירוק בהיר") ולכניסה לעיר. מדובר בקטע של פחות מ4 ק"מ בלבד בין מחלף הראל עד מחלף נחל רבידה בתוואי הזה. ופחות מ6 ק"מ מתחנה מרכזית בקטע בין מחלף הראל ונחל רבידה דרך מסלול הקו הירוק הבהיר שיעבור בגבעת שאול עד תחנה מרכזית וכבונוס גם תושבי מוצא ואפילו בית זית יוכלו להשתמש בו ולא רק תושבי מבשרת. וזמן הנסיעה בו לא אמור להיות ארוך יותר מזמן שתיקח הנסיעה בקו האדום מתחנה מרכזית עד בית חולים הדסה עין כרם.
 
איך התמונה הזו עוד לא עלתה בשרשור הארוך הזה?

ישראל כץ: תוואי הרכבת הנוכחי לירושלים יוסב לרכבת קלה
איך התמונה הזו עוד לא עלתה בשרשור הארוך הזה?

 
מילא יישור עיקולים ואפילו הוספת תחנה בצור הדסה

נלקחה מתוך כתבה במקומון של בית שמש
בכתבה דווקא מתואר התוואי שעובר ברמב"ש ובצור הדסה
מילא יישור עיקולים ואפילו הוספת תחנה בצור הדסה
אבל הארכת המסילה דרך רמת בית שמש סתם מיותרת. ולגבי קו רק"ל למודיעין, איזה מעלה יש בו שאין בקו המהיר אלא רק אם בקו הזה תהיה כניסה לכל היישובים הבולטים בדרך כמו נווה אילן, אבו גוש, מבשרת ציון ועוד. ובכלל לפני שיוצרים רק"ל עד מודיעין, יש ישובים קרובים יותר שניתן לחבר ברק"ל לירושלים.
 
לא מדובר על רק"ל למודיעין, אלא על רכבת כבדה בקו שאתה מכיר

מילא יישור עיקולים ואפילו הוספת תחנה בצור הדסה
אבל הארכת המסילה דרך רמת בית שמש סתם מיותרת. ולגבי קו רק"ל למודיעין, איזה מעלה יש בו שאין בקו המהיר אלא רק אם בקו הזה תהיה כניסה לכל היישובים הבולטים בדרך כמו נווה אילן, אבו גוש, מבשרת ציון ועוד. ובכלל לפני שיוצרים רק"ל עד מודיעין, יש ישובים קרובים יותר שניתן לחבר ברק"ל לירושלים.
לא מדובר על רק"ל למודיעין, אלא על רכבת כבדה בקו שאתה מכיר
ודווקא יותר הגיוני לחבר את רמת בית שמש, הגידול העיקרי של אוכלוסיית העיר אמור להגיע מבניה מסיבית שם, וכיום רוב האוכלוסיה שם חרדית, המשתמשת הרבה יותר בתח"צ
 
מדוע תחנה ברמת בית שמש מיותרת?

מילא יישור עיקולים ואפילו הוספת תחנה בצור הדסה
אבל הארכת המסילה דרך רמת בית שמש סתם מיותרת. ולגבי קו רק"ל למודיעין, איזה מעלה יש בו שאין בקו המהיר אלא רק אם בקו הזה תהיה כניסה לכל היישובים הבולטים בדרך כמו נווה אילן, אבו גוש, מבשרת ציון ועוד. ובכלל לפני שיוצרים רק"ל עד מודיעין, יש ישובים קרובים יותר שניתן לחבר ברק"ל לירושלים.
מדוע תחנה ברמת בית שמש מיותרת?
גרים שם כיום כ70,000 איש ובעתיד הכמות הזאת אמורה להיות מוכפלת.
 
