ירידת תפוקת חלב בשאיבה

הוא היא

New member
ירידת תפוקת חלב בשאיבה

היונק שלי בן ארבעה חודשים וחצי. אני שואבת חלב בערך 3-4 - פעמים בשבוע במקום הנקה, כאשר אני לא איתו. בשבוע האחרון תפוקת החלב שלי בשאיבה ירדה. במקום 200-240 מ"ל אני יכולה לשאוב רק 160-180 מ"ל והיום שאבתי רק 120 מ"ל. אם אני שואבת בין הנקה להנקה, הכמות בכלל מזערית, בקושי 50 מ"ל. האם זו תופעה מוכרת? האם אפשר לעשות משהו כדי להגדיל את התפוקה? ןעוד משהו קטן - בזמן האחרון אני מוצאת מדי פעם גרגרים לבנים מסביב לפיטמה. מה זה יכול להיות? תודה מראש על התשובה
 
אני שוב חוזרת ושואלת גם אותך

עם מה את שואבת? זה יכול להיות מאד משמעותי. אם את משתמשת במשאבה שאינה מיועדת ל 3-4 שאיבות ביום, יש סיכוי טוב שהגוף שלך אינו מקבל גירוי חזק מספיק כדי להמשיך ולייצר בכמויות שאת צריכה. זה מאד מתאים לכך שבגיל 3-4 חודשים רואים פתאום שינויים בתפוקת החלב. לגבי הגרגרים הלבנים- ייתכן (לא בטוחה לגמרי לפי התאור שלך) שהעור בפטמה ובהילה אצלך מתחיל להשתנות. בכ"ז 4.5 חודשים אחרי הלידה ויש שינוי בגוון העור וכו'. אולי זו הסיבה לגרגרים.
 
תוספת לגבי המשאבה

ברוב המשאבות יש שסתום או פילטר שזקוק להחלפה מידי פעם. במשאבות מדלה יש גומי לבן קטן ושטוח שנשחק עם הזמן ועלול גם להקרע. במשאבות אמדה יש קונוס לבן מגומי וגם כוסית סיליקון שקופה שיש להחליף מידי פעם. ניסית להחליף ולראות אם יש שיפור?
 

הוא היא

New member
תודה רבה רוני של יובל ומאיה ../images/Emo39.gif

אני משתמשת בידנית של אוונט. האם גם שם יש שחיקה בחלק כלשהו? אני מבינה שבתקופה הזו יש גם שינויים בתפוקת החלב? אני מנסה להוסיף עוש שאיבות וכך מגדילה את כמות החלב. שוב תודה!!
 
הידנית של אוונט לא מיועדת לשאיבה

אינטנסיבית, אלא לשאיבה אקראית של פעם ב... בדרך כלל אמהות שחוזרות לעבודה ושואבות איתה יחוו ירידה בתפוקה משום שגרוי השד לא מספק (בדיוק כמו שכתבה לך ורד). עוד שאיבות יעזרו לך לאגור יותר חלב, אבל שימוש במשאבה קצת יותר רצינית יהיה הרבה יותר יעיל.
 
למעלה