משה אברמסקי
New member
מי אמר 2 מיליארד? זה ממש לא נכון
זה לא אמור לעלות הרבה כסף, ביחס לתועלת.
חפירה של מנהרה באורך של 3600 מטר (בדקתי בקו אוירי) לא אמורה לעלות הרבה כסף,
גם תחנה בעומק של 20 מטר (ביחס לרחבת הכותל) לא אמורה לעלות סכום גדול.
זה יביא לרחבת הכותל ללא כל ספק מיליוני מבקרים כל שנה,
ולכן "זה כלכלי בצורה יוצאת מן הכלל"
מי אמר 2 מיליארד? זה ממש לא נכוןגם הקו יקר. קטע תת קרקעי של כ5 ק"מ ו2 תחנות יעלה 2 מיליארד
בעוד שהקטע בין תל אביב לתחנת האומה שאורכו הכולל 57 ק"מ וכלל הקמת 4 תחנות (נתב"ג, 2 במודיעין ותחנת האומה בכניסה לירושלים) יעלה 9 מיליארד מקסימום. אבל ללא ספק אם אכן יוקם הקטע החדש כמתוכנן, ערים אחרות יכולות רק להתקנא בתוכנית לרכבת שממש עוברת בלב העיר ולא רק בשוליה, ושמסילותיה קבורות תחת הקרקע ולכן לא "חוצות" את העיר וגם ביכולת לתכנן תחנת רכבת על שטח מוגבל יחסית כמו שטחו של בניין העמודים שלא לדבר על השטח הצפוף סביב הכותל. (שאלה גדולה אבל האם בעלי עשרות דירות היוקרה סביב מתחם בניין העמודים למשל יאפשרו בכלל ביצוע של פרויקט כה מורכב של חפירות ובנייה ממש מתחת לבתיהם).
נזכיר גם שתוכניות שונות מייעדות למסילה הישנה במלחה את התפקידים הפחות נעימים של "רכבות משא" ואפילו "רכבות אשפה" כדי לאפשר לקו המהיר להיות קו נוסעים נטו. (אם כי חבל שלא ישרת אזורים נוספים כגון מתחם ממילא, מתחם התחנה, אזור התעשייה תלפיות וקריית הספורט במלחה שהיו מתאפשרים בתכנון תוואי אחר).
אבל גם נשארת פתוחה השאלה האם קו רכבת יקר ובינעירוני הוא השירות הכי טוב לכולם? אם כבר יש מוכנות לחפירות תת קרקעיות (כולל בעיר העתיקה) לא עדיף לתכנן בקטעים מסויימים בירושלים קווי מטרו? (למשל זה יכל לפתור את בעיית מסילת הרכבת הקלה בלב עמק רפאים שזוכה להתנגדות, או מענה לאיום הבטחוני לקו באזור שועפט ואפילו גבעת התחמושת) במיוחד שקוטר המנהרות והעומק הדרוש למטרו יכול להיות קטן יותר (הנה אפילו העברת הקו האדום והקו הכתום שבתכנון, יכלו לעבור למסלול תת קרקעי לאורך רחוב יפו תוך ניצול חפירות המסילה לרכבת כך שהיו עוברים במנהרות מעליה) ומה עם הכשרת גישה לתחבורה ציבורית לאזור העיר העתיקה על ידי מנהרות תת קרקעיות והקמת טרמינל אוטובוסים מסודר ליד שער האשפות למשל במקום הכביש הצר והפקקים שהוא יוצר ואפילו לתכנן קו תת קרקעי של הרכבת הקלה ישירות לכותל שישרת גם את הירושלמים לפני שדואגים לקו הרכבת הבינעירוני ולתיירים שבאים מתל אביב.
זה לא אמור לעלות הרבה כסף, ביחס לתועלת.
חפירה של מנהרה באורך של 3600 מטר (בדקתי בקו אוירי) לא אמורה לעלות הרבה כסף,
גם תחנה בעומק של 20 מטר (ביחס לרחבת הכותל) לא אמורה לעלות סכום גדול.
זה יביא לרחבת הכותל ללא כל ספק מיליוני מבקרים כל שנה,
ולכן "זה כלכלי בצורה יוצאת מן הכלל"