כי היא מאריכה את המסילה ולמעשה יוצרת תוואי אחר ולכן יקר יותר

מדוע תחנה ברמת בית שמש מיותרת?
גרים שם כיום כ70,000 איש ובעתיד הכמות הזאת אמורה להיות מוכפלת.
כי היא מאריכה את המסילה ולמעשה יוצרת תוואי אחר ולכן יקר יותר
במקום ביצוע תיקונים קלים לתוואי הקיים במקטעים המפותלים ואפילו תוספת להארכת המסילה לצור הדסה. חוץ מזה חרדים הם פחות טיפוסים של רכבת ויותר טיפוסים של אוטובוסים או הסעות (ומוניות שירות) שיותר זולים להם וגמישים בשעות הפעילות (ויש תחבורה די מפותחת בין ירושלים לבית שמש) ובמיוחד אם תחנת הקצה כרגע היא עדיין במלחה בעוד שחרדים שבאים לירושלים מתעניינים במתחמים אחרים (הכותל, מרכז הקניות בגאולה, אולמות האירועים באזורים שונים ועוד).
 
אם כבר, יצירת תחנה ברמת בית שמש למסלול נוסף דרומה

כי היא מאריכה את המסילה ולמעשה יוצרת תוואי אחר ולכן יקר יותר
במקום ביצוע תיקונים קלים לתוואי הקיים במקטעים המפותלים ואפילו תוספת להארכת המסילה לצור הדסה. חוץ מזה חרדים הם פחות טיפוסים של רכבת ויותר טיפוסים של אוטובוסים או הסעות (ומוניות שירות) שיותר זולים להם וגמישים בשעות הפעילות (ויש תחבורה די מפותחת בין ירושלים לבית שמש) ובמיוחד אם תחנת הקצה כרגע היא עדיין במלחה בעוד שחרדים שבאים לירושלים מתעניינים במתחמים אחרים (הכותל, מרכז הקניות בגאולה, אולמות האירועים באזורים שונים ועוד).
אם כבר, יצירת תחנה ברמת בית שמש למסלול נוסף דרומה
למשל שלרכבת מירושלים לבית שמש יוסיפו מסילה חדשה דרך רמת בית שמש דרומה לקריית גת ומשם לרשת המסילות בדרום (ללהבים ובאר שבע) בלי צורך לנסוע עד לוד ולהחליף רכבת, כי כרגע המסילות מכוונות לאזור המרכז (מודיעין-נתב"ג-תל אביב ובית שמש-לוד-ת"א) ואפילו שמתכננים מקטע למסילות מירושלים לשפלה הדרומית (דרך יבנה למיטב הבנתי) שהבנתי שיתחבר למסילה של הקו המהיר ולתחנת האומה, זה עדיין לא משרת ישירות את התחבורה דרומה מירושלים (גם אם תהיה רכבת לשפלה הדרומית זה מסלול ארוך עם יבנה, אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות, אופקים, באר שבע). וגם לבית שמש כרגע יש חיבור בין המרכז לירושלים אבל לא חיבור דרומה

בקיצור במקום ליצור מסילת לוד-בית שמש-רמת בית שמש-צור הדסה-מלחה ליצור מסילת ירושלים-צור הדסה-בית שמש-רמת בית שמש-קריית גת-להבים-באר שבע. שהנוסעים מרמת בת שמש ללוד או תל אביב יחליפו רכבת בתחנת בית שמש אבל לנוסעים לירושלים או דרומה לקריית גת באר שבע יהיה קו רכבת יותר יעיל. בכלל מול היקפי הבנייה המתוכננים בקריית גת והמטרופולין של באר שבע צריך להתאמץ לשפר את המסלול מירושלים לבירת הנגב.

בכלל גם עם הגידול הצפוי בבית שמש באוכלוסיה יש סיבה ליצור את המסילות האלה. ככה יהיה מבית שמש מסלולים לירושלים, לבאר שבע, ודרך לוד גם למרכז (תל אביב) גם לשפלה הדרומית (ליבנה ומשם אשדוד ואשקלון) וגם צפונה במסילה המזרחית (אלעד-ראש העין-כפר סבא-חדרה).
 
