ישן, אבל לא רע.

שייק14

New member
ישן, אבל לא רע.

שאלות על חנוכה מאבא ליטאי


אבא, איך ניצחנו את היוונים?
בעזרת השם.

אז בשביל מה המכבים?
הם היו רק החיילים. השם עזר להם בעזרת השם, וברוך השם הם ניצחו.

המכבים היו חיילים?
אה... חיילים של השם, צבאות השם.

אז המכבים היו חב"דניקים
לא! לא! חס וחלילה!! הם היו ליטאים.

ליהודה המכבי היה נשק?
כן.

אז יהודה המכבי היה חילוני או גוי?
חס ושלום, מה פתאום חילוני או גוי?

אבל רק חילונים וגויים הולכים לצבא
פעם גם דתיים היו הולכים לצבא.

למה המכבים הלכו לצבא ואנחנו לא?
כי היום התורה שומרת עלינו.

ואז התורה לא שמרה עליהם?
אולי תלך עם מוישי לקרוא קצת משניות?

המכבים למדו משניות?
למדו תורה. הרבה תורה.

ולא עבדו?
חס ושלום.

אז אנטיוכוס נתן להם כסף?
לא. הם עבדו והרוויחו פה ושם.

בשחור כמו דוד יענקי?
יענקי לא עובד בשחור!

אז במה עבד מתיתיהו?
הוא היה חקלאי.

מתיתיהו היה תאילנדי?
ד' ירחם, מה פתאום תאילנדי?

אז איך הוא עבד בשדה עם חולצה לבנה?
ומנין לך שלבש חולצה לבנה?

מוישי אמר לי שיהודי אמיתי הולך רק עם חולצה לבנה.
אתה מבלה יותר מדי עם המוישי הזה. אבל הוא צודק.

מה רצו המכבים?
הם רצו מדינה יהודית עצמאית, שהם ינהלו אותה.

זה גם מה שאנחנו רוצים?
כן, אבל אסור לנו להגיד את זה. אנחנו לא צייוינים.

אבא אני רוצה להיות מכבי, ציוני, חייל!!
געוואלד! מה קרה לך?!

בצחוק אבא, אני הולך להופעה של שוואקי.
אה, יופי. תמסור ד"ש למשפחה של מוישי.
 
סגולה לחנוכה

צפו בסגולה לחנוכה: הגבאי מברך וחוטף חפצים מכל עבר (וידאו)
הסרטון המשעשע תועד בבית המדרש באבוב 45, הגבאי מדליק את הנרות והילדים שמסביב זורקים לעברו חפצים מכל עבר. המקור לסגולה, הוא ממרן הדברי חיים, שאמר: שזו סגולה לישועות להדליק בבית המדרש וזורקים עליו חפצים ויש לו בזיונות וזו סגולה לישועות!.

[URL]http://www.kooker.co.il/%D7%A6%D7%A4%D7%95-%D7%91%D7%A1%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%94-%D7%9C%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9B%D7%94-%D7%94%D7%92%D7%91%D7%90%D7%99-%D7%9E%D7%91%D7%A8%D7%9A-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%9B%D7%99/[/URL]
 
זה אמנם נראה מצחיק

מצד שני דרך לא רעה להתמודד עם היבשושיות הקבועה של המגזר
להלביש כל מיני שוברי שיגרה תחת מסווה של מנהגים מקודשים
 
דת וסגולות

מה גורם לבן אדם להאמין בכאלה דברים שכל בן אדם אוביקטיבי שהיה מגיע מבחוץ היה סולד מהם???
ואיך זה שדווקא אנשים שמאמינים בכוח עליון מורידים את האמונה שלהם לדברים כ"כ מגוחכים?
 
להאמין בסגולות

זה מאד דומה לאמונה בכוח עליון.
בשניהם צריך דמיון מפותח.
 
האמונה בכח עליון

מופשטת מידי. אנשים תמיד יבקשו למשש אותה בהשגותיהם.

זו אולי אחת הסיבות שאנשים מתלקקים על סיפורי מופתים שמתפרסמים מידי פעם.
 
יש המאמינים בכוח עליו שאינו בר השגה

ויש המאמינים בכוח עליון שהם 'מגשימים' אותו. תגידו לי אתם - הרי מרבית החרדים הסתבכו עם אמונתם ועשו את אותו כח עליון כל כך גשמי, עד שאם יבינו את המשמעות הם יקלטו שהם בכלל עובדי עבודה זרה. כמה היום מאמינים באמת בכח עליון ולא בכח עליון 'מוגשם' - (אמונות תפלות, דמויות אנושיות שהופכות לסוג של אלוהים, סגולות וכדו')......
 
ככה זה נראה במציאות

כשאתה נתקל בילד היודע לשאול אתה לא באמת יודע לתת תשובות.
 
הופעה של שוואקי

בזמנים שההופעה של שווקי היתה דבר שאבא אמר עליו "טוב,יופי"...
היום גם את זה אסור....
 
למעלה