אני מסכים עם הניתוח שלך

אם כבר, יצירת תחנה ברמת בית שמש למסלול נוסף דרומה
למשל שלרכבת מירושלים לבית שמש יוסיפו מסילה חדשה דרך רמת בית שמש דרומה לקריית גת ומשם לרשת המסילות בדרום (ללהבים ובאר שבע) בלי צורך לנסוע עד לוד ולהחליף רכבת, כי כרגע המסילות מכוונות לאזור המרכז (מודיעין-נתב"ג-תל אביב ובית שמש-לוד-ת"א) ואפילו שמתכננים מקטע למסילות מירושלים לשפלה הדרומית (דרך יבנה למיטב הבנתי) שהבנתי שיתחבר למסילה של הקו המהיר ולתחנת האומה, זה עדיין לא משרת ישירות את התחבורה דרומה מירושלים (גם אם תהיה רכבת לשפלה הדרומית זה מסלול ארוך עם יבנה, אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות, אופקים, באר שבע). וגם לבית שמש כרגע יש חיבור בין המרכז לירושלים אבל לא חיבור דרומה

בקיצור במקום ליצור מסילת לוד-בית שמש-רמת בית שמש-צור הדסה-מלחה ליצור מסילת ירושלים-צור הדסה-בית שמש-רמת בית שמש-קריית גת-להבים-באר שבע. שהנוסעים מרמת בת שמש ללוד או תל אביב יחליפו רכבת בתחנת בית שמש אבל לנוסעים לירושלים או דרומה לקריית גת באר שבע יהיה קו רכבת יותר יעיל. בכלל מול היקפי הבנייה המתוכננים בקריית גת והמטרופולין של באר שבע צריך להתאמץ לשפר את המסלול מירושלים לבירת הנגב.

בכלל גם עם הגידול הצפוי בבית שמש באוכלוסיה יש סיבה ליצור את המסילות האלה. ככה יהיה מבית שמש מסלולים לירושלים, לבאר שבע, ודרך לוד גם למרכז (תל אביב) גם לשפלה הדרומית (ליבנה ומשם אשדוד ואשקלון) וגם צפונה במסילה המזרחית (אלעד-ראש העין-כפר סבא-חדרה).
אני מסכים עם הניתוח שלך
אין לי ספק שבאם תהיה רכבת ברמת בית שמש היא מהר מאוד תנותב לעבר קרית גת,
המרחק הוא יחסית קצר,והתועלת עצומה.
&nbsp
כיום יש הרבה תושבים בבית שמש שעובדים בקרית גת.
 
חרדים ורכבת

כי היא מאריכה את המסילה ולמעשה יוצרת תוואי אחר ולכן יקר יותר
במקום ביצוע תיקונים קלים לתוואי הקיים במקטעים המפותלים ואפילו תוספת להארכת המסילה לצור הדסה. חוץ מזה חרדים הם פחות טיפוסים של רכבת ויותר טיפוסים של אוטובוסים או הסעות (ומוניות שירות) שיותר זולים להם וגמישים בשעות הפעילות (ויש תחבורה די מפותחת בין ירושלים לבית שמש) ובמיוחד אם תחנת הקצה כרגע היא עדיין במלחה בעוד שחרדים שבאים לירושלים מתעניינים במתחמים אחרים (הכותל, מרכז הקניות בגאולה, אולמות האירועים באזורים שונים ועוד).
חרדים ורכבת
אין שם עיר חרדית או עיר שבה יש נוכחות גדולה של חרדים שבה יש רכבת,בוודאי שאין שתי ערים שכאלה, משום כך אתה חושב שחרדים הם טיפוסים של אוטובוסים.
&nbsp
אני חושב להפך, ברגע שיהיה לחרדים אפשרות לנסוע ברכבת הם ייסעו בה, האוכלוסייה החרדית בחיפה (מיעוט קטן בעיר כ10%) משתמשת הרבה מאוד ברכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה